نقد و بررسی ارز دیجیتال سوشی سواپ

نقد و بررسی ارز دیجیتال سوشی سواپ
  • 1401/12/7
  • گویا آی تی
  • 0

می‌دانیم که امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در حال گسترش و تبدیل شدن به یک سیستم مالی فراگیر است و ابزارهای بیشتری نیز در حال توسعه هستند. سوشی (SUSHI)، توکن صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ، یک توکن مبتنی بر بلاک چین اتریوم است. دارندگان سوشی سواپ می‌توانند در مدیریت جامعه شرکت کنند و توکن‌های خود را برای دریافت برخی از هزینه‌های تراکنش سوشی سواپ، که به عنوان گاز نیز شناخته می‌شود، به اشتراک بگذارند. در این مقاله در مورد صرافی سوشی سواپ، توکن آن و نحوه خرید Sushi Swap صحبت خواهیم کرد.

صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ چیست؟

همان طور که آی تی ایران در مقاله “بررسی Sushi توکن بومی صرافی سوشی سواپ” اشاره کرده است، سوشی سواپ یک DEX مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که توسط توسعه‌دهندگان متن باز با نام‌های مستعار Chef Nomi و ۰xMaki تأسیس شد. این صرافی در ابتدا به عنوان یک کپی از یونی سواپ راه اندازی شد.

سوشی سواپ به عنوان یک کلون یونی سواپ، بستری برای خرید و فروش توکن‌ها بدون احتیاج به واسطه یا نهاد ناظر بود. برای منحصربه‌فرد کردن سوشی سواپ، بنیانگذاران ویژگی‌های جدیدی از جمله استخراج نقدینگی و حکمرانی را از طریق توکن سوشی سواپ اضافه کردند.

SUSHI، توکن بومی اکوسیستم سوشی سواپ به کاربران قدرت رای می‌دهد و همچنین درصدی از کارمزد معاملات و پاداش را تعیین کنند. اگرچه برای استفاده از سوشی سواپ نیازی به نگه داشتن SUSHI نیست، اما این توکن برخی از قابلیت‌ها مانند استیکینگ را در پلتفرم سوشی سواپ ارائه می‌دهد که بدون آن نمی‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. در سوشی سواپ کاربران می‌توانند با استفاده از یک کیف پول رمزنگاری متصل، مانند MetaMask، ارزهای دیجیتال مختلف را خرید و فروش کنند. این صرافی امکان مبادله بین ۱۱۷۰۰ جفت ارز را فراهم می‌کند.

استیکینگ سوشی سواپ چیست؟

برای تسهیل تجارت، کاربران سوشی در سرتاسر جهان، می‌توانند ارز خود را در صرافی سپرده گذاری کنند، که به عنوان استیکینگ شناخته می‌شود. در این عمل سرمایه‌گذار، بخشی از دارایی خود را در یک بازه زمانی مشخص، در صرافی قفل می‌کند و در ازای آن به صورت ماهیانه سود دریافت می‌کند.

سوشی سواپ منوی خود را برای ارائه طیف جدیدی از محصولات DeFi گسترش داده است. یکی از این‌ها SushiBar است. SushiBar به دارندگان سوشی این امکان را می‌دهد که در سوشی خود جوایزی را به شکل xSUSHI دریافت کنند. این پاداش‌ها از کارمزد سوآپ می‌آیند و در حال حاضر با APY (بازدهی درصدی سالانه) حدود ۱۱ درصد توزیع می‌شوند. با xSUSHI، کاربران می‌توانند به سیستم حاکمیتی سوشی سواپ دسترسی پیدا کنند و حق رای را حفظ کنند و به کاربران دسترسی فوری به جوایز را بدهند، در حالی که SUSHI آنها همچنان در حال رشد است.

برای شروع کار با استیکینگ در SushiBar، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به صفحه استیکینگ در سوشی سواپ دسترسی داشته باشید، کل مقدار سوشی را که می‌خواهید واریز کنید، وارد کنید و تراکنش را تأیید کنید.

صرافی غیرمتمرکز کریپتو چیست؟

صرافی غیرمتمرکز کریپتو (DEX) یک بازار همتا به همتا است که در آن کاربران می‌توانند بدون نیاز به واسطه یا متولی برای تسهیل انتقال وجوه، ارزهای دیجیتال را معامله کنند. قراردادهای هوشمند این عملیات را از طریق استفاده از قراردادهای خود اجرایی که با کد نوشته شده‌اند، امکان پذیر می‌کنند. یونی سواپ و سوشی سواپ، دو صرافی غیرمتمرکز هستند.

سوشی سواپ چه تفاوتی با یونی سواپ دارد؟

اگرچه سوشی سواپ یک کپی از یونی سواپ است، اما از نظر ساختار هزینه و سایر جنبه‌ها متفاوت است. به عنوان مثال، Uniswap دارای سه سطح کارمزد ۰.۰۵٪، ۰.۳٪ و ۱٪ است. جفت‌های استیبل کوین ممکن است ۰.۰۵% کارمزد دریافت کنند، جفت‌های معمولی مانند ETH/USDT ممکن است ۰.۳% کارمزد بپذیرند و جفت‌هایی با توکن‌های جدیدتر ممکن است ‍۱% کارمزد دریافت کنند.

در مقابل، سوشی سواپ از همه تیم‌های تجاری کارمزد ثابت ۰.۳ درصد، ارائه‌دهندگان نقدینگی ۰.۲۵ درصد دریافت می‌کنند. از زمان راه اندازی توکن جدید، Uniswap پاداش اضافی ارائه نمی‌دهد، در حالی که سوشی سواپ توکن‌های سوشی اضافی را برای قرار دادن توکن‌های جدیدتر ارائه می‌دهد. سایت کوین مارکت کپ Sushi Swap را به عنوان چهاردهمین صرافی غیرمتمرکز از نظر حجم معاملات رتبه بندی می‌کند.

توکن سوشی سواپ چیست؟

سوشی یک توکن با پشتیبانی خوب است که در چندین شبکه بلاک چین کار می‌کند. طبق جمع‌آوری داده‌های بازار ارزهای دیجیتال CoinMarketCap، در زمان نگارش این مقاله، قیمت سوشی سواپ ۱.۴۱ دلار است و در رتبه ۱۲۶ از نظر ارزش بازار قرار دارد. از حداکثر ۲۵۰ میلیون عرضه توکن، ۲۴۴ میلیون مورد ایجاد شده است. مانند سایر ارزهای دیجیتال، نوسانات شدیدی در قیمت‌ Sushi Swap وجود داشته است، به طوری که بالاترین قیمت سوشی سواپ بیش از ۲۰ دلار در هر سکه، به زیر ۲ دلار کاهش یافته است. برای خرید سوشی سواپ باید وارد صرافی شده و ارزهای خود را به سوشی تبدیل کنید.

آینده سوشی سواپ چگونه خواهد بود؟

اگر در صنعت مبادلات غیر متمرکز ادغام وجود داشته باشد، سوشی سواپ می‌تواند توسط یک پروژه بزرگ‌تر از بین برود یا حتی با ظهور پروژه‌های موفق‌تر، رتبه‌بندی پایین‌تری را نسبت به الان کسب کند. با این حال، اگر جامعه سوشی سواپ بتواند اهداف خود را حفظ کند، و کاربران در آن بتوانند ارزهای دیجیتال را با کارمزد رقابتی کم مبادله کنند، قادر به رشد خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *