معرفی بهترین CDN ایرانی

معرفی بهترین CDN ایرانی
  • 1402/1/19
  • گویا آی تی
  • 0

بسیاری از مدیران و صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین برای ارائه‌ی سریع محتوا و محصولات خود از سرویس CDN (سی دی ان) استفاده می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک و بزرگ به دنبال ارائه‌ی سرویسی بی‌نقص در فضای آنلاین هستند و بدین منظور می‌خواهند از بهترین CDN استفاده کنند. انتخاب بهترین سرویس CDN به معیارهایی بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

سرویس CDN چیست؟

Content Delivery Network یا Content Distribution Network (CDN) به معنای شبکه‌ی تحویل یا توزیع محتوا است که در آن سرورهای متعددی بصورت استراتژیک و اصطلاحا در نقاطی به نام نقطه‌ی حضور با همان پاپ سایت (Point of Presence) در نقاط جغرافیایی مختلف مستقر شده‌اند. این سرورها یک نسخه از محتوای وب‌سایت شما را Cache یا ذخیره می‌کنند.

درخواست کاربران همیشه به نزدیک‌ترین سرور ارسال و پاسخ داده می‌شود که کاهش زمان بارگذاری (Loading Time)، تاخیر کمتر (Less Latency) و کاهش گم شدن بسته‌ها (Lost Packets) و تجربه‌ی کاربری (UX) را بطور قابل ملاحظه‌ای بهبود می‌بخشد.

درباره سرویس شبکه توزیع محتوا ابر دراک بیشتر بدانید

مزایای CDN چیست؟

مزایای استفاده از CDN به موارد مختلفی، از جمله اندازه و نیازهای وب‌سایت بستگی دارد، اما مزایای اصلی آن را می‌توان به چهار بخش تقسیم کرد:

۱٫ بهبود زمان بارگذاری وب‌سایت: CDN با توزیع محتوای وب‌سایت در سرورهای خود، که به کاربران وب‌سایت بسیار نزدیک هستند، زمان بارگذاری (Load time) را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت باعث بهبود تجربه کاربری و کاهش Bounce Rate می‌شود. به عبارت دیگر، داشتن وب‌سایت سریع‌تر به این معنی است که بازدیدکنندگان بیشتری به وب‌سایت شما مراجعه کرده و مدت طولانی‌تری در آن خواهند ماند.

۲٫ کاهش هزینه‌های پهنای باند: میزبان وب به ازای ترافیک ورودی یا خروجی وب‌سایت، هزینه‌ای تحت عنوان “مصرف پهنای باند” دریافت می‌کند. CDN از طریق کش کردن محتوا و سایر بهینه‌سازی‌ها می‌تواند مقدار ترافیک پهنای باند و هزینه‌های میزبانی را به نفع صاحبان وب‌سایت کاهش دهد.

۳٫ افزایش قابلیت دسترسی محتوا: حجم زیاد ترافیک یا خرابی‌های سخت‌افزاری می‌توانند عملکرد عادی وب‌سایت را مختل کنند. اما CDN با توزیع استراتژیک محتوا در سرورهای متعدد خود می‌تواند ترافیک بیشتری را مدیریت کرده و در برابر خرابی‌های سخت‌افزاری مقاومت کند.

۴٫ بهبود امنیت وب‌سایت: CDN با ارائه سرویس‌های امنیتی از جمله حفاظت DDoS، گواهینامه SSL رایگان و سایر بهینه‌سازی‌ها می‌تواند امنیت وب‌سایت شما را تضمین کند.

افزایش سرعت وب‌سایت با استفاده از CDN ابر دراک

چرا CDN ایرانی انتخاب کنیم؟

هدف اصلی CDN تحویل سریع محتوا است. فاصله فیزیکی بین سرورهای CDN و کاربران تأثیر مستقیمی روی سرعت تحویل محتوا دارد. از آن‌جایی که بیشتر مشتریان وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین ایرانی در ایران حضور دارند، CDNهای ایرانی با توزیع مناسب سرورهای خود در مراکز داده داخل کشور، این فاصله فیزیکی را کاهش داده و سرعت تحویل و بارگذاری محتوا را افزایش می‌دهد.

این در حالی است که نزدیک‌ترین سرورهای CDNهای خارجی در کشورهای همسایه قرار دارند و به مراتب کندتر از سرورهای داخلی عمل می‌کنند همچنین، مشتریان ایرانی برای دریافت پشتیبانی سرویس CDN از ارائه‌دهندگان خارجی، به دلایل مختلفی مانند محدودیت زبان و تفاوت ساعات شبانه روز دچار مشکل شده و ممکن است در موارد اضطراری نتوانند پشتیبانی مورد نیاز خود را دریافت کنند. این محدودیت‌ها در سرویس پشتیبانی CDN ایرانی وجود نداشته و مشتریان می‌توانند به راحتی راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

۵ ویژگی CDN ایرانی اَبر دِراک که باید بدانید

CDN ایرانی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

بیشتر کاربران مدت زمان زیادی منتظر بارگذاری صفحات وب‌سایت شما نمی‌مانند و با کاهش سرعت وب‌سایت، کاربران به سرعت از آن خارج می‌شوند. خدمات CDN ایرانی اَبر دِراک می‌تواند به روش‌های زیر به کاهش زمان بارگذاری وب‌سایت کمک کند:

ماهیت توزیع جهانی CDN به معنای کاهش فاصله بین کاربران و منابع وب‌سایت است. یک CDN به کاربران اجازه می‌دهد به جای اتصال به سرور اصلی وب‌سایت، به یک مرکز داده که از لحاظ جغرافیایی به آنها نزدیکتر است، متصل شوند. زمان رفت و برگشت کمتر درخواست‌ها و پاسخ آنها به معنای بارگذاری سریع‌تر وب‌سایت است. بهینه‌سازی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سرور مانند متعادل‌سازی بار و استفاده از هارد دیسک‌های حالت جامد نیز می‌توانند به دسترسی سریع‌تر کاربر به داده‌ها کمک کنند.

CDN ایرانی اَبر دِراک با کاهش اندازه فایل‌ها با استفاده از تاکتیک‌هایی مانند کوچک‌سازی (minify) و فشرده‌سازی فایل (compressing)، مقدار داده‌های منتقل شده را کاهش می‌دهد. اندازه فایل کوچکتر به معنای زمان بارگذاری سریع‌تر است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *