ارز دیجیتال ایاس با چه هدفی به وجود آمد؟

ارز دیجیتال ایاس با چه هدفی به وجود آمد؟
  • 1401/11/17
  • گویا آی تی
  • 0

یکی از ارز‌های دیجیتال که تقریباً در بازار کریپتوکارنسی تازه است، ایاس نام دارد. طبق گزارشات بازار‌های مالی ارز ایاس اکنون رتبه بیستم مارکت کپ جهانی را دارد. به طور کلی گفته می‌شود که حدود هشت میلیارد دلار روزانه معاملات ایاس صورت می‌گیرند. ارز ایاس یکی از پروژه‌های تازه در دنیای ارز دیجیتال است که می‌تواند در آینده برای شما سودآفرین باشد؛ به همین دلیل برخی از تحلیل‌گران بازار توصیه به خرید ایاس می‌کنند. قیمت ایاس نیز نسبت به ارز‌های معروف بازار چندان بالا نیست و معمولاً در حوالی یک دلار قرار می‌گیرد. حال در این مقاله قصد داریم نگاهی به داستان ارز ایاس بیاندازیم و ببینیم که چرا این پروژه در بازار کریپتوکارنسی به وجود آمده است و در آینده قرار است چه اهدافی را دنبال کند. کسب آگاهی کافی در بازار ارز دیجیتال به شما کمک خواهد کرد که تصمیماتی درست در جهت سرمایه‌گذاری در این دنیا بگیرید. بنابراین اگر قصد خرید ایاس (EOS) دارید این مقاله می‌تواند برای شما کمک‌کننده باشد.

ارز ایاس چطور به وجود آمد؟

اگر بخواهیم تاریخچه ارز دیجیتال ایاس را دنبال کنیم باید به سال ۲۰۱۷ برویم. هدف اصلی به وجود آمدن ایاس این بود که شبکه‌ای ایمن با امکان پردازش میلیون‌ها تراکنش بر ثانیه را انجام دهد. این پروژه به دلایل متعددی برای توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به بازار کریپتوکارنسی دارای جذابیت فراوان بود. به دلیل این‌که شبکه‌های معروف معمولاً در این زمینه ضعیف عمل می‌کنند و امکان تراکنش بالا در آن‌ها وجود ندارد.

ارز ایاس تا ژوئن سال ۲۰۱۸ تلاش برای آماده‌سازی و ظهور و بروز خود را ادامه داد. این یعنی طولانی‌ترین زمان ممکن را در عرضه اولیه بین ارز‌های دیجیتال گذراند. علت این امر آن بود که می‌خواستند هرکسی که به این ارز دیجیتال علاقه دارد بتواند در خرید ایاس سهیم شود و در آن سرمایه‌گذاری کند. به همین دلیل هنگامی که این کوین به بازار عرضه شد حدود یک میلیارد دلار سرمایه اولیه داشت یعنی با یک شروع فوق‌العاده کار خود را آغاز کرد.

هدف ارز ایاس چیست؟

یکی از اصلی‌ترین اهداف ارز ایاس این بود که یک بلاک چین بهتر عرضه کند. این ارز با هدف ساخت یک بلاک چین تمرکززدایی شده به دنبال پروژه‌های DApps به وجود آمد. این بلاک چین قصد دارد که امکان انجام تراکنش‌های رایگان و سریع را فراهم کند. علاوه بر این، امکان راه‌اندازی پروژه‌های قرارداد هوشمند نیز بر بستر این بلاک چین فراهم است و به کسانی که قصد دارند در پروژه‌های دیفای مشارکت کنند کمک می‌کند.

هدف از پروژه ایاس

این ارز دیجیتال تلاش می‌کرد تا ایده‌آلش یعنی پردازش حدود چند میلیون تراکنش بر ثانیه که یکی از مشکلات اصلی بلاک چین‌ها بود را برطرف نماید. این مشکل تا امروز مانع از این شده است که ارز‌های معتبر بازار بتوانند در زندگی روزمره استفاده شوند. مثلاً ارز دیجیتال اتریوم می‌تواند ۱۵ تا ۲۵ تراکنش بر ثانیه را پردازش کند. هدف اصلی ایاس همچین موضوعی است بنابراین قیمت ایاس هم مناسب است. می‌توان گفت این تراکنش بالا سبب بالا رفتن محبوبیت ارز ایاس می‌شود. بنابراین خرید ایاس می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری مناسب برای آینده تلقی شود.

چرا تعداد تراکنش در بلاکچین مهم است؟

همان طور که گفتیم علت اصلی به وجود آمدن ارز ایاس این بود که تعداد تراکنش‌هایی را که یک شبکه بلاک چین می‌تواند پردازش کند، افزایش دهد اما چه اهمیتی دارد؟ اگر ما فرض کنیم که یک شبکه بلاک چین داریم و هر دقیقه نزدیک ۱۰۰ هزار نفر کاربران از خدمات این شبکه استفاده می‌کنند، باید بستر برای پردازش اطلاعات و تراکنش‌ها فراهم شود. این موضوع به عنوان مسئله مقیاس‌پذیری نیز شناخته می‌شود. بنابراین هرچه شبکه بلاک چین توانایی پردازش و مقیاس پذیری بهتری داشته باشد، می‌تواند در نتیجه مشتریان و کاربران بیشتری را به خود جذب کند. به همین دلیل است که ارز ایاس می‌تواند ارزشمند باشد. زیرا قیمت ایاس و دیگر ارز‌های دیجیتال به نحوی با توجه به عملکرد شبکه‌هاشان نیز تعیین می‌شوند. هرچه کارکرد یک شبکه بیشتر باشد قیمت ایاس یا هر ارز دیجیتالی مربوط به آن شبکه نیز افزایش پیدا می‌کند.

چطور خرید ایاس انجام دهیم؟

اگر شما نیز به دنبال سرمایه‌گذاری روی یکی از تازه‌ترین و آینده‌دارترین پروژه‌ها و برنامه‌های ارز دیجیتال هستید و می‌خواهید دست به خرید ایاس بزنید باید این کار را از طریق روش‌های معتبر انجام دهید. بهترین راه برای خرید ایاس استفاده از صرافی‌های آنلاین و معتبر ایرانی مثل والکس است. صرافی والکس با ارائه لحظه‌ای قیمت ایاس به شما کمک می‌کند تا زمان مناسب برای ورود به دنیای کریپتوکارنسی ایاس را پیدا کنید و بستری امن و مطمئن برای خرید ایاس است.

آیا آینده ایاس خوب است؟

بسیاری از تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی‌های بسیار خوش‌بینانه‌ای نسبت به آینده ایاس داشته‌اند ولی ممکن است عواملی پیش بیایند که باعث از بین رفتن درستی این پیش‌بینی‌ها شوند. از جمله مسائل مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم امنیت است. امنیت ارز ایاس از نظر فنی و از نظر حاکمیتی بسیار مهم است. اگر حمله‌های بیشتری به شبکه ایاس صورت گیرد احتمال دارد باعث رفتن توسعه‌دهندگان شود. به علاوه اگر مدلی حاکمیتی درون شبکه ارز ایاس همچنان مورد نقد توسعه‌دهندگان قرار بگیرد نیز باعث می‌شود که آینده ایاس مورد تردید قرار گیرد.

یک موضوع دیگر نیز جنبه رقابتی ماجراست. وقتی ایاس به عنوان یک کوین تازه کار و نو به بازار آمد در ارائه ویژگی‌های جدید از رقبا عقب افتاد. ایاس در آینده باید بتواند قابلیت‌ها و توانایی‌های خود را به کاربران و علاقه‌مندان به حوزه ارز دیجیتال اثبات کند.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم نگاهی کلی به هدف اصلی پروژه ایاس داشته باشیم و گفتیم که اصلی‌ترین هدف این پروژه ایجاد شبکه بلاک چینی است که بتواند بیش از چند میلیون تراکنش بر ثانیه را انجام دهد. گفتیم که این ویژگی‌ها سبب می‌شوند که بسیاری تحلیل‌گران آینده‌ای روشن برای خرید ایاس و قیمت ایاس در نظر بگیرند ولی به هر صورت چالش‌هایی بر سر راه این کریپتو وجود دارد که اگر بخواهند موفقیت را لمس کنند، باید بر این چالش‌ها پیروز شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *