اکتشاف دنیای کتاب با فیدیبو: راهنمایی برای علاقه‌مندان به مطالعه

اکتشاف دنیای کتاب با فیدیبو: راهنمایی برای علاقه‌مندان به مطالعه
  • 1402/1/6
  • گویا آی تی
  • 0

شروع مطالعه و کتاب‌خوانی مانند هر برنامه‌ دیگری ممکن است با تنبلی‌ و بی‌رغبتی‌هایی همراه شود. اگر قصد دارید که مطالعه را در برنامه روزانه خود جای دهید و به دنبال عنوان‌های جذابی برای شروع هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. امروز قصد داریم که نگاهی بر برخی از رمان‌های جذاب و تاثیرگذار داشته باشیم و با آن‌ها آشنا شویم. همچنین گذری هم بر کم هزینه‌ترین روش تهیه کتاب خواهیم داشت؛ پس با ما همراه باشید و اکتشاف دنیای کتاب را از همین حالا آغاز کنید.

کتاب کتابخانه نیمه شب

کتاب کتابخانه نیمه شب اثر مت هیگ، داستان دختری را روایت می‌کند که هر روز زندگی‌‌اش با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ اما با پا گذاشتن به یک کتابخانه جادویی، نگاهش به زندگی عوض شده و همه مشکلات خود را دور می‌ریزد. در خصوص رمان محبوب کتابخانه نیمه شب باید بدانید که در سال ۲۰۲۰ توانست جایزه گودریدز را از نگاه مخاطبان متعلق به خود کند.

هیچ انسانی با وجود تلاش و پشتکار نمی‌تواند به آن کسی که می‌خواهد تبدیل شود؛ ما هیچگاه نمی‌توانیم تمام کارهایی که دوست داریم را انجام داده یا تمام مهارت مورد علاقه‌مان را یاد بگیریم؛ اما اگر در این میان کتابخانه‌ای شگفت‌انگیز وجود داشته باشد که زندگی حقیقی هر فرد را منعکس کند، چطور؟ شما در کتاب کتابخانه نیمه شب، با شخصیتی به نام نورا سید آشنا می‌شود که به دنبال جستجوی زندگی‌‌اش، به این کتابخانه پا گذاشته و تمام باورهای بنیادین زندگی‌اش تغییر می‌کند. این کتاب تحت لفافه، از تاثیر هر انتخاب کوچک و بزرگ بر زندگی‌مان سخن می‌گوید. حال اگر معرفی کتاب کتابخانه نیمه شب توجه‌تان را جلب کرده، می‌توانید آن را در پلتفرم فیدیبو تهیه و مطالعه کنید.

کتاب بادام

از دیگر کتاب‌هایی که امروز قصد داریم با آن آشنا شویم، کتاب بادام است؛ رمانی جذاب و آموزنده که از عشق و دوستی سخن می‌گوید. کتاب دوست‌داشتنی بادام به عنوان یکی از آثار نبوغ‌آمیز وون پیونگ سون شناخته می‌شود. این اثر ادبی در سال ۲۰۱۶ برنده جایزه ادبی جوانان چانگبی شد و توانست به یکی از بهترین رمان‌های کره جنوبی تبدیل شود. رمان بادام داستان پسری نوجوان که درگیر اختلال مغزی است را به تصویر می‌کشد.

یون جه شانزده ساله، شخصیت اصلی داستان به صورت مادرزادی با اختلالی نادر به نام الکسی تایمیا به دنیا آمده؛ اختلالی منحصربه‌فرد که توانایی درک احساسات را از او گرفته و باعث شده حس‌هایی خشم، خوشحالی و … برای آن معنی نداشته باشد. وجود این اختلال مادرزادی باعث شده که یون جه خودش را یک هیولا بداند؛ اما با این وجود همچنان زندگی برای او جریان دارد؛ تا اینکه در تولد شانزده سالگی‌اش، اتفاقی تکان‌دهنده برای او رخ می‌دهد. یون جه تنها که به‌خاطر شرایطش هیچ دوستی ندارد، در مدرسه با پسر قلدری روبه‌رو می‌شود که برای سرگرمی او را اذیت می‌کند؛ اما همین زورگویی‌های دائمی باعث ایجاد رابطه‌ای عجیب میان آن‌ها شده و احساسات پرشوری را جاری می‌کند. اگر به دنبال باقی داستان کتاب بادام هستید، ادامه داستان با کمک پلتفرم فیدیبو به پایان برسانید.

کتاب مغازه جادویی

در این بخش قصد داریم که به معرفی کتاب مغازه جادویی بپردازیم؛ رمانی چشم‌نواز، نوشته جیمز. آر. دوتی. کتاب رمان مغازه جادویی، داستان زندگی نویسندهٔ کتاب را روایت می‌کند. جیمز. آر. دورتی، در کنار نویسندگی، به عنوان جراح مغز و اعصاب، بنیان‌گذار و مدیر مرکز تحقیقات CCARE در دانشکده استنفورد هم شناخته می‌شود. کلیت این کتاب، ماجرای کودکی جیمز را به تصویر می‌کشد. در فصل اول این کتاب با جیمز کوچولویی روبه‌رو می‌شویم که از خواب بیدار شده و متوجه می‌شود که انگشت مصنوعی‌اش ناپدید شده است؛ این انگشت مصنوعی که یک وسیله شعبده‌بازی بود، به راه فراری برای جیمز، از تحقیر، توهین و فقر خانواده‌‌اش تبدیل شده بود. جیمز که برای خرید انگشت مصنوعی دیگری وارد مغازه‌ای عجیب می‌شود، با فروشنده مغازه که روث نام دارد آشنا می‌شود. در ادامه داستان آموزه‌های دلنشین روث به جیمز را مشاهده خواهید کرد و نگاهی بر دنیای شگفت‌انگیز آن‌ها خواهید داشت.

کلام آخر

در انتها این مطلب، باید اشاره کنیم که در این مقاله با سه مورد از رمان‌های خاص و تاثیرگذار آشنا شدیم. اگر فردی کتاب‌خوان هستید و به دنبال تهیه این رمان‌ها هستید، حتما می‌دانید که خرید نسخه فیزیکی کتاب می‌تواند با هزینه سنگینی همراه شود؛ از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم نگاهی بر وبسایت فیدیبو داشته و با امکانات آن آشنا شوید. فیدیبو به عنوان یک آنلاین شاپ در زمینه کتاب مجموعه عظیمی از کتاب‌ها را جمع‌آوری کرده است. شما با عضویت در این کتاب‌فروشی اینترنتی می‌توانید کتاب‌های دلخواهتان را با کمترین قیمت پیدا کرده و از آن استفاده کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *