تجهیز سالن کنفرانس با آواتات گستر

تجهیز سالن کنفرانس با آواتات گستر
  • 1402/2/11
  • گویا آی تی
  • 2

تجهیز سالن کنفرانس و جلسات

سالن کنفرانس یا جلسات مهم ترین بخش یک شرکت و مجموعه محسوب میشود . همانطور که می دانید اکثر جلسات مهم کاری و میزبانی از مدیران سایر شرکت ها در این مکان انجام خواهد شد ، بنابراین استفاده از امکانات صوتی و تصویری با کیفیت در این سالن احساس رضایت و خشنودی را برای حضار به ارمغان خواهد آورد .

اگر بخواهیم به صورت مختصر و کلی بیان کنیم تجهیزات سالن کنفرانس به دو دسته ی تجهیزات صوتی و تجهیزات تصویر برداری تقسیم می شود که در ادامه به توضیح و جزئیات هر یک می پردازیم :

 

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس :

 

۱٫ سیستم کنفرانس :

سیستم کنفرانس که به آن میکروفون کنفرانس نیز گفته می شود ، متشکل از تجهیزات صوتی سالن کنفراس است که جهت سهولت ارتباط افراد در رویداد های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم شامل یک دستگاه کنترل مرکزی ، یک کنسول ریاست و به تعداد مورد نیاز یونیت شرکت کننده است .

  سیستم کنفرانس دارای دو مدل آنالوگ و دیجیتال است که هر یک ویژگی های مختص به خود را دارد .

در سیستم کنفرانس آنالوگ سیگنال ها به صورت آنالوگ رد و بدل می شوند . قیمت این مدل به نسبت میکروفون کنفرانس دیجیتال پایین تر خواهد بود اما به نسبت از امکانات کمتری برخوردار هستند . شایان ذکر است که امروزه این مدل کمتر مورد استقبال قرار می گیرد .

در مقابل سیستم کنفرانس های دیجیتال همانطور که گفته شد دارای کیفیت بهتر و امکانات بیشتری به نسبت آنالوگ هستند بخشی از امکانات آن شامل:

  • قابلیت رای گیری
  • ترجمه همزمان
  • سیستم اتوترکینگ Auto Tracking

۲٫ پاور میکسر (پاور آمپلی فایر) :

از پاور میکسر و آمپلی فایر جهت ضبط صوت ، تنظیم صدا ، تامین و تقویت ولتاژ اسپیکر ها استفاده می شود . تقاوت این دو دستگاه این است که از پاور آمپلی فایر به دلیل کاربری آسان تر در سالن هایی با ابعاد کوچک استفاده می شود ، در مقابل پاور میکسر در سالن هایی با ابعاد بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

۳٫ اسپیکر :

توزیع درست صدا در یک سالن بر عهده ی اسپیکر های آن می باشد ، بنابراین انتخاب درست آن بر روی کیفیت جلسات تان موثر خواهد بود . یکی از فاکتور هایی که در انتخاب اسپیکر باید در نظر داشته باشید اندازه ی آن است که باید با در نظر گرفتن ابعاد سالن تهیه گردد .

نوع اسپیکری که استفاده می کنید نیز  متناسب با ابعاد سالن به صورت دیواری (دکوراتیو)  یا سقفی انتخاب می گردد .

تجهیزات تصویربرداری سالن کنفرانس 

۱٫ سیستم تصویر برداری خودکار (اتوترکینگ) :

سیستم تصویربرداری جهت برقراری آرشیو جلسات و برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرد ، که شامل دوربین کنفرانس و اینترفیس می باشد ، با روشن شدن هر یک از میکروفون های کنفرانسی دوربین به صورت خودکار به سمت سوژه چرخش کرده و تصویر برداری انجام می شود .

۲٫ سیستم ویدئو کنفرانس :

سیستم های ویدئو کنفرانس برای سهولت ارتباط با سایر ارگان ها به صورت آنلاین و همچنین برگزاری جلسات بین المللی مورد استفاده قرار می گیرند . این سیستم به لحاظ نوع برقرای ارتباط به دو دسته ی سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شوند که هر کدام از مزایا و معایبی برخوردار هستند . در صورت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ویدئو کنفرانس و ویژگی های آن به مقاله ویدئو کنفرانس در سایت آواتات گستر مراجعه فرمایید .

در صورتی که تمایل دارید ارتباط وب کنفرانسی نیز در سالن خود داشته باشید نیازمند یک کارت وب کنفرانس هستید تا دوربین ها از طریق آن به لپ تاپ یا pc متصل شود . در این ارتباط دوربین ها نقش وبکم را ایفا کرده و تصاویر را از طریق اینترنت انتقال می دهند .

۳٫ سیستم نمایش تصویر سالن کنفرانس  :

وظیفه ی نمایش محتوا و تصاویر دوربین کنفرانس بر عهده ی این سیستم می باشد . این سیستم نیز باید متناسب با ابعاد و کاربری سالن تان انتخاب گردد تا حضار دیدکافی نسبت به مطالب داشته باشند .

سیستم نمایش تصویر می تواند شامل مانیتور کنفرانس ، ویدئو وال و یا ویدئو پروژکتور باشد که در ادامه به طور مختصر کاربری آن را توصیف خواهیم کرد:

 

  • ویدئو پروژکتور : نسبت به ویدئو وال ها از تکنولوژی و امکانات پایین تری برخوردار هستند . در صورتی که تمایل دارید هزینه کمتری بپردازید و در عین حال ابعاد سالن تان بزرگ نیست می توانید از ویدئو پروژکتور استفاده نمایید .

  • ویدئو وال : ویدئو وال ها اغلب در سالن های بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرد تا حضار داخل سالن دید کافی داشته باشند . بالطبع از کیفیت بالاتر و هزینه ی بیشتری نیز برخوردار خواهند بود .

  • مانیتور کنفرانس : در صورتی که سالن شما دارای نقطه کور می باشد و ابعاد آن بسیار بزرگ است بهتر است از مانیتور های کنفرانس استفاده نمایید تا تمامی افراد بتوانند به راحتی از جلسه استفاده کنند . مانیتور های کنفرانس می تواند برای هر نفر و یا دو نفر یکی بر روی میز نصب گردد .

در صورتی که جهت تجهیز سالن کنفرانس و جلسات خود نیازمند دریافت مشاوره و بازدید رایگان هستید می توانید از کارشناسان مجرب مجموعه ی آواتات گستر کمک بگیرید . جهت ارتباط با کارشناسان مجموعه از روش های زیر کمک بگیرید :

آدرس سایت : https://www.avatatgostar.com

واتساپ : ۰۹۱۹۵۶۶۹۵۹۲

شماره تماس : ۰۲۱۹۱۰۱۱۵۹۹

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
    1. سلام خدمت شما کاربر گرامی
      بله در سراسر کشور ما فعالیت داریم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *