آموزش حذف ویروس از لپتاپ و کامپیوتر بدون آنتی ویروس

آموزش حذف ویروس از لپتاپ و کامپیوتر بدون آنتی ویروس
  • 1402/3/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

آیا نگران این هستید که لپ تاپ شما ممکن است ویروس داشته باشد؟ اگر رایانه شما آلوده است، یادگیری نحوه خلاص شدن از شر ویروس کامپیوتر ضروری است. در این مطلب به شما آموزش حذف ویروس از لپتاپ و کامپیوتر بدون آنتی ویروس را خواهیم گفت.

نحوه حذف ویروس از لپ تاپ بدون نرم افزار آنتی ویروس ویروس هر برنامه ای است که برای تغییر، سرقت یا حتی نابودی اطلاعات شخصی شما در رایانه، لپ تاپ یا هر دستگاهی طراحی شده است. حتی نمی دانید چه زمانی ویروس ها در دستگاه شما بارگذاری می شوند. دلایل ابتلا به ویروس توسط دستگاه شما شامل بارگیری آنلاین، ایمیل و حتی دستگاه های جانبی در لپ تاپ شما است.

نحوه حذف ویروس از لپ تاپ بدون آنتی ویروس

روش ۱: از Task Manager برای خلاص شدن از شر ویروس استفاده کنید

چگونه می توان ویروس را به سرعت از رایانه حذف کرد؟ می توانید از Task Manager استفاده کنید. ابتدا باید برنامه های مرتبط با ویروس را بر روی لپ تاپ خود متوقف کنید. سپس، باید تیک سرویس مشکوک را در Task Manager بردارید. می توانید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱: اجرای برنامه های مرتبط با ویروس را بر روی لپ تاپ خود متوقف کنید.

۱٫ کلیدهای Ctrl + Shift + Esc را همزمان فشار دهید تا برنامه Task Manager باز شود.

۲٫ به برگه Processes بروید، هر فرآیند در حال اجرا فهرست شده در پنجره را بررسی کنید.

۳٫ هنگامی که فرایند در حال اجرا مربوط به ویروس را پیدا کردید، باید روی آن کلیک کرده و روی گزینه End Task کلیک کنید تا مانع از آلوده شدن لپ تاپ شما شود.

مرحله ۲: تیک سرویس مشکوک را بردارید.

۱٫ روی File کلیک کنید تا Run new task را انتخاب کنید، سپس در کادر MSConfig را تایپ کرده و روی OK کلیک کنید.

۲٫ به برگه Service بروید و سپس تیک سرویس مشکوک را بردارید؛ روی Apply و OK کلیک کنید تا کار تمام شود.

روش ۲: از خط فرمان برای حذف ویروس های رایانه استفاده کنید

شاید تعجب کنید که چگونه می توان ویروس را با روش های دیگر حذف کرد. همچنین می توانید از Command Prompt برای حذف ویروس ها از رایانه بدون آنتی ویروس استفاده کنید. دستورالعمل های دقیق به شرح زیر است:

مرحله ۱: cmd را در نوار جستجو تایپ کنید، سپس روی اولین نتیجه راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

مرحله ۲: تایپ کلمه F و Enter را فشار دهید. (حرف درایو پارتیشن یا دستگاه آلوده را “F” جایگزین کنید.)

مرحله ۳: سپس می توانید attrib -s -h -r /s /d *. * را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

مرحله ۴: dir را تایپ کرده و Enter را فشار دهید. این دستور همه فایل ها را بارگذاری می کند، از جمله پرونده هایی که مخفی شده اند و هر فهرست یا زیر پوشه ای را پاک می کند.

مرحله ۵: به عنوان مرجع، یک نام ویروس ممکن است شامل کلماتی مانند “autorun” و “.inf” به عنوان پسوند باشد. بنابراین، اگر چنین پرونده های مشکوکی را پیدا کردید، del autorun.inf را تایپ کنید تا ویروس حذف شود.

روش ۳: نرم افزارها و برنامه های جدید نصب شده را بررسی کنید

گاهی اوقات، برنامه یا نرم افزار تازه نصب شده ممکن است مقصر نباشد، اما ممکن است افزونه توسط ویروس آلوده شده باشد. در این صورت، مراحل زیر را دنبال کنید تا بدانید چگونه ویروس را از رایانه حذف کنید.

مرحله ۱: تنظیمات را در کادر Search تایپ کنید تا برنامه Settings باز شود، سپس به قسمت برنامه ها بروید.

مرحله ۲: به قسمت Apps & features بروید، برنامه نا آشنایی را پیدا کنید که فکر می کنید ویروس دارد، روی آن کلیک کنید و روی گزینه حذف کلیک کنید.

به این ترتیب می توانید ویروس را بدون آنتی ویروس از لپ تاپ حذف کنید.

روش ۴: از حالت ایمن برای حذف ویروس استفاده کنید

با پیچیده تر و پیشرفته تر شدن ویروس ها و بدافزارهای مدرن، گاهی اوقات نمی توانید آن را در Task Manager حذف کنید. همچنین می توانید ویندوز ۱۰ خود را در حالت Safe Mode بوت کنید تا ویروس ها از لپ تاپ بدون آنتی ویروس حذف شوند. مراحل به شرح زیر است:

ابتدا باید وارد Safe Mode شوید؛ سپس، می توانید مراحل بعدی را ادامه دهید:

مرحله ۱: msconfig را در نوار Search تایپ کنید تا برنامه System Configuration باز شود.

مرحله ۲: در پنجره System Configuration، روی زبانه Boot کلیک کنید.

مرحله ۳: در مرحله بعد، جعبه راه اندازی ایمن را علامت زده و روی دکمه Network کلیک کنید. اکنون، روی دکمه اعمال و دکمه OK کلیک کنید.

سپس، می توانید از حالت ایمن خارج شوید و در اینجا همه مراحل خلاص شدن از شر ویروس بدون آنتی ویروس آمده است، حالا باید ویروس حذف شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *