معرفی جدیدترین دوچرخه ها با تکنولوژی روز به همراه قیمت

معرفی جدیدترین دوچرخه ها با تکنولوژی روز به همراه قیمت
  • 1402/1/6
  • گویا آی تی
  • 15

با وجود پشرفت سریع تکنولوژی در عرصه های مختلف و رقابت تنگاتنگ در صنایع برای ابداع و نوآوری در دنیای امروز شاهد حضور انواع محصولات Hithech هستیم. این موضوع در دنیای زیبا و پر تنوع دوچرخه نیز به چشم می خورد. شاید در ابتدا برای شما درک این موضوعی کمی سخت باشد، اما باید بدانید که شرکت های بزرگ تولید دوچرخه هر روزه با تلاش فراوان در واحدهای تحقیق و توسعه خود با صرف میلیون ها دلار در طول سال در پی ایجاد یک حس بهتر از سواری با استفاده از تکنولوژی های جدید هستند. هر کدام از این فناوری ها در قسمت های مختلف یک محصول سبب افزایش کیفیت برای دوچرخه سوار خواهد شد و این وضوعی است که رقابت را جدی تر می کند. بنابراین بهتر است اگر تصمیم به خرید دوچرخه دارید حتما درباره این موارد و نیز قیمت دوچرخه تحقیقات جامعی داشته باشیدو ما به شما کمک خواهیم کرد که به راحتی بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید، پس حتما در ادامه با ما همراه باشید.

برندهای پیشرو و نوآور در تولید دوچرخه

در این صنعت تعدادی از برترین برندهای تولیدی هستند که به عنوان پیشرو یا رهبر فعالیت می کنند. این برندها در تکاپوی تولید و فناوری بوده و هر روز با ایده های جدید و اختراعات نو اقدام به ارایه محصولات ممتاز می نمایند. شناخت این برندها قطعا مفید بوده و به شما کمک خواهد کرد.

  • برند جاینت:  به عنوان بزرگترین و معتبرترین برند دوچرخه سازی در دنیا محسوب می شود. در میان تمام برندهای تولید دوچرخه قطعا جاینت سرآمد است. از هر لحاظ که بنگریم محصولات جابنت بسیار متمایز هستند. اما بهترین برند دوچرخه سازی در جهان یعنی دوچرخه جاینت که تنوع مدلی بسیار بالا و کیفیت فوق العاده‌ای در ساخت و سواری دارد و پرفروشترین برند دوچرخه در دنیا محسوب می شود. آنها همواره پویا بوده و به دنبال ایجاد حس جدیدی برای ورزشکاران هستند. جاینت محصولات بسیار متنوع در مدل های کوهستان، کورسی و شهری با جدیدترین و بالاترین سطح از تکنولوژی روز و کیفیت عالی تولید می کند. اما فناوری های اختصاصی و تکنولوژی هایی مثل آلومینیوم اختصاصی Aluxx  که نسبت به آلومینیوم سایز شرکتها وزن کمتر و استحکام بیشتری دارد. تکنولوژی انحصاری Mastro که در دوچرخه های کوهستان دو کمک استفاده می شود و به راندمان بالاتر سواری کمک می کند. و بسیاری دیگر از فناوری هایی که جاینت در ساخت دوچرخه استفاده می کند سبب تمایز این برند در دنیا گشته است.
  • برند اسکات: در میان کارخانجات تولیدی اورپایی این برند سرآمد بوده و مورد استغاد بسیاری از حرفه ای سوران است. اکثر ورزشکاران حرفه ای در این رشته قطعا  با نام دوچرخه اسکات آشنا هستند.از برترین برندهای دوچرخه سازی در دنیا است که همواره بین ۱۰ برند برتر دنیا قرار دارد. اسکات دوچرخه‌های متنوعی مخصوص آقایان و بانوان در مدل های مختلف تولید می کند که در سراسر جهان طرفداران بی شماری دارد و حتی قهرمان دوچرخه سواری کوهستان آقای نینو نیز از اسکات در مسابقات استفاده می کند. این برند نیز تکنولوژی ساخت منحصر بفردی دارد و از کیفیت بالایی در ساخت محصولات خود بهره میبرد .مدل های معروف این برند عبارتست از: اسکات اسکیل، اسپکت و اسپارک.
  • برند ویوا: در مورد ویوا گفتنی است که نمی توان آن را به عنوان یک برند پیشرو در جهان دانست اما  در کشور ما چنین است. بسیاری از دوچرخه های عرضه شده توسط این برند در بازار متقاضیان بسیاری دارد و به هیمن سبب سعی می کنیم تا کمی هم در مورد این برند صحبت کنیم. اگر قصد دارید یک محصول خوش ساخت و با قیمت رقابتی داشته باشید، خرید دوچرخه ویوا را به شما پیشنهاد می کنیم. دوچرخه ویوا از لحاظ طراحی و ساخت یک محصول میان رده خوب محسوب میشود که سعی دارد تا با استفاده از قطعات شیمانو و سایر قطعات با کیفیت یک محصول مشتری پسند به بازار عرضه کند. دوچرخه ویوا کوهستان در سایزهای ۲۶ و ۲۷٫۵ و ۲۹ تولید می شوند . از مدل های معروف دوچرخه ویوا کوهستان می توان به ویوا کمپ و اکسیژن اشاره کرد.
  • برند اورلرد: این برند که ادعای خواستگاه تایوان دارد نیز به تازگی محصولات جذاب و با تکنولوژی های روز را عرضه می کند. اما نه در سطح جهانی بلکه بازهم در بازار کشور ما محبوب می باشد و شاید در خارج از ایران ناشناخته! این برند از برندهای برتری به حساب می‌آید که در نتیجه تحقیقات و تجربه چند ساله خود و با برگزیدن قطعات پیشرفته، در کنار بکارگیری فلزات مرغوب، دوچرخه‌هایی مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌کند. ساخت یک فریم شکیل و مستحکم با سایزهای مختلف از آلومینیوم ۶۰۶۱ از تخصصات برند OVERLORD است که به آن شهرت یافته و حالا دوچرخه‌های فوق سبک خود را به شرکت‌ها و بازارهای جهانی عرضه می‌کند. دوچرخه‌های اورلرد در ایران حالا به یکی از قطب‌های مهم تبدیل شده که ریشه این محبوبیت را می‌توان در قیمت مناسب و کیفیت بالای محصولات این برند جستجو کرد. برند اورلرد در سه گروه کورسی، شهری و کوهستان و هم‌چنین دوچرخه کودک به تولید می‌پردازد و قطعات شیمانو در اکثر آنها به چشم می‌خورند که حسن سلیقه تولید کننده را نشان می دهد.

جدیدترین دوچرخه ها با تکنولوژی روز دنیا و قیمت آن ها

مدل های محدودی هستند که به عنوان پیشرو برای استفاده افراد حرفه ای هر ساله تولید و عرضه می گردند. این محصولات به سبب استفاده از تکنولوژی های خاص و گران قیمت در طراحی و قطعات بسیار جذاب و فانتزی نیز هستند. از برندهایی که در بالا در مورد آن ها صحبت کردیم، جاینت و اسکات هر ساله اقدام به ارائه این نوع از دوچرخه می کنند. در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

  • دوچرخه کوهستان جاینت ANTHEM ADVANCED PRO 29 1: یک دوچرخه کوهستان حرفه ای مخصوص مسابقات و بسیار سبک است. این دوچرخه از جمله جدیدترین محصولات تولیدی جاینت در سبک فول ساسپنشن می باشد. تکنولوژی های بکار گرفته شده در این محصول عبارتند از : Advanced Composite Technology : تکنولوژی استفاده از ترکیبات کربن با استفاده از فناوری های بسیار پیچیده در جهت ایجاد اجزای با مقاومت بسیار بالا با تمرکز بر کاهش وزن ترکیبات و همچنین استفاده از تکنولوژی نانو جهت افزایش استقامت و فیوژن جهت اتصال و جوش بی عیب و نقص این اجزاء. ADVANCED FORGED COMPOSITE TECHNOLOGY : یک فرآیند قالب گیری فشار بالا پیشرفته برای تولید اجزای فیبر کربنی به شکل پیچیده که سبک تر ، سفت تر وقوی تر از اجزای مشابه ساخته شده و این فناوری در بخش‌های عملکرد حیاتی مانند اتصالات سیستم تعلیق مائسترو استفاده می‌شود. OverDrive Technology : تکنولوژی لوله های ضخیم محور فرمان به همراه بولبرینگ های مخصوص این طراحی که بالاترین میزان هدایت و تسلط را حتی در سخت ترین شرایط و پرش ها و فرود های کوهستانی فراهم میکند. FLEXPOINT SUSPENSION TECHNOLOGY : یک طراحی اختصاصی تک محوری که از اتصالات رام عقب و دوشاخ عقب برای تعلیق بهتر استفاده می کند. قیمت دوچرخه مذکور در سایت جاینت ۷۵۰۰ دلار است

  • دوچرخه کورسی جاینت PROPEL ADVANCED SL 0: این محصول یک دوچرخه بسیار سبک و در عین حال آیرودینامیک بوده که برای مسابقات سرعت و زمان بسیار مناسب است. تکنولوژی های مورد استفاده در این محصول عبارتند از: Advanced SL Composite Technology : تکنولوژی استفاده از ترکیبات کربن درجه یک و فناوری های انحصاری جاینت در جهت تولید سبک ترین، سرسخت ترین و با کیفیت ترین فریم های این شرکت. این نوع فریم ها گزینه مورد علاقه دوچرخه سواران حرفه ای و رقابتی می باشد. RS Ready : قابلیت نصب سریع سنسور Giant RideSense و سخت افزار های مریوطه روی فریم. PowerCore : توپ تنه بزرگ با قطر ۸۶ میلی متر که مقاومت کافی و تعادل لازم را در دو طرف دوچرخه فراهم می کند. Tubeless system : سیستم کامل چرخ،لاستیک،دریچه و درزگیر به گونه ای طراحی شده اند که می توانند از پنچر شدن جلوگیری کنند و سواری روان تر و سریع تری رقم بزنند. قیمت این دوچرخه ۱۲٫۵۰۰ دلار است.

  • دوچرخه کوهستان اسکات Spark RC SL:  به گفته کارخانه سازنده این دوچرخه یک ترکیب عالی از مهندسی و تکنولوژی روز دنیا است که حداکثر راندمان را به همراه دارد. تکنولوژی ها مورد استفاده در این دوچرخه عبارتند از : ADJUSTABLE HEAD ANGLE : اسپارک کاملاً جدید دارای زاویه سر به راحتی قابل تنظیم است. EVO-LAP TECHNOLOGY: با انتخاب مناسب متریال، هشتاد درصد کار ایجاد قاب انجام می شود. اما بیست درصد باقیمانده بیشترین تلاش ما را می طلبد. به همین دلیل، انتخاب ما از پیشرفته‌ترین الیاف کربن در بازار با استفاده فشرده از ابزارهای خاص مانند نرم‌افزار FEA (تجزیه و تحلیل عناصر محدود) برای ترسیم لایه‌بندی کربن دنبال می‌شود. EASY SHOCK ACCESS: دسترسی به شوک از طریق ناحیه براکت پایینی از طریق یک دریچه تسهیل می شود. این امر تنظیم فشار برگشتی، فشرده سازی، فشار ضربه و نصب یا تعویض کابل سیستم تعلیق TwinLoc را آسان می کند. قیمت این دوچرخه در حدود ۱۴۰۰۰ دلار است.

محبوب‌ترین سبک‌ها

انواع سبک و مدل در تولید دوچرخه وجود دارد که هر کدام برای منظور مشخصی طراحی شده اند. حال بسته به نوع کارایی مورد انتظار هر فرد و قابلیت هایی که هر سبک دارد امکان انتخاب و تصمیم گیری فراهم می شود. اصولا برخی سبک ها یا مدل ها از سایرین محبوب تر و شناخته شده تر هستند. اقبال بیشتر مصرف کنندگان گواه این مدعا خواهد بود. از طرفی تکنولوژی های جدید همواره بر روی مدل ها و سبک ها محبوب تر پیش از بقیه نمایان می شود. در ادامه کمی در مورد این سبک ها صحبت می کنیم.

دوچرخه کوهستان

به جرات باید گفت که دوچرخه کوهستان پرفروش ترین و محبوب ترین در میان مصرف کنندگان است.  قیمت دوچرخه های کوهستان در محدوده بسیار وسیعی هستند و بسته به نوع قطعات بسیار متغیر خواهند بود.بسیاری از ما با این سبک آشنایی داریم. از جمله مهمترین مشخصات ظاهری عبارتند از: استفاده از کمک‌فنر در قسمت دوشاخ جلو و در قسمت میانی فریم که سبب دفع ضربات وارد شده از جانب مسیر می‌شود و امکان کنترل بهتر و سواری راحت‌تری را فراهم می‌آورد. سایر مشخصات ظاهری می‌توان به فرمان پهن، کرپی فرمان کوتاه و زاویه بازتر در پیشانی اشاره نمود که به سبب نوع استفاده و مدل است. اما مهمترین مشخصات فنی دوچرخه کوهستان شامل استفاده از سیستم دنده با طبق کمتر و خودرهای بیشتر به سبب ایجاد هرزگرد است و استفاده از سیستم ترمز قدرتمند دیسکی هیدرولیک یا دیسکی مکانیکی است. همچنین میزان تراول کمک در این محصولات بیشتر است.

دوچرخه شهری

همانطور که از نام آن پیداست برای پدال زدن در مسیرهای صاف و همواره شهری مناسب است. اصولا قیمت دوچرخه شهری نسبت به سایر مدل ها کمتر بوده و دیلی آن هم عدم استفاده زیاد از قطعات گران قیمت و یا تکنولوژی های رده بالا است. معمولا یک دوچرخه شهری خصوصیات ظاهری و باطنی متفاوتی از سبک کوهستان دارد. ویژگی مشترک بین تمام محصولات شهری تایر های سایز ۲۸ است و به آن‌ها دوچرخه ۲۸ نیز گفته می‌شود . تایرهایی با قطر ۲۸ اینچ به شما کمک می‌کند تا سواری سرعتی‌تری در مسیرهای مسطح  داشته باشید و ناهمواری‌ها را به آسانی پشت سر بگذارید. از دیگر ویژگی‌های این سبک، داشتن طبق‌قامه با تعداد دندانه بسیار زیاد است. این سبک در اکثر مدل‌ها دارای سیستم تعلیق نیست اما در برخی از مدل‌های خاص دارای یک سیستم تعلیق در بخش دوشاخ جلو می‌باشند. از مشخصه‌های دیگر دوچرخه شهری ترکبند، گلگیر و زین پهن می‌باشد تا شما به راحتی بتوانید در مسیرهای شهری تردد کنید و وسایل مورد نیاز  را با خود حمل کنید.

دوچرخه کورسی

اما این سبک کلا برای سرعت و تجربه لذت بخشی از آن طراحی شده است. انتخاب و تناسب نوع استفاده برای این مدل کاری بسیار سخت و نیازمند اطلاعات دقیقی است. زیرا رزه کاری های بسیاری در مورد این محصولات وجود دارد که حتما باید در هنگام خرید رعایت شوند. شاید بتوان گفت که گران قیمت ترین سبک دوچرخه همین دوچرخه کورسی اسات، زیرا باید بسیار سبک و آیرودینامیک ساخته شده و از قطعات رده بالا بهره ببرد. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که دوچرخه به صرف داشتن فرمان کوتاه و شکل خاص، دوچرخه کورسی است اما این فکر اشتباه است، دوچرخه به مانند ماشین یک سیستم است و تمام اجزاء تعیین‌کننده نوع سواری هستند. فریم مهمترین و تعیین‌کننده‌ترین بخش در سبک سواری است. فریم دوچرخه کورسی به گونه طراحی و تولید می‌شود که تایر نزدیک‌ترین حالت ممکن را به فریم داشته باشد. نزدیکی تایر به فریم باعث می‌شود که آیرودینامک خاص و دقیق سبب شود تا رایدر بتواند به سرعت‌های بالا دست‌یابد. چرخ و تایر این سبک همگی سایز ۲۸ هستند. استفاده از چرخ‌های ۲۸ اینچی علاوه برافزایش گشتاور، به شما کمک می‌کند تا ناهمواری‌های مسیر را بدون مشکل خاصی پشت سر بگذارید. ویژگی بسیار مهم دوچرخه کورسی، دوشاخ بدون کمک‌فنر و خشک می‌باشد. بدون کمک فنر بودن دوشاخ هدر رفت انرژی شمارا کاهش می‌دهد و به افزایش سرعت کمک شایانی می‌نماید. ترمزهای دوچرخه کورسی در اکثر مدل‌ها ویبریک یا همان ترمزهای لقمه‌ای است. استفاده از ترمزهای لقمه‌ای به معنی پائین بودن کیفیت این سبک نیست بلکه به علت استفاده خاص این سبک، ترمزهای ویبریک پاسخ‌گوی نیاز برای سواری در مسیرهای مسطح و شهری است.

منبع: وبسایت فروشگاه آریا چرخ  https://arya-charkh.ir/

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 15 دیدگاه
  1. به عنوان کسی که چند سال هست که پدال میزنم و بین برندهای مختلف دور زدم بنظرم که جاینت بهترین گزینه هست. واقعا ساخت دقیق و تکنولوژی های منحصر به فردی که داره باعث میشه که تجربه دوچرخه سواری بی نظیری داشته باشید.

  2. با سلام
    با این وضع خیابان ها استفاده از دوچرخه کمی هم ریسکی شده. البته که لذت زیادی داره اما خوب کمی هم خطرناک.

  3. چقدر جالب بود من اصلا نمیدونستم تو دوچرخه این همه ریزه کاری و تکنولوژی وجود دارد. همش از تکنولوژی تصور لب تاپ و موبایل و ماشین داشتم.

  4. عهه من از فروشگاه شما دوچرخه ی جاینت مدل تالون سه لیمیتد گرفتم به شدت راضیممم 😍

  5. دوچرخه واقعا وسیله خیلی خوبیه و واقعا با این مطلبی که خوندم به دوچرخه سواری علاقمند شدم

  6. من حدود پنج ساله که دوچرخه ی اورلرد از سایت شما خریدم و میتونم بگم عاااالییهه دمتون گرم🥰

  7. متاسفانه دیدگاهی که وجود دار۶ این هست که مهم ترین اصل توی خرید دوچرخه قطعات هست در حالی که اگه شما بهترین قطعات رو روی یک بدنه ضعین بببندی هیچ نتیجه ای نمگیری و به نظرم باید روی تنه دوچرخه تمرکز کنین که اونم مربوط به برند دوچرخه هست، مثلا تنه های برند جاینت عالین و سواری خیلی خوبی دارن

  8. واقعا مقاله جامع و مفیدی بود ، ممنون که این اطلاعات دقیق و حرفه ای رو در اختیارمون قرار میزارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *