بهترین شرکت های آسانسور

بهترین شرکت های آسانسور
  • 1401/12/7
  • گویا آی تی
  • 0

با پیشرفت تکنولوژی، گستردگی شهرها و ساختن آپارتمان‌‌های بلند و چندطبقه، به مرور زمان نیاز به آسانسورهای پیشرفته بیشتر می‌شود. آسانسور وسیله‌ای است که توسط آن می‌توان خود و بار همراه خود را از طبقات پایین به بالا و همچنین از طبقات بالا به پایین جابه‌جا کرد. این وسیله یکی از ملزومات هر ساختمانی است که می‌توان برای خرید و نصب آن، یکی از بهترین شرکت‌های آسانسور را انتخاب کرد. نحوه کارکرد این وسیله به‌گونه‌ای است که بیشتر توسط موتورهای الکتریکی و با کمک کابل‌های متفاوت کار خود را انجام می‌دهند.

همچنین نحوه حرکت این وسیله به‌صورت عمودی بوده و بسته به مکان مورد استفاده قرارگرفته و کاربرد متفاوتشان، دارای ویژگی‌های متفاوتی نیز هستند. می‌توان از طریق مجموعه ۱۱۸ ایران، بهتر با انواع آسانسور آشنا شد. در ادامه انواع مختلف آسانسورها را از لحاظ کاربرد و خصوصیات متفاوتشان مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

انواع آسانسور

آسانسورها دارای ویژگی‌های مشترکی مانند داشتن کابین فلزی، حرکت به‌صورت عمودی و توقف در سطح‌های متفاوت هستند. آسانسورها از لحاظ شیوه واردکردن نیروی محرکه جهت انتقال کابین متفاوت هستند. انواع متفاوت آن‌ها عبارت‌اند از:

۱- آسانسورهای هیدرولیکی

نکته جالب در مورد آسانسورهای هیدرولیکی این است که در کشورهای اروپایی بیش از ۸۰ درصد از ساختمان‌ها از آن استفاده می‌کنند. این آسانسور دارای محاسن زیادی است که می‌توان در بین آن‌ها به استهلاک بسیار کم، آسانی تعمیر آن و همچنین عدم نیاز به موتورخانه اشاره کرد.

۲- آسانسورهای مغناطیسی

این نوع  آسانسورها با میدان مغناطیسی ایجادشده توسط جریان برق متصل به استاتور به حرکت درمی‌آید. این آسانسورها در مقایسه با دیگر انواع آن، بسیار ایمن‌تر است؛ ولی از لحاظ قیمتی گران‌تر محسوب می‌شوند. از طریق مجموعه ۱۱۸ ایران می‌توانید با قیمت سایر آسانسورها آشنا شوید.

۳- آسانسورهای کششی

این نوع از آسانسورها با نیروی اصطکاک در بین سیم بکسل‌ها و فلکه کشش موتور کار می‌کنند. در ساختمان‌ها، از این نوع آسانسور متناسب با ظرفیتشان  بسیار استفاده می‌شود.

۴- آسانسورهای وینچی

این نوع آسانسور به‌گونه‌ای است که توسط طناب فولادی یا زنجیر آویزان شده است و نیروی رانش به آن وارد می‌شود.

۵- آسانسورهای کارگاهی

از این نوع آسانسورها در حمل وسایل موردنظر برای ساختمان‌های بسیار بلند و برج‌ها استفاده می‌شود. این مدل‌ها معمولاً تا ارتفاع ۵۰۰ متر و بیشتر بالا می‌روند. ظرفیت آسانسورهای کارگاهی به‌گونه‌ای است که می‌توان ۱ الی ۲ تن وسایل را به‌وسیله آن‌ها جابه‌جا کرد.

سایت ۱۱۸ ایران می‌تواند شما را با انواع متفاوت آسانسور آشنا کرده و در انتخابی آگاهانه به شما کمک کند.

نصب آسانسور چگونه است؟

برای نصب آسانسور ۳ قسمت به نام موتورخانه، چاهک و چاه آسانسور موردنیاز است. چاهک جایی است که بافرها و ضربه‌گیرها در آن قرار دارند. چاه آسانسور، محل قرارگیری حرکت کابین و وزنه است. موتورخانه معمولاً در پشت‌بام ساختمان‌ها قرار داشته و تابلوی برق با تابلوی کنترل آسانسور در آن قرار می‌گیرند. مراحل طی‌شده برای نصب آسانسور عبارت‌اند از:

۱- آهن‌کشی آسانسور

۲- نصب و قراردادن موتور آسانسور

۳- نصب سیستم ترمز و توقف آسانسور

۴- قراردادن سیستم گاورنر و توقف اضطراری برای امنیت آسانسور

۵- قراردادن کابین یا اتاقک متحرک آسانسور در جای خود

۶- قراردادن دکمه‌های نشانگر طبقات و…

۷- اتصال سیم بکسل

۸- اتصال ریل راهنما برای تثبیت حرکت اتاقک

۹- طراحی ضربه‌گیرها در چاله آسانسور

۱۰- قراردادن وزنه تعادل برای حفظ تعادل در آسانسور

۱۱- نصب تابلوی فرمان

با انجام مراحل بالا می‌توان آسانسور را به‌طور کامل نصب کرد. از طریق ۱۱۸ ایران می‌توان با بهترین شرکت ‌های آسانسور در مازندران آشنا شد و برای نصب و تعمیر آسانسور خود با آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

معنی تمامی کلیدهای آسانسور

برای خیلی از افراد پیش می‌آید که هنگام ورود به آسانسور نمی‌دانند که بر روی تابلوی موجود در اتاق آسانسور کدام کلید را انتخاب کنند. هرکدام از کلیدهای موجود بر روی تابلو، نشانگر معنی و مقصد خاصی است. در پایین تمامی کلیدها را همراه با معنی آن‌ها ذکر کرده‌ایم.

۱- کلید مثلث

این نوع کلید به معنای بازکردن درب‌های آسانسور در مواقع اضطراری است.

۲- کلید G

این کلید نشانگر طبقه همکف است.

۳- کلید زنگوله

این کلید برای مواقع خطر نصب شده است و در هنگام احساس خطر یا گیرکردن آسانسور به‌کار می‌رود.

۴- کلید P

این کلید نشانگر طبقات پارکینگ است.

۵- کلیدL

نشانگر لابی است.

۶- کلید A

این کلید به معنای طبقات شاخه‌دار یا طبقات اضافی است.

۷- کلید B

نشانگر زیرزمین است.

۸- کلید R

نشانگر پشت‌بام است.

۹- کلید M

به معنای نیم‌طبقه است.

از طریق ۱۱۸ ایران می‌توانید اطلاعات بیشتری را در مورد آسانسورها کسب کرده و با بهترین شرکت ‌های آسانسور در تهران آشنا شوید.

نکات مهم در مورد آسانسورها

یک‌سری نکات کلی وجود دارد که در تمامی آسانسورهای استاندارد باید رعایت شود و عدم رعایت آن موجب عدم ایمنی کامل می‌شود.

مهم‌ترین نکات عبارت‌اند از:

۱- داشتن کمترین سروصدا و آلودگی صوتی: درصورتی‌که یک آسانسور دارای کمترین میزان سروصدا باشد، می‌توان گفت یکی از استانداردهای لازم را دارد.

۲- عدم داشتن هرگونه لرزش در کابین: آسانسور در حین حرکت نباید هیچ‌گونه لرزشی داشته باشد. داشتن لرزش آسانسور ممکن است ناشی از عدم نصب دقیق آن باشد.

۳- دور بودن چاه آسانسور از اتاق‌های بستری بیماران: در بیمارستان‌ها و مطب پزشکان باید چاه آسانسور دور از اتاق‌های بستری باشد. نزدیک‌بودن چاه آسانسور به اتاق‌های بستری ممکن است باعث ایجاد مزاحمت برای بیماران شود.

۴- نصب هواکش در کابین آسانسور: یکی از موارد بسیار مهم در استانداردهای آسانسور ایمن، نصب هواکش در داخل آن است؛ به‌طوری که جریان هوا دائم از طریق هواکش خارج شود.

۱۱۸ ایران می‌تواند راهی مناسب جهت آشنایی بیشتر با مجموعه‌های نصب و تعمیر آسانسورها باشد و شما می‌توانید از طریق آن با بهترین شرکت‌ های آسانسور در کرج آشنا شوید.

چرا سایت ۱۱۸ ایران؟

شما از طریق  سایت ۱۱۸ ایران می‌توانید با بهترین شرکت‌های آسانسور در تمامی شهرهای ایران آشنا شوید. اگر می‌خواهید برای ساختمان خود آسانسور نصب کنید و نیاز به مشاوره دارید، بهتر است از طریق ۱۱۸ ایران اقدام کرده و کار خود را به بهترین شرکت‌های آسانسور واگذار کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *