بررسی تاثیر طراحی سایت در فروش به نقل از شرکت صنوبر

بررسی تاثیر طراحی سایت در فروش به نقل از شرکت صنوبر
  • 1402/1/22
  • گویا آی تی
  • 0

هدف اصلی همه ی کسب و کارها افزایش فروش و در نتیجه درآمد بهتر است. بخصوص پس از فیلترینگ برخی از شبکه های اجتماعی، انتخاب یک پلتفرم باثبات و فعالیت بر روی آن راه حلی مطمئن است. سایت می تواند یکی از همین راه حل ها باشد. سفارش طراحی سایت در این ۳ سال اخیر با توجه به دوران قرنطینه حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است. اما این میزان افزایش سفارش به چه علت بوده است و چه تاثیری بر روی فروش داشته است؟

فعالیت در دنیای آنلاین با هزینه ی کمتر

سایتی که برای شما طراحی می شود فقط هزینه اولیه به همراه تمدید دامنه و هاست سالانه دارد و هیچ هزینه ی دیگری نخواهد داشت. . قیمت طراحی سایت در مقایسه با هزینه های مربوط به اجاره ملک، تجهیزات لازم برای پرسنل و یا مراجعه کنندگان، استخدام کارمندان و … بسیار کمتر است و درآمد از آن در مقایسه با هزینه ها بسیار بیشتر است. اگر مغازه و یا فروشگاه دارید، قیمت سایت فروشگاهی به مراتب کمتر از اجاره یک مغازه و اجرای دکور و دیگر موارد است.

داشتن سایت همانند این است که شعبه ای دیگر از کسب و کار خود در فضای آنلاین افتتاح کرده اید. شعبه ای آنلاین برای جذب قشر جدیدی از مشتریان. از دوران کرونا به بعد از هر ۱۰ نفر، ۷ نفر سفارشات خود را به صورت آنلاین ثبت می کنند و تمایل کمتری برای مراجعه حضوری دارند. همین موضوع باعث شده است که اکثر کسب و کارها به ارائه خدمات و یا فروش اینترنتی رو بیاورند.

فروش بدون محدودیت زمانی و مکانی

یکی از مزایای داشتن سایت محدودیت نداشتن از لحاظ زمانی و مکانی است. فروش آنلاین در هر ساعت از شبانه روز امکان پذیر است. براساس آمارهای منتشر شده درخصوص خریدهای اینترنتی، ۷۸ درصد از مشتریان یک سایت، ساعت ۱۲ شب به بعد خرید خود را انجام می دهند. که این آمار برتری یک سایت را نسبت به فروش و یا ارائه خدمات به صورت حضوری نشان می دهد. همچنین از لحاظ مکانی نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد. دیگر مشتریان شما محدود به یک محله و منطقه و یا حتی محدود به یک شهر نیستند. برای فروشگاه های اینترنتی، از تمامی شهرهای ایران می توانند خرید خود را ثبت کنند و پرداخت به صورت اینترنتی انجام شود. همچنین با داشتن سایت امکان همکاری و فعالیت با کشورهای دیگر نیز به راحتی فراهم می شود.

امکان نمایش در گوگل

یکی از مزیت هایی که سایت دارد امکان نمایش در نتایج گوگل است. گوگل محبوب ترین موتور جستجو در سال ۲۰۲۲ معرفی شده است که اکثر ایرانیان نیز به صورت روزمره سوالات خود را در گوگل سرچ می کنند و به دنبال راه حل می گردند و یا برای خرید محصولی و سفارش خدماتی در گوگل به دنبال سایتی معتبر می گردند. پس خیلی مهم است اگر محصولی می فروشیم و یا خدماتی ارائه می دهیم، با سرچ کلمه مربوطه در صفحه اول نتایج گوگل باشیم. سئو دقیقا همین کار را انجام میدهد. هر سایتی اگر سئو شده باشد، با سرچ کلمات در موتور جستجو قدرتمند گوگل، در صفحه ی اول دیده می شود. بودن در صفحه اول گوگل به معنی افزایش ورودی و بازدید سایت و در نتیجه افزایش فروش است.

افزایش اعتبار سازمان

سایت یکی از ویژگی هایی که دارد باعث افزایش اعتبار سازمان و مجموعه می شود. به این صورت که در سایت میتوان افتخارات، سابقه کاری، نمونه کارها، تیم اجرایی و .. را معرفی کرد تا مشتریان بیشتر با برند آشنا شوند و اعتماد آنها بیشتر شود.

یک سایت حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

تا الان بررسی کردیم که سایت چگونه می تواند باعث فروش بیشتر شود ولی یک نکته ی مهم دیگر ویژگی هایی است که باید یک سایت استاندارد داشته باشد تا کاربر بعد از ورود به سایت به هدف خود برسد و به سرعت سایت را ترک نکند.

به نقل از شرکت طراحی سایت صنوبر، سرعت لود، طراحی ui/ux و واکنشگرا بودن سه ویژگی مهم برای یک سایت حرفه ای است. در ادامه بیشتر این ویژگی ها را بررسی می کنیم.

سرعت لود سایت از ویژگی های مهمی است که اگر به درستی بهینه نشود کاربر سایت را خیلی زود ترک می کند. به طور میانگین هر کاربر تا ۵ ثانیه برای لود سایت صبر می کند اگر این زمان بیشتر شود سایت را ترک می کند و به سراغ سایت دیگری می رود.

اصول ui/ux از دیگر ویژگی هایی است که در یک سایت باید رعایت شود. ظاهر سایت زیبا باید باشد و از تصاویر و بنرهای جذاب استفاده شود تا کاربری که وارد سایت می شود جذب شود و به سرعت سایت را ترک نکند. همچنین زمانی که وارد سایت می شود تمامی دکمه ها، منو، دسته بندی ها و .. به شکلی چیده شده باشند که گیج کننده نباشد و سریع به هدف خود برسد.

قابل استفاده بودن یک سایت در گوشی موبایل در این دوره بسیار مهم شده است. روزانه ساعت ها از گوشی موبایل خود در مترو، تاکسی، محل کار، منزل استفاده می کنیم و سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلفی را چک می کنیم. به همین علت سایتی که طراحی می شود باید واکنشگرا باشد تا در گوشی موبایل هم ظاهر درستی داشته باشد و هم قابل استفاده باشد.

چگونه سایت خود را سفارش دهیم؟

حال که از اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کار مطلع شدیم این سوال پیش می آید که چگونه سایتی را سفارش دهیم؟ خیلی از افراد با آموزش های اولیه، خود به سراغ طراحی می روند و سایتی ابتدایی را راه اندازی می کنند که به جای تاثیر مثبت، تاثیر منفی بر روی فعالیت مجموعه می گذارد. بهتر است از همان ابتدای کار با شرکتی مطمئن و باتجربه در این زمینه همکاری شود تا نتیجه ای مطلوب به همراه داشته باشد. شرکت صنوبر با داشتن تیم متخصص در زمینه طراحی سایت و سئو، همراه خوبی برای آنلاین شدن کسب و کار شما است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *