چگونه سایت خود را برای تبلیغات در گوگل ادز آماده کنیم؟

چگونه سایت خود را برای تبلیغات در گوگل ادز آماده کنیم؟
  • 1402/2/30
  • گویا آی تی
  • 0

شما سایتی را در زمینه کسب‌وکار خود راه‌اندازی کرده‌اید و می‌خواهید آن را به دیگران معرفی کنید. برای تبلیغ و معرفی سایت باید آن را به یک تبلیغ‌کننده ارائه دهید و گوگل در این زمینه بهترین است؛ اما آیا می‌توان سایت را در هر لحظه از طریق گوگل تبلیغ کرد؟ با ما همراه باشید تا چگونگی آماده‌سازی سایت را برای ارائه تبلیغات در گوگل ادز به شما آموزش دهیم.

چرا به آماده‌سازی سایت قبل از ارائه تبلیغ به گوگل ادز نیاز داریم؟

هدف شما از تبلیغ اثربخش بودن آن است یعنی می‌خواهید تبلیغ شما در نهایت منجر به افزایش فروش‌تان شود. این فروش می‌تواند مربوط به بخش خدمات یا کالا باشد. بهتر است بدانید زمانی تبلیغ می‌تواند اثربخش باشد که شما سایت خود را برای حضور کاربران جدید و تبدیل آن‌ها به مشتری آماده کرده باشید. با یک مثال موضوع را بیشتر برای شما توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: به منظور آشنایی بیشتر با تعرفه هزینه‌های سئو در مشهد و دامنه خدمات پارس وب در این حوزه روی لینک داده شده کلیک کنید.

مغازه‌داری می‌خواهد بنر تبلیغاتی را برای جذب مشتری در محل شلوغ و جلوی دید شهر قرار دهد تا افرادی که آن را می‌بینند به سمت مغازه بیایند. به طور قطع، تعدادی از مردم به سمت مغازه خواهند آمد؛ آیا همه آن‌ها تبدیل به مشتری می‌شوند؟ جواب این سوال به شرایط مغازه بستگی دارد. اگر مغازه‌دار اجناس جدید را در مغازه به شیوه‌ای آراسته قرار داده باشد، نحوه برخوردش با مشتری خوب باشد، قیمت منصفانه داشته و کیفیت کالاها مناسب باشد. مردم جدید به احتمال بالا مشتری خواهند شد اما آماده نکردن این شرایط سبب کاهش چشم‌گیر تاثیر تبلیغ خواهد شد.

حال به شرایط سایت برگردیم. گوگل قبل از پذیرش بررسی سایت برای انجام تبلیغات در گوگل ادز، به بررسی سایت می‌پردازد. هر اندازه که سایت شما خوب و اصولی، مطابق با اصول و چهارچوب سئو بالا آمده باشد و شرایط محتوایی بهتری داشته باشد. گوگل هزینه کمتری بابت ارائه تبلیغات از شما دریافت می‌کند همچنین علاوه بر موارد سئو در وحله اول طراحی سایت و نحوه چیدمان جزئیات صفحات از جمله اصول مهمی است که گوگل آن ها را در کنار سئو مدنظر قرار می‌دهد. صفحه‌تان برای کلمات کلیدی موردنظر در اول گوگل می‌آید و کاربران رضایت بالاتری بابت دریافت جواب سوالات و رسیدن به خواسته‌شان خواهند داشت. بنابراین آماده‌سازی سایت یک معامله‌ای است که همه طرفین موجود در آن سود خواهند برد.

هدف اصلی ارائه تبلیغات به گوگل ادز، بیشتر شدن ترافیک ورودی به سایت نیست بلکه نرخ تبدیل است که اهمیت دارد؛ یعنی کاربران جدیدی که سایت وارد می‌شوند به مشتری تبدیل شوند.

چه کارهایی باید انجام دهیم تا سایت ما آماده تبلیغ باشد؟

می‌دانید که باید سایت را برای حضور کاربران جدید آماده کنید یعنی طراحی ظاهری سایت و محتوای داخلی آن را بهبود ببخشید تا آماده حضور کاربران جدید بوده و به صورت مناسب به آن‌ها خدمات دهد. بعد از این کارها، شما آماده ارائه تبلیغات در گوگل ادز با خیال آسوده هستید زیرا از نتیجه کار اطمینان بیشتری خواهید داشت.

معرفی مزایا و خدمات کسب‌وکارتان

اعتماد کاربر به سایت شما در تبدیل او به مشتری نقش بالایی دارد؛ البته قبل از ان باید محصول یا خدمتی داشته باشید که نیاز او را برطرف کند.

تبلیغات در گوگل ادز کاربران متناسب با موضوع و محتوای موردنظر شما را به سمت سایت جذب می‌کند اما تاثیری در تبدیل آن‌ها به مشتری ندارد. این شما هستید که با محتوا و ساختار سایت، به کاربران ورودی دلیلی برای خرید از سایت و استفاده از خدمات‌تان می‌دهید.

کاربران عالم به غیب نیستند، شما باید خدماتی را که در سایت‌تان ارائه می‌دهید، به او نشان دهید و از طریق محتوا به او اعلام کنید. مزیت‌ها و خدماتی که شما به دیگران ارائه می‌دهید در میزان فروش شما نقش مهمی دارد. البته باید آن‌ها را در مکان مناسب و با ساختار درست ارائه دهید.

آوردن فراخوان‌های مختلف به انجام عمل در سایت

برای مخاطبان و کاربران سایت خود به شیوه‌های مختلف بگویید که دوست دارید چه کاری را انجام دهند زیرا در این حالت مانع از بروز سردرگمی در کاربران می‌شوید.

برای مثال سایت مشاوره دارید و هدف شما از ارائه تبلیغات در گوگل ادز، گرفتن مراجعان جدید برای ارائه مشاوره به آن‌ها است. شما باید در سایت خود مطالب مناسبی در زمینه مشاوره داشته باشید و در آن‌ها از کاربران بخواهید که فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنند یا شماره تماس خود را برای تنظیم وقت مشاوره برای شما ارسال کنند.

هدف شما هر چه باشد، باید درخواست انجام آن را به شیوه مناسب در صفحات مرتبط سایت قرار دهید.

بیان راه ارتباطی خود برای اطلاع کاربر

گاهی خدمات شما به گونه‌ای است که ارتباط با شما و برقراری تماس مهم است. بنابراین ارائه شماره تماس یا فرمی برای ارتباط با شما اهمیت بالایی پیدا می‌کند. حتی می‌توانید صفحه خاصی را برای انجام این کار طرحی و اجرا کنید.

هدف خود را از تبلیغات در گوگل ادز مشخص کنید

اگر می‌خواهید فروش کالا خاصی را بیشتر کنید، باید صفحه مرتبط به آن را بهینه کرده و آن صفحه را با کلمه کلیدی مرتبط به گوگل ارائه دهید تا کاربران با سرچ در گوگل، صفحه شما را ببینند و با کلیک روی آن، به صفحه درست هدایت شوند.

بهتر است به جای هدایت کاربران به صفحه اصلی سایت، او را به صفحه مناسب و تخصصی آن کلمه کلیدی هدایت کنید. تفکیک مناسب صفحات و ارائه اطلاعات مناسب، به بهبود نتیجه تبلیغات در گوگل ادز شما کمک می‌کند.

سرعت سایت را بهبود ببخشید

باید سایت خود را از نظر سرعت بارگذاری مطالب بررسی کنید و تا جایی‌که امکان دارد، آن را بهبود دهید. کاربران امروزی صبر و حوصله زیادی برای انتظار کشیدن ندارند پس اگر نمی‌خواهید هزینه شما برای تبلیغات در گوگل ادز بی‌فایده شود و کاربران پس از کلیک روی سایت، قبل از بارگذاری سایت، آن را ببندند. سرعت سایت خود را بهتر کنید.

از نمایش مناسب محتوای سایت خود در موبایل مطمئن شوید

امروزه تعداد زیادی از کاربران به وسیله تلفن همراه، کارهای خود را انجام می‌دهند بنابراین برای اطمینان از نتیجه‌بخشی تبلیغات در گوگل ادز، باید شیوه نمایش محتوای سایت خود را در تلفن‌های همراه چک کنید.

دامنه شما بهتر است متعلق به ایران نباشد

شاید مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، محدودیت‌هایی است که گوگل برای ارائه تبلیغ در ایران لحاظ کرده است. به همین توصیه می‌کنیم که برای دامنه .ir از تبلیغات در گوگل ادز استفاده نکنید.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از ارائه تبلیغات در گوگل ادز داشته باشید، به شما توصیه می‌کنیم که موارد اعلام شده در این مقاله را جدی بگیرید و سایت خود را پیش از ارائه تبلیغ به گوگل بهبود ببخشید تا هزینه شما کاهش یافته و اثربخشی آن افزایش یابد. اگر می‌خواهید برای سایت خود در گوگل تبلیغ کنید، می‌توانید از ما راهنمایی بگیرید.

این مقاله به عنوان رپورتاژ آگهی تبلیغاتی در وبسایت گویا آی تی منتشر شده و وبسایت گویا آی تی در مورد تایید یا رد صحت محتوای آن مسئولیتی ندارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *