قیمت ارزهای دیجیتال از نگاه رابرت کیوساکی

قیمت ارزهای دیجیتال از نگاه رابرت کیوساکی
  • 1401/11/25
  • گویا آی تی
  • 0

رابرت کیوساکی پدر علم هوش مالی و نویسنده کتاب مشهور «پدر پولدار، پدر بی‌پول» در توییتر بیان کرد که به دلیل قوانین سخت‌گیرانه‌تر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) انتظار دارد قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ افزایشی باشد. به گفته رابرت کیوساکی، SEC با قوانین سختگیرانه خود اکثر آلت کوین‌ها را در هم خواهد شکست و باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شود؛ اما چرا او چنین ایده‌ای دارد؟ در این مقاله قصد داریم به نظر این فرد درباره قیمت ارز دیجیتال بپردازیم.

چرا بیت کوین تحت تأثیر مقررات SEC قرار نمی‌گیرد؟

ارز بیت کوین در ایالات متحده آمریکا به عنوان یک کالا طبقه‌بندی می‌شود؛ درست مانند طلا، نقره و نفت؛ بنابراین مقررات SEC برای اکثر آلت کوین‌ها بر بیت کوین تأثیر نمی‌گذارد. تعریف کالا در امور سرمایه‌گذاری سنتی به معنی کالاهایی مانند نفت یا طلا که توسط انسان قابل تغییر نیستند. در مقابل اوراق بهادار تمامی دارایی‌هایی مانند سهام، اوراق قرضه یا مشتقات آن است که توسط شرکت‌ها یا مؤسسات دولتی منتشر می‌شود و معمولاً به دارندگان آن‌ها سود می‌پردازد یا ضرر حاصل می‌کند؛ به همین دلیل است که مایکل سیلر (Michael J. Saylor)، بنیانگذار میکرو استراتژی، ادعا می‌کند که تنها ارز دیجیتالی که باید به عنوان یک کالا در نظر گرفته شود بیت کوین است؛ زیرا بیت کوین یا به طور کلی کریپتوکارنسی ماهیت غیر متمرکز دارند و به همین دلیل دولت و نهادهای مرکزی نمی‌توانند بر قیمت ارز دیجیتال تأثیر بگذارند یا آن را اصلاح کنند. به همین دلیل بود که کیوساکی اظهار کرد تصمیم دارد به خرید مقادیر زیادی از بیت کوین برای بلندمدت ادامه دهد؛ زیرا آن را یک سرمایه‌گذاری مطمئن می‌داند.

رابرت کیوساکی همچنین در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ در یک توئیت اعلام کرد: “من در مورد بیت کوین بسیار شگفت زده هستم، میدانید چرا؟ زیرا بیت کوین مانند طلا، نقره و نفت به عنوان یک کالا طبقه‌بندی می‌شود و بیشتر توکن‌های رمزنگاری به عنوان یک دارایی امن طبقه‌بندی می‌شوند و مقررات SEC اکثر آن‌ها را از بین می‌برد.” کیوساکی در ادامه نوشت: “من بیت کوین بیشتری می‌خرم.”

درست است که رگولاتورها یا تنظیم‌کنندگان می‌توانند طبقه‌بندی بیت کوین را تغییر دهند تا نوعی قانون را معرفی کنند که در نهایت به نفع آن‌ها باشد؛ اما فعلاً اینطور نیست. آن‌ها باید تعدادی از قوانین را عوض کنند و تأییدیه‌های آن را از بسیاری از سیاستمداران گرفته‌اند.

نظر رابرت کیوساکی درباره خرید بیت کوین

رابرت کیوساکی اعلام کرده که تصمیم دارد اگر قیمت بیت کوین کاهش یافت، بیت کوین بیشتری بخرد. او به عنوان یکی از طرفداران پروپاقرص بیت‌کوین شناخته می‌شود؛ بنابراین برای او اهمیتی ندارد که بیت کوین، به کاهش خود ادامه دهد یا خیر. چیزی که او از آن مطمئن است این است که اگر قیمت ارز دیجیتال بیت کوین بیشتر کاهش یابد، بیت کوین بیشتری خریداری خواهد کرد؛ همانطور که در ۱۱ نوامبر گذشته پیش‌بینی کرد که پایین‌ترین قیمت بیت کوین بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار خواهد بود و ادعا کرد که در آن نقطه از اینکه می‌تواند بیت کوین بیشتری بخرد “هیجان زده” خواهد بود.

کیوساکی گفت: “من یک سرمایه‌گذار بیت کوین هستم، همانطور که در طلا، نقره و املاک و مستغلات هستم. من یک تریدر یا معامله‌گر سهام نیستم. وقتی بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار می‌رسد، هیجان‌زده می‌شوم و آن را یک فرصت می‌بینم. من علیه فدرال رزرو، خزانه‌داری، بایدن و به نفع طلا، نقره و بیت کوین شرط‌بندی می‌کنم.”

این سرمایه‌گذار اطمینان داد که در مدیریت تورم، اعتماد به محصولات سرمایه‌گذاری سنتی با ابتکارات بانک‌های مرکزی جهانی به چالش کشیده شده است؛ در نتیجه او معتقد است که پول نقد، سهام و اوراق قرضه حکم «نان تست» را دارند.

آینده بیت کوین از نگاه رابرت کیوساکی

تفسیر فاجعه FTX

کیوساکی که برای مدت طولانی از طرفداران بیت کوین بوده است گفت که کسانی که طلا، نقره و بیت کوین دارند، زمانی که فدرال رزرو، خزانه‌داری و وال استریت برگشته و تریلیون‌ها دلار پول چاپ شود ثروتمندتر خواهند شد. او گفت: «پس‌اندازکنندگان پول جعلی بزرگترین بازنده خواهند بود.» در پی فروپاشی FTX او گفت که قیمت ارز دیجیتال بیت کوین ممکن است تا ۱۰۰۰۰ دلار هم کاهش یابد؛ زیرا گرد و غبار ناشی از سقوط فرو می‌نشیند. او اضافه کرد که فروش بیت کوین می‌تواند به ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار کاهش یابد؛ اما او از این فرصت برای ذخیره کوین‌های بیشتر استفاده خواهد کرد.

همچنین در اواسط ژوئن کیوساکی چند توصیه‌ سرمایه‌گذاری برای زنده ماندن در محیط بسیار تورم‌زا را ارائه کرد و به پیروانش گفت که قوطی‌های تن ماهی تهیه کنند. او گفت: “بهترین سرمایه‌گذاری: قوطی تن ماهی است! تورم در حال افزایش است. بهترین سرمایه‌گذاری قوطی‌های تن ماهی و لوبیا پخته است. شما نمی‌توانید طلا، نقره یا بیت کوین بخورید تا وقتی که گرسنه هستید! غذا مهم‌تر از همه چیز است. بحران بعدی غذا است؛ روی راه‌حل سرمایه‌گذاری کنید. مراقب باشید.”

کتاب “پدر پولدار پدر فقیر” کیوساکی در سال ۱۹۹۷ از اهمیت سواد مالی، استقلال مالی و ایجاد ثروت از طریق سرمایه‌گذاری در دارایی‌ها، سرمایه‌گذاری در املاک، راه‌اندازی و مالکیت مشاغل و همچنین افزایش هوش مالی فرد حمایت می‌کند. این کتاب بیش از شش سال است که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

جمع‌بندی

همان طور که خبرآنلاین نیز اشاره کرده است، رابرت کیوساکی یکی از سرمایه‌گذارانی است که کتاب معروفی به نام “پدر پولدار، پدر بی‌پول” درباره دانش مالی و نحوه مدیریت سرمایه نوشته است که به مدت ۶ سال است که در لیست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های آمریکا قرار دارد. افراد بسیاری هستند که می‌خواهند بدانند نظر رابرت کیوساکی درباره قیمت ارز دیجیتال بیت کوین و کریپتوهای دیگر جدول ارز دیجیتال چیست.

این نویسنده و سرمایه‌گذار مشهور می‌گوید که بیت کوین در واقع در لیست ارز دیجیتال یک کالاست و باید با ارزان شدن این ارز تعداد بیشتری از آن را نگهداری کرد. با دیدن لحظه ای قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در سال ۲۰۲۳ باید منتظر این بود که قیمت آن پایین بیاید و در یک فرصت مناسب تعداد بیشتری از آن را خریداری نمود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *