بهترین برند دوربین مداربسته چیست؟ بررسی دوربین مداربسته هایک ویژن

بهترین برند دوربین مداربسته چیست؟ بررسی دوربین مداربسته هایک ویژن
  • 1402/2/30
  • گویا آی تی
  • 1

دوربین‌های مداربسته از پرفروش‌ترین محصولاتی هستند که به منظور کنترل و نظارت بر فضاهای داخلی و خارجی اماکنی مانند بانک‌ها، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دوربین‌ها باتوجه به شرایط محیط، انواع مختلفی دارند. دوربین‌های مداربسته اطلاعاتی شامل صداها و تصاویر را ضبط می‌نمایند و به اشتراک می‌گذارند. در حقیقت سیستم‌های حفاظتی و امنیتی وظیفه ضبط اطلاعات و ارسال آن به محلی را دارند که در دوربین تعریف شده‌اند. دوربین‌های مداربسته در انواع مختلف و توسط برندهای متفاوت تولید می‌شوند. برای آن‌که بدانیم بهترین برند دوربین مداربسته چیست؟ لازم است فاکتورهای مهم و اساسی را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از شرکت‌هایی که در زمینه تولید دوربین مداربسته فعالیت می‌کند، شرکت «هایک ویژن» است.

معرفی برند هایک ویژن

شرکت هایک ویژن محصولات فوق‌العاده‌ای براساس فناوری دید در شب، قابلیت نمایش اطلاعات به کمک سنسورهای حرارتی، نمایش سرعت حرکت ماشین‎ها، تشخیص چهره و… را تولید کرده است. به همین علت سیستم‌های حفاظتی هایک ویژن در بازار جهانی بسیار معروف هستند. دوربین‌های مداربسته هایک ویژن براساس استانداردهای جهانی و با بهترین کیفیت و طول عمر بالا تولید می‌شوند. مدل‌های مختلف این محصول سبب شده تا کاربران در محیط‌های شلوغ نظارت و مدیریت بهتری داشته باشند.

این شرکت به‌دلیل استفاده از بهترین لنز دوربین، ضبط تصاویر در شرایط نوری بسیار کم را به بهترین شکل انجام می‌دهد. لنزهای به‌کار رفته در سیستم‌های حفاظتی هایک ویژن می‌توانند با کاهش یا افزایش نور اصلی و میزان تابش نور مستقیم، تصاویر محو را به بالاترین کیفیت ضبط نمایند. این محصول در هر مکانی باتوجه به شرایط محیط بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد. هم اکنون در ایران جدیدترین و بهترین دوربین مداربسته هایک ویژن در بازار موجود است. این دوربین‎ها با استفاده از فناوری به‌روز دنیا از طریق کنترل از راه دور می‌توانند محیط مورد نظر را کنترل نمایند.

مزایای دوربین مداربسته هایک ویژن

شرکت هایک ویژن با تولید محصولات جدید براساس فناوری‌های اختصاصی توانسته دوربین‌هایی را تولید کند که در شرایط مختلف عملکردی مناسبی داشته باشند. سیستم‌های حفاظتی هایک ویژن امکانات بسیار زیادی دارند که هر کدام برای استفاده در محیطی خاص کاربرد دارند. مزیت‌های بی‌شمار این محصول عبارتند از:

  • لنزهای بهبود یافته: در دوربین‎های هایک ویژن از لنزهای تولید شده «شرکت اولسون» که از کمپانی‌های بزرگ تولید لنز در جهان به شمار می‌رود، استفاده شده است. این لنزها به‌دلیل کیفیت بالا و قابلیت تثبیت رنگ و نور، در هر محیطی قابل استفاده هستند.
  • فناوری دید در شب: هایک ویژن با استفاده از فناوری Exir و با کمک LED‌های ساخته شده توسط شرکت «Osram» عملکرد دید در شب را تا ۳۰ درصد بهبود می‌دهد. دوربین مداربسته هایک ویژن با کمک این LED می‌تواند نور را در قالب‌های مستطیلی منتشر کند تا تمام محیط به‌صورت تصویری یک‌دست ضبط شود.
  • استفاده از تکنولوژی POC: ارائه کابل‎های POC مهم‌ترین ابداع شرکت هایک ویژن محسوب می‌شود. این کابل‌ها در فاصله‌های بسیار طولانی تا ۱۲۰۰ متر، برق را انتقال می‌دهند. این ویژگی برای دوربین‌های مداربسته آنالوگ (HD) بسیار اهمیت دارد.
  • فناوری هیبریدی: این فناوری امکان استفاده از دوربین مداربسته هایک ویژن را به‌صورت تحت شبکه (IP) فراهم می‌کند. همچنین دوربین‌های آنالوگ با کمک این فناوری می‌توانند با استفاده از یک مودم به‌صورت اختصاصی تحت شبکه درآیند و از راه دور با کم‌ترین هزینه کنترل شوند.
  • تراشه هوشمند: دوربین‌های مداربسته هایک ویژن مجهز به یک پردازنده بسیار عالی از برند Ambrella هستند. این پردازنده این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید اطلاعات بیشتری را در یک سال روی حافظه DVR دوربین ذخیره نمایید.

معایب دوربین مداربسته هایک ویژن

برند مطرح و شناخته شده هایک ویژن، نامی آشنا در تولید سیستم‌های حفاظتی در کل جهان به ‌شمار می‌رود. این محصولات به‌‌دلیل برخورداری از کیفیت بالا، تنوع در محصولات، مقاومت مناسب و… از سوی کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. باتوجه به مزیت‌های فراوان دوربین‌های مداربسته هایک ویژن لازم است به معایب این محصول نیز بپردازیم تا شما از اطلاعات کافی در خصوص انتخاب برند دوربین مداربسته برخوردار باشید. این معایب عبارتند از:

  • قیمت نسبتاً بالا
  • ساپورت نکردن CVI
  • نداشتن صدا روی دوربین‎های HD

تکنولوژی های دوربین مداربسته هایک ویژن

شرکت هایک ویژن، دوربین‌های مداربسته خود را براساس دو تکنولوژی «توربو HD» و «تحت شبکه» تولید می‌کند. محصولات تولید شده براساس تکنولوژی توربو HD، انتقال سیگنال‌های دوربین تا دستگاه ضبط‌کننده را با استفاده از سیگنال‌های آنالوگ HD انجام می‌دهند. دوربین مداربسته هایک ویژن توربو از اولین سیستم‌های مداربسته محسوب می‌شود. با پیشرفت علم و تکنولوژی این سیستم‌های حفاظتی نیز ارتقاء یافته‌اند. دوربین‌های آنالوگ HD، همچنان در بازار تجهیزات حفاظتی مورد توجه و استقبال قرار دارند.

دسته دیگری از محصولات هایک ویژن که براساس تکنولوژی تحت شبکه تولید شده‌اند، دوربین مداربسته بی‌سیم نام دارند. این سیستم‌های حفاظتی برای انتقال تصاویر دوربین و ارتباط دیگر قسمت‌های حفاظتی از شبکه استفاده می‌کنند. دوربین مداربسته بی‌سیم، محصولاتی جدید و تازه‌ تولید هستند؛ اما به‌دلیل قابلیت‌های بسیار بالا از سوی کاربران مورد توجه خاصی قرار گرفته‌اند. دوربین‌های IP (دوربین مداربسته بی‌سیم) بخش قابل ‌توجهی از سیستم‌های حفاظتی را به خود اختصاص داده‌اند.

نتیجه گیری

دوربین‌های مداربسته در مدل‌های مختلف از سوی برندهای مطرحی تولید شده‌اند که هر کاربر متناسب با نوع نیاز و محیط کاری می‌تواند از این محصول استفاده کند. شرکت هایک ویژن، در تولید سیستم‌های حفاظتی سالیان سال است که پرقدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این برند که در لیست بهترین و بزرگ‌ترین برندهای مطرح دنیا جای دارد، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها در زمینه دوربین‌های مداربسته قرار گیرد. در صورتی که به این سیستم نیاز دارید، قبل از انتخاب و خرید فاکتورهای مد نظرتان را با محصولات هایک ویژن مقایسه نمایید و در این مسیر حتماً از متخصصین مربوطه راهنمایی و مشاوره بگیرید. در نهایت باتوجه به بودجه‌ای که در نظر دارید، دوربین مداربسته مورد پسند خود را خریداری نمایید. برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و در صورت نیاز داشتن خریدی مطمئن به وب سایت ایمن موج ثامن مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *