جوامع رمز ارزی چه هستند و چگونه می‌توان به آن‌ها پیوست؟

جوامع رمز ارزی چه هستند و چگونه می‌توان به آن‌ها پیوست؟
  • 1402/2/3
  • گویا آی تی
  • 0

دنیای رمز ارزها و بلاکچین می‌تواند برای افرادی که در ابتدای مسیر هستند، ترسناک به نظر برسد. معمولا ذات مدام در حال تکامل بلاکچین و مقادیر چشم‌گیر اطلاعات، افراد تازه‌کار را گیج می‌کنند. پیدا کردن جامعه‌ای با افراد با ذهنیت مشابه می‌تواند روشی عالی برای شروع مسیر خود در دنیای رمز ارزی به شمار رود.

Web3 عبارتی است که نسل بعدی وب گسترده جهانی را توصیف می‌کند. این نسل از نسل پیشین خود Web3 متفاوت است؛ چرا که بر اساس اصول تمرکززدایی، همکاری بدون اعتماد، مقاومت در برابر سانسور و مالکیت ساخته شده است. اپلیکیشن‌های Web3 به کاربران اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به واسطه، با هم تعامل کرده یا مبادله‌ی داده انجام دهند.

در حالی که ما هنوز در یک دنیای وب ۳ زندگی نمی‌کنیم، جامعه‌ای از افراد وجود دارد که با هدف تحقق چنین موضوعی فعالیت می‌کنند. توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران، اینفلوئنسرها و بقیه‌ی طرفداران رمز ارزها در حال کار بر روی تعدادی از پروژه‌های وب ۳ از زیرساخت تا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بوده‌اند.

جامعه‌ی رمز ارزی چیست؟

جوامع رمز ارزی از افرادی تشکیل شده‌اند که نسبت به رمز ارزها اشتیاق فراوانی دارند. اعضای جامعه می‌توانند علاقه‌ی خود را به NFTها، دیفای، راه‌حل‌های لایه ۲ و تمام موارد مرتبط با رمز ارزها پیوند دهند. اگر قصد دارد درباره دیفای چیست و nft چیست و متاورس چیست بدانید حتما مقالات سایت زوم ارز را مطالعه نمایید.

جامعه‌های رمز ارزی به دلیل امکان به اشتراک گذاری دانش، ضروری هستند. بلاکچین‌هایی همچون بیت کوین، بایننس چین و اتریوم در حقیقت جوامع خود را دارند. مفاهیم تکنیکال مرتبط همچون استخراج یا گواه کار به لطف تلاش‌های این جوامع رمز ارزی در فراهم آوردن اطلاعات در دسترس، به دانش رایجی تبدیل شده‌اند. جامعه‌های رمز ارزی از طریق پیشرفت جمعی دانش و آموزش، ثابت کرده‌اند که نقش هدایتگر برجسته‌ای برای صنعت بلاکچین هستند.

بنا به ذات بدون مرز رمز ارزها، معمولا جوامع به صورت آنلاین تشکیل می‌شوند و ارتباط میان اعضای آن‌ها از طریق انجمن‌های بحث، چت روم‌ها و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. برای مثال، جامعه‌ی رمز ارزی یک گروه خاص از سرمایه‌گذاران، توسعه‌دهندگان، شرکت‌ها و اینفلوئنسرها است که هرکدام از آن‌ها از اهداف رمز ارزی خود در این پلتفرم حمایت می‌کنند.

مزایای پیوستن به یک جامعه‌ی رمز ارزی

به‌روز ماندن

پیوستن به یک جامعه‌ی رمز ارزی، روشی بسیار مطلوب برای مطلع ماندن از اتفاقات، تکنولوژی‌ها، مفاهیم، محصولات و ابزارهای جدید است. این امر به شما امکان اتخاذ تصمیم‌ها با اطلاعات بیشتر و شرکت در رویدادها با حساسیت زمانی را می‌دهد.

دسترسی به یک مربی

آیا تاکنون شما در تحقیقات خود به مقالات فنی یا نشریه‌های وب ۳ پیچیده برخورد کرده‌اید؟ حضور در یک جامعه‌ی متشکل از توسعه‌دهندگان، کارآفرین‌های رمز ارزی و بقیه‌ی کارشناسان می‌تواند به درک و تحقیق بهتر پیرامون موضوعات خاص کمک کند.

کسب برتری

شما با تبدیل شدن به بخشی از یک جامعه‌ی فعال با دسترسی به آخرین اطلاعاتی که هنوز به طور عمومی منتشر نشده‌اند، نسبت به بقیه‌ی افراد برتری پیدا خواهید کرد. شما می‌توانید از ترندهای توسعه آگاهی یابید و از افراد با تجربه‌های گوناگون یاد بگیرید. علاوه بر آن، خرد جمعی جامعه می‌تواند به شما در اتخاذ تصمیمات بهتر، ورود به شبکه‌ای از افراد حرفه‌ای و مطلع شدن از اتفاقات صنعت کمک کند.

خدمات مشتریان

برخی از جوامع مدیران و ناظران رسمی دارند. سرمایه‌گذاران می‌توانند به جای دست‌وپنجه نرم کردن به تنهایی با دشواری‌ها، از بازخورد و کمک مستقیم از اعضا و مدیران بهره ببرند.

راه‌اندازی کسب‌وکار

مکالمات غیررسمی میان اعضای جامعه می‌تواند نیروی هدایتگر پشت ابتکارات جدید باشد. شما می‌توانید بینش‌ها را به اشتراک بگذارید، پیرامون نظرات بحث کنید و از طریق صحبت‌های عادی به تبادل اطلاعات بپردازید. ممکن شما در یک جامعه حتی بتوانید اعضای تیم آینده‌ی خود یا شرکای کسب‌وکار را بیابید.

احساس تعلق

شما از لایه ۱ استفاده می‌کنید یا لایه ۲؟ آیا در حوزه NFTها یک هنرمند مورد علاقه می‌شناسید؟ در جوامع می‌توانید افراد مشابه خود را پیدا کنید.

چگونه به یک جامعه‌ی رمز ارزی بپیوندیم

پروژه‌ها و انجمن‌ها را کاوش کنید

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، بیشتر پروژه‌ها و شبکه‌های بلاکچین جوامع خود را دارند. شما جهت تبدیل شدن به بخشی از آن‌ها می‌توانید سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی آن‌ها شامل تلگرام، توییتر، دیسکورد یا فیس‌بوک را بررسی کنید. از سوی دیگر اگر بدون در نظر داشتن هیچ جامعه‌ای به حوزه رمز ارزها وارد شده‌اید، ردیت می‌تواند شروع خوبی باشد. ردیت یک انجمن آنلاین است که در آن طرفداران رمز ارزی می‌توانند اخبار ارز دیجیتال را مطالعه، تحلیل کاربران را بررسی و در بحث‌ها شرکت کنند. برخی از جامعه‌های رمز ارزی در ردیت شامل r/bitcoin، r/btc، r/binance و r/cryptocurrency می‌شوند.

حضور خود را نشان دهید

شرکت در مکالمات آنلاین با بقیه از طریق بخش کامنت در پست‌های مرتبط رمز ارزی می‌تواند روشی آسان برای پیدا کردن افراد با ذهنیت مشابه باشد. دیدگاه‌ها و علایق خود را به اشتراک بگذارید، شروع به شرکت در بحث‌ها و فعالیت‌ها کنید.

در کلاس‌ها شرکت کنید

به دنبال یک دوره‌ی وب ۳ باشید که نزد شما جذاب باشد. کلاس‌های آنلاین یا آفلاین می‌توانند جایگاهی عالی برای شروع صحبت‌های معنادار پیرامون وب ۳ و تشکیل ارتباطات جدید باشند.

جلسات

شرکت در جلسات مرتبط با رمز ارزها یا بلاکچین، شرکت در انجمن‌های بحث آنلاین یا پیوستن به یک گروه شبکه اجتماعی، روش‌هایی مطلوب جهت ارتباط با افراد بادانش هستند. برخی از رویدادهای بلاکچینی امکان ایجاد احزاب شبکه‌ای و موارد دیگر را ارائه می‌دهند. شرکت در این رویدادها می‌تواند به شما امکان دیده شدن و آشنایی با اعضای جدید در جامعه بدهد.

در یک پروژه مشارکت کنید

جامعه‌ای را پیدا کنید که با شرکت داشتن در توسعه‌ی ارزهای دیجیتال رشد می‌کند. اکوسیستم بلاکچین به طور ذاتی بر همکاری بنا شده است و ویژگی‌های بدون مرز بودن، متن باز بودن، تمرکززدایی و عدم وجود واسطه همگی به رشد و افزایش همکاری کمک می‌کنند.

بسیاری از پروژه‌ها در حوزه‌ی رمز ارزها رویکرد متن باز را پیش می‌گیرند. در این رویکرد، کد ساخت تکنولوژی پروژه برای عموم افراد در دسترس قرار می‌گیرد و می‌توان آن را تا حدی ویرایش کرد. این موضوع به اعضای جامعه اجازه می‌دهد تا راه‌حل‌ها و ابتکارات خود را با سرعت بالاتری ارائه دهند.

یکی از چنین جامعه‌هایی GitHub نام دارد؛ یک پلتفرم آنلاین که همکاری میان توسعه‌دهندگان و کاربران را فراهم می‌آورد. این پلتفرم به توسعه‌دهندگان امکان به اشتراک گذاری کد و همکاری بر روی پروژه‌های متن باز را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند پیرامون ایده‌ها صحبت کنند، بازخورد دهند و به یکدیگر پیشنهاد دستیاری ارائه دهند. همچنین، پلتفرم‌هایی همچون GitHub رویدادهایی همچون مسابقات hackathon و جلسات را جهت افزایش شراکت جامعه سازمان‌دهی می‌کنند.

در جوامع رمز ارزی چه خطراتی وجود دارند؟

برخلاف تمام جوامع آنلاین دیگر، جوامع رمز ارزی خطرات مختص به خود را دارند. یکی از خطرات اصلی مرتبط با جوامع رمز ارزی، احتمال وقوع کلاهبرداری است. همانطور که پیش‌تر اشاره شد معمولا جوامع از پیوستن هرکسی استقبال می‌کنند. این بدان معناست که کلاهبرداران و ربات‌ها نیز می‌توانند به این گروه‌ها بپیوندند.

برای مثال، ممکن است شما یک پیام خصوصی از فردی که ادعا می‌کند مدیر یک گروه است، دریافت کنید. باید به شدت مراقب باشید؛ چرا که ممکن است این فرد یک کلاهبردار باشد و شما در نهایت متحمل خسارت شوید. ممکن است کلاهبرداران تلاش کنند تا اطلاعات شخصی یا کلیدهای خصوصی شما را از طریق یک لینک مخرب یا بقیه‌ی انواع کلاهبرداری‌های رمز ارزی دریافت کنند.

همچنین، ممکن است جامعه نسبت به چیزی که شما در ابتدا انتظار داشته‌اید متفاوت باشد. برای مثال، ممکن است جامعه صرفا بر هیجان جهت هدایت قیمت توکن‌ها بنا شده باشد. این امر می‌تواند فرهنگ طمع و کسب سود سریع را ایجاد کند و ممکن است از دلیل اصلی شما برای پیوستن به جامعه‌ی مورد نظر فاصله‌ی زیادی داشته باشد.

به طور مشابه، جوامع رمز ارزی می‌توانند سرشار از اطلاعات غلط باشند و پیدا کردن حقایق در آن‌ها امری سخت باشد. بنابراین، در تصمیم‌گیری مبنی بر مکالمات در جامعه دقت لازم را داشته باشید.

نتیجه‌گیری

وابسته به علایق و تجربه‌ی شما، روش‌های بسیاری برای پیوستن به یک جامعه‌ی رمز ارزی وجود دارند. اگر در حال دنبال کردن هدف مالی شخصی خود هستید یا به دنبال منبع درآمد جدیدی هستید و یا موضوعی مبهم برای یادگیری می‌خواهید، داشتن یک جامعه برای همکاری با دیگر افراد می‌تواند کمک کند. دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارید، شبکه‌ای از افراد با ذهنیت‌های مشابه را تشکیل دهید و از اشتباهات یکدیگر درس بگیرید. شما حتی می‌توانید تیم کسب‌وکار آینده‌ی خود را پیدا کنید. داشتن افرادی جهت کمک به شما می‌تواند برای موفقیت امری حیاتی باشد.

 

منبع : زوم ارز

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *