راهنمای سفر به کردان؛ از تکنولوژی فاصله نگیرید، به ضررتان می‌شود!

راهنمای سفر به کردان؛ از تکنولوژی فاصله نگیرید، به ضررتان می‌شود!
  • 1401/12/29
  • گویا آی تی
  • 0

کردان یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی اطراف تهران است. طوری که اکثر تهرانی‌ها برای فرار از هیاهو و دغدغه‌های زندگی شهری، در اولین فرصت خود را به این روستا می‌رسانند تا در این گوشه دنج آرامش را در آغوش بگیرند. از آنجایی که فاصله کردان تا تهران کم است، بهترین گزینه سفر برای آن دسته از افراد که در طول هفته بسیار مشغول هستند و فقط آخرهفته‌ها سرشان خلوت می‌شود به‌شمار می‌رود. از آنجایی که این موضوع شامل حال بسیاری از تهرانی‌ها می‌شود، تصمیم گرفتیم در این نوشته کمی درباره کردان و اجاره ویلا کردان صحبت کنیم و راهنمایی متناسب با گذراندن یک آخر هفته آرام در اختیارتان قرار دهیم.

کردان کجاست؟

کردان ۲۵کیلومتری کرج قرار دارد و در مسیر آزادراه کرج-قزوین واقع شده است. این روستا حدود ۶۸ کیلومتر با تهران فاصله دارد؛ اما از آنجایی که مسیر آن آزادراهیی است، می‌توانید از تهران یک‌ساعته خود را به کردان برسانید. یکی از دلایل اصلی محبوبیت کردان هم همین موضوع است.

برای تورهای گردشگری فراوانی از تهران و کرج وجود دارند که علاقه‌مندان را با انواع وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و ون به این روستای زیبا می‌برند. با این حال بسیاری از افراد معتقدند که سفر به کردان با وسیله نقلیه شخصی به‌مراتب راحت‌تر و بی‌دردسرتر است.

چرا باید به کردان سفر کرد؟

کردان علاوه بر نزدیکی به تهران و کرج، از دیگر ویژگی‌های خاص نیز برخودار است. طبیعت بکر، آثار تاریخی، فرهنگی غنی و حتی سوغاتی‌های منحصربه‌فرد، همه و همه از ویژگی‌های جذاب کردان هستند. طبیعت مثال‌زدنی کردان با درختان پر از شاخ و برگ، باغ‌های میوه با تنوع فراوان، نسیم روح‌نواز و رودخانه پر آب که هر انسانی را سر ذوق می‌آورد.

آب و هوای کردان

وقتی نام کردان به میان می‌آید، اکثر افراد معتقدند که مکانی شبیه شمال با فاصله نزدیک‌تر به تهران و کرج است. آب‌وهوایی خنک و پاک در بهار از جذابیت‌های کردان محسوب می‌شود. بنابراین بهترین گزینه برای شب‌نشینی‌های دوستانه دور آتش در ویلا یا سوئیت اجاره‌ای است. البته اگر سرمایی هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً لباس گرم یا پتویی نازک همراه خود داشته باشید.

  • کردان در تابستان

با آن‌که آب‌وهوای کردان در تابستان گرم‌تر می‌شود؛ اما هنوز هم پناهی برای فرار از روزهای گرم و سرسام‌آور تهران است. از آنجایی که کردان در منطقه کوهستان قرار دارد، معمولاً دما بیشتر از ۳۰ درجه نمی‌شود. با این حال بهترین فصل برای اجاره ویلاهای استخردار و آب‌تنی جانانه به‌شمار می‌رود.

  • آب و هوای کردان در پاییز

پاییزهای کردان آب‌وهوا کمی سرد می‌شود و چاره‌ای جز اقامت در سوئیت‌های گرم این منطقه باقی نمی‌گذارد. با این حال کوچه باغ‌های روستا به‌قدری رنگارنگ و زیبا می‌شود که عاشقان عکاسی را نمی‌توان در جایی بند کرد.

  • زمستان‌های زیبای کردان

زمستان‌های کردان بهترین فصل برای تجربه آرامشی از جنس برف است. درنتیجه اگر قصد دارید از سکوت برف لذت ببرید یا یک آش رشته داغ در سرمای زمستان نوش جان کنید، لباس‌های زمستانی‌تان را تن کنید و راهی این منطقه جذاب شوید.

انواع اقامتگاه های کردان

اقامتگاه‌های ویلایی با امکانات مختلف مانند استخر، سونا و جکوزی؛

اقامتگاه‌های باغ ویلا که علاوه بر داشتن تمام امکانات ذکرشده، قسمتی از طبیعت زیبای کردان را هم به شما هدیه می‌دهند؛

اقامتگاه‌های آپارتمانی و سوئیت که قیمت مناسب‌تری دارند و بهترین گزینه برای تجربه یک دورهمی خاطره‌انگیز در کنار خانواده محسوب می‌شوند.

ناگفته نماند که اکثر اقامتگاه‌های ویلایی و باغ ویلاهای کردان در محدوده خارج از کردان قرار دارند؛ بنابراین بهترین گزینه برای دورهمی‌های دوستانه و جشن تولد محسوب می‌شوند.

اجاره ویلا و سوئیت در کردان

بسیاری از افراد کردان را با ویلا و سوئیت‌های اجاره‌ای و شب‌مانی‌های دوستانه‌اش می‌شناسند. در این منطقه انواع ویلا و سوئیت با قیمت‌ها و امکانات مختلف وجود دارد. از ویلاهای لوکس و لاکچری با امکاناتی نظیر استخر، دستگاه‌های بدن‌سازی، باغ و… گرفته تا سوئیت‌های با قیمت‌های مناسب‌تر. درنتیجه برای رزرو ویلا و سوئیت در کردان باید به جیب خود، انتظارات، تعداد افراد و… عواملی از این قبیل دقت کنید.

اقامت در کردان به سبک کمپینگ

اگر از دوست‌داران طبیعت هستید، می‌توانید سراغ کمپینگ در طبیعت و شب‌مانی در فضای آزاد روستای کردان بروید. البته مکان خاصی برای کمپینگ در این روستا طراحی نشده است و شما مختارید هز قسمت از روستا که پسندتان است را برای اقامت برگزینید. فقط توجه داشته باشید که برای کمپینگ در طبیعت روستای کردان بهتر است که گروهی باشید. همچنین بررسی کنید که فضای انتخابی‌تان برای کمپینگ جزو املاک شخصی و زمین‌های کشاورزی مردم منطقه نباشد.

وسایل لازم برای سفر به کردان

وسایل لازم برای سفر به کردان بستگی به نوع سفر شما دارد؛ باید مشخص شود که سفر شما یک‌روزه است یا چندروزه؟ کدام فصل را برای سفر انتخاب می‌کنید؟ چند نفر و چگونه قصد دارید راهی این روستا شوید؟ با ماشین شخصی به کردان سفر می‌کنید یا با اتوبوس و تورهای گردشگری؟ با این حال و به طور کلی وسایلی مانند مواد غذایی (به ویژه آب و غذاهای سبک)، کوله‌پشتی، زیرانداز، چادر مسافرتی، کلاه و عینک آفتابی، لباس گرم و روانداز، لوازم بهداشتی (دستمال کاغذی، کرم ضدآفتاب و…)، لوازم کمک‌های اولیه، کارت شناسایی و پول، لپ‌تاپ و دوربین برای عکاسی از مناظر خاص این روستا ازجمله اصلی‌ترین وسایل لازم برای سفر به کردان محسوب می‌شوند.

استفاده از تکنولوژی در سفر به کردان

از آنجایی که کردان روستایی با امکانات مناسب در نزدیکی پایتخت است، از لحاظ برآوردن انتظارات الکترونیک مشکلی ندارد. درواقع اگر شما قصد استفاده از اینترنت تلفن همراه یا دیگر ابزارهای الکترونیکی مانند لپ‌تاپ را داشته باشید، این موضوع به‌خوبی فراهم است. حتی می‌توانید برای اجاره ویلا و سوئیت سراغ سایت‌ها و اپلیکیشن‌های گردشگری بروید. در این سایت‌ها، لیستی کامل و جامع از انواع اقامتگاه‌های ویلا و سوئیتی در کردان با امکانات و قیمت‌های گوناگون وجود دارد. کافی است اقامتگاه مدنظرتان را انتخاب کنید و بعد از واردکردن مشخصات و مبلغ، مستقیم سراغ اقامتگاهتان بروید.

علاوه‌ بر این اگر با خودرو شخصی به کردان سفر می‌کنید و به‌دنبال مکان‌های دیدنی مختلف در روستا هستید، نیاز به مسیریابی دارید. بهترین گزینه برای این کار، نقشه گوگل است که در هر زمان به‌سرعت قابل استفاده است. گوشی موبایل حتی برای عکاسی هم بسیار به‌دربخور است و با وجود آن، دیگر نیازی به دوربین عکاسی نیست.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *