سایت‌های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی‌هایی دارند؟

سایت‌های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی‌هایی دارند؟
  • 1402/2/31
  • گویا آی تی
  • 0
محتوا پنهان

دنیای امروز با چند دههٔ پیش تفاوت‌های بسیار زیادی کرده و اینترنت زندگی انسان‌ها را متحول کرده‌است. برقراری ارتباط مجازی تنها محدود به مکالمات افراد نشده، بلکه بازاریابی و تبلیغات نیز دیگر در وادی اینترنت رفته‌است. بخصوص پس از دورهٔ کرونا، دنیا دستخوش تغییراتی مهم شد و آن‌هم این بود که دیگر افراد علاقهٔ زیادی به قدم زدن در بازار برای خرید محصولات ندارند. نمی‌گوییم بازارگردی به‌کل جمع شده‌است، بلکه طبق آمارهای جهانی، درصد زیادی از آن به خریدهای اینترنتی اختصاص پیدا کرده‌است. همین امر سبب شده‌است تا هر کسب‌وکاری به این فکر بیفتد که ویترینی از کار خود را در فضای اینترنت به مردم ارائه بدهد. درنتیجه برای نشان داده شدن به مردم، وارد یک جنگ تمام‌عیار در پلتفرم‌های جستجو می‌شوند. کسب‌وکارها برای این‌که همیشه در صدر باشند، باید به دنبال تبلیغات بروند، آن‌هم از نوع تبلیغات گوگل. پس هر کسب‌وکاری باید بداند سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند.

تبلیغات در گوگل چیست؟

برای این‌که بدانید سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ ابتدا باید با چیستی تبلیغات در گوگل آشنا شوید. باید بدانید که یکی از سودآورترین روش‌های تبلیغات، تبلیغات در گوگل است و براساس آمارهای اعلام‌شده، روزانه ۳٫۵ میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شود. گوگل ادوردز که پلتفرم تبلیغاتی گوگل است، فرصتی استثنایی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا خود را به مخاطبان هدف نشان بدهند. برای این‌که گوگل به شما شانس دیده شدن را بدهد، باید کلمه کلیدی‌های بهینه‌سازی‌شده داشته باشید تا از طریق آن‌ها، برای مردم جستجوگر نمایش داده شوید.

باید بدانید که تبلیغات در گوگل رایگان نیست، بلکه برای آن باید بودجه‌ای را کنار بگذارید و انتظار نداشته باشید که ۱۰۰% هزینه با تبلیغات در گوگل به شما بازمی‌گردد، زیرا درست است تبلیغات گوگل می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند؛ اما به این معنا نیست که همیشه شما را در صدر جستجوها قرار می‌دهد. به‌دست آوردن رتبه‌های نخست در گوگل تنها هدف نیست، بلکه در آن جایگاه ماندن نیز بسیار مهم است و تبلیغات تنها مانند کاتالیزور به‌سرعت رشد شما کمک می‌کند. وب‌سایت شما برای این‌که در تبلیغات گوگل موفق باشد، باید ویژگی‌هایی داشته باشد که توسط طراح سایت برای شما پیاده‌سازی می‌شوند.

 

ثبت آگهی در گوگل چگونه امکان‌پذیر است؟

برای این‌که بتوانید در گوگل تبلیغات انجام دهید و بدانید سایت‌های مناسب تبلیغات در گوگل چگونه هستند، ابتدا باید یک دامنهٔ بین‌المللی داشته باشید. برای این‌که از خدمات گوگل استفاده کنید، باید کلمات کلیدیی داشته باشید که سایتتان براساس آن‌ها به مخاطب نمایش داده شود. شما باید بدانید هدفتان از تبلیغات در گوگل چیست. سپس با مشخص کردن هدف، روی کلمات کلیدیتان تصمیم بگیرید. ابزارهای مختلفی هم برای به‌دست آوردن کلمات کلیدی وجود دارند و اگر خودتان توانایی انجام آن را ندارید، می‌توانید این کار را بر عهدهٔ تیم‌های مجرب بسپارید.

پس از این‌که کلمات کلیدی خود را به‌دست آوردید، باید آگهی خود را در گوگل ثبت کنید و یکی از راه‌حل‌های آن استفاده از گوگل ادوردز است. می‌توانید کمپینی تشکیل دهید و با استفاده از آن، مخاطبان زیادی را به خود جلب کنید؛ اما گوگل ادوردزی که نام بردیم، تنها یکی از راه‌حل‌ها برای ثبت آگهی است که به دلار محاسبه می‌شود. سایت‌های دیگری در گوگل وجود دارند که بسیار پربازدید بوده و مناسب انجام تبلیغات هستند.

 

سایت‌های تبلیغات چه کاری می‌کنند؟

سایت‌هایی که به بالا رفتن شما در گوگل کمک می‌کنند، از دو طریق این کار را انجام می‌دهند؛ یکی روش بهینه‌سازی موتورهای جستجو و دیگری تبلیغات ادوردز است. برای این‌که بدانید دقیقاً این سایت‌ها چه کارهایی انجام می‌دهند و سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ با ما همراه باشید.

اولین کاری که یک سایت مناسب تبلیغات انجام می‌دهد، ارائه مشاورهٔ قوی و استراتژی تبلیغاتی حرفه‌ای است. این وب‌سایت‌ها با داشتن تخصص کافی و دانش و اطلاعات لازم، به شما مشاوره می‌دهند و یک برآورد هزینه را برای تبلیغات کسب‌وکارتان اعلام می‌کنند.

  • بستن قرارداد

یکی از مواردی که باید در خصوص سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ بدانید، بستن قرارداد درست است. سایت‌های مناسب پس از انتخاب پلن پیشنهادی از طرف آن‌ها، قراردادی قانونی و درست با شما می‌بندند. باید به بندهای قرارداد برای تبلیغات بسیار دقت کنید و یک قرارداد مناسب را امضا کنید تا در آینده به مشکل برنخورید.

  • طراحی کمپین

پس از بستن قرارداد و پرداختی‌ها، شروع کار سایت‌های تبلیغات با تشکیل کمپین در گوگل ادوردز است و این کار را به‌گونه‌ای حرفه‌ای انجام می‌دهند. کمپین‌های متفاوتی در گوگل ادوردز وجود دارند که می‌توانید مناسب‌ترین آن‌ها را که مرتبط با کسب‌وکار شماست انتخاب کنید. شما باید کمپینی را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با اهداف بازاریابی کسب‌وکارتان دارد.

 

  • انتخاب مکان جغرافیایی و زبان

پس از انتخاب کمپین مناسب، انتخاب محل نمایش تبلیغات بسیار مهم است، زیرا تعیین می‌کند تبلیغاتتان در کدام کشور و کدام ناحیه انجام شود. اگر کسب‌وکار شما فعالیتی بین‌المللی دارد، می‌توانید همهٔ کشورها را انتخاب کنید. اگر تنها مختص منطقه‌ای خاص است، پس باید همان را انتخاب کنید. مشخص کردن ناحیه برای نمایش تبلیغاتتان می‌تواند برنامهٔ بازاریابی آنلاینی که برای شما طراحی شده‌است را بهینه‌سازی کند. این یعنی می‌توانید برای ادوردز مشخص کنید که تبلیغاتتان دقیقاً برای چه ناحیه‌ای نمایش داده شود. همچنین مشخص کردن زبان نیز بسیار مهم است، زیرا در این صورت تبلیغاتتان برای افرادی نمایش داده می‌شود که همان زبان را دارند.

  • دستگاه‌ها و شبکه‌ها

پیش‌فرضی برای تبلیغات در گوگل وجود دارد که تبلیغات شما را برای تمام دستگاه‌ها و شبکه‌ها نمایش می‌دهد. یک سایت تبلیغات باید بتواند طوری تنظیمات را برای تبلیغات شما انجام بدهد که بتوانید مشخص کنید تبلیغات شما برای کدام‌یک از دستگاه‌ها و شبکه‌ها نمایش داده شود.

  • تنظیم بودجه

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، تبلیغات در گوگل هزینه دارد و شما می‌توانید بودجهٔ خود را تنظیم کنید تا دچار هدررفت هزینه نشوید. اگر می‌خواهید بدانید سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ این وب‌سایت‌ها باید بتوانند هزینهٔ شما برای تبلیغات را بودجه‌بندی کنند. به‌طوری‌که برای هر کلیک هزینه‌ای در نظر گرفته شود، زیرا گوگل هزینهٔ تبلیغات را به ازای هر کلیک روی لینک کسب‌وکار شما محاسبه می‌کند.

  • افزونه‌های گوگل ادز

گوگل ادز افزونه‌هایی دارد که کارایی بسیار زیادی در تبلیغات دارند و هرکسی به آن‌ها آشنا نیست و یک سایت تبلیغات می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. برخی از رایج‌ترین افزونه‌های گوگل امکان درج نقد، بررسی کالا، شماره تماس، آدرس و غیره است.

هزینهٔ تبلیغات در گوگل چقدر است؟

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ وب‌سایت‌های تبلیغاتی هزینه‌ای را بابت کارمزد انجام تبلیغات از شما می‌گیرند که این هزینه صرف انجام تبلیغات شما توسط تیم آن‌ها می‌شود. به‌اضافه هزینهٔ دستمزد، خود گوگل نیز هزینه‌ای برای تبلیغات از شما می‌گیرد که آن‌هم به هزینه‌ها اضافه می‌شود. هزینه‌ای که صرف تبلیغات در گوگل می‌شود، کاملاً بستگی به بودجهٔ شما و تصمیمات شما دارد که برای بخش تبلیغات آنلاین کسب‌وکار خود در نظر گرفته‌اید. هزینه‌ای که برای شروع تبلیغات در گوگل نیاز دارید، چیزی در حدود ۵ دلار آمریکاست؛ اما فاکتورهای زیادی در تعیین تبلیغات نهایی اثرگذار است. این فاکتورها شامل تعیین کلمات کلیدی، تعداد کلیک‌ها و غیره هستند که روی هزینه‌های شما اثر می‌گذارند. برخی از کلمات کلیدی وجود دارند که بسیار رقابتی‌تر هستند و برای کار کردن روی آن‌ها به بودجهٔ بیشتری نیاز دارید.

به‌طور تقریبی هزینهٔ هر کلیکی که روی لینک وب‌سایت شما می‌شود، حدود ۲ الی ۳ دلار آمریکاست؛ اما این هزینه برای کلمات فارسی کمتر است. کلمات کلیدی فارسی هزینه‌ای بین ۱۰ الی ۵۰ سنت دارند که می‌توان گفت نسبت‌به کلمات انگلیسی به‌صرفه‌تر است. درست است که تبلیغات در گوگل رایگان نیست؛ اما بازدهی آن به‌قدری است که ترافیک و سودآوری کسب‌وکار شما را به میزان قابل‌توجهی بالاتر می‌برد. تبلیغاتی که در گوگل انجام می‌شود، تنها به‌صورت متنی نیست، بلکه به‌صورت تصویری نیز امکان‌پذیر است. این نوع تبلیغات در گوگل، درون وب‌سایت‌های دیگری نیز مانند یوتیوب به کاربران نمایش داده می‌شود که هزینهٔ جداگانه‌ای دارد.

سایت‌های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی‌هایی دارند؟

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ به دلیل این‌که تبلیغات برای هر کسب‌وکاری هزینه‌ای به همراه دارد، بسیار مهم است که تیم انتخابی شما توانایی لازم برای این کار را داشته باشد. در غیر این صورت، متحمل هزینه می‌شوید و ممکن است بودجهٔ شما هدر برود و نتیجهٔ مطلوبی نیز نگیرید. بنابراین باید وب‌سایت تبلیغاتی که انتخاب می‌کنید این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  • شما را به رنک یک گوگل برساند

این وب‌سایت‌ها با داشتن تبحر و دانش کافی، می‌توانند کسب‌وکار شما را به رنک یک گوگل برسانند. رسیدن به رنک یک گوگل اصلاً کار آسانی نیست و نیازمند صرف زمان، تجربه و هزینه است و اگر تیمی قادر به انجام آن باشد، به همهٔ این‌ها نیاز دارد. تنها تکنیک گوگل ادز نیست که برای رسیدن به رنک یک گوگل استفاده می‌شود، بلکه باید متدهای زیادی را به‌کار گرفت. ازجملهٔ این متدها انجام سئو روی وب‌سایت شماست و می‌توانید علاوه‌بر انجام تبلیغات، سئو سایت را نیز به آن‌ها بسپارید.

  • اکانت اختصاصی

می‌خواهید بدانید سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ آن‌ها باید یک اکانت اختصاصی در اختیار شما قرار بدهند و تبلیغات شما را به‌طور اختصاصی از طریق این وب‌سایت انجام دهند. اهمیت این اکانت اختصاصی به این است که شما به‌عنوان یک کسب‌وکار بتوانید به آن دسترسی داشته باشید. یک وب‌سایت تبلیغاتی معتبر، این دسترسی را به شما خواهد داد. از طریق این دسترسی به‌راحتی می‌توانید وارد اکانت گوگل ادز شوید و میزان درآمد کمپین طراحی‌شده را به‌طور دقیق بررسی کنید.

  • تیم پشتیبانی قوی

وب‌سایت تبلیغاتی باید دارای یک تیم پشتیبانی قوی باشد که در صورت بروز هر مشکلی، بتواند آن را رفع‌ورجوع کند. وب‌سایت‌های آنلاین به‌صورت ۲۴ساعته و در ۷ روز هفته باز هستند. بنابراین نمی‌توان تایم خاصی برای آن‌ها در نظر گرفت. در هرلحظه‌ای از شبانه‌روز ممکن است مشکلاتی برای اکانت گوگل یا دیگر موارد پیش بیاید. اهمیت تیم پشتیبانی در این مواقع مشهود می‌شود؛ وب‌سایتی که تیم پشتیبانی قوی داشته باشد، در هرلحظه پاسخگوی شما خواهد بود.

  • کلمه کلیدی

برای هر کسب‌وکاری، یافتن کلمات کلیدی مناسب یک دغدغهٔ بسیار مهم به‌شمار می‌آید و باید کاملاً براساس اصول خاصی به‌دست بیاید. این کلمات را می‌توان به‌راحتی به‌دست آورد؛ اما این‌که چقدر مناسب هستند و چقدر کارایی دارند، باید توسط یک متخصص تشخیص داده شود. بنابراین کسب‌وکارها نباید ریسک کنند، چون ممکن است با یک کلمه کلیدی اشتباه، هزینهٔ تبلیغاتشان را هدر بدهند. بنابراین تیم متخصصی که در وب‌سایت‌های تبلیغاتی وجود دارند، باید بتوانند این کلمات را به‌دست بیاورند. درصورتی‌که کلمات به‌صورت اصولی و تخصصی به‌دست آید، امکان رشد زیادی را به کسب‌وکار شما خواهند داد.

  • ابرازهای گوگل

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ باید بدانید که برای استفاده از ابزارهای گوگل، معمولاً باید هزینه بپردازید و این هزینه‌ها براساس دلار محاسبه می‌شوند. افرادی که در ایران هستند، به دلیل وجود تحریم‌ها، به حساب‌های بین‌المللی دسترسی مستقیم ندارند. آن‌ها برای پرداخت این هزینه‌ها دچار مشکلات فراوانی هستند، زیرا دسترسی به پی پال، مستر کارت و غیره ندارند. وب‌سایت‌های تبلیغاتی حرفه‌ای به تمام ابزارها دسترسی مستقیم دارند و این دغدغه را برای شما حل می‌کنند. در این صورت شما می‌توانید تبلیغات را با خیال راحت به آن‌ها بسپارید و دیگر نگران هزینهٔ ابزارهای پولی نباشید.

  • بررسی دقیق وب‌سایت

برای این‌که تبلیغات شما به‌خوبی بازدهی داشته باشد، باید وب‌سایتتان بی‌نقص باشد و نباید مشکلات بنیادی داشته باشد. اگر به هر دلیلی درون وب‌سایت شما ایراداتی وجود داشته باشد، ممکن است تبلیغاتی که انجام می‌دهید به ثمر نرسد. یک وب‌سایت تبلیغاتی باید بتواند وب‌سایت شما را به‌دقت بررسی کند و مشکلات احتمالی موجود در آن را تشخیص دهد. درصورتی‌که این مشکلات برطرف شود، تبلیغات به‌راحتی به بازدهی می‌رسند و کسب‌وکارتان از آن نفع خواهد برد. این مشکلات درصورتی‌که برطرف نشوند، در وسط کار ممکن است تمام راهی که رفته‌اید را خراب کنند.

 

  • آموزش و مشاورهٔ رایگان

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ در صورتی بخواهید از بین پلن‌های تبلیغاتی یک وب‌سایت تبلیغاتی یکی را انتخاب کنید، قطعاً نیاز به راهنمایی دارید. یک تیم قوی باید بتواند مشاورهٔ تخصصی و خوبی را به شما ارائه بدهد تا بتوانید به‌درستی تصمیم بگیرید. این مشاوره‌ها تنها نباید برای ابتدای کار باشد، بلکه در طول مسیر نیز ممکن است بارهاوبارها نیاز به مشاوره پیدا کنید. وب‌سایت تخصصی تبلیغات باید بتواند در هر قسمتی، مشاوره‌های درستی را به شما ارائه بدهد تا مسیر را به‌درستی بپیمایید. همچنین آموزش رایگان نیز بخش مهمی از ماجراست، زیرا در حین انجام پروژه قطعاً نیاز به آموزش پیدا می‌کنید. بهترین حالت این است که وب‌سایت انتخابی شما در طول مسیر کنارتان باشد و قدم‌به‌قدم فعالیت‌ها را به شما آموزش دهد تا به نتیجهٔ مطلوب برسید.

  • زمان دست شما باشد

این‌که چقدر در صدر جستجوها بمانید، کاملاً بستگی به شما دارد و این وب‌سایت‌های تبلیغاتی باید بتوانند تا هر زمان شما را در صدر نگه دارند. با توجه به هزینه‌ای که می‌کنید و همکاری شما، تیم حرفه‌ای می‌تواند کسب‌وکارتان را لینک اول جستجوها قرار دهد.

  • افزایش نرخ تبدیل

تبلیغات مؤثر باید بتواند نرخ تبدیل را به‌طور چشمگیری بالا ببرد و یک وب‌سایت تبلیغاتی باید دقیقاً بتواند این کار را به بهترین نحو انجام دهد. نرخ تبدیل یعنی به ازای هر کلیکی که روی لینک شما شده، چقدر از محصولات یا خدماتتان را فروخته‌اید. البته ممکن است وب‌سایت شما برای فروش نباشد و این تبلیغات به جهت برندینگ انجام شود. در هر صورت نرخ تبدیل یعنی نتیجهٔ مطلوبی که انتظار دارید، می‌تواند کلیک روی قسمت‌های مختلف وب‌سایت باشد. تعامل کاربر، تماس با کسب‌وکار، پر کردن فرم مشاوره و غیره، جزو نرخ تبدیل به‌حساب می‌آید. در هر صورت اگر می‌خواهید بدانید سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ افزایش نرخ تبدیل یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این وب‌سایت‌هاست، زیرا تمام هزینه‌ها و زحمات، همگی برای رسیدن به این نقطه هستند.

  • گزارش دقیق

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ وب‌سایت‌های تبلیغاتی باید بتوانند یک گزارش شفاف و دقیق با جزئیات به مشتری‌ها ارائه دهند تا دقیقاً بدانند که کجای کار هستند. پروسهٔ کلی تبلیغات باید مشخص باشد و تغییرات احتمالی که قرار است روی آن اعمال شود هم باید به اطلاع مشتری رسانده شود.

  • داشتن تنوع در پلن‌های تبلیغاتی

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ یک وب‌سایت تبلیغاتی حرفه‌ای و معتبر باید پلن‌های متفاوت تبلیغاتی را برای مشتریان خود آماده کند تا بتوانند براساس بودجهٔ خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. پلن‌های متفاوت امکان انتخاب به مشتری می‌دهد و در این صورت مشتری می‌فهمد که تیم تبلیغات برای آن‌ها ارزش قائل است. همچنین در این پلن‌های تبلیغاتی قیمت‌ها به‌طور دقیق نوشته شده‌است و مشتریان هنگام انتخاب گمراه نمی‌شوند. گاهی اوقات هم وب‌سایت‌ها روی پلن‌هایی که قیمت بیشتری دارند تخفیفاتی اعمال می‌کنند که می‌تواند به نفع مشتریان باشد.

 

  • امکان استفاده از تخفیف‌های گوگل

گاهی اوقات شرکت گوگل روی برخی از هزینه‌های خود تخفیف‌های خوبی اعمال می‌کند و یا هدایایی را به حساب‌های کاربری اختصاص می‌دهد. این وب‌سایت‌ها باید بتوانند از تخفیف‌ها و هدایا مطلع شده و آن‌ها را برای حساب کاربری شما فعال کنند.

  • امکان پرداخت با واحدهای پولی مختلف

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ با توجه به نوساناتی که در بازار ارزهای ایران وجود دارد، دلار و یورو جزو ارزهایی هستند که هر روز دستخوش نوسان می‌شوند. امکان پرداخت با واحدهای ارزی مختلف مانند لیر که نوسان کمتری دارد، سبب می‌شود مشتریان کمتر دچار ضررهای نوسان ارزی بشوند. البته این نکته را باید بدانید که گوگل واحدهای ارزی را به معادل دلار تبدیل می‌کند و هر هزینه‌ای در نظر بگیرد، براساس دلار محاسبه می‌شود. اگر هزینهٔ هر کلیک به دلار باشد و شما بخواهید با لیر پرداخت کنید، باید مقدار لیر پرداختی معادل مقدار دلاری باشد که گوگل برای آن آیتم در نظر گرفته‌است.

  • استفاده از کوپن ۶۰۰دلاری

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ اگر بخواهید برای اولین بار تبلیغات در گوگل را انجام بدهید، به‌عنوان هدیه‌ای از طرف گوگل کوپنی ۶۰۰ دلاری به شما تعلق می‌گیرد. بسیاری از وب‌سایت‌های تبلیغاتی این کوپن را در اختیار مشتری قرار نمی‌دهند. بنابراین خوب است بدانید این کوپن وجود دارد. تیمی که قوی باشد، کوپن اولیهٔ مشتری را در اختیارش قرار می‌دهد.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ پس‌ از این‌که در این خصوص اطلاعاتی کسب کردید، بد نیست بدانید دیجیتال مارکتینگ چقدر اهمیت دارد. رسانه‌های اجتماعی امروزه رشد بسیار زیادی داشته‌اند و سهم بزرگی از زندگی ما را به خود اختصاص داده‌اند. افراد از صبح که روز خود را شروع می‌کنند، در حال پرسه زدن درون وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستند. دیجیتال مارکتینگ می‌تواند یک راه بسیار مؤثر برای دیده شدن کسب‌وکار شما باشد.

دیجیتال مارکتینگ به کسب‌وکارهایی که به‌صورت آنلاین فعالیت دارند، کمک می‌کنند تا قدرت بیشتر و اعتبار پیدا کنند، یعنی به‌طور مستقیم روی برندینگ آن کسب‌وکار اثر می‌گذارند و به افزایش نرخ تبدیل وب‌سایت‌ها کمک شایانی می‌کنند. برای این‌که بتوانید به‌راحتی از مزایای دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید، باید با انواع آن آشنا باشید. درصورتی‌که آشنایی کامل نداشتید، می‌توانید این کار را به عهدهٔ شرکت‌های متخصص و معتبر بسپارید. این شرکت‌ها به شما کمک می‌کنند تا بهترین استراتژی‌های بازاریابی را برای کسب‌وکارتان داشته باشید. همچنین با بررسی انواع راهکارهای دیجیتال مارکتینگ، راهی عالی و مستقیم را پیش پای شما می‌گذارند. این راه‌کارها به‌درستی کسب‌وکار شما را به سمت هدفتان هدایت می‌کنند و کار را به بهترین نحو انجام می‌دهند.

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ وب‌سایت‌های تبلیغاتی از ابزارهایی تخصصی استفاده می‌کنند و کاملاً براساس نوع کسب‌وکار شما تشخیص می‌دهند که کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است. خیلی از این شرکت‌ها طراحی وب‌سایت، سئو، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات گوگل، بازاریابی محتوا و غیره را انجام می‌دهند. برخی از آن‌ها نیز تنها در یک فیلد تخصصی کار می‌کنند، به‌عنوان مثال، تنها روی سئو تمرکز دارند.

امکان تبلیغات در گوگل برای دامنهٔ ir

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ این وب‌سایت‌ها باید بتوانند براساس دامنهٔ شما تبلیغات مناسب را برایتان انجام دهند. همان‌طور که می‌دانید، پسوند دامنه‌ای که در کشور ایران استفاده می‌شود، با ir نمایش داده می‌شود. این پیشوند اختصاصی برای ایران است؛ اما همان‌طور که می‌دانید، کشور ایران مورد تحریم‌های جهانی است. گوگل نیز تبلیغات خود را برای دامنهٔ ir تحریم کرده بود و برای انجام تبلیغات باید هزاران ترفند به‌کار می‌رفت. خبر خوب این است که دوباره امکان تبلیغات برای دامنهٔ مختص ایران برگشته است؛ اما برای آن شرایط خاصی وجود دارد. کاربرانی که در کشورهای دیگر مانند آمریکا و غیره هستند، امکان دیدن تبلیغات وب‌سایت شما با دامنهٔ ایران را ندارند. این تبلیغات تنها برای کشور ایران قابل‌مشاهده است و اگر کسب‌وکاری قصد فعالیت بین‌المللی را داشته باشد، باید دامنهٔ مناسب تهیه کند.

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ تشخیص تهیهٔ دامنه به عهدهٔ وب‌سایت تبلیغاتی است، زیرا وظیفهٔ بررسی کامل کسب‌وکار شما را به عهده خواهد داشت. این وب‌سایت‌ها کمپین‌هایی را تنظیم می‌کنند که از آن طریق بتوانید با وجود دامنهٔ ایران، تبلیغات مؤثری در ایران انجام دهید. در این کمپین‌ها امکان تنظیم بسیاری از ویژگی‌ها وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • نمایش تبلیغات به افرادی که دقیقاً کلمه کلیدی موردنظر را سرچ کرده‌اند.
  • نمایش تبلیغات براساس زمان، مکان، روز خاص، زبان موردنظر، نوع مرورگر، نوع دستگاه و غیره.

بررسی رفتار مخاطبان و هدایت تبلیغات

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟یکی از ویژگی‌های مهم این وب‌سایت‌ها توانایی تحلیل نتایج است. هنگامی در پروسهٔ انجام تبلیغات هستید، باید فیدبک‌ها را به‌طور مداوم بررسی کنید. این فیدبک‌ها سبب می‌شوند رفتار مخاطبان را بتوانید آنالیز کنید. با آنالیز رفتارها، می‌توان به‌راحتی پروسهٔ تبلیغات را هدایت کرد و نتایج مثبتی رسید. البته تحلیل و بررسی نتایج کار آسانی نیست و نیاز به دانش و تخصص خاص خود دارد.

نمایش تبلیغات برای چه کسانی باید صورت بگیرد؟

این‌که تبلیغات باید برای چه کسانی نمایش داده شود، براساس استراتژی تبلیغاتی شما انجام می‌شود و تشخیص بر عهدهٔ شما و وب‌سایت تبلیغاتی است. گوگل امکان هدفمندسازی تبلیغات را به کاربران ارائه داده تا بتوانند با شفافیت بیشتری به تبلیغ بپردازند. این‌گونه است که اگر شما محصول یا خدمات خاصی ارائه دهید، دیگر نیاز نیست آن را در معرض دید همه قرار دهید، بلکه می‌توانید تنها به مخاطبان خاص خود که به دنبال آن محصول هستند نمایش دهید.

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ این سایت‌ها با بررسی محصول یا خدمات مورد ارائه شما، تشخیص می‌دهند که چگونه باید تبلیغات را هدایت کنند. براساس تصمیماتی که گرفته می‌شود، وب‌سایت‌های تبلیغاتی کمپین‌ها را طوری تنظیم می‌کنند که به مخاطبان درست نمایش داده شود.

امکان مذاکره با گوگل

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ شرایط متفاوتی پیش می‌آید که نیاز دارید به‌طور مستقیم با گوگل مذاکره داشته باشید و این مذاکرات روند خاص خود را دارند. گاهی نیاز دارید به‌صورت مستقیم از طریق تلفن یا تماس تصویری با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. گاهی هم نیاز است که مکاتبه داشته باشید. مکاتبات از طریق ایمیل صورت می‌گیرند و نحوهٔ نوشتار و بیان بسیار مهم است. گاهی اکانت شما مسدود می‌شود و هزینه‌ای که در آن داشتید نیز به همراهش دچار مسدودی می‌شود. مشکلات این‌چنینی تنها با مکاتبه و مکالمهٔ مستقیم با گوگل احتمال رفع‌ورجوع دارد. بنابراین مکاتبات باید توسط اشخاصی انجام شود که دارای تخصص در این حوزه باشند تا بتوانند تا حد امکان مشکل را مرتفع سازند.

انتخاب عنوان مناسب برای تبلیغات گوگل

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ این وب‌سایت‌ها باید بتوانند یک عنوان مناسب را برای تبلیغات در گوگل انتخاب کنند، زیرا مهم‌ترین اقدام است. اولین چیزی که در نسخهٔ تبلیغاتی شما دیده می‌شود و به چشم مخاطب می‌آید همین عنوان مناسب است. این عنوان است که می‌تواند مخاطب را به کلیک کردن وادارد و باید کاملاً هوشمندانه انتخاب شود. هنگامی‌که تیم تبلیغات برای فرایند تبلیغاتی شما برنامه‌ریزی می‌کنند، باید کلمات کلیدی و سرفصل‌ها به‌طور دقیقی بررسی کنند.

این عنوان‌ها جزو اولین موردی هستند که به چشم مخاطب می‌آیند و می‌توانند کمپین تبلیغاتی را به نابودی برسانند یا به موفقیت برسانند. گوگل ادز حداکثر دارای ۳ عنوان است که آن‌ها را با علامت | از یکدیگر جدا می‌سازد. هرکدام از این عناوین تعداد ۳۰ کاراکتر را شامل می‌شوند و دارای محدودیت هستند، یعنی بیشتر از ۳۰۰ کاراکتر امکان‌پذیر نیست. این عناوین باید به‌قدری قانع‌کننده و مرتبط باشند که توجهٔ جستجوگر را به خود جلب کنند. همچنین این عناوین باید اطلاعات ضروری و مرتبط در خصوص موضوعی که آن را تبلیغ می‌کنید را به اطلاع مخاطب برسانند.

بهترین آگهی‌های تبلیغات در گوگل

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ این وب‌سایت‌ها باید بتوانند بهترین آگهی را برای شما تنظیم کنند و فاکتورهای اساسی را برای آن رعایت کنند. بهترین آگهی‌ها دارای فاکتورهای زیر هستند:

  • فاکتور زمان

یکی از زمان‌برترین المان‌ها در طراحی کمپین تبلیغاتی، نوشتن متن آگهی است، یعنی شما نمی‌توانید تنها با زدن چند کلیک، یک متن مناسب تهیه کنید. باید پس از این‌که کمپین ایجاد شد، تیم تبلیغات زمان مناسبی را روی نوشتن آگهی بگذارد و روی آن تمرکز داشته باشد. خیلی از وب‌سایت‌ها در تهیه و تنظیم کمپین‌ها تبحر زیادی دارند؛ اما هنگام ایجاد متن تبلیغاتی دچار مشکل می‌شوند و موارد دیگر نیز آنقدر عجله‌ای و سریع این آیتم را پر می‌کنند که گاهی پر از عبارات نامفهوم یا غیرجذاب می‌شود. آگهی‌ای که روی آن وقت گذاشته نشده باشد و باعجله و بدون مفهوم روی گوگل برود، به‌جای این‌که مخاطب را جذب کند، او را قطعاً دفع خواهد کرد.

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ آن‌ها باید بتوانند علاوه‌بر ایجاد کمپین، روی متن آگهی نیز تمرکز گذاشته و به نحواحسنت آن را انجام دهند. اگر این مرحله به‌خوبی انجام نشود، عملاً هزینه‌ای که صرف تبلیغات کرده‌اید، به هدر خواهد رفت.

  • استفاده از تمام ظرفیت‌های موتور جستجوگر گوگل

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟هنگامی‌که تصمیم به ساخت یک آگهی در گوگل می‌گیرید، باید بدانید که گوگل دارای یک‌سری امکانات و ظرفیت‌های خاص است. توصیه می‌کنیم از همهٔ آن‌ها استفاده کنید تا تبلیغات جذاب و گیراتری داشته باشید؛ اما آیا همهٔ افراد دسترسی به این امکانات دارند و یا کار با آن‌ها را بلد هستند؟ سایت‌های تبلیغاتی بهتر از هرکسی می‌توانند این تبلیغات را برای شما آماده کنند، زیرا تمام امکانات و جزئیات را از بر هستند. به‌عنوان مثال، هد لاین دارای محدودیت ۳۰کاراکتری و دسکریپشن نیز دارای محدودیت ۹۰کاراکتری است و تعداد آن را گوگل به این موارد محدود کرده‌است. این دو قسمت باید با عباراتی جذاب و گیرا نوشته شود. به‌طوری‌که مخاطب بلافاصله با خواندن آن ترغیب به ورود در سایت شود.

  • مشورت با مشتری

یکی از بهترین راه‌ها برای این‌که یک آگهی بسیار جذاب و گیرا داشته باشید، گرفتن مشورت از خود صاحبان کسب‌وکارهاست، زیرا آن‌ها بهتر محصول یا خدمات خود را می‌شناسند و بهتر می‌توانند در این حوزه به سایت‌های تبلیغاتی کمک کنند. سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ وب‌سایت‌هایی که در همهٔ مراحل نظر مشتری را می‌خواهند و از آن‌ها مشورت می‌گیرند، بهترین وب‌سایت‌های تبلیغاتی هستند، زیرا درنهایت تبلیغات به‌طور اختصاصی برای آن کسب‌وکار ارائه می‌شود و آن‌ها به‌عنوان صاحبانش حق دادن نظر مستقیم را دارند.

تبلیغات گوگل بهتر است یا سئو وب‌سایت

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ آیا این وب‌سایت‌ها روی سئو هم کار می‌کنند؟ تا این قسمت مقاله توضیحات بسیاری در خصوص تبلیغات در گوگل دادیم؛ اما ممکن است شما به این فکر کرده باشید که چرا باید از گوگل ادز استفاده کنیم؟ چرا رسیدن به رتبه یک جستجوها را از طریق سئو وب‌سایت انجام ندهیم؟

  • تفاوت سئو و ادوردز

کاملاً مشهود و واضح است که بین بازدیدکنندگان از سایت، در دو حالت تفاوت‌هایی وجود دارند. آن دسته از بازدیدکنندگان که از طریق جستجو و گشت‌وگذار در وب‌سایت‌ها به سایت شما رسیده‌اند، معمولاً دنبال اطلاعات هستند. در مقابل این موضوع، افرادی که روی تبلیغات کلیکی کلیک می‌کنند دقیقاً به دنبال آن هدف هستند و خرید اولویت آن‌هاست. می‌توان گفت که شما خیلی به ترافیک‌های میلیونی که از طریق بازدیدکنندگان طبیعی به‌دست می‌آیند نیاز ندارید. آن‌ها از طریق مرور و گشتن در وب‌سایت‌ها تنها می‌توانند ترافیک وب‌سایت را بالا ببرند. مهم‌ترین نکته در اینجا افزایش نرخ تبدیل است که از طریق تبلیغات کلیکی بهتر و بیشتر به‌دست می‌آید، زیرا از طریق گوگل ادوردز، بازدیدکنندگان هدفمند و خاص وارد سایت شما می‌شوند که هدفشان خرید یا استفاده از خدمات شماست.

  • رقابت بین دو روش

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ آن دسته از وب‌سایت‌هایی که تنها روی سئو تمرکز نمی‌کنند و تبلیغات کلیکی برایشان اولویت دارد، بهترین سایت‌های تبلیغاتی هستند. البته باید بدانید سئو و تبلیغات در گوگل اصلاً رقیب یکدیگر نیستند، بلکه مکمل هم هستند. این دو ابزار قدرتمند در کنار هم می‌توانند شما را برای رسیدن به هدفتان یاری کنند. هنگامی‌که قصد دارید ترافیک سریع‌تری را وارد سایت خود کنید، بهتر است که از ابزار گوگل ادوردز استفاده کنید. زمانی هم که به دنبال به‌دست آوردن موفقیت‌هایی طولانی‌مدت و پایدار هستید، می‌توانید روی سئو حساب کنید.

  • تولید محتوا

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ این وب‌سایت‌ها نباید شما را در دوراهی قرار بدهند، یعنی نباید مجبور شوید که بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید بلکه باید هر دو را به‌طور موازی پیش ببرید. کارایی این دو ابزار باهم تفاوت دارد و هر کدام هدفی واحد را دنبال می‌کنند، یکی برای افزایش ترافیک و دیگری برای افزایش فروش. شما باید همیشه اولویت را به کاربران خود بدهید و برای او محتوای باکیفیتی مهیا کنید. این محتوای باکیفیت باید طبق اصول سئو و تمیز و مرتب باشند تا نظر مخاطب را جلب کنند. برای این‌که در صدر جدول گوگل برسید، نباید بیش‌ازاندازه وب‌سایتتان را بهینه‌سازی کنید، بلکه باید محتوایی مرتبط تهیه کنید تا خواننده را به تعامل دعوت کنید.

  • ترکیب هردو روش

با توجه به مواردی که گفته شد، پیشنهاد می‌شود از هر دو روش برای دستیابی به نتایج بهتر استفاده کنید. حتماً در ابتدا سعی کنید گوگل ادوردز را برای وب‌سایتتان فعال کنید؛ اما بدانید سایت‌های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ شما می‌توانید در مدت‌زمانی که وب‌سایت شما از طریق تبلیغات در صدر جستجوها قرار گرفته‌است، آن را بهینه کنید. اگر به‌صورت مکمل این اقدامات را انجام دهید، وب‌سایت شما به مدت طولانی در صدر جستجوها قرار خواهد گرفت.

آیا تبلیغات گوگل برای همهٔ برندها مناسب است؟

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ تا اینجای کار با تبلیغات گوگل و حوزهٔ فعالیت این شرکت‌ها به‌خوبی آشنا شدید؛ اما ممکن است به سؤالی مهم برخورده باشید، آیا این تبلیغات برای همهٔ وب‌سایت‌ها مناسب است؟ آیا برندهای شهرت دار هم می‌توانند از آن استفاده کنند یا دیگر نیازی به تبلیغات گوگل ندارند.

  • برندهای مشهور

برندهایی که دارای شهرت هستند و طی سال‌ها در بین مردم جاافتاده‌اند، مشتریان ثابت خود را دارند و تنها دغدغهٔ آن‌ها گسترش کسب‌وکارشان است. کاربران برای این‌که وارد سایت آن‌ها شوند، نام آن‌ها را سرچ می‌کنند و روی اولین گزینه کلیک می‌کنند. این کار اتفاقی معمولی است که ممکن است برای برندهای شناخته‌شده هزاران و یا میلیون‌ها بار در روز رخ دهد. گاهی اوقات برندهای کوچک‌تر، از این موقعیت‌ها سوءاستفاده می‌کنند و با استفاده از تبلیغات گوگل و کلیدواژهٔ نام برندهای بزرگ، ترافیک را از آن خود می‌کنند. درصورتی‌که این اتفاق‌ها رخ دهد، کسب‌وکارهای مشهور می‌توانند از تبلیغات کلیکی برای جلوگیری از این اتفاق، استفاده کنند. هزینهٔ ‌این تبلیغات برای برندهای مشهور سنگین نیست و می‌توانند از وب‌سایت‌های تبلیغاتی استفاده کنند.

  • برندهای غیرمعروف

آن دسته از برندهایی که هنوز نوپا هستند، برای راه‌یابی به بازار رقابت بین کسب‌وکارهای بزرگ‌تر باید از تبلیغات استفاده کنند. سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ آن‌ها به برندهای نوپا کمک می‌کنند تا در گوگل جایگاهی پیدا کنند. در این صورت این برندها دیگر دچار مشکلات برندهای بزرگ از جهت سوءاستفاده از نامشان نیستند و خطری برای آن‌ها وجود ندارد.

درمجموع باید بگوییم که تبلیغات کلیکی گوگلی برای این برندها بسیار ضروری است و به‌سرعت رشدشان کمک بسیاری خواهد کرد، زیرا در زمان بسیار کمی به صدر گوگل می‌رسند و در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. این کار باعث می‌شود نام آن‌ها بیشتر و مستقیم‌تر شنیده شود و تعدادی مشتری را به خود جذب کنند.

  • توصیه کاربردی

در موارد بسیاری مشاهده شده‌است که بیشترین نرخ تبلیغ در گوگل شامل خود برند کسب‌وکار است. دلیل این اتفاق این است که افراد جستجوگری که برند شما را جستجو کرده‌اند، احتمال بالاتری برای خرید دارند. باوجوداین اگر بخواهید اولین باشید در برند خود، حتماً باید هزینه کنید و تبلیغات کلیکی را انجام دهید.

سخن پایانی

سایت های مناسب تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟ در این مقاله تمام تلاشمان را کردیم تا اهمیت تبلیغات کلیکی را به شما اطلاع دهیم. همچنین ویژگی‌هایی که باید وب‌سایت‌های تبلیغاتی داشته باشند را نیز باهم بررسی کردیم. به دلیل این‌که باید برای این کار هزینه کنید، حتماً بهترین سایت را برای انجام تبلیغات خود انتخاب کنید. تبلیغات در گوگل به‌طور مستقیمی می‌تواند روی کسب‌وکار شما اثر بگذارد و نتیجهٔ کار را به‌سرعت رشد دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *