بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت۲۰۲۳

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت۲۰۲۳
  • 1402/2/18
  • گویا آی تی
  • 0

یافتن فرصت های شغلی و اخذ اقامت کاری در کشورهای دیگر یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین روش های مهاجرت است. هر سال کشورهای اروپایی لیستی از بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت، مهاجران ارائه می دهند مهاجران می توانند با توجه به شرایط و امتیازات و تسهیلات ویژه ای کشور مقصد به متقاضیان به کشوری که می خواهند مهاجرت کنند. به طور کلی تهیه لیستی از بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت کار آسانی نیست. زیرا این لیست با توجه به کشور مقصد و بازار کار و شرایط موجود آن کشور می تواند متفاوت باشد. بنابراین ممکن است بازار کار یک شغل فنی در یک کشور از رونق بیشتری نسبت به سایر مشاغل برخوردار باشد و در سال بعد مشاغل دیگری مورد تقاضا باشد. اما در بین مشاغل فنی، مشاغلی هستند که بدون توجه به کشور مقصد همیشه مورد تقاضا هستند. اگر شما نیز علاقه مند به مهاجرت از طریق فرصت های شغلی فنی هستید آشنایی با این مشاغل فنی ضروری است درادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیق وکاملی دراختیارشما کاربران گرامی قراردهیم.

 

 مهاجران برای مهاجرت چه مدارکی باید همراه داشته باشند

اگر شهروند ایرانی هستید و تمایل به کار درخارج از کشور دارید برای کار در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا به مجوز کار نیاز دارید. در بیشتر موارد شما به یک پیشنهاد شغلی از کشور انتخابی خود نیاز دارید تا بتوانید برای مهاجرت به آن جا ویزا دریافت کنید، شما باید ابتدا سفارت مستقر در کشوری که می خواهید در آن جا کار کنید را بررسی کنید تا ببینید برای اقامت و کار در آن جا چه کارهای باید انجام دهید سپس برای مهاجرت آماده شوید.

مواردی که باید هنگام مهاجرت رعایت کنید

اگر تمایل به کار و حرفه ای خاصی در خارج از کشور دارید خود را باید برای مواردی آماده کنید تا هنگام کار در خارج از کشور با مشکلی روبرو نشوید و تمام تمرکز شما بر روی کار و حرفه ای مدنظرتون باشد.

چک لیست کار شما در خارج از کشور:

  • ابتدا شغل و مکان مناسب را پیدا کنید
  • سپس در مورد مقصد و کشور مورد نظر خود تحقیق کنید
  • با زبان آن کشور آشنا شوید و آن را بیاموزید
  • مسکنی را در کشوری که می خواهید درآن جا ساکن شوید پیدا کنید تا به محض ورود با مشکل اقامت روبرو نشوید.
  • وسایل منزل خود را ذخیره سازی کنید یا بفروش بگذارید.
  • وسایل و مدارک مهم خود را بسته بندی کنید
  • برای شوک فرهنگی آماده شوید
  1. جوشکاری

حرفه جوشکاری یکی از پرتقاضاترین و بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت به کشورهای مختلف است. افراد ماهر در زمینه جوشکاری می توانند از کشورهای مختلف ویزای کار بگیرند و در این کشورها درآمد بالایی را کسب کنند.اگر یک جوشکار ماهر باشید و درمشاغل مختلفی مانند جوش دادن سازه های فولادی، ساختن خطوط لوله، جوش دادن درب ولولا ها، تعمیر تجهیزات اهنی که نیاز به جوش کاری دارند و … می توانید درکشورهای اروپایی فعالیت کنید زیرا بسیاری از کشورهای اروپایی نیاز به جوشکار حرفه ای دارند و گزینه های مناسبی برای مهاجرت جوشکاران به حساب می آیند. آموزشگاه فنی پویان با آموزش جوشکاری در خدمت شما کارآموزان عزیز است.

  1. حرفه نجاری

نجاری یکی از پرتقاضاترین مشاغل فنی در کشورهای مختلف است. این حرفه فنی جزء جدایی ناپذیر صنعت ساختمان در کشورهای مختلف جهان است. افراد ماهر در نجاری می توانند موقعیت های شغلی مناسبی در کشورهایی مانند کانادا و استرالیا پیدا کنند. وظایف نجار ساخت، نصب و تعمیر سازه ها و تجهیزات چوبی در پروژه های مختلف می باشد.

  1. آرایشگاه

آرایشگاه ها و متخصصان زیبایی خدماتی مانند کوتاهی مو و مدل مو و همچنین سایر خدمات مرتبط با زیبایی را نیز ارائه می دهند. کسانی که آرایشگاه خود را اداره می کنند وظایف مدیریتی دارند که ممکن است شامل استخدام، نظارت و اخراج کارگران باشد. آرایشگری یکی از بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت است که آینده شغلی خوبی دارد و برای این شغل شما فقط نیازی به مدرک تحصیلی عالیه ندارید با مدرک تحصیلی دیپلم هم می توانید درآینده موفق شوید. استرالیا یکی از پردرآمدترین کشورها برای آرایشگری است و مورد مناسبی برای مهاجرت می باشد.

  1. حرفه ای آشپزی

این حرفه یکی ازبهترین مشاغل فنی برای مهاجرت دوستداران این حرفه است. تعداد مشاغل موجود در این صنعت بسیار بیشتر از سایرمشاغل است و همچنین از نرخ اشتغال بالاتری برخوردار است. آشپزها وظیفه پخت انواع غذاها اعم از سوپ، سالاد، پیش غذا و دسر را بر عهده دارند و باید با انواع دستورات آشپزی آشنا باشند. صنعت آشپزی و رستوران همواره در حال رشد هستند. بسیاری از آشپزها و سرآشپزها برای پیشرفت شغلی و درآمد بیشتر به کشورهای پر تقاضا مهاجرت می کنند برای این شغل هم شما نیازی به مدرک تحصیلی عالی ندارید با هر مدرک تحصیلی می توانید در این شغل موفق باشید.

.۵  لوله کش

لوله کشی نیز یکی از بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت است. وظیفه لوله کش ها نصب و تعمیر سیستم های لوله کشی و تجهیزات مربوطه می باشد. افرادی که در این حرفه کار می کنند در طیف وسیعی از صنایع کار خواهند کرد. با توجه به اینکه تمامی منازل مسکونی ادراه جات ها .ساختمان های صنعتی دارای سیستم لوله کشی ساختمان هستند افراد که دراین زمینه فعالیت دارند و حرفه ای هستند دربیشترکشورها مورد استقبال قرارمی گیرند. استرالیا و کانادا همواره یکی از پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت لوله کش هستند.

  1. مکانیک خودرو

یکی دیگر از امکانات فنی مناسب برای مهاجرت، مکانیک خودرو می باشد. به طور کلی تعداد وسایل نقلیه موتوری در جهان رو به افزایش است. افزایش وسایل نقلیه به معنای نیاز بیشتر به خدمات مرتبط با آن هاست. یک مکانیک خودرو باید در عیب یابی و حل مشکل ماهر باشد. اگر در این زمینه مشغول به فعالیت باشید و قصد مهاجرت دارید می توانید برای تحصیلات تکمیلی به کشور مقصد مهاجرت کنید و بعد از ادامه تحصیل در همان کشور مشغول به فعالیت شوید و درآمد بالایی کسب کنید.

  1. برق ساختمان

ساختمان کار نیز یکی از تجهیزات فنی برق مورد استفاده برای مهاجرت است. وظیفه نصب، نگهداری برق و تعمیر سیستم های برق، ارتباطات، روشنایی و کنترل در ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی را بر دارند. افراد ماهر دراین زمینه می توانید با آموزش برق ساختمان به صورت اصولی و کاربردی در بیشتر پیشرفته ترین کشور های دنیا مشغول به کار شوند و درآمد بالایی داشته باشند.

  1. برق خودرو

یکی از بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت در سال های اخیر، تکنسین برق خودرو است که هنوز هم از یکی از کارمندان موفق برای مهاجرت کاری به حساب می آید. اطلاعاتی که در زمینه برق خودرو آموزش دیده اند می توانند با ورود به کشورهای اروپایی و آمریکایی مهاجرت کنند. مهم ترین موضوع برای موفقیت در این شغل و مهاجرت، مهارت بالا در این زمینه است. اگر کار برق را به صورت حرفه ای بلد باشید می توانید در همه خودروها کار کنید و به آسانی در همه جا مشغول به کار شوید.

۹٫ تعمیرکار آسانسور و پله برقی

مواردی که به عنوان این شغل مشخص است وظیفه افراد شاغل در این زمینه نصب، تعمیر و نگهداری آسانسور و پله برقی می باشد. افراد که دراین زمینه مشغول به کار هستند می توانند با آموزش تعمیرات لوازم خانگی و غیره حرفه خود را گسترش دهند اما این چالش‌ها از جمله مواردی است که افراد باید در ارتفاع بالا و در هر فضایی برای این شغل داشته باشند. کارمندان تمام وقت ممکن است کار کنند یا تمام روز را در خدمت کارفرمایان باشند. اما در کنار این سختی ها، این شغل نیاز به مدرک دانشگاهی ندارد و درآمد بالایی دارد

چگونه یک مهاجر می تواند در خارج از کشور کار پیدا کند

اتباع خارجی که به دنبال کار یا بازدید از کشور های اروپایی هستند ممکن است برای ورود به این کشور ها نیاز به مجوز کار، ویزای بازدید کننده یا هر دو داشته باشند. برنامه های مهاجرتی موقت و دائمی وجود دارد که ممکن است واجد شرایط درخواست آن ها باشید. اما به یاد داشته باشید قبل از پیدا کار دراین کشور ها ابتدا باید ویزای بازدیدکننده و کار داشته باشید تا با مشکلی روبرو نشوید همچنین قبل از مهاجرت حتما شغل مورد نظر را بیابید و مسکنی دراین کشور تهیه کنید تا هنگام اشتغال به کار محل سکونت داشته باشید.

مشاغل رایج برای مهاجران چیست

در سال ۲۰۲۲ این پنج شغلاز شغل های محبوب مهاجران جدید به کشور های اروپایی بودند:

  • ناظران خدمات غذایی
  • مهندسین نرم افزار
  • دستیاران اداری
  • تکنسین های برق ساختمان
  • تحلیلگران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی

چگونه می توان بدون پیشنهاد شغلی به کشور مقصد مهاجرت کرد

شما می توانید بدون پیشنهاد شغلی به کشور مقصد خود مهاجرت کنید.  برنامه های مهاجرتی مانند سیستم اکسپرس اینتری و برنامه نامزد استانی وجود دارد که به شما امکان می دهد بدون داشتن پیشنهاد شغلی برای روابط عمومی کشور مورد نظر درخواست دهید.  با پیشنهاد استخدام، امتیازاتی برای مهاجرت دریافت می کنید اما بدون آن هم می توانید درخواست دهید و به این کشور مهاجرت کنید.

کدام کشور اتحادیه اروپا برای دریافت اجازه اقامت دائم راحت تر است

راحت ترین کشور برای اخذ اقامت اروپا پرتغال و کانادا  است.  گزینه هایی مانند ویزای D7 برای افراد مستقل مالی، ویزای استارت آپ، ویزای بازنشستگان و ویزای طلایی برای سرمایه گذاران در این کشورها برای مهاجران وجود دارد.

جمع بندی

دراین مقاله ما سعی کردیم بهترین مشاغل فنی پر درآمد را برای شما شرح دهیم. همچنین تمام موارد که هنگام مهاجرت به کشور های مقصد باید مودنظرتان باشد را گفتیم تا هنگام تحصیل یا کار در خارج از کشور با مشکلی روبرو نشوید. امیدواریم با مطالعه این مقاله به سوالات و ابهامات شما عزیزان پاسخ داده باشیم

https://fannipuyan.com/

شماره تماس: ۶۶۵۶۶۱۴۰-۰۲۱

شماره تماس: ۶۶۴۰۲۳۰۹-۰۲۱

تلفن همراه: ۷۵۳۸۹۸۰-۰۹۲۲

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *