آیا پاوربانک باتری گوشی را خراب می کند؟

آیا پاوربانک باتری گوشی را خراب می کند؟
  • 1402/3/9
  • گویا آی تی
  • 0

پاوربانک یکی از لوازم جانبی کاربردی است که فواید بسیار زیادی به همراه دارد. با این حال از زمان پیدایش پاوربانک عده‌ای از افراد بر این باور هستند که استفاده از پاوربانک منجر به خراب شدن گوشی موبایل می‌شود.

حتی برخی از کاربران بیان می‌کنند که از وقتی از پاوربانک استفاده می‌کنند باتری گوشی آن‌ها آسیب‌دیده و شارژ کمتری نگه می‌دارد. این موضوع سبب می‌شود که برخی از افراد نسبت به پاوربانک دلسرد شده و از خرید آن اجتناب کنند. اما واقعیت چیست؟ آیا واقعا پاوربانک باتری گوشی را خراب می‌کند؟ در ادامه این موضوع را به‌طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آیا مضر بودن پاوربانک برای باتری گوشی واقعیت دارد؟

هر وسیله کاربردی که برای اولین بار روانه بازار می‌شود با مخالفت‌های متعددی همراه می‌شود. این موضوع برای پاوربانک نیز صادق است چرا که برخی از افراد بدون این که حتی یک بار از پاوربانک استفاده کنند، بر این باور هستند که پاوربانک یکی از اصلی‌ترین دلایل خراب شدن باتری است. این نظریه تنها بر اساس حدس و گمان بیان شده است و تاکنون هیچ مدرکی برای اثبات آن مطرح نشده است.

با توجه به این قضیه می‌توان اطمینان حاصل کرد که این نظریات توسط کاربران منتشر شده است و هیچ پایه و اساس علمی ندارد. چرا که لوازم جانبی گوشی موبایل از جمله پاوربانک طبق استانداردهای جهانی تولید می‌شوند. بنابراین زمانی که یک دستگاه پاوربانک طبق استاندارد ساخته شده و کاملاً با کیفیت باشد هیچگونه آسیبی به باتری گوشی یا خود گوشی وارد نخواهد کرد.

پاوربانک زمانی می‌تواند به گوشی شما آسیب وارد کند که استانداردهای لازم را نداشته و کیفیت پایینی داشته باشد. همچنین شما باید هنگام خرید پاوربانک از سازگاری دستگاه با گوشی موبایل خود مطمئن شوید سپس اقدام به خرید پاوربانک کنید. چرا که خرید پاوربانک ضعیف و استفاده نادرست از پاوربانک می‌تواند مشکلاتی را برای گوشی شما به ارمغان بیاورد.

پاوربانک‌های آسیب‌رسان چه ویژگی‌هایی دارند؟

همانطور که در قسمت قبلی نیز اشاره کردیم استفاده از پاوربانک استاندارد و با کیفیت هیچ مشکلی برای باتری گوشی به وجود نمی‌آورد. اما در صورتی که محصول خریداری شده توسط شما کیفیت لازم را نداشته باشد باعث آسیب دیدن گوشی از جمله باتری آن می‌شود.

برای این که در دام افراد سودجو نیافتید و پاوربانک‌های آسیب‌رسان را شناسایی کنید باید ویژگی‌ها آن را بدانید. به‌طور کلی پاوربانک‌های آسیب‌رسان دارای ویژگی‌های زیر هستند:

 

  • کیفیت ساخت پایینی دارند: این مدل از پاوربانک‌ها از قطعات ضعیف و غیراستاندارد ساخته شده‌اند. کیفیت پایین پاوربانک یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که منجر به آسیب دیدن گوشی می‌شود.
  • برند ناشناخته‌ای دارند: معمولاً پاوربانک‌های آسیب‌رسان توسط برندهای ناشناخته به بازار عرضه می‌شوند. به‌عنوان مثال یک برند خوش‌نام همچون انکر اعتبار خود را با تولید محصولات بی‌کیفیت به خطر نمی‌اندازد.
  • فاقد شارژ هوشمند هستند: پاوربانک‌ها باید قابلیت شارژ هوشمند داشته باشند. بهره‌مندی از این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که از تکمیل شدن شارژ باتری گوشی مطلع شوید. همچنین شارژ هوشمند از قرار گرفتن باتری گوشی در معرض شارژ بیش از حد یا دمای زیاد جلوگیری می‌کند. اما متاسفانه پاوربانک‌های غیراستاندارد فاقد این ویژگی هستند و باعث می‌شوند که باتری گوشی شما آسیب ببیند.

خرید پاوربانک غیر استاندارد چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

خرید پاوربانک غیراستاندارد یکی از مهم‌ترین عواملی است که کاهش کیفیت باتری و عملکرد آن را به همراه دارد. البته این تنها مشکلات ناشی از خرید پاوربانک غیراستاندارد نیست. علاوه بر این مشکلات خرید چنین محصولی باعث آسیب دیدن گوشی شما می‌شود. در حالت کلی آسیب‌های ناشی از خرید پاوربانک غیراستاندارد عبارت‌اند از:

 

  • هنگ کردن گوشی در هنگام شارژ
  • کم و زیاد شدن مدت زمان شارژدهی باتری
  • سوختن خازن‌های برد و عدم کارکرد اسپیکر
  • داغ شدن بیش از حد باتری در هنگام شارژ با پاوربانک
  • از کار افتادن تاچ گوشی در هنگام شارژ کردن با پاوربانک
  • افت ناگهانی میزان شارژ نمایش داده شده در گوشی

 

چطور خطرات ناشی از پاوربانک برای گوشی را به صفر برسانیم؟

کاهش خطرات ناشی از پاوربانک

پاوربانک‌ها جزو تجهیزات جذاب و کاربردی هستند که استفاده از آن‌ها در حال افزایش است. این موضوع باعث شده است که برخی از افراد سودجو برای کسب سود بیشتر کالاهای فیک را به جای پاوربانک‌های اصلی به فروش برسانند. بنابراین باید هنگام خرید پاوربانک به یک سری نکات ویژه توجه فرمایید تا از آسیب دیدن گوشی خود جلوگیری کنید. این نکات عبارت‌اند از:

 

  • پاوربانک مورد نیاز خود را از یک فروشگاه معتبر و قابل اعتماد خریداری کنید.
  • به دنبال خرید محصولات ارزان قیمت نباشید. دقت داشته باشید که برای ساخت یک محصول با کیفیت هزینه زیادی صرف می‌شود به همین جهت طبیعی است که قیمت معقولی داشته باشد. پس اگر می‌خواهید محصولی استاندارد و با طول عمر بالا داشته باشید نباید فریب قیمت یک محصول را بخورید.
  • بهترین برندها را برای خرید پاوربانک انتخاب کنید. برندهای مختلفی در زمینه ساخت پاوربانک فعالیت می‌کنند؛ بنابراین شما گزینه‌های بیشتری برای خرید خواهید داشت. اما باید توجه داشته باشید که خرید پاوربانک ساخت یک برند معتبر خیال شما را از بابت خرید یک محصول استاندارد راحت می‌کند.
  • پاوربانک انرجایزر، شیائومی و پاوربانک انکر از جمله بهترین پاوربانک‌های با کیفیت و شناخته شده موجود در بازار هستند که می‌توانید برای خرید انتخاب کنید.
  • سازگاری پاوربانک با گوشی خود را مد نظر داشته باشید. پاوربانکی که قصد خرید آن را دارید باید از همه نظر با گوشی شما هماهنگی داشته باشد. در صورتی که پاوربانکی با این خصوصیات را خریداری کنید هیچ گونه مشکلی برای باتری گوشی شما به وجود نخواهد آورد.

خرید پاوربانک استاندارد و با کیفیت

با توجه به اهمیت استفاده از پاوربانک و همچنین جلوگیری از آسیب دیدن باتری گوشی لازم است که از محصولات با کیفیت استفاده کنید. پاوربانک‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و در طرح‌های مختلف روانه بازار می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود که شما گزینه‌های بیشتری برای انتخاب داشته باشید.

با این حال کار شما را برای خرید پاوربانک سخت‌تر می‌کنند. اما جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. چراکه خرید از فروشگاه‌های معتبر، تمام این مشکلات را برطرف می‌کند. یک فروشگاه معتبر انتخاب کنید و با خیال راحت خرید خود را از آنجا انجام دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *