راهنمای خرید ایرپاد

راهنمای خرید ایرپاد
  • 1402/2/9
  • گویا آی تی
  • 0

یکی از لوازم جانبی که تقریبا همه‌ کاربران گوشی‌های هوشمند و دیگر محصولات دیجیتال به آن نیاز دارند هندزفری و ایرپاد است. در چند سال اخیر اکثر گوشی‌های هوشمند بدون هندزفری روانه‌ی بازار می‌شوند و به همین دلیل، افراد مجبور می‌شوند با خرید گوشی جدید یک ایرپاد یا هندزفری نیز خریداری کنند. از آنجایی که عمر این محصولات محدود است بعد از یک یا دو سال مجدد مجبور می‌شوید تا به سراغ یک مدل جدیدتر بروید.

در این مطلب قصد داریم راهنمای کاملی برای خرید ایرپاد در اختیر شما قرار دهیم تا شما در نهایت بتوانید بر مبنای نیازهای خود یکی از مدل‌های ایرپاد را انتخاب کنید. تا پایان با ما همراه باشید.

هنگام خرید ایرپاد باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اگر میخواهید بعد از خرید ایرپاد پشیمان نشوید، بهتر است بدانید هنگام انتخاب باید به چه نکاتی توجه کنید و چه مولفه‌هایی را بین مدل‌های مختلف با هم مقایسه کنید. در ادامه نکاتی که باید در نظر بگیرید را با هم مرور خواهیم کرد.

طراحی بدنه ایرپاد

ایرپادها را از نظر طراحی بدنه می‌توان در سه دسته قرار داد:

  • هندزفری‌های بلوتوث تک گوش: این نوع هندزفری‌ها فقط یه سری دارند. بنابراین برای گوش دادن به موسیقی مناسب نبوده و بیشتر مناسب مکالمه هستند.
  • هندزفری‌های بلوتوث گردنی: این مدل هندزفری حاصل ترکیب سیم و اتصال بی سیم است. این هندزفری ها از طریق بلوتوث به گوشی متصل میشوند ولی بین دو سری هندزفری از طریقه بدنه ارتباط برقرار است.
  • هندزفری بلوتوث دوتایی (TWS): هندزفری های کاملا بی سیم (True Wireless) که از دو تا سری مجزا و یه باکس شارژ تشکیل شدن و در حال حاضر محبوب ترین نوع هندزفری محسوب می‌شوند.

اکثریت خریداران هندزفری بلوتوث سراغ گزینه سوم یعنی ایرپادها می‌روند. یک نکته دیگر که شاید برای خیلی‌ها مهم نباشد و برای بعضی افراد فاکتور اصلی خرید باشد، رنگ بندی و رخ هندزفری است. غالبا رنگ بندی اکثر هندزفری‌ها به مشکی و سفید محدود میشود، اما مدل‌هایی با رنگ بندی جذاب و طراحی خاص هم وجود دارند.

طراحی سری ایرپاد

بعد از این که مشخص کردید که کدام نوع هندزفری را می‌خواهید، باید به سراغ طراحی و نوع گوشی‌های هندزفری بروید. درواقع بهتر است به نوع سری هندزفری و نحوه قرار گرفتن آن‌ها در گوش توجه زیادی داشته باشید؛ چراکه تطابق نداشتن اندازه و نحوه قرار گرفتن هندزفری در گوش در طولانی مدت میتواند بسیار آزار دهنده باشد.

به عنوان مثال گوشی‌های ایرپادهای اپل و نمونه‌های مشابه روی گوش قرار میگیرند و Earbuds های سامسونگ، ایرپاد پرو اپل و مدل های مشابه با استفاده از سری لاستیکی کاملا داخل گوش قرار می‌گیرند. برخی مدل ها هم با داشتن هوک پشت گوش قرار می‌گیرند.

لازم است بدانید که از لحاظ کیفیت تفاوتی بین این سری‌ها وجود ندارد، اما بهتر است قبل از خرید تست کنید که با کدام نوع طراحی سری هندزفری برای استفاده طولانی راحت تر هستید.

انواع ایرپاد

کیفیت پخش صدا

همین ابتدا باید بدانید که تقریبا هیچ مدلی در این زمینه کامل نیست و این شما هستید که باید ببینید چه انتظاری از کیفیت صدا دارید و بیس و بلندی صدا برایتان مهم تر است یا عوامل دیگری مثل تفکیک صدا. اگر خیلی گوش حساسی ندارید تقریبا همه هندزفری های بلوتوث نیاز شما را برآورده می‌کنند. اگر به صورت حرفه ای موسیقی گوش می‌دهید و می‌خواهید بتوانید تفکیک سازها را به طور کامل تشخیص بدهید و… بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که هم بلندی و کیفیت صدای خوبی داشته باشند و هم نویز محیطی را کاهش دهند.

باتری و شارژدهی

مهم ترین نقطه ضعف هندزفری‌های بلوتوث در مقایسه با هندزفری‌های سیمی، نیاز به باتری و شارژ کردن است. بنابراین میزان شارژدهی هندزفری بلوتوثی می‌تواند یکی از فاکتورهای موثر در خرید باشد. هندزفری‌های بلوتوثی دوتایی به لطف داشتن باکس همراه، در مجموع شارژدهی نسبتا بیشتری نسبت به هندزفری‌های بلوتوثی گردنی خواهند داشت. اما استفاده از باتری های بزرگ تر در جعبه همراه باعث سنگین تر شدن وزن پکیج هندزفری می‌شود. به همین دلیل شما باید بین شارژدهی بیشتر و وزن بیشتر هندزفری، یک گزینه را انتخاب کنید. سرعت شارژ هندزفری یا باکس شارژ هم فاکتور مهمی است. نحوه شارژ هم گاهی اوقات می‌تواند آزار دهنده باشد.

امکانات و فناوری‌های استفاده شده

اکثر هندزفری‌های دوتایی به خاطر طراحی کوچیک و جمع و جورشان، دکمه فیزیکی برای توقف و یا کم و زیاد کردن صدا ندارند و به خاطر همین موضوع سازنده ها به سمت استفاده از دکمه‌های لمسی برای این نوع هندزفری‌ها رفتند. نمونه‌های ارزان تر فقط امکان توقف یا رد کردن آهنگ را دارند، ولی گزینه‌های گران قیمت تر از امکانات بیشتری مثل فعال کردن دستیار صوتی، امکان تماس بدون استفاده از گوشی و یا کم و زیاد کردن صدا و فعال یا غیر فعال کردن نویز کنسلینگ نیز برخوردارند. در بعضی مدل ها با استفاده از نرم افزار امکان شخصی سازی عملکردها هم وجود دارد.

امکاناتی مثل نویز کنسلینگ یا ANC هم یکی از فناوری های بسیار جذاب استفاده شده در این نوع هندزفری هاست که اجازه میدهد صداهای مزاحم اطراف را به طور کامل حذف کنید و از موسیقی یا پادکست بدون مزاحمت لذت ببرید.

برند و گارانتی

شاید در خرید هندزفری های سیمی ارزان قیمت خرید محصولات های کپی یا برند غیر معروف منطقی باشد، اما برای خرید هندزفری های بلوتوثی توصیه اکید میکنیم که بهتر است سراغ خرید از برندهای معتبر بازار بروید.

در خصوص گارانتی متاسفانه اکثر هندزفری های موجود در بازار بدون گارانتی و با مهلت تست عرضه می‌شوند. عرضه کننده هایی که هندزفری را با گارانتی بفروشند هم حدودا ۱۰ تا ۲۰ درصد حداقل روی قیمت هندزفری افزایش قیمت میدهند تا ریسک خرابی را جبران کنند. این انتخاب شماست که هندزفری را با گارانتی بخرید یا بدون گارانتی.

جمع بندی

ما در اینجا راهنمای کاملی برای خرید ایرپاد را در اختیار شما قرار دادیم و همچنین گفتیم که داشتن یک ایرپاد می‌تواند تا چه حد در کارهای روزمره به شما کمک کند. بااین‌حال، متوجه شدید که برای خرید یک هدفون بلوتوثی مناسب، باید به ویژگی‌های بسیار زیادی توجه کنید. به طور کلی فراموش نکنید که یک ایرپاد باکیفیت، به‌ هیچ‌ عنوان ارزان نیست و برای داشتن هدفون بادوام، باید کمی بیشتر از محصولات کاملا معمولی هزینه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *