نحوه اتصال به اینترنت استارلینک

نحوه اتصال به اینترنت استارلینک
  • 1401/11/24
  • گویا آی تی
  • 0

نحوه اتصال به اینترنت استارلینک امروزه یکی از دغدغه های مردم ایرانی به دلیل قطعی اینترنت شده است. استارلینک یک شبکه ماهواره ای بین المللی می باشد که توسط ایلان ماسک تاسیس شده است. به همین دلیل بسیاری از افراد در تلاش هستند تا نحوه صحیح اتصال را پیدا کنند. با توجه به این که این شبکه توسط یک کمپانی اداره می شود، تمام کره زمین را در بر می گیرد. در حال حاضر نحوه اتصال به استارلینک بسیار ساده است که ما در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

در حال حاضر با توجه به قطعی اینترنت، طی چند ماه اخیر ایلان ماسک اقدام به ارسال استارلینک جهت وصل شدن اینترنت برای مردم ایران کرده است. در این راستا مردم ایران در تلاش هستند تا از این طریق معضل قطعی اینترنت را حل نمایند. قبل از راه اندازی این شبکه ابتدا باید کاملا به زبان انگلیسی مسلط باشید؛ چراکه برای راه اندازی مفاهیمی وجود دارند که شما باید با آن ها آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید وارد مرحله بعدی راه اندازی شوید.

آموزش زبان آلمانی آموزشگاه ملل

در هر کشوری که هستید برای وصل شدن به استارلینک باید تجهیزاتی تهیه نمایید تا از طریق آن ها به اینترنت استار لینک وصل شوید. در حاضر خرید این تجهیرات در کشور ایران ممنوع است ولی می توان از طریق راه های مختلفی برخی از این تجهیزات را خریداری نمود. حال اصلی ترین سوال این است که چگونه می توان این تجهیزات را در ایران تهیه نمود؟

برای این کار فقط کافی است که از طریق یک فرد مطمئن و معتبر تجهیزات این شبکه را خریداری کنید. سپس لازم است که بسته ماهیانه استارلینک بین المللی را خریداری و پس از آن با توجه به شرایط راه اندازی، از این شبکه نهایت استفاده را ببرید. برای خرید تجهیزات استارلینک می توانید از طریق سایت آمازون این عملیات را انجام دهید. برای خرید این کیت ها چیزی ببین ۴۴۹ دلار تا ۵۹۹ دلار نیاز است.

این کیت ها قابلیت متصل شدن چند دستگاه را دارند؟

روی این کیت ها می توان چیزی حدود ۱۲۸ دستگاه بدون افت سرعت وصل نمود. با این مسئله و تقسیم بندی های انجام شده بر روی هر دستگاه چیزی حدود سه الی پنج دلار می شود.

چگونه به اینترنت استارلینک وصل شویم؟

ابتدا قبل از هر چیزی باید کیت یا همان تجهیزات که با آن ها می شود  به این شبکه وصل شد را خریداری کنید. سپس باید به زبان انگلیسی مسلط باشید؛ چراکه در بخش های اولیه راه اندازی یک سری مفاهیم وجود دارد که تنها به زبان انگلیسی هستند. برای آشنایی با این مفاهیم باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. برای وصل شدن به استارلینک چند مرحله وجود دارد که ما در بخش زیر به طور کلی به آن خواهیم پرداخت:

  1. اگر می خواهید که استارلینک بهترین عملکرد را داشته باشد، باید دیش آن را در یک زاویه دید کاملا صاف رو به آسمان قرار دهید (برای این کار یک فضای باز انتخاب نمایید). این کیت ها به طور کاملا مرتب داخل یک جعبه چیده شده اند و کاملا آماده اتصال هستند.
  2. ابتدا جعبه خاکستری را انتخاب کنید که نحوه و دستور نصب داخل آن گذاشته شده است. پس از مشاهده دستور العمل آن را از درون جعبه بیرون بیاورید. به وضوح مشاهده خواهید کرد که سه پایه در بالای ترمینال کنار وتر و یک کابل مشکی کاملا ضخیم با سایز ۱۰۰ فوتی وجود دارد.
  3. اکنون باید کیت را بسازید، در این مرحله سه پایه ماهواره را ابتدا بر روی زمین قرار دهید و سپس میله ترمینال را به ساپه روی زمین وصل کنید.
  4. در این مرحله باید ابتدا استارلینک را روشن کنید. برای این کار باید کابل یا همان دو شاخه را به منبع که از آن تغذیه می شود وصل کنید تا استار لینک روشن شود.
  5. در این مرحله باید از یک منبع کاملا معتبر مثل گوگل پلی که دارای امنیت بالایی است starlink را بر روی دستگاه خود دانلود و سپس نصب کنید.
  6. پس از دانلود و نصب وارد برنامه شوید و در اولین مرحله بر روی start setup کلیک کنید. در مرحله بعد از شما پرسیده می شود که آیا تمام کیت وصل شده است؟ شما در پاسخ باید بر روی open wifi settings کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.
  7. پس از انجام این مراحل لازم است که برای وایفای خود یک رمز عبور تعیین نمایید، و سپس از طریق گوشی یا هر دستگاه دیگری به آن وصل شوید.

 

با توجه به مراحل بالا می توان به راحتی شبکه ماهواره ای استارلینک را بر روی دستگاه خود نصب و از اینترنت پر سرعت آن استفاده نمود.

نحوه اتصال به اینترنت استارلینک بدون تجهیزات

برای اتصال به اینترنت استارلینک نیاز به ماهواره های نصب در مدارهای مناسب و ترمینال است یعنی به طور قطعی می توان گفت که بدون نصب تجهیزات و کیت های استارلینک نمی توان شبکه ماهواره ای استارلینک را بر روی دستگاه خود راه اندازی و از آن استفاده نمود. پس به صورت قاطع باید گفت که در حاضر نه تنها در کشور ما بلکه در تمام کشورهای جهان برای راه اندازی این شبکه حتما باید تجهیزات لازم را خریداری نمایید.

اگر قصد نصب این برنامه را دارید، حتما از یک منبع مطمئن مثل گوگل پلی اقدام به دانلود این برنامه کنید. لازم است بدانید امروزه هکرهای زیادی وارد عرصه مجازی شده اند و برنامه های ویروسی مختلفی را در شبکه های محتلف ارائه می دهند. به همین دلیل لازم است که بر روی این مورد دقت کافی داشته باشید تا دچار برنامه های ویروسی و هکری نشوید.

نحوه اتصال به اینترنت استارلینک با گوشی

این شبکه که چند وقت پیش بر سر زبان ها افتاده است، حاصل تفکر و تلاش بیش از حد ایلان ماسک است که در زمان جنگ روسیه و اوکراین برای اولین بار رونمایی شد. با استفاده از این شبکه می توان محدودیت سرعت اینترنت را از بین برد و به طور نامحدود از اینترنت پر سرعت استفاده نمود. لازم است متذکر شویم که تاکنون با استفاده از گوشی هوشمند هیچ کس نتوانسته به اینترنت استارلینک متصل شود، چرا که ممکن است امواج رادیویی و ماهواره ای توسط گوشی دریافت نشوند.

وصل شدن به اینترنت ماهواره ای با رسیور

ابتدا قبل از پرداختن به اصل مطلب باید گفت که رسیور یک گیرنده دیجیتالی است. نقش اصلی رسیور این است که سینگال های مختلف را از منابع خارجی دریافت کند و پس از رمز گشایی این سینگال ها که از کابل اترنت، ال ان بی، کواکسیال و… دریافت می شوند را برای تلویزیون ارسال کند. رسیور نیز برای راه اندازی استارلینک بسیار کاربردی است و باعث می شود که اینترنت منطقه بدون پریدن سیگنال وصل شود.

سخن پایانی

مطالب ارائه داده شده در این بخش در مورد استارلینک و نحوه راه اندازی آن بود. این شبکه طی یک سال اخیر وارد عرصه مجازی شده و باعث رفع مشکل کندی اینترنت شده است. نکته مهم در این زمینه این است که برای نصب و راه اندازی این شبکه باید تجهیزات آن را از یک منبع کاملا معتبر خریداری کنید.

اما لازم است بدانید که در حال حاضر با توجه به محدودیت و سخت گیری هایی که در ایران به وجود آمده، امکان وصل شدن به این شبکه بسیار سخت شده است، ولی متصل شدن به این شبکه غیر ممکن نیست. استارلینک یک شبکه اینترنت کاملا بین المللی با پهنای باند مشخص است، هرچه تعداد بیشتری دستگاه به این شبکه وصل شود از سرعت بالای آن کاسته نمی شود.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *