Discord چیست و چگونه از دیسکورد استفاده کنیم؟

Discord چیست و چگونه از دیسکورد استفاده کنیم؟
  • 1402/1/17
  • گویا آی تی
  • 0

در دنیای امروز و با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباط‌جمعی، نیاز افراد به برنامه‌ها و پلتفرم‌های مختلف با امکانات متنوع و به‌روز بیشتر از قبل شده است. یکی از این اپ‌ها دیسکورد است. شاید این سوال شما هم باشد: «چگونه از دیسکورد استفاده کنیم؟» در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم.

افراد برای پاسخ‌گویی به نیازهای متنوعشان تلاش می‌کنند که برنامه‌ها و نرم‌افزارهای جدید متناسب با نیازشان را در موبایل و کامپیوتر نصب کنند. اگر به دنیای نرم‌افزارها علاقه‌مندید، می‌توانید با خواندن این مقاله با یکی از اپ‌های جدید این حوزه آشنا شوید. Discord از جمله نرم‌افزارهایی است که به دلیل کارکردهای مختلف و متنوع، جزو برنامه‌های پرطرفدار در سال‌های اخیر بوده است.

اگر به دنبال یک برنامه هستید که هم امکان برقراری ارتباط مجازی داشته‌ باشد و هم برای بازی مناسب باشد، دیسکورد گزینه‌ی خوبی است. در ادامه، درباره‌ی همه‌ی بخش‌های مربوط به برنامه‌ی دیسکورد مانند هزینه‌، نقاط مثبت و سایر موارد صحبت می‌کنیم. پیش از دانلود این برنامه، ابتدا باید با نحوه‌ی دانلود و نصب و کارکردهای مختلف آن آشنا باشید.

آشنایی با برنامه‌ی دیسکورد

برنامه‌ی دیسکورد را گیمرها طراحی کرده‌اند؛ اما بابت این موضوع نگران نباشید. Discord یک سرویس گفت‌و‌گویی و ویدیویی است و کارکردهای مختلفی دارد. این پلتفرم از جمله پلتفرم‌های رایگان است. اگر به دنبال چت‌کردن به صورت گروهی، صوتی، متنی و تصویری هستید، دیسکورد گزینه‌ی خوبی است. در ادامه به شما می‌گوییم این پلتفرم چیست و چگونه از دیسکورد استفاده کنیم؟

آشنایی گیمرها با برنامه‌ی دیسکورد بیشتر از دیگر افراد است. به کمک این برنامه، طرفداران بازی‌های اینترنتی می‌توانند در سراسر دنیا با افراد مختلف بازی کنند. این بازی‌های آنلاین علاوه‌بر جذاب‌بودن، باعث گسترش ارتباطات انسانی نیز می‌شوند.

اگر به دنبال جواب این سوال هستید که چگونه از دیسکورد استفاده کنیم، ابتدا باید در این پیام‌رسان ثبت‌نام کنید و حساب ‌کاربری خود را بسازید. امکان دسترسی و نصب Discord هم در موبایل و هم در کامپیوتر وجود دارد. هم اپ و هم نسخه‌ی وب این برنامه در دسترس افراد است.

پس از اینکه وارد برنامه‌ی دیسکورد شدید، می‌توانید گروه خود را بسازید یا عضو گروه‌های عمومی جدید شوید. حالا که متوجه شدید چگونه از دیسکورد استفاده کنید نوبت به آشنایی با دیگر جنبه‌های این پلتفرم می‌رسد.

برای تشکیل و ساخت کانال در دیسکورد امکان دسته‌بندی آن را دارید. در برنامه‌ی دیسکورد هر کاربر می‌تواند به ۱۰۰ سرور بپیوندد. همچنین می‌توانید اعلان سروری را به خواست خود و به صورت دستی فعال یا غیرفعال کنید. همچنین کاربران زیادی می‌توانند در Discord عضو یک سرور شوند و محدودیتی وجود ندارد.

نحوه‌ی استفاده از دیسکورد 

عملکرد دیسکورد

برای استفاده از دیسکورد و اینکه بدانیم چگونه از دیسکورد استفاده کنیم، باید با برخی اصطلاحات این حوزه آشنا باشیم. اصطلاحات دیسکورد شامل موارد زیر است:

  1. سرور: سرور در دیسکورد نقش نگهداری پیام، فایل، کانال و موارد دیگر را دارد. در دیسکورد امکان جا‌به‌جایی در سرورهای مختلف برای افراد امکان‌پذیر است.
  2. کانال: کانال در سرور قرار می‌گیرد و امکان تمرکز دقیق‌تر را فراهم می‌کند. امکان ساخت کانال برای پوشش موضوع‌های مختلف فراهم است.
  3. پیام مستقیم: علاوه‌بر اینکه پیام‌های شما در یک سرور اتفاق می‌افتد، می‌توانید به صورت مستقیم هم به مخاطبان خود پیام بفرستید.

اختلاف چیست؟

همان‌طور که گفتیم، دیسکورد یکی از راه‌های برقراری ارتباط میان گیمرها از سراسر جهان است. Discord به افراد امکان می‌دهد به صورت متنی، تصویری یا به روش‌های دیگر این ارتباط را برقرار کنند. با پیوستن به سرورهای مختلف موجود در دیسکورد می‌توانید با یک جامعه‌ی بزرگ ارتباط برقرار کنید.

تمامی جوامع به صورت آنلاین امکان دسترسی به دیسکورد را دارند. برای بهره‌گیری از آن کافی است پاسخ این سوال را بدانید: «چگونه از دیسکورد استفاده کنیم؟»

پس از اینکه متوجه شدیم چگونه باید از دیسکورد استفاده کنیم، نوبت به نصب و استفاده از کارکردهای گوناگون این برنامه می‌رسد.

هزینه‌ی دیسکورد چقدر است؟

دانلود برنامه‌ی دیسکورد رایگان است و نیازی به پرداخت پول نیست. اما کاربرانی که در سطح حرفه‌ای هستند، برای برخورداری از امتیازات بیشتر آن می‌توانند نسخه‌ی Discord Nito را با هزینه‌ی ۵دلار در ماه یا ۵۰دلار در سال تهیه و خریداری کنند.

ویژگی‌ مثبت این نسخه از پلتفرم دیسکورد این است که می‌توانید گیف اصلی خود را داشته ‌باشید. همچنین به پخش زنده با کیفیت ۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و کیفیت‌های دیگر دسترسی دارید.

از دیگر ویژگی‌های مثبت نسخه‌ی پولی دیسکورد نسبت به نسخه‌ی رایگان آن این است که می‌توانید فایل‌هایی با حجم ۱۰۰ مگابایت را آپلود کنید. به‌عنوان دیگر ویژگی مثبت نسخه‌ی پولی این برنامه می‌توان به امکان اضافه‌کردن تصاویر متحرک و شکلک به آواتار اشاره کرد.

تمامی موارد گفته‌شده فقط تعدادی از ویژگی‌های مثبت این نسخه از دیسکورد هستند که تهیه‌ی آن برای گیمرهای حرفه‌ای جذاب‌تر و وسوسه‌کننده‌تر است.

هزینه‌ی دیسکورد

برنامه‌ی دیسکورد مناسب چه افرادی است؟

استفاده از این پلتفرم فقط برای گیمرها نیست و تنها عضو آن کاربران بازی‌ها نیستند. دیسکورد علاوه‌بر بازی و سرگرمی، کاربردهای دیگر هم دارد که افراد را برای عضویت در آن تشویق می‌کند.

براساس بررسی‌ها و تحقیقات انجام‌شده، جوانان از این پلتفرم برای مقاصد مختلفی استفاده می‌کنند؛ از مطالعه برای کلاس گرفته تا دیدن  Netflixدر کنار یکدیگر از جمله اهداف نصب دیسکورد است.

همچنین می‌توانید دیسکورد را به برنامه‌ی Spotify وصل کنید و موسیقی دلخواه خود را گوش دهید. این برنامه به گسترش ارتباط مجازی کمک زیادی کرده ‌است؛ چیزی که در دنیای امروز افراد بیشتر از قبل به آن نیاز دارند. دیسکورد کلاس رقص و همایش دیجیتال هم تبلیغ می‌کند.

جمع‌بندی

ما در این مقاله شما را با نرم‌افزار کاربردی دیسکورد آشنا کردیم که کارکردهای زیادی دارد. همین‌طور از این گفتیم که چگونه از دیسکورد استفاده کنیم. این نرم‌افزار دارای کارکردهای مختلف تماس تصویری، چت گروهی و خصوصی، بازی، سرور اختصاصی و موارد دیگر است.

این برنامه‌ی چندجانبه به افراد از قشرهای مختلف و با اهداف گوناگون کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید هم نسخه‌ی رایگان و هم نسخه‌ی پولی آن را تهیه کرده و از آن استفاده کنید. این اپ هم در موبایل و هم در کامپیوتر قابل‌اجراست.

برخلاف تصور رایج، این برنامه فقط برای گیمرها طراحی نشده و می‌توان نصب آن را به افراد مختلف پیشنهاد کرد. ما در پاسخ به این سوال شما که چگونه از دیسکورد استفاده کنیم هم مواردی را گفتیم. برای استفاده از این پلتفرم ابتدا آن را در گوشی یا کامپیوتر خود نصب کنید و سپس حساب کاربری‌تان را بسازید.

روش استفاده از این برنامه آسان است و می‌توانید از ویژگی‌های مختلف این اپلیکیشن به‌راحتی بهره‌مند شوید. اکنون که با این برنامه به‌خوبی آشنا شدید، نوبت تصمیم‌گیری درباره‌ی دانلود و نصب Discord است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *