مشخصات هارد سرورهای ۱۰k

مشخصات هارد سرورهای ۱۰k
  • 1402/2/27
  • گویا آی تی
  • 0

هارد سرور ۱۰k جز هاردیسک های proliant hard drive به شمار می آید، که طراحی آن توسط کمپانی اچ پی صورت گرفته است. این هارد برای گزینه مناسب جهت نصب برروی سرورهای نسل هشتم به قبل است. مشخصه های بارز آن بهره مندی از ظرفیت ذخیره سازی ۱٫۲tb است و به علاوه گردش دیسک ۱۰۰۰prm دارد. به علاوه ازدرگاه sas می تواند پشتیبانی کند. اندازه آن ۲٫۵ اینچ بوده و ردیف sff قرار گرفته است. هارد سرور ۱۰k از نرخ انتقال داده  ۶GB/s قابلیت پشتیبانی دارد و با رید کنترل های زیر سازگار است. hp smart array p822, hp smart array p420, smart array p410. این نوع هارد از نوع اینترنال و به صورت enterprise  می باشد و دارای ظرفیت مناسب برای ذخیره اطلاعات است. هارد سرور از ظرفیت ۱٫۲ tb بهره مند می باشد و می تواند از طریق یک کیج ۲٫۵ اینچ مخصوص سرورهای نسل هفتم – هشتم – نهم و ۱۰ بر روی سرورهای sff نصب و استفاده شود. از مهم ترین دلایل استفاده گسترده از آن برخورداری از ظرفیت بالای ذخیره سازی است. به طوری که که در سرورهای نسل هشتم جز بالاترین ها ظرفیت هایی بوده که قابل دسترس توسط کاربران است.

هارد  ۱۰kکدام است  sas یا sata ؟

Sas مخفف serial attached scsl  می باشد و برای توصیف هارد دیسک کاربرد دارد. برای مثال درایوهای sas سرعت بیشتر و از اطمینان بالاتری نسبت به درایوهای sata برخوردارند. sas  شامل  دو نوع هارد ۱۰kو ۱۵k  می شود. توان عملیاتی مقدار داده ای می بادش که قابل انتقال در مدت زمان مشخصی است که باید عملیات پردازش بر روی آن صورت گیرد. درایوهای SAS در مقایسه با دریوارهای SATA دارای توان بالاتری هستند. درایو های SAS دارای سرعت بیشتر و درایوهای SATA  کندتر می باشند.

پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله ی تفاوت هارد sas و sata را بخوانید.

 ظرفیت هاردهای  ۱۰kتا چند ترابایت می باشد؟

هارد ۱۰K در ردیف هاردهای اینترپرایزی قرار دارد و قابل استفاده در سرور مراکز داده و سازمان ها است. این هارد سرور از فضای ذخیره سازی ۳۰۰ – ۶۰۰ – ۹۰۰ – ۱٫۲ترابایت استقاده می کند که مرسوم ترین آن همین هارد ۱٫۲tb می باشد و با چرخش دیسک ۱۰ هزار دور در دقیقه فعال است. این شاخص با RPM چه نمایش داده شده و فاکتوری برای سنجش سرعت هارد به حساب می آید. هرچه RPM میزان بالاتری داشته باشد سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات نیز افزایش می یابد. در این هاردهای ۱٫۲ ترابایتی نرخ انتقال اطلاعات برابر با ۱۲ گیگابیت بر ثانیه می باشد. رابط یا در گاه اتصال SAS برای این هارددیسک به کار می رود که از نرخ انتقال بالاتر و کارایی بهتر نسبت به درگاه SATA داشته باشد.

 از کدام نوع می باشد ssd یا hdd ؟

هارد HDD می تواند اطلاعات را روی مجموعه ای از صفحه های چرخان به نام پلاتر ذخیره کند. بر روی هر صفحه دیسک اهرمی به نام هد قرار دارد، که زمان خواندن و نوشتن اطلاعات در جای دقیق روی دیسک قرار می گیرد و اطلاعات را مورد دسترس قرار می دهد. هد درایو برای خواندن و نوشتن اطلاعات از قسمت های مختلف دیسک استفاده می کنند. بدین صورت دیسک به طور مداوم در حال چرخش است از این رو تاخیر زیادی در دسترسی به داده ها به وجود می آید. در تکنولوژی های جدید پلاتر ها کوچک تر شده اند تا بتوانند سرعت چرخش دیسک را افزایش دهند. در صورت چرخش موجب بالابردن حرارت و توان مصرفی خواهند شد. سرعت چرخش در هاردهای HDD به صورت ۱۵K .10K. 7.2K و با واحد RPM نشان داده می شود. برای مثال دور چرخش درهارد HDD در مدل HPE 900GB SAS 10K 6G SFF برابر با ده هزار دور در دقیقه است. هاردهای HDD به دلیل بهره مندی از قیمت های ارزان و ظرفیت ذخیره سازی بالا مورد استقبال بیشتری قرار دارند. اما هارد SSD به چرخش دیسک ها وابستگی ندارد و می تواند اطلاعات را روی فلش های NAND ذخیره سازی کند.

پیشنهاد مطالعه : تفاوت هارد sdd و hdd

 سایز هاردهای 10k

همانطور که می دانید اصطلاح SFF درهارد سرور به سایز آن اشاره دارد و در بازار با نام هاردهای ۲٫۵ اینچی نیز نامیده می شوند. این هاردها با برخورداری ظرفیت های متنوع و سایز کوچک تر از زمان جستجوی seek Time کمترو مصرف انرژی پایین تر بهره مند هستند. از این رو این هاردها طرفداران بیشتری نسبت به هارد lff دارند.

 

قیمت هارد ۱۰k

هارد سرورهای اچ پی از نمونه های کامل و بی نقص به شمار می آیند. به طوری که ارائه دهنده بالاترین سطح کارایی و اطمینان را دارند. به علاوه برای انجام سخت ترین حجم کاری برنامه های کاربردی به کار می روند. این هارد به دلیل حجم و ویژگی های مورد نظر قابل استفاده در اکثر سرورها می باشند. این هارد درایوها از راه حل های مناسب جهت نیاز ذخیره سازی اطلاعات کاربران محسوب می شوند. از درگاه اتصال sas استفاده می کنند و سرعت بالایی در انتقال داده دارند. قیمت این هارد سرورها به دلیل امکانات بالایی که ارائه می کنند بسیار مقرون به صرفه است. برای اطلاعات بیشتر از قیمت های به روز هارد سرور ها می توانید با کارشناسان ما در شرکت دوبرکا تماس حاصل کنید.

 خرید هارد سرور 10k

 

قیمت هارد سرور hp بر اساس عوامل مختلفی مشخص می شود. برای مثال مواردی مانند ظرفیت، فرم فکتور، سرعت چرخش  و…. تاثیر کلی بر قیمت آن دارند. هاردهای hdd از ظرفیت ذخیره سازی بالا و قیمت های مناسب بهره مند هستند. از نکات قابل توجه در خرید هارد سرور بررسی اندازه هارد متناسب با سرور و نیز درگاه اتصال است. برای مشاوره بهتر در زمان خرید هارد سرور می توانید با کارشناسان ما در شرکت دوبرکا کمک بگیرید.

نتیجه گیری

همانطور که می دانید از مهم ترین قطعات سرور اچ پی هارد است که باید اطلاعات کافی را در مورد آن بدست آورد. از این رو خرید هارد سروری که بتواند بار ذخیره سازی دیتا و اطلاعات حساس را بر عهده گیرد از اولویت های مهم است. برای اطلاع ومشاوره بهتر در این مورد با کارشناسان ما در شرکت دوبرکا تماس بگیرید. این هارد سرورها دارای کیفیت و طول عمر بالایی هستند.  تکنولوژی ها به کار رفته در این هاردها امکان پردازش سریع و اجرای اپلکیشن ها را فراهم می کنند. همچنین عمر طولانی این هاردها موجب شده که در دنیای آی تی از محبوبیت فراوانی برخوردار باشند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *