۹ دلیل برای استفاده از تبلیغات در گوگل

۹ دلیل برای استفاده از تبلیغات در گوگل
  • 1401/11/29
  • گویا آی تی
  • 0

هنگامی که اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکار خود می‌کنید، ابتدا لازم است محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید را به مشتریان معرفی کنید تا آن‌ها با برند شما به صورت کامل آشنا شوند. یکی از سخت‌ترین کارها، قانع کردن مالکان کسب‌وکارها برای استفاده از بازاریابی مدرن است.

رسانه‌های متفاوتی برای تبلیغ کسب‌وکار شما وجود دارد که امروزه یکی از پربازده‌ترین آن‌ها، تبلیغات در گوگل است. اگر شما تبلیغ‌کننده‌ای هستید که قصد دارید برند خود را به کاربران معرفی کنید تا تعداد بازدید‌ها و در نتیجه فروش خود را افزایش دهید، بهتر است از تبلیغ گوگل ادز استفاده کنید.

در این مقاله به بررسی ۹ دلیل برای استفاده از تبلیغات در گوگل می‌پردازیم تا با مزایای گوگل ادز آشنا شوید.

تبلیغات در گوگل چیست؟

Google Ads برنامه تبلیغات آنلاین در گوگل است. این برنامه به شما امکان ایجاد تبلیغات آنلاین در گوگل را می‌دهد تا به مخاطبانی که علاقمند به محصول یا خدمات شما هستند، دسترسی پیدا کنید.

در پلتفرم Google Ads، هزینه‌های تبلیغات بطور پرداخت به ازای هرکلیک (PPC) است؛ یعنی هر بار که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند، لازم است هزینه پرداخت کنید.

رسانه‌ها و روش‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارد که شما می‌توانید، برای تبلیغ کسب‌وکار خود از آن‌ها استفاده کنید. انتخاب تبلیغ مناسب با کسب‌وکار شما، ممکن است سخت باشد. ابتدا باید شما برای انتخاب نوع تبلیغات، دانش و اطلاعات کافی کسب کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

۹ دلیل برای استفاده از تبلیغات در گوگل 

در ادامه به بررسی ۹ دلیل برای استفاده از تبلیغات در گوگل می‌پردازیم تا بدانید چرا لازم است از تبلیغات در گوگل استفاده کنید.

 

۱٫        دسترسی گسترده گوگل

وقتی افراد سوالی دارند که لازم است به پاسخ آن‌ها دست پیدا کنند،‌ معمولا اولین مرجع آن‌ها گوگل است. شما می‌توانید از گوگل پاسخ تمام سوالات خود را پیدا کنید.

موتور جستجوی گوگل، سالانه بیش از ۲ تریلیون و روزانه بیش‌ از ۵ میلیارد جستجو را انجام می‌دهد. تبلیغات موجود در گوگل به شما کمک می‌کند تا زودتر به پاسخ سوال خود برسید.

 

۲٫       دستیابی به مشتریان حقیقی

هدف گوگل، مشتریان و کاربرانی است که به دنبال محصول و یا خدمات مرتبط با کسب‌وکار شما باشند.

بطور مثال، در رسانه‌های اجتماعی کاربران به دنبال تبلیغات نیستند، بیش‌تر برای گذراندن وقت‌ خود از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ اما هنگام جستجو در گوگل، از هر نوع تبلیغات که مرتبط با جستجوی آن‌ها باشد،‌ استقبال می‌کنند.

با استفاده از گوگل ادز، شما تبلیغات خود را به صورت هدفمند انجام می‌دهید که منجر به دستیابی مشتریان حقیقی و در نتیجه فروش بیش‌تر می‌شود.

تبلیغات ppc

برخی از افراد، تبلیغ در گوگل را به عنوان بازاریابی درونگرا می‌شناسند تا تبلیغات بیرونی؛ زیرا این نوع تبلیغ به افرادی که در جستجوی محصول و یا خدمات شما هستند، کمک می‌کند.

 

۳٫      کنترل کمپین‌ها

در گوگل ادز، شما می‌توانید تبلیغات خود را کنترل و در صورت نیاز به راحتی آن‌ها را متوقف کنید. شما با هزینه مناسب به مخاطبان حقیقی دست پیدا می‌کنید و بدون دانش فنی و یا داشتن تخصص می‌توانید، کمپین خود با هدف مشخص را کنترل نمایید و اینگونه در زمان خود صرفه‌جویی ‌کنید.

 

۴٫       تبلیغات با هر بود‌جه‌ای 

شما می‌توانید، محدودیتی به صورت روزانه برای هزینه تبلیغات خود قرار دهید تا هزینه‌ها از مرز مشخص شده عبور نکند. در این صورت، اگر شما هزینه‌های خود را زیر نظر نگیرید، بیش از سقف مشخص شده خرج نمی‌کنید. شما کنترل کاملی بر بودجه کمپین‌های تبلیغاتی خود دارید و مناسب با همین بودجه می‌توانید کمپین‌های گوگل را اجرا کنید.

همچنین، شما می‌توانید هزینه‌های در ماه را انتخاب و براساس نمودار عملکرد،‌ تبلیغات را تنظیم کنید.

برای مثال، اگر یک تبلیغ عملکرد خوبی داشته باشد، می‌توانید هزینه‌ها برای آن را افزایش دهید تا نتایج بیش‌تری به دست آورید؛ یا بالعکس اگر تبلیغی عملکرد خوبی نداشته باشید، هزینه‌ها را برای آن کاهش می‌دهید.

 

۵٫       تحلیل عملکرد کمپین

اگر شما اطلاعاتی راجع‌ به عملکرد کمپین‌های تبلیغ خود نداشته باشید، نمی‌توانید به رشد و پیشرفت کسب‌وکار خود کمک کنید.

در گوگل ادز، به راحتی به اطلاعاتی مانند تعداد کلیک‌ها، نمایش‌ها و هزینه‌های کلمه‌ کلیدی دسترسی خواهید داشت. می‌توانید رفتار کاربران (روی چه لینکی کلیک کردند و یا مدت زمانی که آن‌جا سپری کردند) در وب‌سایت خود را ببینید تا در راستای بهبود آن عمل کنید.

google ads

۶٫       بهبود سئو

بهینه‌سازی و افزایش رتبه‌های موتور جستجوی گوگل، یکی از موارد مهمی است که مالکان وب‌سایت‌ها به آن توجه می‌کند. اگر شما رتبه یک صفحات نتایج گوگل باشید، دیگر نیست هزینه‌های تبلیغات را پرداخت کنید.

با استفاده از تبلیغ در گوگل، شانس خود را برای نمایش در نتایج ارگانیک گوگل و افزایش رتبه رتبه‌بندی خود در موتورهای جستجو بالا ببرید.

در گوگل ادز می‌توانید،‌ کلمه کلیدی‌های مختلف را امتحان کنید تا به کلماتی که باعث افزایش حجم ترافیک وب‌سایت شما می‌شود، دست پیدا کنید.

 

۷٫      شناخت برند

هنگامی که کاربران نام گوگل ادز را می‌شنوند، بیش‌تر به فکر هدایت ترافیک از طریق تبلیغات به وب‌سایت خود می‌افتند، در صورتی که گوگل ادز به شناخت برندها کمک می‌کند.

دیوید اوگیلوی (David Ogilvy) برند را اینگونه تعریف می‌کند:

«مجموع نامشهود ویژگی‌های یک محصول: نام، بسته‌بندی و قیمت، تاریخچه، شهرت و نحوه تبلیغ آن».

تقویت نام برند، شخصیت و شهرت برای ایجاد اعتماد بین کاربران  مشتریان ضروری است. هرچه بیش‌تر کاربران شما را بشناسند، برند شما قوی‌تر می‌شود و کاربران بیش‌تری به وب‌سایت شما اعتماد می‌کنند. اعتماد، باعث تبدیل کاربران شما به مشتریان حقیقی و دائمی می‌شود.

حتی اگر کاربران روی تبلیغات شما کلیک نکنند، برند و محصولات یا خدمات شما برای کاربران آشنا می‌شود. با استفاده از افزونه‌های تبلیغات، می‌توانید آگاهی‌های بیش‌تری از برند خود به کاربران بدهید.

 

۸٫      تجربه کاربری

پس از تصمیم‌گیری گوگل برای انتخاب نمایش تبلیغات،‌ گوگل تجربه کاربری مشتریان را زیر نظر می‌گیرد. تجربه کاربری، معیاری است که نشان می‌دهد وب‌سایت و خدمات شما،‌ آیا همان چیزی است که مشتری می‌خواهد یا خیر.

گوگل ادز

لندینگ(صفحه فرود)، نشانی اینترنتی است که کاربران، پس از کلیک روی آن به صفحه مورد نظر شما می‌رسند. تجربه‌ای که کاربران در آن صفحه دارند،‌ بسیار بر رتبه‌بندی سئو تبلیغ و هزینه‌های شما تاثیرگذار است. اگر تبلیغ شما به صفحه وب‌سایتی برسد که تجربه کاربری ضعیفی ارائه می‌دهد،‌ ممکن است کمتر یا به صورت کلی نمایش داده نشود.

 

۹٫       ROI

ایجاد لندینگ متناسب با معیارهای گوگل، تنها عاملی نیست که بازده تبلیغات شما را افزایش می‌دهد.

گوگل ادز برای کمک به شما در جهت اهداف مشخص بازاریابی و کاهش هزینه‌ها، چند استراتژی خاص را ایجاد کرده است:

اگر شما به دنبال آگاهی از برند خود هستید، بهتر است از پیشنهاد گوگل به نام CPM یا هزینه به ازای هر نمایش قابل مشاهده استفاده کنید.

CPA همان چیزی است که تبلیغ‌کنندگان نیاز دارند در زمان تمرکز روی خرید یا ثبت نام وب‌سایت خود، استفاده کنند. همچنین، شما می‌توانید برای افزایش حجم ترافیک وب‌سایت خود از پیشنهاد CPC گوگل استفاده کنید.

 

جمع‌بندی: چرا از گوگل ادز استفاده کنیم؟

گوگل ادز، پلتفرم قوی برای تبلیغات کسب‌وکار شما است که توسط شرکت گوگل طراحی شد. این شبکه برای هر کدام از مشاغل با هر بودجه‌ای، اهداف تبلیغاتی متفاوتی ارائه می‌دهد. با تبلیغات کلیکی گوگل به افزایش و رشد تعداد کلیک‌ها و فروش خود کمک کنید.

در این مقاله ۹ دلیل برای استفاده از تبلیغات در گوگل بررسی کردیم تا شما با ویژگی‌های گوگل ادز آنا شوید. شما می‌توانید برای تبلیغ در گوگل و خرید انواع خدمات هاستینگ به برتینا مراجعه کنید تا با مشاوره کارشناسان حرفه‌ای و با تجربه مجموعه،‌ بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین، جهت ارتباط با مشاوران مجموعه، می‌توانید از طریق شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *