۸ نکته مهم برای خرید تلفن ویپ

۸ نکته مهم برای خرید تلفن ویپ
  • 1402/1/16
  • گویا آی تی
  • 0

تلفن ویپ یا همان تلفن تحت شبکه، به یکی از اصلی‌ترین نیازهای کسب و کارهای جدید تبدیل شده است. این تلفن توانسته مانند یک انقلاب بزرگ در صنعت ارتباطات تلفنی عمل کند و کیفیت مکالمات را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. شکی نیست که به عنوان یک مدیر، همین الان به فکر خرید و استفاده از این تلفن‌ها افتاده‌اید. اما یک سوال مهم: برای بهترین انتخاب ممکن، باید به چه نکاتی توجه داشته باشید؟

ما در این مقاله همراه شما عزیزان هستیم تا ضمن بررسی ۸ نکته مهم برای خرید تلفن ویپ ، شما را با برخی از ویژگی‌های کلیدی و کاربردی این محصولات آشنا کنیم. بنابراین حتما تا پایان با ما همراه باشید.

نکته اولتعداد اکانت SIP

اولین و شاید مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان خرید یک تلفن تحت شبکه باید به آن توجه داشته باشید، تعداد اکانت‌های SIP خواهد بود. پروتکل SIP یکی از زیرمجموعه‌های فناوری VoIP است و بر اساس آن، برندهای مختلف تحت شبکه، می‌توانند از محصولات همدیگر استفاده کنند. از طرفی دیگر، هرچقدر که تلفن ویپ شما بتواند از اکانت‌های سیپ بیشتری پشتیبانی کند، توانایی شما در مدیریت تماس‌های ورودی به همان نسبت، افزایش پیدا می‌کند.

در حال حاضر، تلفن‌هایی که در بازارهای ایران وجود دارند، تنوع زیادی در ارتباط با پشتیبانی از اکانت‌های SIP دارند. این تنوع شامل ۱ اکانت تا تعداد بالا (حتی ۱۶ اکانت در یک تلفن) می‎‌شود. در زمان خرید تلفن ویپ باید بر اساس وسعت کسب و کار خود، تلفنی با اکانت‌های سیپ متناسب را خریداری نمایید. به عنوان مثال، برای یک تجارت کوچک، ممکن است پشتیبانی از ۲ حساب کافی باشد؛ در حالی که در سازمان‌های بزرگ، گاها تا ۱۶ اکانت SIP هم نیاز خواهید داشت.

نکته دومکیفیت صدای HD

یکی از امتیازهای ویژه تلفن‌های ویپ، کیفیت صدای HD آن‌ها است. این قابلیت در تلفن‌های آنالوگ و سانترال، وجود ندارد. بنابراین بدیهی است که به دنبال تلفنی باشید که بتواند کیفیت صدای HD را در زمان مکالمه، در اختیار شما قرار دهد. این ویزگی باعث می‌‎شود صدای مخاطب با بالاترین وضوح و کیفیت ممکن، به گوش شما برسد.

خبر خوب این‌که بسیاری از مدل‌های تلفن تحت شبکه از برندهای معتبر مانند پاناسونیک، یالینک، گرنداستریم ، اسنوم و … از کیفیت صدای HD برخوردار هستند. به عنوان یک راهنما، می‌توانید روی گوشی دهنی تلفن را مشاهده نمایید؛ درج علامت HD روی آن، به منزله تایید این قابلیت خواهد بود.

نکته سومکنفرانس صوتی

کنفرانس صوتی یکی دیگر از ویژگی‌های مورد توجه کاربران در زمان خرید تلفن ویپ است. این قابلیت باعث می‌شود بتوانید به صورت همزمان با چند نفر از همکاران و مشتری‌های خود صحبت کرده و به تبادل اطلاعات بپردازید. کنفرانس‌های صوتی معمولا از ۳ طرفه شروع شده و در مدل‌های پیشرفته، ممکن است به ۱۰ طرفه هم برسد.

در زمان خرید یک تلفن ویپ حتما درباره قابلیت برقراری کنفرانس صوتی و همچنین تعداد افرادی که به صورت همزمان می‌توانند وارد کنفرانس شوند، از فروشنده سوال نمایید. به عنوان یک راه سریع‌تر، می‌توانید دفترچه راهنمای تلفن را نیز مطالعه کنید.

نکته چهارمپشتیبانی از PoE

قابلیت PoE به معنی انتقال برق در بستر اترنت است. به عبارت دیگر، تلفن‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، برق مورد نیاز خود را از طریق اتصال به شبکه دریافت کرده و به پریز برق، نیاز ندارند. پشتیبانی از PoE دست شما را در انتخاب محل قرارگیری تلفن باز گذاشته و همچنین اتصالات محصول را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهند.

قابلیت PoE در حقیقت به پورت LAN یا شبکه تلفن بستگی دارد. معمولا بسیاری از پورت‌های جدید شبکه که به پورت‌های اترنت گیگابیت معروف هستند، از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.

نکته پنجمکلیدهای نرم افزاری

کلیدهای نرم افزاری مشابه کلیدهای شماره‌گیری سریع در تلفن‌های سانترال هستند و شما می‌توانید شماره‌ها و قابلیت‌های مختلف را روی آن‌ها ذخیره کنید. به این ترتیب، می‌توانید با فشار دادن این کلیدها و در کمترین زمان ممکن، به قابلیت یا شماره مورد نظر خود، دسترسی داشته باشید.

تعداد این کلیدهای نرم افزاری، به مدل تلفنی که انتخاب کرده‌اید، بستگی دارد. در مدل‌های ارزان قیمت ممکن است فقط ۴ کلید شماره‌گیر سریع داشته باشید. این در حالیست که مدل‌های حرفه‌ای، گاها تا ۳۶ کلید را هم در اختیار شما قرار می‌دهند.

نکته ششمصفحه نمایش

صفحه نمایش هم می‌تواند تاثیر زیادی روی سهولت استفاده شما از یک تلفن ویپ داشته باشد. هرچقدر که این صفحه بزرگتر و باکیفیت‌تر باشد، مشاهده اطلاعات روی آن، برای کاربران ساده‌تر خواهد بود. به عنوان یک ویژگی پیشرفته، به رنگی بودن نمایش‌گر هم توجه کنید. جالب است بدانید که برخی از مدل‌های حرفه‌ای تلفن ویپ، از صفحه نمایش لمسی برخوردار هستند!

نکته هفتمتعداد و نوع پورت شبکه

اگر به دنبال انتقال سریع اطلاعات در بستر شبکه هستید، باید به سراغ یک تلفن ویپ با پورت اترنت گیگابیت بروید. این نسل جدید از پورت‌های شبکه، سرعت بسیار بیشتری را در زمان ارتباط با شبکه در اختیار شما قرار می‌دهند. خبر خوب این‌که بسیاری از تلفن‌های حرفه‌ای و حتی میان رده تحت شبکه از برندهای مختلف، از حداقل ۱ و حداکثر ۲ پورت شبکه گیگابیت برخوردار هستند.

نکته هشتمقیمت

اصلا جای تعجب نیست که قیمت یک تلفن ویپ، به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورها خود را مطرح نماید. فراموش نکنید که شما در حال خرید انبوه تلفن ویپ هستید و بنابراین، حتما باید بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارید، مدل دل‌خواه و مناسب خود را انتخاب کنید. از طرف دیگر، هرچقدر که قابلیت‌های تلفنی که انتخاب کرده‌اید بالاتر باشند، قیمت آن هم به همان نسبت بالاتر خواهد بود.

کلام آخر

برای انتخاب یک تلفن ویپ مناسب، باید به مراکز مجاز این محصولات مانند ایده آل گستر سر بزنید. در این فروشگاه‌ها، کلیه محصولات به صورت اورجینال و با قیمت مناسب، به شما عرضه می‌شوند. از طرف دیگر، گارانتی معتبر یکی دیگر از مزایایی است که خرید از یک مرکز مجاز، در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین می‌توانید کلیه اطلاعات لازم و مهم قبل از خرید را از کارشناسان فروش و مشاورین این مجموعه‌ها دریافت نمایید. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم تنوع و گستردگی مدل‌های تلفن ویپ، تا چه اندازه زیاد است.

در این مقاله به معرفی ۸ نکته مهم برای انتخاب تلفن ویپ پرداختیم. در پایان امیدواریم موارد مطرح شده، توانسته باشند دید بهتری از این محصولات را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *