تلفن صنعتی چیست و به چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد؟

تلفن صنعتی چیست و به چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد؟
  • 1402/1/5
  • گویا آی تی
  • 0

مقدمه

تلفن صنعتی یکی از ضروری ترین وسایلی است که در اکثر کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرد. در چند سال اخیر، تغییرات زیادی را در طراحی تلفن و کارکردهای آن شاهد بوده ایم. شاید کمتر کسی فکر می کرد که بتوان از تلفن جهت استفاده صنعتی و تجاری بهره برد. تلفن های صنعتی با تلفن های معمولی یکسری تفاوت هایی داشته که این امر باعث شده تا بتوان از آنها به منظور بهبود ارتباطات داخلی کسب و کارها استفاده نمود. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در مورد تلفن های صنعتی و کارکرد آنها در صنعت را در اختیارتان قرار دهیم.

تلفن صنعتی چیست و چه نقشی می تواند در بهبود ارتباطات داخلی در یک کسب و کار ایفا کند؟

تلفن صنعتی به گونه ای طراحی شده تا بتواند در برابر آب، ضربه و انفجار مقاومت بالایی از خود نشان دهد. این نوع تلفن ها، کارکرد تجاری داشته و بیشتر در محیط های کاری سخت نظیر: ایستگاه های مترو، سکوی راه آهن، هتل ها، پارکینگ ها و… مورد استفاده قرار می گیرند. در چنین محیط های کاری، شرایط سختی حکمفرما بوده و افراد نمی توانند به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند. مخصوصا در مناطقی که به دلیل شرایط آب و هوایی غیر طبیعی و دورافتاده بودن، امکان برقراری ارتباط معمولی با سایر افراد میسر نمی باشد.

آن چیزی که در محیط های صنعتی اهمیت ویژه ای پیدا می کند ایجاد یک سیستم ارتباطی امن، سریع و قابل اعتماد است. وجود تلفن صنعتی در چنین محیط های کاری به دلیل بهبود کیفیت ارتباطات و ایجاد فضای کاری بهتر برای کارکنان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. علاوه بر تمام این موارد، تلفن های صنعتی و اورژانسی جهت حفظ ارتباطات بین کارکنان و مدیریت در موقعیت های اضطراری نظیر: تصادف، بیماری ناگهانی، آسیب های شخصی و… بسیار کاربرد دارند.

آشنایی با انواع تلفن صنعتی و ویژگی های آن

آشنایی با انواع تلفن صنعتی و ویژگی های آن

تلفن یک وسیله کاربردی جهت برقراری ارتباط با دیگران است که از آن می توان به منظورهای مختلف استفاده نمود. در این بین، تلفن صنعتی به دلیل کاربردهای مختلف آن در محیط های تجاری از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. زیرا این نوع تلفن ها ضد آب بوده و در برابر شرایط سخت مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. به طور کلی، تلفن های صنعتی به دلیل طراحی خاص آنها جهت استفاده در محیط های نامطلوب مناسب می باشند. تلفن های صنعتی از لحاظ نحوه عملکرد دارای مدل های مختلفی بوده که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

·        تلفن صنعتی تحت شبکه

تلفن صنعتی تحت شبکه جدیدترین نوع تلفن صنعتی موجود در بازار بوده که به آن تلفن ویپ هم گفته می شود. این نوع تلفن ها با استفاده از شبکه اینترنت می توانند امواج صوتی را منتقل نمایند. تلفن های صنعتی تحت شبکه در مقایسه با تلفن های آنالوگ به سیم کشی نیازی نداشته و با استفاده از یک پهنای باند مناسب می توانند امواج صوتی را به راحتی منتقل نمایند. با استفاده از تکنولوژی ویپ می توان تلفن ها و منبع ورود و خروج آنها را جهت انتقال صدا به راحتی مدیریت نمود. از جمله مهمترین مزایای استفاده از تلفن های صنعتی عبارتند از:

  • با دریافت تنظیمات مورد نیاز از طریق سانترال تحت شبکه می توان تلفن های صنعتی را به راحتی نصب و از آنها استفاده نمود.
  • با استفاده از تلفن های صنعتی می توان تماس هایی با کیفیت بالا و بدون نویز را با سایر افراد برقرار کرد.
  • جهت استفاده از تلفن های صنعتی به کابل کشی مجدد نیازی نیست. تنها با اتصال به یک شبکه داخلی یا LAN می توان ارتباط را برقرار نمود.
  • با این وسیله می توان از پهنای باند بیشتری جهت برقراری تماس استفاده کرد.
  • تلفن های صنعتی تحت شبکه در مقایسه با تلفن های سنتی از کیفیت تماس و امنیت بالاتری برخوردار هستند.
  • امکان ضبط مکالمات تلفنی، قابلیت حمل آسان و کاهش هزینه کسب و کار از جمله مهمترین مزایای استفاده از تلفن های صنعتی به شمار می روند.
  • امکان انجام فعالیت های دیگری چون: پیام رسانی، کنفرانس تلفنی، تماس تصویری و… با استفاده از تلفن صنعتی تحت شبکه وجود دارد.

آشنایی با مهمترین ویژگی های تلفن صنعتی ویپ

تلفن صنعتی آنالوگ

تلفن صنعتی آنالوگ از جمله قدیمی ترین تلفن های صنعتی مورد استفاده در کسب و کارهای مختلف می باشد. این مدل تلفن ها از یک سری محدودیت هایی برخوردار بوده که امکان برقراری ارتباط با بخش های مختلف یک سازمان یا شرکت را سخت تر می کنند. کیفیت صدای پایین، عدم امکان برنامه ریزی تلفن و مدیریت خطوط شهری از جمله مهمترین معایب استفاده از تلفن های صنعتی آنالوگ به شمار می روند. به دلیل یک سری محدودیت هایی که این نوع تلفن های صنعتی دارند، کسب و کارهای مختلف ترجیح می دهند از تلفن های صنعتی ویپ استفاده کنند.

آشنایی با مهمترین  ویژگی های تلفن صنعتی ویپ

  • مقاومت بالا در برابر ضربات سنگین
  • مقاومت شدید در برابر نفوذ آب
  • استحکام بالا در برابر گرد و غبار
  • مقاوم در برابر هرگونه خرابکاری
  • ضد سرقت
  • قابل استفاده در محیط های شلوغ با نویز بالا
  • امکان کنترل تلفن (خاموش و روشن کردن) از راه دور
  • هزینه های پایین نصب، تعمیر و نگهداری
  • برخورداری از قابلیت عیب یابی خودکار جهت شناسایی مشکلات تلفن
  • امکان بروز رسانی نرم افزار از راه دور
  • کیفیت بالای صدا
  • سازگاری با پروتکل SIP
  • و…

نتیجه گیری

با ورود تلفن های صنعتی به بازار شاهد تغییرات گسترده ای در ارتباطات داخلی محیط های کسب و کار بوده ایم. امروزه، تکنولوژی تا جایی پیشرفت کرده که دیگر تلفن های سنتی پاسخگوی نیازهای ارتباطات داخلی سازمان ها، شرکت ها و ارگان ها نمی باشند. در این بین، تلفن صنعتی تحت شبکه به دلیل مزایای فراوانی که داشته در اکثر کسب و کارها مورد استفاده قرار گرفته است. تلفن های صنعتی ویپ جهت برقراری ارتباط از شبکه اینترنت استفاده کرده و بدین صورت می توانند نیازهای ارتباطی یک کسب و کار را رفع نمایند. کاهش هزینه، افزایش بهره وری و امکان برقراری ارتباط از راه دور از جمله مهمترین مزایای استفاده از تلفن های صنعتی تحت شبکه به شمار می روند.

سریر ویپ، یکی از بهترین شرکت ها در زمینه طراحی و تولید تجهیزات مخابراتی می باشد. از جمله خدمات این شرکت می توان به فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات تلفنی تحت شبکه ویپ اشاره نمود. این شرکت با بهره مندی از تکنسین مجرب توانسته در بازار فناوری اطلاعات و سیستم های نظارت تصویری از جایگاه ویژه ای در مقایسه با سایر شرکت های رقیب برخوردار گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و محصولات شرکت سریر ویپ می توانید مراجعه نمایید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *