بلاکچین بایننس چین و پلتفرم مبادلاتی DEX

بلاکچین بایننس چین و پلتفرم مبادلاتی DEX
  • 1401/12/4
  • گویا آی تی
  • 0

صرافی بایننس ازجمله معتبرترین صرافی‌های حال حاضر دنیاست که دارای توکن بی ان بی یا همان بایننس کوین است. این صرافی در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده و در هر ثانیه در حدود ۱٫۵ میلیون تراکنش در آن انجام می‌شود. استفاده از این صرافی، برای ایرانی‌ها ایده‌آل است، اما در حال حاضر قوانین سخت‌گیرانه‌ای که برای احراز هویت ایرانی‌ها در نظر گرفته شده‌، امکان فعالیت در این صرافی را کم‌رنگ کرده‌است. البته می‌توان گفت که علت اصلی عدم استفادهٔ ایرانی‌ها، افزودن کشور ایران به لیست تحریم این صرافی باشد. با این حال بلاکچین بایننس چین و پلتفرم مبادلاتی DEX از مهم‌ترین بخش‌های این صرافی است که عملکرد آن خرید بی ان بی را نیز افزایش داده‌است.

 

کاربرد ارز دیجیتال بی ان بی

ارز BNB که به بایننس کوین شهرت دارد کاربردهای مختلفی به جز معامله در صرافی‌ها داشته است. با توجه به این‌که این ارز از بهترین ارزهای بازار کریپتو است، تقاضا برای خرید آن نیز فوق‌العاده بالاست. گفتنی است که بی ان بی در سال ۲۰۲۲، حتی بالاتر از ارزهایی مانند ریپل و سولانا قرار گرفته و این نشان می‌دهد که آیندهٔ از آن این رمزارز محبوب است، چراکه در حال حاضر نیز این ارز در چند ردیف بهترین ارزها قرار دارد.

گفتنی است که بایننس‌کوین به جهت پرداخت هزینه‌های معاملات و همچینن کارمزدها استفاده می‌شود و این موضوع محدود به سایت خاصی نیست. حتی از این ارز در صرافی‌ها بخصوص صرافی بایننس نیز به‌عنوان پرداخت کارمزد تراکنش‌ها به‌کار گرفته می‌شود که این موضوع اهمیت به‌سزایی برای فعالان بازار به جهت خرید بی ان بی دارد.

بلاکچین بایننس چین و پلتفرم مبادلاتی DEX

حتماً می‌دانید که توکن عنوان‌شده صرافی بایننس در ابتدا بر بستر ERC20 بوده اما به دلایل مختلف، این استاندارد با BEP2 جایگزین شد. این تغییر رویه سبب شده‌است تا مزیت‌های زیادی برای ارز بایننس ایجاد شود و حتی در رشد قیمتی بی ان بی نیز تأثیر گذاشته است. ناگفته نماند که ارائه چنین بلاکچینی به‌وسیلهٔ بایننس، به‌دلیل هماهنگی بیشتر ارائه خدمات در نظر گرفته شده‌است و درنهایت از این ارز به‌عنوان یک بازار غیرمتمرکز برای تبادلات انواع ارز استفاده می‌شود.

حتماً می‌دانید که بایننس چین عملکردی در قالب بایننس DEX دارد و با توجه به این‌که بایننس دکس یک صرافی غیرمتمرکز بوده که اکثر ویژگی‌های صرافی بایننس را در بهترین شرایط به کاربران ارائه کرده، به محبوبیت خاصی رسیده‌است. ضمناً این صرافی مزیت حفظ حریم خصوصی پلتفرم‌های تمرکززدایی‌شده را نیز برای فعالان بازار کریپتو در نظر گرفته که موردتوجهٔ کاربران قرار گرفته‌است.

ناگفته نماند که در پلتفرم DEX، تبادلات مالی بدون نیاز به ارائه اطلاعات هویتی انجام می‌شود که این موضوع در مبادلات متمرکز در معرض آسیب است. درواقع این اکوسیستم به‌وسیلهٔ نودهای توزیع‌شده مدیریت شده‌است، اگرچه تعداد آن‌ها برخلاف ارز بیت کوین، محدود به ۱۱ نود است.

تفاوت‌های بین بایننس چین و بایننس اسمارت چین

بلاکچین اسمارت چین و استاندارد BEP20 قراردادهای هوشمند را مدیریت می‌کنند و طبیعتاً پیچیده‌تر از بایننس چین هستند و به‌طورکلی برای پروژه‌های دیفای به‌کار گرفته شده‌است. درنهایت این استاندارد از بهترین محصولات پلتفرم بایننس است که سبب شده ارز بی ان بی روزبه‌روز در حال افزایش باشد. از طرفی سرعت انجام تراکنش‌ها در استاندارد BEP20 فوق‌العاده عالی بوده و با توجه به این‌که کارمزد بسیار پایینی دارد، می‌توان آن را به‌نسبت شبکهٔ BEP2 بهتر دانست.

بررسی استاندارد BEP2

استاندارد BEP2 یک استاندارد فنی برای صدور و پیاده‌سازی توکن در بایننس چین است. این استاندارد نشان از این دارد که هر توکن ملزم به اجزای قوانین خاص در بلاکچین است. درواقع همهٔ توکن‌ها در این استاندارد، به‌صورت یکپارچه با یکدیگر تعامل داشته و صدالبته توکن‌هایی که براساس استاندارد BEP2 تولید می‌شوند نیز امکان معامله در پلتفرم بایننس DEX را نیز دارا خواهند بود.

به‌طورکلی کوین BNB ارز بومی BEP2 و بلاکچین بایننس چین است و این بدان معناست که اگر کسی قصد داشته باشد یک توکن مانند ریپل را در شبکهٔ بایننس انتقال دهد، پرواضح است که باید کارمزد را با بی ان بی پرداخت کند.

پیش‌بینی قیمت بی ان بی در سال ۲۰۲۳

دربارهٔ پیش‌بینی قیمت ارزهایی مانند BNB که دارای صرافی مختص به خود هستند، می‌توان راحت‌تر اظهارنظر کرد و با توجه به این‌که این نوع ارزها پشتوانهٔ مناسبی دارند، به‌طور حتم با شانس بیشتری به جهت افزایش قیمت روبه‌رو هستند. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان بازار ارز دیجیتال، بر این عقیده هستند که قیمت بی ان بی در سال ۲۰۲۳، به‌طرز شگفت‌انگیزی رشد خواهد شد. حال این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که رشد بیت کوین می‌تواند بر افزایش قیمت بی ان بی تأثیر بسزایی داشته باشد. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت بایننس کوین اینجا کلیک کنید.

البته یادآور می‌شویم که خرید این ارز باید از طریق صرافی‌های معتبر انجام شود و یکی از بهترین‌ها در این خصوص، صرافی والکس است که افراد به‌راحتی می‌توانند با ایجاد حساب کاربری و سپس احراز هویت، به معاملهٔ ارز دلخواه بپردازند. البته نگه‌داری از این ارز نیاز به یک کیف‌پول امن احتیاج دارد که در ادامه به چند کیف‌پول معتبر در دنیا اشاره می‌کنیم.

  • معرفی بهترین کیف‌پول‌های بایننس کوین

تراست والت اولین کیف پولی است که زیرمجموعهٔ صرافی بایننس نیز هست. اگر قصد خرید و هولد بی ان بی را دارید، می‌توانید از این صرافی استفاده کنید که البته برای ایرانی‌ها به‌سختی قابل استفاده خواهد بود. اتمیک والت، کوینومی و… از دیگر کیف‌پول‌هایی است که کاربران بازار کریپتو می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این در حالی است که صرافی والکس برای کاربران یک کیف‌پول اختصاصی در نظر گرفته‌است تا افراد بدون دغدغه به خرید و نگه‌داری این ارز آینده‌دار اقدام کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با بلاکچین بایننس چین و همچنین پلتفرم مبادلاتی DEX آشنا کنیم. پرواضح است که دریافت اطلاعات در این زمینه، از ارز بی ان بی سبب می‌شود تا افراد و فعالان بازار که قصد دارند بایننس کوین را هولد کنند با دقت نظر بیشتری اقدام کنند. البته همان‌طور که عنوان کردیم انتخاب یک بستر معاملاتی مناسب نیز تأثیرگذار است که پیشنهاد کردیم از صرافی والکس استفاده شود. حال برای این‌که بتوانید اطلاعات بیشتری از این ارز محبوب بازار به‌دست آورید، کافی است به سایت صرافی والکس به آدرس https://wallex.ir مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *