بهترین پنیر پیتزا

بهترین پنیر پیتزا
  • 1402/2/9
  • گویا آی تی
  • 0

پنیر پیتزا بر خلاف اسمی که دارد، فقط برای درست کردن پیتزا استفاده نمی‌شود و باید گفت این ماده غذایی خوش طعم، راز اصلی خوشمزگی خیلی از غذاهای پنیری مثل انواع پاستا، لازانیا و سالادها است. پنیرهای پیتزا انواع مختلفی دارند و برای ارائه یک دستپخت خوشمزه باید آن‌ها را بشناسید و بدانید که بهترین ترکیب پنیر پیتزا برای هر غذایی کدام است. در این مقاله شما را با انواع پنیر پیتزا و بهترین ترکیب پنیر پیتزا آشنا می‌کنیم تا با یادگیری این نکات، غذاهای پنیری خوشمزه‌تری را آماده کنید.

راز کیفیت پنیر پیتزا 

پیتزا، غذایی با قدمت زیاد است که برای اولین بار در ناپل ایتالیا متولد شد، اما امروزه به جرات می‌توان گفت، نقطه ای در جهان نیست که با این غذای خوشمزه آشنایی نداشته باشد. مردم نقاط مختلف دنیا با توجه به طبع و سلیقه خود از مواد اولیه متفاوتی برای درست کردن انواع پیتزا استفاده می‌کنند، اما تمام این پیتزاها یک ویژگی مشترک دارند که آن هم استفاده از پنیر در این غذای محبوب است. خوشمزگی این غذا تا حد زیادی به نوع پنیر به کار رفته در آن بستگی دارد. پنیر پیتزای باکیفیت، یک سری ویژگی‌های اصلی دارد که مارک‌های معروف پنیر پیتزا سعی می‌کنند، محصولی را به بازار ارائه کنند که تمام این ویژگی‌ها را داشته باشد. در ادامه به تعدادی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:

میزان کش آمدن پنیر

از نظر بیشتر مردم بهترین پنیر پیتزا کشدار است و باید به اندازه کافی، پس از آماده شده غذا کش بیاید. کشسانی پنیر علاوه بر اینکه به نوع پنیر، کیفیت و مقدار چربی و رطوبت آن بستگی دارد، به نحوه آماده‌سازی غذا هم مربوط می‌شود.

ذوب یکدست

پنیر پیتزای با کیفیت به شکل یکدست و بدون ایجاد حالت روغنی یا گلوله گلوله شدن روی غذا ذوب می‌شود و ظاهر دلپذیر و بافت خوبی به غذا می‌دهد.

مقاومت حرارتی بالا

پنیر پیتزای خوب، در مقابل حرارت به سرعت نمی‌سوزد. مارک‌های معروف پنیر پیتزا با توجه به میزان رطوبت و چربی، پنیرهایی را تولید می‌کنند که در برابر حرارت طلایی ‌شوند و نسوزند.

انواع مختلف پنیر پیتزا 

در سرتاسر دنیا از پنیرهای مختلفی برای تهیه پیتزا و سایر غذاهای پنیری استفاده می‌شود. بیشتر رستوران‌ها هم برای خوشمزه‌تر شدن غذاهای‌شان از ترکیب دو یا چند پنیر استفاده می‌کنند.

در ادامه تعدادی از این پنیرها را با ذکر ویژگی‌های‌شان معرفی می‌کنیم تا بتوانید با این اطلاعات، بهترین ترکیب پنیر پیتزا را برای غذای موردنظرتان انتخاب کنید.

  • پنیر موزارلا: این پنیر، معروف‌ترین، محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین پنیر پیتزا در تمام دنیاست و می‌توان گفت، پایه اصلی بسیاری از ترکیب‌های پنیر پیتزا می‌باشد. بهترین پنیر موزارلا، بافت نرم، طعم خوشایند و خامه‌ای، کشسانی مناسب و رنگ سفیدی دارد. این پنیر به خوبی در مقابل حرارت به شکل یکدست ذوب می‌شود و به رنگ طلایی در می‌آید. موزارلا در دو نوع تازه و کهنه در بازار وجود دارد. موزارلای تازه، رطوبت بالایی دارد، اما باید ظرف مدت چند روز استفاده شود چون تاریخ انقضای محدودی دارد.
  • پنیر پروسس: این نوع پنیر که در ایران خیلی متداول است، دو نوع گیاهی و حیوانی دارد که از چربی گیاهی یا چربی‌های حیوانی تولید می‌شوند.
  • پنیر گودا: این پنیر رنگ زرد، طعم کره‌ای دارد و در مقابل حرارت به راحتی ذوب نمی‌شود. ترکیب گودا و موزارلا، طعم بی‌نظیر و کشسانی خوبی به غذا می‌دهد.
  • پنیر چدار: چدار مزه تند و تیز و شوری دارد و معمولا به تنهایی استفاده نمی‌شود و آن را با سایر پنیرها به صورت ترکیبی استفاده می‌کنند. کشسانی و مقاومت حرارتی این پنیر خیلی کم است و در حرارت به خوبی ذوب نمی‌شود. در عوض رنگ نارنجی آن ظاهر خوش آب و رنگی به غذا می‌دهد. ترکیب چدار با موزارلا، کشسانی، مقاومت حرارتی و شکل زیبایی به غذا می‌دهد و از نظر بسیاری از مردم مزه خیلی خوبی هم دارد. پس حتما این ترکیب را برای غذاهای‌تان امتحان کنید.
  • پنیر گورگونزولا: این پنیر بافت نرم و ترد، عطر خوب و طعم خامه‌ای دارد و هرچه کهنه‌تر شود، طعم بهتری پیدا می‌کند.
  • پنیر پارمسان: این پنیر بیشتر به عنوان طعم دهنده نهایی روی غذاهای مختلفی مثل انواع سالادها پاشیده می‌شود و طعم ترش و شوری دارد و در مقابل حرارت به سرعت می‌سوزد.
  • پنیر ریکوتا: پنیری کم چرب با بافتی نرم و اسفنجی و قابلیت ذوب و کشسانی کم که در ترکیب با پنیرهای پروولون، موزارلا یا فونتینا برای روی پیتزا و سایر غذاهای پنیری استفاده می‌شود.
  • پنیر پروولون: این پنیر بافت سفت و طعم شیرین و خامه‌ای دارد و هرچه کهنه‌تر می‌شود، تندی آن هم افزایش پیدا می‌کند. اگرچه این پنیر به تنهایی هم استفاده می‌شود، اما ترکیب پنیرهای پروولون، چدار، پارمسان و موزارلا از ترکیب‌های متداولی ست که آشپزهای زیادی مورد استفاده قرار می‌دهند. بعد از موزارلا، پروولون، محبوب‌ترین پنیر پیتزا در دنیا است. ترکیب موزارلا و پروولون، طعم و کشسانی خیلی خوبی دارد و انتخاب اول بسیاری از حرفه‌ای‌ها است.

 

به غیر از پنیرهایی که معرفی کردیم، انواع دیگری هم هستند که در قسمت‌های مختلف دنیا برای تهیه پیتزا و غذاهای دیگری آماده می‌شوند، مثل پنیر فونتینا، پنیر فتا، پنیر رومانو و بسیاری دیگر. اما انتخاب نهایی بهترین ترکیب پنیر پیتزا به سلیقه شما و اعضای خانواده‌تان بستگی دارد. البته فراموش نکنید که هنگام خرید پنیرهای پیتزا به میزان چربی و نمک آن توجه کنید. پنیر پیتزا مقدار بالایی کلسیم و پروتئین دارد، اما غذاهای پنیری به دلیل مقدار بالای چربی، کالری و نمک نباید در طول ماه بیش از ۴، ۵ وعده مصرف شود تا به چربی خون، کبد چرب یا فشار خون بالا مبتلا نشوید.

بهترین پنیر پیتزا برای لازانیا 

لازانیا یکی از غذاهای خیلی محبوب و خوشمزه است که با مواد اولیه متفاوتی تولید می‌شود. اما مثل پیتزا، در این غذا هم پنیر یکی از پایه‌های اصلی است و انتخاب پنیر باکیفیت بر شکل و طعم نهایی آن تاثیر خیلی زیادی دارد و نباید به هیچ عنوان انتخاب این ماده اولیه را دست کم بگیرید.

پنیر موزارلا به دلیل ویژگی‌های خاص و متمایز و طعم دلپذیری که دارد، اولین گزینه برای تهیه لازانیایی خوشمزه است. برای آماده‌سازی لازانیایی با طعم و عطر متفاوت می‌توانید پنیر ریکوتا، چدار و یا گودا را با موزارلا ترکیب کنید یا پس از آماده شدن، به میزان دلخواه روی آن پارمسان بریزید.

جمع بندی

پنیر پیتزا نقش خیلی مهمی در میزان رضایت ما از طعم و عطر آن غذا دارد. امیدواریم که با در نظر گرفتن ویژگی‌های پنیر پیتزاهای مختلفی که معرفی کردیم، بتوانید بهترین ترکیب پنیر پیتزا را برای غذاهای‌تان انتخاب کنید و غذایی را درست کنید که از نظر خوشمزگی از غذای رستوران‌ها هم بهتر باشد و خاطره‌ای دلپذیر را برای خودتان و اعضای خانواده‌تان رقم بزنید.

همچنین باید گفت که یکی از گزینه‌های پیش روی شما برای انتخاب بهترین پنیر پیتزا، پنیر موزارلا رامک است. این پنیر که از نظر بیشتر کاربران طعم و کشسانی خیلی خوبی دارد، با رعایت استاندارد و کیفیت بالا تولید می‌شود و تقریبا در اکثر فروشگاه‌ها در انواع مختلف و با قیمت مناسب در دسترس است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *