با ۵ مورد از قدیمی ترین و بهترین وبسایت های گردشگری دنیا آشنا شوید

با ۵ مورد از قدیمی ترین و بهترین وبسایت های گردشگری دنیا آشنا شوید
  • 1402/2/30
  • گویا آی تی
  • 0

وبسایت‌های گردشگری دنیا برای اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران در سفرهایشان به کشورها و شهرهای مختلف دنیا، مفید هستند. این وبسایت‌ها اطلاعاتی درباره جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ و تاریخچه، آداب و رسوم، هتل‌ها و رستوران های معروف، نقشه ها و راهنمایی‌های گوناگون در اختیار مسافران قرار می‌دهند. در ادامه قصد داریم به بهترین وبسایت های گردشگری دنیا بپردازیم.

ایران هتل آنلاین

از بهترین وبسایت های گردشگری دنیا ایران هتل آنلاین (iranhotelonline.com) است. در دنیای امروز رزرو آنلاین هتل هنگام سفر از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. سایت حرفه‌ای ایران هتل آنلاین با هدف کسب رضایت حداکثری میهمانان امکان رزرو هتل به صورت آنلاین را فراهم کرده است. این سایت تجربه بی‌نقص سفر را به دور از هرگونه دغدغه‌های احتمالی برای مسافرانی که که قصد سفر به جای جای ایران را دارند، فراهم کرده است. ایران هتل آنلاین را می‌توان از اولین، با قدمت‌ترین و معتبرترین وبسایت‌های رزرو هتل در کشورمان معرفی کرد که ارائه‌دهنده تخفیفات متنوع در ایام مختلف سال به مسافران عزیز می‌باشد.

در زمان رزرو آنلاین هتل با وبسایت ایران هتل آنلاین امکانات گوناگونی در اختیار میهمانان عزیز قرار داده می‌شود. ایران هتل آنلاین را تنها وبسایتی باید دانست که امکان جستجو هتل‌ها طبق خیابان یا مکانی خاص را به کاربران می‌دهد. کاربران با وارد نمودن نام مکان یا خیابان موردنظرشان در بخش جستجو می‌توانند تعداد هتل‌های آن منطقه را مشاهده کنند.

گالری تصاویر،  با برخورداری از اطلاعات کامل همراه با جزئیات از هتل افق دید گسترده‌ای از هتل‌ها و مراکز اقامتی را پیش روی افرادی که قصد رزرو هتل به صورت آنلاین را دارند، قرار داده است.

امروزه باتوجه به عصر تکنولوژی شما می‌توانید با چند کلیک ساده به دنیایی از اطلاعات دسترسی داشته باشید. رزرو هتل و برنامه‌ریزی برای اقامت و داشتن سفری دلپذیر نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. شما با مشاهده و مقایسه‌ی هتل‌های موردنظرتان، می‌توانید تصمیم گیری راحت برای محل اقامت، داشته باشید.

از جمله مهمترین عوامل در لذت از سفر، رزرو کردن هتل به صورت ساده و راحت است. هنگامیکه تیم ایران هتل آنلاین در زمینه رزرو هتل در کنار شما است، دیگر این مسئله چالش نخواهد بود.  دارا بودن پشتیبانی ۲۴ ساعته و بطور مداوم خدمات مشتریان ایران هتل آنلاین سفری راحت را به شما هدیه می‌دهد و در هر ساعت از شبانه روز و هر مرحله از سفر امکان پیگیری رزرو وجود دارد.

ایران هتل آنلاین با سیستم حرفه‌ای که دارد، جستجویی دقیق و آسان، را به همراه امکان رزرو هتل براساس خواسته و نیازهای میهمانان به سادگی فراهم می‌کند. این سایت مراکز اقامتی گوناگونی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با ایران هتل آنلاین در اکثر شهرهای مختلف ایران این امکان برای شما فراهم است تا اقدام به رزرو هتل نمایید؛ به همین خاطر با جستجو در سایت ایران هتل آنلاین جهت پیدا کردن مراکز اقامتی مناسب گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار دارد.

برای تمامی شهرها و مقاصدی که دارید، ایران هتل آنلاین پشنهادی درخور و شگفت انگیز می‌باشد. پس از  آنکه واحد اقامتی مورد نظرتان را انتخاب نمودید، یک کد به ایمیل و شماره موبایلتان فرستاده خواهد شد و بلافاصله بعد از پرداخت وجه می‌توانید واچر را دریافت کنید.

Booking.com

Booking.com

از بهترین وبسایت های گردشگری دنیا Booking.com است. بوکینگ در واقع یک سرویس رزرو هتل، هوایپما و همچنین اجاره خودرو بوده که دارای قدمت چندین ساله می‌باشد. این وبسایت در تمامی نقاط دنیا هم فعال می‌باشد. یک سامانه حرفه‌ای که چنانچه از آن استفاده نمایید، عاشق آن می‌شوید و سمت هیچ سرویس دیگری نمی‌روید! سرویس بوکینگ به صورت تحت وب و اپلیکیشن ارائه می‌شود. از همین رو شما این امکان را دارید تا با نصب اپلیکیشن آن بر روی گوشی همراهتان از طریق آدرس Booking.com به آن دسترسی پیدا کنید.

اگر علاقمندید با نحوه کار بخش اقامت بوکینگ آشنا شوید، لازم است بگوییم که صاحبان هتل‌ها، آپارتمان‌ها و یا هاستل‌ها نظر خود را با جزئیات کامل در این سامانه ثبت می‌نمایند. این نظرات پس از آنکه توسط مسئولین بوکینگ، بررسی و تایید شدند در قسمت Accommodations (اقامت) به نمایش در می‌آیند. مسافرین هم این امکان را دارند از این قسمت محل اقامت خود را با فیلترهای گوناگون پیدا کرده و رزرو کنند.

شایان ذکر است که بوکینگ به صورت کامل به ایرانی‌ها سرویس می‌دهد و حتی قیمت‌های آن نیز به ریال است. با این حال توصیه می‌کنیم که این مورد را به واحد پول کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید تغییر داده یا بر روی دلار تنظیم نمایید.

خوب است بدانید چنانچه از بوکینگ استفاده می‌کنید، می‌توانید به ۱۰ نفر دعوت نامه همراه با هدیه بفرستید. نامی که این سیستم دارد، Referral programme می‌باشد. با این دعوت‌نامه، شخص دعوت شده تا ۵۰ دلار هدیه‌ی رزرو دریافت خواهد کرد.

agoda

agoda

از بهترین وبسایت های گردشگری دنیا agoda است. در میان سایت‌های رزرو هتل آسیایی، سایت آگودا سریعترین نرخ رشد را دارد. تبدیل گشتن به قسمتی از جامعه فیسبوک را می‌توان از جمله استراتژی‌های مدون و اصولی آگودا برشمرد. صفحه فیسبوک آگودا در واقع جایی است که طرفداران این امکان را دارند تا مسابقات منظم، داستان‌های سفر، پست‌های تصویری و ویدئویی را در آن به اشتراک بگذارند. آگودا با حضور پررنگ در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی توانسته اهیمت و الزام رسانه‌های اجتماعی را به رسمیت بشناسد و احترام قابل‌توجهی برای ارتباطات متقابل با هواداران قائل می‌باشد. یکی از بزرگترین مزایای رزرو هتل در آگودا برنامه پاداش است که مشتریان در صورت کسب نمودن حد نصاب‌های لازم این امکان برایشان فراهم است تا از تخفیف ۴ تا ۷ درصدی در کل هزینه رزرو برخوردار گردند.

در این مرحله شما به صفحه پرداخت برای رزرو هدایت خواهید شد. در اینجا لازم است روش پرداخت را انتخاب  کرده و اطلاعات کارت بین المللی خود را وارد کنید. آگودا (agoda) ارائه‌دهنده مکان‌های موجود استقرار برای مسافران در سراسر شهر است؛ از بهترین هتل‌های زنجیره‌ای بین المللی گرفته تا مهمانسراهای خانوادگی. به طور کلی آگودا سعی دارد تا در هر زمینه‌ای نیاز تمام مسافران را به‌صورتی فراهم سازد.

tripadvisor

tripadvisor

از بهترین وبسایت های گردشگری دنیا tripadvisor است. تریپ ادوایزر (TripAdvisor) یک کمپانی مجری وبسایت و اپلیکیشن با محتوای گردشگری می‌باشد. شما در آن این امکان را دارید تا اطلاعات بسیار کاملی از هتل‌ها، رستوران‌ها، اقامتگاه‌های گوناگون و هر چیزی که در رابطه با سفر به آن نیاز دارید بدست آورید. همچنین می‌توانید در اپلیکیشن تریپ ادوایزر نظراتی که افراد مختلف داده‌اند که شامل یک جاذبه گردشگری، رستوران، هتل و … می‌شود را مطالعه کنید و خودتان نیز نظری ثبت نمایید. بدون شک در طول سفر این نظرات بسیار به دردتان خواهد خورد. برای نمونه هنگامیکه می‌خواهید تور استانبول را خریداری نمایید، روی هتل‌های استانبول رفته و از آن جا نظرات مختلف مردم را مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌توانید چرخی در جاذبه‌ها بزنید تا مشاهده کنید کدام یک از دیدنی‌ها در  استانبول نظرات بیشتری را گرفته‌اند.

خوب است بدانید که در فوریه ۲۰۰۰، این کمپانی را کافر، لانلگی و سایر اشخاص پایه‌گذاری نمودند. این سایت در ابتدا برای واژه‌های تخصصی و راهنماهای حرفه‌ای برنامه‌ریزی گشت. البته یک گزینه‌ای هم در سایت وجود داشت که می‌توانستید در آن نظر خود را ثبت کنید. به زودی افراد بسیار زیادی با استفاده از همین گزینه نظرات خود را روی سایت قرار دادند. کم کم مدیران سایت به این ایده رسیدند که آن را از حالت بسیار حرفه‌ای خارج کرده  و به سمتی آورند که افراد عادی نیز بتوانند از آن استفاده نمایند.

در سال ۲۰۰۴، شرکت تریپ ادوایزر را شرکتی به نام IAC/InterActiveCorp خریداری کرد.

در آوریل سال ۲۰۰۹، تریپ ادوایزر اولین سایت رسمی‌اش را در چین اجرا کرد. از آن موقع در این سایت، چیزی بیشتر از ۲۰ هزار اطلاعات در رابطه با هتل و رستوران و همینطور نظرات توریست‌ها وجود دارد.

در سپتامبر ۲۰۱۰ بود که بخشی از گروه رسانه‌ای تریپ ادوایزر، سایتی با اسم SniqueAway که امروزه به نام Jetsetter شناخته می‌شود را راه‌اندازه کرد.

تریپ ادوایزر در ماه مارس ۲۰۱۱ به تمام اعضایش اعلام نمود که برخی از لیست ایمیل‌های تریپ ادوایزر توسط یک شخص ثالث غیر مجاز دزدیده شده است. این احتمال بود که از آن اطلاعات برای ایجاد پیام‌های اسپم استفاده شود. البته هیچ کلمه عبور یا اطلاعات دیگری دزدیده نشده بود.

در آگوست ۲۰۱۴، طی یک نظرسنجی، در آن تریپ ادوایزر به عنوان بزرگترین و امن‌ترین وبسایت  شناخته شده در زمینه گردشگری شناخته شد.

این سایت در اکتبر ۲۰۱۴، یک ویژگی خاص به نام «Just For You» را راه اندازی نمود. در آن برپایه سلیقه‌های شخصی و همچنین تاریخچه استفاده‌تان وبسایت هتل مورد نظر به شما پیشنهاد می‌شود.

همانطور که بیان شد تریپ ادوایزر از جمله بهترین سایت‌های گردشگری در سراسر دنیا می‌باشد که شما در آن این امکان را دارید تا با روشن کردن گزینه‌ای به نام Timeline، یک سفرنامه شخصی از سفرتان شامل مسیرهایی که رفت و آمد کرده‌اید، نقشه، مسافت‌ها، عکس‌ها با توجه به لوکیشین و … را برای خود داشته باشید.

Airbnb

Airbnb

از بهترین وبسایت های گردشگری دنیا Airbnb است. ایر بی‌ان‌بی را حتما می‌شناسید. این سایت را می‌توان یک بازارگاه آنلاین معرفی کرد که از طریق آن افراد این امکان را دارند تا خانه‌ها یا اتاق‌های خودشان را اجاره دهند. بابت هر رزرو، سایت ایر بی‌ان‌بی ۳ درصد کمیسیون از میزبان و تقریبا ۶ تا ۱۲ درصد از مهمانان دریافت می‌کند. شاخص‌های متعددی جهت فهرست یا جست‌و‌جو کردن اماکن اقامتی در این سایت خواهید دید؛ از یک اتاق اشتراکی بگیر تا یک خانه‌ی کامل. برخورداری از امکاناتی نظیر استخر یا ماشین لباس‌شویی در توضیحات خانه‌ها دیده می‌شود. تصاویر گوناگونی برای هر خانه و محل اقامت، موجود می‌باشد و نقشه‌ی کامل همراه با جزئیات از مهمانان و میزبانان در سایت قرار داده می‌شود.

دلایل متعددی به محبوبیت این سایت کمک کرده است؛ اما مهم‌ترین دلیل، دلایل اقتصادی بوده. از میان قیمت‌های گوناگون موجود، مسافران این امکان را دارند تا موردی مناسب را برای خودشان پیدا کنند و معمولا اقامتگاهی ارزان در مناطقی پیدا خواهند کرد که دارای هزینه‌های بالای هتل است. میزبانان نیز با دراختیار قرار دادن اتاق‌های اضافی خود یا خانه‌ای خالی، می‌توانند درآمدی بدست آورند. حتی چنانچه برای یک هفته در ماه این کار را انجام دهند، بدون شک در پایان سال، درآمد قابل‌توجهی خواهند داشت.

به جز انگیزه‌های اقتصادی، استفاده از این وب‌سایت از مزایای دیگری نیز برخوردار می‌باشد. اکثر مهمانان علاقمندند که در طول مسافرت در یک مکان جدید، همچون اهالی آن منطقه زندگی کنند. اینگونه از اهالی شهر درباره رستوران‌ها و جاذبه‌های شهر می‌پرسند. اکثر میزبانان، علاقمندند با افراد جدیدی معاشرت نمایند، خانه و سرگرمی‌هایشان را به آنان نشان داده و از سراسر دنیا دوستان جدیدی پیدا کنند.

رزرو از طریق ایر بی‌ان‌بی به سادگی امکان‌پذیر است. در ابتدا لازم است یک کاربری تاییدشده بسازید و آن را به سوشال مدیا خود می‌توانید لینک کنید. این امکان  را دارید تا برای میزبانان پیام فرستاده و در لحظه، مکان مورد نظرتان را رزرو کنید یا جهت رزرو در روزها یا ماه‌های آتی، درخواست ارسال کنید. میزبانان بهتر است تقویمی از روزهایی که در آن می‌توانند پذیرای افراد باشند، در پروفایل خود قرار دهند و عموما اکثر کاربران، از تقویمی به‌روز برخوردارند. میزبانان در نهایت، به شما خواهند گفت که به جز مکانی برای اقامت، چه امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌تواند شامل حوله یا سشوار باشد.

مهمانان و میزبانان به‌محض اینکه مکانی رزرو می‌گردد، در رابطه با مکان و زمان ملاقات خود هماهنگ می‌شوند. این زمان یا مکان، بسته به موقیعت مکانی و زمان ورود مسافر تعیین می‌گردد. این محل قرار، می‌تواند همان جایی باشد که رزرو کرده‌اید. البته اگر پیداکردن آن سخت است، می‌توانید در مکانی مرکزی‌تر قرار بگذارید.

برخی از اقامتگاه‌های سایت، از مراکز حرفه‌ای می‌باشند که شما با میزبان شخصی در ارتباط نیستید. در این شرایط با صاحب‌خانه ملاقات نخواهید داشت؛ بلکه نماینده یا یکی از نیروهای مجموعه، برای رفتن به محل اقامت‌تان شما را راهنمایی خواهد کرد.

سپس شما را به محل اقامت خواهند برد، فضای اطراف را به‌طور کامل نشان می‌دهند و امکانات متعدد آن را اعلام خواهند کرد. همینطور درباره زمان دقیق ترک محل و تحویل کلیدها به‌توافق می‌رسید.

جمع‌بندی

همچنین، بهترین وبسایت های گردشگری دنیا می‌توانند به مسافران کمک کنند تا بلیط هواپیما، بلیط قطار، رزرو هتل و خودرو اجاره‌ای را به راحتی و با قیمت مناسب‌تر پیدا کنند. به طور کلی، وبسایت‌های گردشگری دنیا برای مسافران این امکان را فراهم می‌کنند تا سفر خود را با بیشترین رضایت و لذت از دیدن جاذبه‌های گردشگری و تجربه فرهنگ و زندگی مردمان محلی، برنامه ریزی نمایند. ما در این مقاله بهترین وبسایت های گردشگری دنیا را به شما معرفی کردیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *