بروزرسانی شانگهای توسط شبکه آزمایشی اتریوم

بروزرسانی شانگهای توسط شبکه آزمایشی اتریوم
  • 1402/1/14
  • گویا آی تی
  • 0

اتریوم یک شبکه برای اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند بدون مداخله واسطه‌هاست. در این راستا، فعالیت‌های زیادی صورت می‌گیرد تا به پیشرفت این شبکه و پوشش نیازهای کاربران کمک کند. به­روزرسانی شانگهای توسط این توکن باعث شده است پیشرفت‌های زیادی در دنیای بلاک چین‌ها به وجود بیاید. در سال ۲۰۲۲ این به­روزرسانی به وجود آمد و توانست به ایجاد موفقیت‌های چشمگیر در این زمینه کمک کند. اگر شما نیز سوالات زیادی در رابطه با این توکن نظیر خرید و یا دریافت قیمت اتریوم دارید، در ادامه این گزارش همراه ما باشید.

معرفی بلاک چین اتریوم

قبل از آنکه بخواهیم در مورد به­روزرسانی شانگهای توسط شبکه آزمایشی اتریم صحبت کنیم، بهتر است کمی به معرفی بلاک­چین Ethereum بپردازیم. Ethereum یک بلاک چین کاملا خاص و منحصربه‌فرد است و ساختار آن با بلاک­چین‌های دیگر از جمله بیت کوین متفاوت است و هرگز نمی‌توان این دو را با یکدیگر مقایسه کرد.

Ethereumبه عنوان یک سیستم عمومی و آزاد بر پایه بلاک چین معرفی گردید. به همین دلیل، این شبکه سیستم پرداخت و برنامه‌نویسی خاصی دارد. این ارز به صورت غیر متمرکز کار می‌کند، به همین دلیل، این شبکه کنترل کننده مرکزی ندارد و سیستم‌های کامپیوتری متفاوتی آن را کنترل می‌کنند.

گره یا Node به کاربرانی گفته می‌شود که کنترل اتریوم را در دست دارند. از وظایف مهم گره‌ها می‌توان به برقراری امنیت در شبکه اشاره کرد. همچنین، باید بدانید داده‌ها هرگز به صورت محرمانه بر روی یک سرور مرکزی ذخیره نمی‌شوند.

در این شبکه اطلاعات میان گره‌ها پخش می‌شود و هر یک از آنها دارای یک کپی از داده‌های بلاک­چین آن را دارا هستند.

ارتقا شبکه آزمایشی سپولیا

برای اینکه این آپدیت صورت گیرد، ابتدا شبکه آزمایشی سپولیا ارتقاء داده شد که شبیه‌سازی برای هارد فورک به شمار می‌رود. سپولیا در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شد و هدف اصلی آن حذف شبکه آزمایشی راپستن و جایگزینی سپولیا بود.

در همین راستا، از کاربران خواسته شد پروژه‌هایی را که بر روی راپستن اجرا می‌کنند به سپولیا انتقال دهند که در آینده مشکل خاصی برای آنها به وجود نیاید. سپولیا به گونه‌ای طراحی شده است عملیاتی که در شبکه‌های اصلی اتریوم ایجاد می‌شود بدون اثرگذاری بر شبکه‌های اصلی تکرار ‌شود.

این کاهش اثرگذاری از جمله مواردی بود که باعث شده است این شبکه آزمایشی ارتقاء پیدا کند.

ارتقا شاپلا

در همین جهت، شبکه Ethereum ارتقاء دیگری نیز انجام داده است. شاپلا ارتقایی است که نام آن از ترکیب هارد فورک که قرار است در آینده راه‌اندازی شود، بدست آمده است. این ارتقاء در سال ۲۰۲۳ و در ۲۸ فوریه پیاده‌سازی گردید. این ارتقاء در تست نت انجام شد.

تست نت چیست؟

تست نت در دنیای ارز دیجیتال اهمیت بسیار زیادی دارد و تمامی کسانی که در این حوزه مشغول به کار هستند با این مفهوم آشنایی کاملی دارند. اگر بخواهیم این مفهوم را در شبکه اتریوم با زبان ساده توضیح دهیم باید بگوییم تست نت به عنوان یک شبکه آزمایشی در نظر گرفته می‌شود که شبکه اصلی را ارتقاء می‌دهد.

در واقع، هدف اصلی آن ارتقاء شبکه اصلی است. شبکه آزمایشی تست نت مانند یک زنجیره بلوکی است که برنامه‌نویسان با استفاده از آن می‌توانند به آزمون و خطا بپردازند. همچنین، آنها می‌توانند با تست نت ایراداتی را که در شبکه وجود دارد برطرف سازند.

راه‌اندازی هارد فورک

هاردفورک شانگهای ارتقای جدیدی است که قرار است در شبکه اتریوم رخ دهد. بر اساس این ارتقا، تحولاتی در این شبکه ایجاد می‌شود و این شرایط را برای کاربران به وجود می‌آورد اترهای استیک شده در بیکن چین را برداشت کنند. این امر گام بسیار بلندی در جهت پیشرفت این شبکه است.

بر اساس گزارشاتی بدست آمده این ارتقاء در مارس سال ۲۰۲۳ صورت می‌گیرد و می‌تواند خود زمینه‌ساز پیشرفت‌های بسیار زیادی در این عرصه باشد.

اترهای قفل‌شده قابل برداشت هستند!

اگر بخواهیم به زبان ساده در مورد ارتقاء هارد فورک شانگهای صحبت کنیم باید بگوییم اترهایی که قفل شده‌اند به راحتی توسط اعتبار سنج‌ها قابل برداشت خواهند بود. این مسئله می‌تواند مسیر را در شبکه Ethereum هموار سازد و به کاربران اجازه می‌دهد پروژه‌های خود را با دقت و امنیت بیشتری پیش ببرند.

در واقع، اعتبار سنج‌‎ها می‌توانند اترهایی را که استیک شده‌اند از بیکن چین خارج سازند و آنها را به لایه اجرایی انتقال دهند. در گذشته، ولیدیتورها در اتریوم به منظور اعتبارسنجی باید ۳۲ اتر را استیک می‌کردند. اما اکنون وضعیت به گونه‌ای است که با وجود ۳۲ اتر استیک‌شده، می‌توان پاداش را برداشت کرد و اعتبار سنجی را حفظ کرد.

اگر ولیدیتورها بخواهند انصراف بدهند، ۳۲ اتر استیک‌شده به همراه پاداش یک جا دریافت می‌شود. قبل از آنکه فورک شانگهای در شبکه اصلی اجرا شود، شبکه آزمایشی گورلی Ethereum نیز راه‌اندازی می‌شود که انتظار می‌رود این کار در ماه مارس ۲۰۲۳ صورت گیرد. تیم اتریوم مشتاقانه در حال کار کردن بر روی این ارتقاء است تا بتواند تغییرات شگرفی را در این زمینه به وجود بیاورد.

برای خرید ارز دیجیتال به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد بروزرسانی شانگهای در شبکه آزمایشی اتریم در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید بر اساس این به­روزرسانی کاربران قادر خواهند بود اترهای استیک‌شده در بلاک­ چین را برداشت کنند.

https://wallex.ir/blog/ethereum-testnet-successfully-forks-in-shanghai-upgrade-rehearsal/

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *