بهترین دستگاه بسته بندی خانگی

بهترین دستگاه بسته بندی خانگی
  • 1402/2/31
  • گویا آی تی
  • 0

اگر می‌خواهید از طریق بسته بندی محصولات در خانه کسب درآمد کنید، نیاز به دستگاه بسته بندی خانگی دارید. چون دستگاه‌های صنعتی یا مصرف برق بالایی دارند و یا ابعاد آن به گونه‌ای است که در خانه قابل استفاده نیستند. دستگاه‌های بسته بندی خانگی ابعاد کوچک و مصرف برق کمی دارند و همچنین قیمت آن‌ها از دستگاه‌های صنعتی پایین‌تر است. برای آشنایی با بهترین دستگاه بسته بندی خانگی با ما همراه باشید.

دستگاه بسته بندی

دستگاه بسته بندی یکی از دستگاه‌های مورد استفاده در صنعت است که به وسیله آن محصولات را بسته بندی می‌کنند. بسته بندی آخرین و مهم‌ترین مرحله تولید محصول است که تاثیر زیادی در فروش محصول و جلب رضایت مشتریان دارد. همچنین باعث افزایش ماندگاری محصولات غذایی شده و از آن‌ها در برابر آلودگی‌ها محافظت می‌کند. دستگاه‌های بسته بندی دو نوع دارند: دستگاه بسته بندی خانگی و دستگاه بسته بندی صنعتی. هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های خاصی دارند و برای کار در محیط‌های مختلف ساخته شده‌اند.

دستگاه بسته بندی خانگی

استفاده از دستگاه بسته بندی خانگی و بسته بندی محصولات در منزل، یکی از راه‌های کسب درآمد با سرمایه کم است. بعضی از محصولات قابلیت بسته بندی در محیط‌های کوچک مانند خانه و یا کارگاه‌های کوچک را دارند. کار در منزل بسته بندی به راحتی قابل راه اندازی است و نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارد. این کار نیز مانند تمامی مشاغل نیاز به وسایل و تجهیزات مخصوصی دارد. دستگاه‌های بسته بندی خانگی تجهیزاتی هستند که به وسیله آن‌ها می‌توانید خط تولید خانگی خود را راه اندازی کنید و از طریق آن کسب درآمد نمایید.

انواع دستگاه بسته بندی خانگی

دستگاه بسته بندی خانگی انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها برای بسته بندی یکی از محصولات کاربرد دارند. آشنایی با دستگاه‌های بسته بندی خانگی و کاربرد آن‌ها باعث می‌شود که با اطمینان بیشتری نسبت به خرید دستگاه مورد نیاز خود اقدام نمایید. از انواع دستگاه‌های بسته بندی خانگی می‌توان به دستگاه دوخت دستی، دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی و دستگاه سلفون کش اشاره نمود. در ادامه با بهترین دستگاه‌های بسته بندی خانگی آشنا خواهیم شد.

دستگاه دوخت پلاستیک دستی

یکی از ساده‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین دستگاه‌های بسته بندی خانگی، دستگاه دوخت پلاستیک دستی است. این دستگاه برای بسته بندی و پلمپ بسته‌های پلاستیکی کاربرد دارد. دستگاه دوخت دستی با استفاده از حرارت المنت‌ها، لبه‌های بسته پلاستیکی را به هم می‌چسباند یا به اصطلاح می‌دوزد. این دستگاه برای بسته بندی انواع محصولات به خصوص محصولات غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه دوخت دستی ابعاد کوچک و وزن سبکی دارد که باعث می‌شود بتوانید به راحتی از آن در خانه استفاده کنید. همچنین جا به جایی آن بسیار راحت است. دستگاه دوخت دستی، یکی از بهترین دستگاه‌های بسته بندی خانگی است که قیمت مناسبی داشته و استفاده از آن بسیار به صرفه است. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه و قیمت آن، می‌توانید به صفحه دستگاه دوخت دستی سایت صنعتگران مراجعه نمایید.

دستگاه وکیوم خانگی یکی از بهترین دستگاه‌های بسته بندی خانگی

وکیوم یکی از روش‌های نوین بسته بندی است که امروزه طرفداران زیادی دارد. دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی برای بسته بندی محصولات با استفاده از روش وکیوم طراحی شده است. این دستگاه ابعاد کوچکی دارد و برای استفاده در خانه و یا کارگاه‌های کوچک، بسیار مناسب است. بسته بندی به روش وکیوم شامل خالی نمودن هوای داخل بسته و دوخت لبه‌های بسته بندی می‌باشد.

دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی ابتدا با استفاده از پمپ وکیوم هوای داخل بسته بندی را خالی نموده و سپس با استفاده المنت‌های خود لبه‌های بسته را می‌دوزد. تماس با هوا و اکسیژن، یکی از دلایل فساد زودرس مواد غذایی است؛ با خارج کردن هوا از بسته بندی این عامل از بین می‌رود و ماندگاری محصولات افزایش پیدا می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه، می‌توانید از صفحه دستگاه وکیوم خانگی دیدن نمایید.

دستگاه سلفون کش

دستگاه سلفون کش یکی از پرکاربردترین و بهترین دستگاه‌های بسته بندی خانگی می‌باشد. این دستگاه همانطور که از نام آن پیداست وظیفه پیچیدن سلفون دور محصول یا بسته آن را دارد. البته بسته به نوع دستگاه طریقه این کار متفاوت است. برای مثال در دستگاه‌های سلفون کش دستی، وظیفه پیچیدن سلفون دور محصول به عهده اپراتور است. اما در دستگاه‌های سلفون کش اتوماتیک دستگاه به صورت خودکار سلفون را به دور محصول می‌پیچد. البته ابعاد دستگاه سلفون کش اتوماتیک بسیار بزرگ است و برای بسته بندی محصولات در کارخانجات و کارگاه‌های بزرگ استفاده می‌شود.

کار با دستگاه سلفون کش دستی بسیار راحت است. ابتدا رول سلفون را داخل محل مخصوص قرار داده و سپس آن را از زیر محصول عبور می‌دهیم. سلفون را به دور ظرف محصول پیچیده و اضافه سلفون را با استفاده از تیغه برش جدا می‌کنیم. در نهایت اتنهای سلفون را ریز ظرف محصول جمع کرده و آن را روی صفحه اتو دستگاه قرار می‌دهیم. صفحه اتو قسمت جلویی دستگاه سلفون کش دستی است که دمای آن قابل تنظیم بوده و برای چسباندن اتنهای سلفون به ظرف استفاده می‌شود. جهت مشاهده و خرید انواع این دستگاه، به صفحه دستگاه سلفون کش مراجعه نمایید.

قیمت دستگاه بسته بندی خانگی

قیمت دستگاه‌های بسته بندی خانگی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جلمه این عوامل می‌توان به: کیفیت دستگاه، نوع عملکرد، بهره وری، تکنولوژی به کار رفته، جنس بدنه و قطعات دستگاه و… اشاره نمود. برای مثال دستگاه بسته بندی دوخت دستی از دستگاه دوخت پدالی ارزان‌تر بوده و دستگاه دوخت پدالی از دستگاه دوخت ریلی ارزان‌تر می‌باشد. در هنگام خرید دستگاه بسته بندی به تیراژ و نحوه استفاده خود توجه داشته باشید و دستگاهی را خریداری نمایید که برای کار شما مناسب باشد. نحوه استفاده و کاربری شما به نوع محصولتان بستگی دارد.

سخن نهایی

بسته بندی محصولات در خانه، یکی از سودآورترین و در عین حال کم هزینه‌ترین مشاغلی است که شما می‌توانید راه اندازی نمایید. برای این کار نیاز به دستگاه بسته بندی خانگی دارید. پیش از تهیه دستگاه بسته بندی خانگی ابتدا باید نوع محصولی که می‌خواهید بسته بندی نمایید را مشخص کنید. سپس فضایی که برای این کار قرار است اختصاص دهید را مشخص کنید. پس از طی مراحل بالا، می‌توانید دستگاه بسته بندی مورد نظر خود را به آسانی تهیه نمایید. در این مطلب به معرفی بهترین دستگاه‌های بسته بندی خانگی پرداختیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *