لامرد کجاست و چرا به آن سفر کنیم؟

لامرد کجاست و چرا به آن سفر کنیم؟
  • 1401/12/4
  • گویا آی تی
  • 0

استان فارس بیشتر به شهرهای تاریخی خود که جاذبه های دیدنی زیادی دارند، مشهور است. لامرد یکی از این شهرهاست که در بخش جنوبی این استان قرار گرفته و با توجه به پیشینه کهنی که دارد، از مهم‌ترین شهرهای توریستی این منطقه محسوب می‌شود. اگر شما هم قصد دارید به این شهر سفر کنید، بعد از خرید بلیط و رزرو هتل های لامرد توصیه می‌کنیم حتما این مطلب را مطالعه کنید. در مطلب پیش رو قرار است شما را بیشتر با این شهر آشنا کنیم و به شما بگوییم که در سفر به لامرد چه چیزی انتظارتان را می‌کشد. با ما همراه باشید.

معرفی لامرد | لامرد کجاست؟

همان‌طور که گفته شد، لامرد شهرستانی از توابع استان فارس است و کاوش‌های انجام‌شده در این شهر، نشان می‌دهد که تاریخچه لامرد به دوران هخامنشیان و حتی قبل‌تر بازمی‌گردد. این شهر تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و تا مدت‌ها روستای کوچکی از کنگان استان بوشهر بوده است. اما با تغییراتی که در گذر زمان در تقسیمات کشوری ایجاد شد، لامرد از سال ۱۳۶۸ به شهر تبدیل شد و در حال حاضر یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های استان فارس محسوب می‌شود. این شهر بالغ بر ۸۳ هزار نفر جمعیت دارد و با قرارگیری در نزدیکی استان‌های جنوبی کشور مانند بوشهر و هرمزگان، آب‌وهوای گرم و خشکی دارد. با توجه به اینکه لامرد در فاصله بسیار کمی از کشورهای حاشیه خلیج فارس واقع شده است، فرودگاه بین‌المللی دارد و رفت‌وآمد گردشگران به این شهر با سهولت بالایی انجام می‌شود.

جاذبه های طبیعی لامرد: چرا به لامرد سفر کنیم؟

از مهمترین دلایلی که بسیاری از گردشگران سفر به لامرد را انتخاب می‌کنند، جاذبه های تاریخی و طبیعی آن است. در ادامه، بعضی از مهمترین جاهای دیدنی لامرد معرفی شده‌اند:

رودخانه مهران

مهمترین جاذبه ای که رودخانه مهران را به یکی از دیدنی های جذاب لامرد تبدیل کرده، وجود پرندگان مهاجری مثل لک‌لک، مرغابی وحشی و جانورانی مثل خرگوش، گراز و… است که در اطراف این رودخانه زندگی می‌کنند. رودخانه مهران که از ارتفاعات کوه سیاه سرچشمه می‌گیرد، رودخانه‌ای فصلی است که پس از گذر از لامرد، به بندر خمیر می‌رود و در نهایت، به خلیج فارس سرازیر می‌شود.

نقش برجسته سراب بهرام

قدمت نقش برجسته سراب بهرام، به دوره ساسانیان بازمی‌گردد و گفته می‌شود که به بهرام دوم – یکی از پادشاهان ساسانی – تعلق دارد. در این نقش برجسته، تصویر بهرام به این صورت حک شده که او شمشیری را در زمین فرو برده و دو نفر در هر دو طرفش به او ادای احترام می‌کنند.

استودان سنگ چله گاه

این مکان، از عجیب‌ترین جاذبه‌هایی است که در عمرتان مشاهده خواهید کرد. این بنا از جمله آثاری است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و از نظر تاریخی اهمیت زیادی دارد. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که استودان چیست و در گذشته چه کاربردی داشته است. استودان‌ها محل‌هایی هستند که زرتشتیان در گذشته استخوان‌های مرده‌های خود را در آن دفن می‌کردند.

مجموعه علی خان

مجموعه علی‌خان که در بخش اشکنان لامرد قرار دارد، مجموعه‌ای شامل یک حمام تاریخی و مسجد است که گفته می‌شود قدمت آن به دوره قاجاریه بازمی‌گردد. درست مثل بسیاری از آثار تاریخی ایرانی، بناهای این مجموعه نیز معماری بسیار باشکوه و جذابی دارند و عناصر معماری اصیل ایرانی مانند گچبری ایوان‌ها، نقاشی روی سقف‌ها و…. در آن‌ها دیده می‌شود.

تنگ خور

تنگ خور که یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی لامرد به شمار می‌رود، منطقه‌ای خوش آب و هوا در حد فاصل بین لامرد و استان هرمزگان است. این ناحیه نخلستان‌های بسیار زیبایی دارد و وجود آب موجب شده که تنگ خور طبیعتی بسیار سرسبز و دیدنی داشته باشد.

از دیگر جاذبه های دیدنی لامرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قلعه اشکنان
  • قلعه گوری
  • هفت برکه
  • چشمه‌های آب گرم اوباد
  • تپه گلرخ
  • تنگ ترمان
  • روستای لاورخشت
  • امام‌زاده شاه فرج‌الله
  • و…

بهترین زمان سفر به لامرد

با توجه به اینکه لامرد در نزدیکی استان‌های جنوبی ایران قرار دارد، آب‌وهوای آن درست مثل اغلب شهرهای جنوبی، گرم و خشک است. جالب است بدانید که دمای هوای این شهر در تابستان به بالاتر از ۵۰ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم در اوایل بهار و فصل پاییز برای سفر به لامرد برنامه‌ریزی کنید تا مسافرت دلچسب‌تر و بهتری داشته باشید.

فلای تودی، مرجع معتبر رزرو هتل ارزان لامرد

لامرد شهری با پیشینه تاریخی کهن و زیبایی‌های طبیعی است که در بخش جنوبی استان فارس قرار دارد. با توجه به اینکه قدمت این شهر به دوره هخامنشیان و ساسانیان بازمی‌گردد، جاذبه های باستانی زیادی در آن دیده می‌شود و وجود طبیعت سرسبز و فرودگاه بین‌المللی نیز گردشگری در این شهر را حسابی رونق بخشیده است. در این مطلب با شما درباره سفر به لامرد صحبت کردیم و اطلاعاتی از مهم‌ترین جاذبه های آن، در اختیارتان قرار دادیم. برای خرید بلیط و رزرو هتل لامرد می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی مرجع خرید ارزانترین بلیط هواپیما و رزرو هتل است که با پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل، تجربه لذت‌بخشی از سفر را برای شما رقم می‌زند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *