تاثیر درگاه پرداخت در رشد و توسعه کسب و کارهای کوچک

تاثیر درگاه پرداخت در رشد و توسعه کسب و کارهای کوچک
  • 1402/2/30
  • گویا آی تی
  • 0

رونق کسب‌وکارها، بر پایه سرمایه جاری است که در آن رد و بدل می‌شود. برای همین است که بیشتر برنامه‌های رشد فروش و مارکتینگ، با هدف افزایش سرمایه جاری طراحی می‌شوند تا به کسب‌وکار پولی برسانند که بتواند با استفاده از آن گسترش پیدا کند.  بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک برای تداوم و پیشرفت، متکی به پرداخت‌های هفتگی و ماهانه‌شان هستند، پرداخت‌هایی که هرچه سریع‌تر و ساده‌تر اتفاق بیفتند، دو طرف (مشتری و فروشنده) راضی‌تر خواهند بود. برای همین است که این کسب‌وکارها یکی از مخاطبین اصلی درگاه پرداخت اینترنتی محسوب می‌شوند. جایگزین کردن درگاه با روش های سنتی مثل حواله پول، واریز بانکی، انتقال پایا یا حتی کارت به کارت، مزایای زیادی دارد که سرعت فقط یکی از آن‌هاست. در این مطلب، تاثیر درگاه پرداخت اینترنتی در رشد کسب‌وکارهای کوچک را زیر ذره‌بین می‌بریم و یک ارائه‌دهنده معتبر درگاه را هم معرفی می‎کنیم.

 با درگاه پرداخت ؛ تراکنش‌هایتان را سریع‌تر انجام می‌دهید

برخی از کسب‌وکارهای کوچک، به ویژه اگر هنوز فروشگاه حضوری نداشته باشند، تراکنش‌هایشان را به صورت سنتی انجام می‌دهند؛ یعنی از مشتریان می‌خواهند که مبلغ را برایشان کارت به کارت کنند یا در مبالغ بالاتر، از طریق بانک به حسابشان واریز کنند. این روش، روش اشتباهی نیست اما زمان زیادی از خریدار می‌گیرد. این زمان هم کار را برای مدیریت مالی از سوی کسب‌وکار سخت می‌کند و هم برای مشتری نسبتا دشوار است. این در حالی است که با داشتن درگاه پرداخت اینترنتی (و استفاده از امکانات مختلف آن مثل لینک‌های اختصاصی) هر پرداخت می‌تواند در چند ثانیه انجام شود. این سرعت و سهولت پرداخت، به مشتری شما هم حس خوبی می‌دهد و باعث می‌شود برای خرید دوباره به شما مراجعه کند.

این نکته را هم فراموش نکنید که خودِ سرعت بالای تراکنش، باعث می‌شود مشتریانی که حوصله و زمان کارت به کارت یا صبر برای دریافت شماره شبا یا شماره کارت شما را ندارند، از خریدشان پشیمان نشوند. پشیمانی مشتری در مرحله پرداخت یک معضل واقعی برای کسب‌وکارهاست که در ادامه آن را بیشتر توضیح می‌دهیم.

 با درگاه بانک ؛ مشتریان  کمتری از خریدشان پشیمان می‌شوند

همان‌طور که گفتیم، همه مشتریان وقت دریافت شماره کارت و انجام این فرایند را ندارند. بعضی‌ها هم اعتقاد دارند که این کار زمان‌بر است یا امنیت کارتشان به خطر می‌افتد و… به هر دلیلی که از این کار امتناع کنند، یعنی شما یک مشتری بالقوه را از دست داده‌اید. مشتری که می‌توانست دوباره و دوباره از شما خرید کرده و حتی دوستانش را معرفی کند.

درگاه پرداخت اینترنتی، فرایند پرداخت را سریع و راحت کرده و یک مسیر گاهی یک ساعته را در چند ثانیه به اتمام می‌رساند. بسیاری از مشتریان، بین فروشگاه‌های مختلف آنلاین جستجو می‌کنند و در نهایت از فروشگاهی که درگاه پرداخت دارد خرید می‌کنند.

 مدیریت مالی برایتان آسان‌تر خواهد بود

تصور کنید یک فروشگاه اینترنتی وسایل و غذای حیوانات یا همان پت شاپ دارید. مشتریان شما از شهرهای مختلف ایران از شما خرید می‌کنند و خریدهایشان رقم‌هایی بین ۲۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان دارد. اگر در روز ۵ نفر از شما خرید کنند، یعنی مبلغی بین ۱ میلیون تا بیش از ۱۰ میلیون تومان «در قطعات کوچک» و «در زمان‌های مختلف» وارد حسابتان می‌شود. شما باید تک تک این قبض‎ها را (اگر مشتری قبضی برایتان بفرستد) به صورت دستی یادداشت یا وارد اکسل کنید و هر ماه خودتان با ماشین حساب گزارش بگیرید. البته که ممکن است، اما زمان زیادی از شما می‌برد و اگر ریاضی و حسابداری بلد نباشید، حتی خیلی دشوار خواهد بود.

با دریافت درگاه پرداخت اینترنتی معتبر، شما صاحب یک پنل کاربری خواهید بود که همه این موارد به صورت خودکار در آن انجام می‌شوند. پنل همه تراکنش‌ها را با ساعت، زمان و اسم و مشخصات مشتری ثبت می‎کند و برایتان نمودارها و گزارش‌های مختلف هم ترسیم میکند تا ببینید در هر روز ماه چند تراکنش داشته‌اید، چه زمان‌هایی مشتریان کمتر خرید می‌کنند، چطور باید برای افزایش فروشتان برنامه‌ریزی کنید و…

 یک دیتابیس کامل از مشتریانتان دارید

همان‌طور که گفتیم، در پنل کاربریِ درگاه پرداخت اینترنتی، شما اطلاعات و ساعت تراکنش‌ها را پیش چشم خواهید داشت. با استفاده از اطلاعات این پنل (که فقط شما به عنوان صاحب درگاه به آن دسترسی دارید) می‏‎توانید مشتریانتان را زیر نظر بگیرید. این که هر مشتری در چه ساعت‌هایی به فکر خرید می‌افتد، می‌تواند به شما کمک کند که در زمان مناسب یک پیام کوتاه یادآوری برایش بفرستید.

همان پت شاپ را در نظر بگیرید، بسیاری از مشتریان پت شاپ‌ها هر ماه وقت تمام شدن غذای حیوانات خانگی‌شان به سراغ این فروشگاه‌ها می‌روند و خرید تازه می‌کنند. در پنل کاربری، شما می‌توانید به دقت ببینید که غذای هر حیوان کی تمام شده و صاحبش چه زمانی به فکر خرید تازه می‌افتد!

علاوه بر این‌ها، نمودارها و گزارش‌هایی خواهید داشت که می‌توانند در برنامه‌ریزی برای آینده فروشگاه آنلاینتان تاثیرگذار باشند. مهم است که چه زمانی کد تخفیف ارائه می‌دهید، در چه فصلی از سال به فکر افزایش محصولات می‌افتید، چه زمانی پست‌های بیشتری منتشر می‌کنید و چه زمانی باید به صفحه‌تان استراحت بدهید. با ساخت درگاه پرداخت و استفاده از پنلش، همه این تصمیمات را بر اساس داده‌های دقیق و واقعی خواهید گرفت.

 با درگاه پرداخت اینترنتی ؛ سقف پرداخت‌هایتان بیشتر خواهد شد

در اپلیکیشن‌های کارت به کارت (که عمومی هستند و برای همه بانک‌ها کاربرد دارند) هر پرداخت سقفی دارد. بعضی از آن‌ها یک میلیون تومان، بعضی‌ها سه میلیون تومان و… برای پرداخت مبالغ بیشتر به کسب‌وکار، مشتری باید اپلیکیشن همراه بانک مخصوصِ کارت خودش را داشته باشد. با این اپلیکیشن‌ها می‏شود تا ده میلیون تومان (بسته به بانک) جا به جا کرد. اما اگر خرید یک مشتری بیشتر از این‌ها باشد چه؟ در چنین شرایطی، معمولا با دریافت شماره شبا، پرداخت از طریق پایا انجام می‌شود. پرداخت‌های پایا معتبر و امن هستند اما ممکن است چند ساعت تا یک روز طول بکشد!

استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب‎وکار، این نگرانی را از شما و مشتریانتان می‎گیرد چون سقف پرداخت درگاه‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است. این گزینه می‌تواند خیال مشتریانتان را راحت کند و فرایند خرید را برایشان ساده‌تر. شاید در یک کسب‌وکار کوچک، چند ماه یک بار هم پرداخت‎های ۳۰ یا ۴۰ میلیون تومانی شکل نگیرد، اما خوب است که امکانش را داشته باشید.

 ساختن درگاه پرداختتان را به زرین پال بسپارید

زرین پال یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین ارائه‎دهندگان درگاه پرداخت اینترنتی در کشور ماست که میلیون‌ها کسب‌وکار، بزرگ و کوچک در حال گرفتن خدمات آن هستند. این شرکت یکی از اولین پرداخت‎یاران ایران است که توانسته تاییدیه شاپرک را بگیرد و به گسترش فروشگاه‌های مجازی کمک کند. درگاه‌های پرداختی که زرین پال ارائه می‎دهد، بین کسب ‏وکار شما و سیستم بانکی کشور یک واسطه ایجاد می‎کنند تا بتوانید جلوی بسیاری از کاغذ‌بازی‌ها و اتلاف وقت‎ها را بگیرید.

درگاه پرداخت زرین پال «برای فروش بیشتر» مهندسی شده و این دیدگاه را می‌شود به وضوح در خدمات و امکاناتی که ارائه می‌دهد دید. این شرکت برای کسب‌وکارهای تازه‌کار شرایطی در نظر گرفته تا بعد از ثبت نامشان، یک ماه از پرداخت کارمزد تراکنش معاف باشند. امکان ِ استفاده رایگان از سرویس، به استارتاپ‎ها و فروشگاه‌های آنلاین فرصت می‎دهد تا بازار را به خوبی بشناسند و برای حضورشان برنامه‌ریزی کنند.

 امکانات و خدمات مختلف زرین پال

زرین پال یکی از بهترین گزینه‌هاست برای کسب‎وکارهای تازه‌کار یا استارتاپ‌هایی که به دنبال درگاه پرداخت اینترنتی با شرایط خوب می‌گردند. این امکانات در مسیر پیشرفت همراه شما هستند و کارها را برایتان ساده‌تر می‌کنند:

  • تسویه آنی: برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک، امکان دریافت آنی مبلغ تراکنش و خرید محصولات و یا مواد اولیه بسیار مهم است که به لطف این ویژگی منحصر به فرد زرین‌پال، تسویه لحظه‌ای برای صاحبان کسب و کارها فراهم می شود.
  • زرین‌لینک: بستر فعالیت برای از کسب و کارهای کوچک شبکه های اجتماعی است و امکان راه اندازی وب سایت بزرگ برای آنها ناممکن است. با استفاده از لینک پرداخت زرین‌ لینک، بدون نیاز به وب سایت می‌توانید لینک پرداخت بسازید و برای مشتریان خود ارسال کنید.
  • نصب و راه‌اندازی ساده با استفاده از افزونه‌: یکی از چالش‌های کسب‌وکارهای تازه بعد از گرفتن درگاه پرداخت اختصاصی خودشان، راه اندازی آن است. خود زرین پال افزونه‎های کاربردی را به شما ارائه می‎‌دهد تا بتوانید خیلی ساده آن‎ها رو روی سایتتان نصب و شروع به استفاده از خدمات درگاه کند.
  • تسویه حساب سریع: همه تراکنش‌ها در همان روز، و نهایتا روز بعد تا ساعت ۱۷ به حساب دارنده درگاه واریز می‌شوند. اگر مشتریان زیادی دارید و باید سریع وجوه دریافتی را بگیرید، این امکان برای شما کاربردی خواهد بود.
  • سرویس تسهیم: با استفاده از این سرویس شما می‌توانید درآمد حاصل از فروش محصولات‌ خود را با نسبت‌ها و مبالغ دلخواه و متفاوت به شرکای تجاری خود واریز کنید و پیچیدگی‌های امور بیمه و مالیاتی خود را به زرین‌پال بسپارید.
  • سرویس استرداد وجه:به کمک سرویس استرداد وجه (ریفاند) زرین‌پال، در صورت تغییر یا لغو سفارش مشتریان، واریزی‌های اشتباه یا هرگونه الزامی جهت بازگرداندن وجه به خریدار، تمام مبلغ واریز شده یا حتی بخشی از آن را به صورت آنی و خودکار، به حساب آن‌ها واریز نمایید.
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته: هفت روز هفته و بیست و چهار ساعت شبانه روز می‎توانید با زرین پال تماس بگیرید و مشکلات و چالش‎هایتان را مطرح کنید. مشکلات درگاه و به هم ریختن سیستم مالی می‎توانند باعث استرس صاحبان کسب و کار شوند، لازم نیست این استرس را تحمل کنید!
  • اتصال هوشمند به درگاه: زرین پال سیستم هوشمندی دارد که در آن، تنها در چند ثانیه کاربر به آن درگاه پرداختی متصل می‌شود که «در آن لحظه» بیشترین امکان موفقیت تراکنش را دارد. با این امکان، درصد تراکنش‌های ناموفق شما به عنوان یک کسب‎وکار کمتر می‎شود و مشتری هم بدون رفت و آمد و اذیت شدن، در چند ثانیه خریدش را نهایی می‌کند.
  • زرین پلاس: این امکان در واقع یک حق عضویت در باشگاهی است که خدمات خاص به اعضایش ارائه می‌دهد. دارندگان زرین پلاس می‌توانند از فروشگاه‌های آنلاین عضو این طرح، تا ۴۰% مبلغ پرداخت شده را در حسابشان به صورت نقدی و یا به صورت اعتبار در حساب کاربری خود پس بگیرند.

اگر کسب و کار کوچکی دارید و قصد دارید کار خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کرده و از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کنید، می‌توانید با مراجعه به وب سایت زرین‌پال (zarinpal.com) در کمتر از ۱۰ دقیقه درگاه پرداخت خود را دریافت نمایید.

این مقاله به عنوان رپورتاژ آگهی تبلیغاتی در وبسایت گویا آی تی منتشر شده و وبسایت گویا آی تی در مورد تایید یا رد صحت محتوای آن مسئولیتی ندارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *