آشنایی با ویستا سامانه آسا

آشنایی با ویستا سامانه آسا
  • 1402/1/21
  • گویا آی تی
  • 0

ویستا سامانه آسا، یک شرکت تکنولوژی است که محصولات نام‌آشنایی مانند آساتریدر را توسعه داده است. آساتریدر، سامانه‌ای برای معاملات آنلاین بازار سرمایه است که در حال حاضر بیش از یک میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند. داستان آسا از یک تیم کوچک با رویاهای بزرگ شروع شده و اکنون بعد از گذشت ۱۱ سال از آغاز فعالیتش، بیش از ۳۵۰ نفر پرسنل دارد و بیش از ۲۳ پروژه انجام شده در کارنامه خود دارد. گفتنی است این شرکت نرم‌افزاری دانش‌بنیان، از تیم‌های توسعه و تست نرم‌افزار، هوش تجاری، دواپس، پایگاه داده و مدیریت پروژه تشکیل شده است.

به طور کلی حوزه فعالیت اصلی ویستا سامانه آسا، بازار سرمایه است و خدمات خود را به صورت اختصاصی در اختیار کارگزاری آگاه قرار می‌​دهد. در ادامه قصد داریم، بیشتر در مورد نقش شرکت ویستا سامانه آسا در بازارهای سرمایه و پول صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

ویستا سامانه آسا و بازار سرمایه

ناگفته پیداست که شرکت‌​های کارگزاری از جمله مهم‌ترین نهادها در نظام مالی کشورها به شمار می‌​آیند. همچنین تجربه فعالان بازار بورس، تا حد زیادی به نحوه ارائه خدمات کارگزاری‌​ها بستگی دارد. کارگزاری وظیفه دارد درخواست‌های مشتریان را در کمترین زمان ممکن انجام دهد. در این بازار دقت و سرعت در معاملات، بسیار مهم است و کارگزاری با استفاده از ابزار‌های فناوری اطلاعات، کیفیت و امنیت معاملات را تضمین می‌​کند. مجموعه بک آفیس کارگزاری از لحظه سفارش مشتریان تا هنگام اجرا و اعلام نتیجه به آن​ها، فرآیند کاملی ارائه می‌​کند؛ فرآیندی که تجمیع اطلاعات مشتریان، مدیریت دریافت و پرداخت، ثبت و نگهداری اعتبار و دارایی​‌ها و … را در بر می‌​گیرد.

به این ترتیب، روند رسیدگی به درخواست​‌ها تسهیل و تعدیل می‌​شود، هزینه​‌ها کاهش پیدا می‌کند، خطاهای انسانی کمتر می​‌شوند و دقت و کیفیت خدمات بهبود پیدا می‌کند. برای رسیدگی به تمامی درخواست‌های مشتریان مراحل مشخصی طراحی شده است و تمامی واحدهای درگیر در کارگزاری، می​‌توانند در زمان مناسب به اطلاعات دسترسی داشته باشند تا امکان مدیریت و پیگیری صحیح درخواست‌​ها فراهم شود.

ویستا سامانه آسا، یکی از معدود شرکت‌های فینتکی است که توسعه و نگهداری یک سیستم مدیریت سفارش (Order Management System) برای کارگزاری آگاه را می‌توانیم به عنوان فعالیت اصلی آن برشماریم. سیستم مدیریت سفارش که به اختصار OMS نامیده می‌شود، پل ارتباطی کارگزاری‌ها با هسته معاملاتی بازار بورس است. در واقع نحوه خدمت‌رسانی هر کارگزاری، به کاربرد OMSای که استفاده می‌کند، بستگی دارد. کارگزاری آگاه، در میان چهار کارگزاری برتر کشور قرار دارد؛ بنابراین شرکت ویستا سامانه آسا، به خوبی توانسته است قدرت خود را در این زمینه به اثبات برساند.

ویستا سامانه آسا و بازار پول

اتصال بازار پول به سایر بازارها از طریق یکپارچه‌سازی سیستم‌ها هم یکی دیگر از دستاوردهای شرکت ویستا سامانه آساست.

ارجاع به بانک و تبادلات مالی، بخشی از زنجیره خدم‌ت​رسانی کسب ​و ​کارهای مختلف است. در مدل​‌های نوین کسب و کار، لازم است نقل و انتقال پول بدون نیاز به مراجعه مستقیم مشتریان به بانک (چه از طریق کانال​های الکترونیک و چه شعب) انجام شود. این امر محقق نمی‌​شود مگر با ایجاد بستر و زیرساخت فنی قابل اتکا و انعطاف‌​پذیر که بتواند بین فرآیندهای کسب ​و کارهای مختلف با خدمات بانکی، ارتباط سیستمی برقرار کند.

در همین راستا، شرکت ویستا سامانه روی سرویس‌​های هسته بانکداری، یک لایه نرم​‌افزاری به نام هارمونی ایجاد کرده است. این شرکت با توجه به تجربیات موفق گذشته، آمادگی دارد با بانک‌​هایی که نیاز به استفاده از این ابزار را دارند، همکاری داشته باشد و بین آن‌​ها و سازمان​‌های بیرونی، ارتباط سیستمی برقرار کند.

اهمیت این موضوع، به ویژه در مورد اتصال بازار سرمایه به بازار پول پررنگ‌​تر می​‌شود. ویستا سامانه آسا برای هر دو بازار محصول دارد و تسلط خود را بر ظرافت​‌های کسب ​و کار در هر دو بازار نشان داده است. در حال حاضر بانک‌​های استفاده‌کننده از محصول هارمونی می‌​توانند به همه سیستم​‌های بازار سرمایه در حوزه‌​های «معاملات نقدی»، «معاملات آتی»، «بورس کالا» و «معاملات برخط اوراق بهادار» متصل شوند و گردش مالی این حوزه​‌ها را به سمت خود هدایت کنند.

همکاری با ویستا سامانه آسا

همانطور که از توضیحات بالا هم قابل استنباط است، شرکت ویستا سامانه آسا، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فین‌تکی در ایران است که سیستم‌‌های نرم‌افزاری تحسین‌برانگیزی را توسعه داده است. شرکتی که کار کردن در آن می‌تواند هم برای افراد تازه‌کار (به جهت یادگیری و کسب و تجربه) و هم برای افراد متخصص (برای دست و پنجه نرم‌ کردن با چالش‌های بزرگ و هیجان‌انگیز) جذاب باشد. علاوه بر این، آسا نیروهای انسانی خود را، سرمایه اصلی خود می‌داند و تمام تلاش خود را می‌کند که محیطی مبتنی بر انسان فراهم آورد. آسا در وبسایت رسمی خود، کار گروهی، توسعه فردی و شفافیت، یکپارچگی و ارزشمندی را مهم‌ترین ارزش‌های خود معرفی کرده است.

همچنین متخصصان فعال در شرکت ویستا سامانه آسا، تجربیات خود را به صورت مقاله در بخش وبلاگ blog.asax.ir وب‌سایت رسمی این شرکت منتشر می‌کنند. در حال حاضر در زمینه‌های مختلف توسعه نرم‌افزار می‌توانید مقالات مفید و کاربردی مطالعه و نظرات و سوالات خود را هم مطرح کنید. گفتنی است در صفحه «همکاری با آسا» وبسایت این شرکت می‌توانید شرایط کلی کار در آن را ببینید و در صورت تمایل رزومه خود را برایشان ارسال کنید.

 

این مقاله به عنوان رپورتاژ آگهی تبلیغاتی در وبسایت گویا آی تی منتشر شده و وبسایت گویا آی تی در مورد تایید یا رد صحت محتوای آن مسئولیتی ندارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *