روترهای دوبانده بی‌سیم تی پی لینک؛ قطعی اینترنت رو حتی وقتی از مودم دور شدی فراموش کن!

روترهای دوبانده بی‌سیم تی پی لینک؛ قطعی اینترنت رو حتی وقتی از مودم دور شدی فراموش کن!
  • 1402/3/9
  • گویا آی تی
  • 0

اگر مایلید اینترنت پرسرعت و بدون قطعی را در سراسر محیط منزل یا محیط کار خود داشته باشید، بدون شک روتر تی پی لینک توجه شما را با ویژگی‌های سخت‌افزاری و قابلیت‌های بیشمار جلب می‌کنند. این روتر که از آخرین نسل تکنولوژی وای فای بهره می‌برند، اتصال بی‌سیم پرسرعت و بهینه به اینترنت و شبکه را برای بازی‌های آنلاین، تماس‌های ویدئویی، پخش باکیفیت ویدئو و انتقال فایل فراهم می‌کنند. همچنین روترهای دوبانده بی‌سیم تی پی لینک با پهنای باند مناسب امکان اتصال هم‌زمان دستگاه‌های بیشتری را بدون کاهش سرعت فراهم می‌کنند؛ بنابراین در ادامه همراه ما باشید تا به معرفی یکی از مهم ترین تجهیزات شبکه یعنی روترهای دوبانده پی لینک بپردازیم.

روترهای دوبانده بی‌سیم تی پی لینک

محصولات تی پی لینک با امکانات و قیمت مناسب در میان کاربران محبوبیت بسیاری دارند. روترهای دوبانده بی‌سیم تی پی لینک از این قاعده مستثنا نیستند. تی پی لینک بار دیگر به تولید روتر‌های دوبانده پرقدرت پرداخته که برای تمامی شبکه‌ها، ازجمله شبکه‌های خانگی کوچک، اداری و زیرساخت‌ها مناسب هستند. این روترهای پرقدرت با امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری منحصربه‌فرد خود و پشتیبانی از دو باند فرکانسی کیفیت و سرعت مناسبی از اینترنت وای فای را برای کاربران فراهم می‌کنند. در ادامه به مدل‌های محبوب و مقرون‌به‌صرفه می‌پردازیم.

ax10

روتر دوبانده بی‌سیم تی پی لینک مدل TP-Link Archer AX10 WiFi به جدیدترین فناوری بی‌سیم وای فای نسل ۶ مجهز شده است که نسبت به نسل‌های قبلی سرعت بیشتر، ظرفیت بالاتر و کاهش تراکم شبکه را به ارمغان آورده است. نسل ۶ وای فای به دلیل استفاده بهتر از طیف فرکانسی، سرعت وای فای سریع‌تر و پایدار را ارائه می‌دهد و در تخصیص منابع بسیار کارآمدتر و عملکرد بهتری دارد. یکی از نکات قابل‌توجه این است که استفاده از یک روتر مجهز به وای فای ۶ باعث بهبود عملکرد دستگاه‌های AC Wireless می‌شود. البته ax10 از تمام استانداردهای قبلی وای فای ۸۰۲٫۱۱ و همه دستگاه‌های مجهز به قابلیت وای فای پشتیبانی می‌کند.

سرعت گیگ

شما می‌توانید با روتر دوبانده Archer AX10 بدون اتصال به پورت گیگ به سرعت گیگابیتی دست پیدا کنید؛ زیرا که این روتر در باند ۵ گیگاهرتزی سرعتی تا ۱۲۰۱ و در باند ۲٫۴ گیگاهرتزی سرعتی تا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را در اختیار شما قرار می‌دهد و درمجموع به ۱٫۵ گیگ سرعت دسترسی خواهید داشت.

اتصال بدون محدودیت

علاوه بر این دیگر خبری از مشکل شلوغی و تعداد زیاد کاربران نیست؛ زیرا با این روتر می‌توانید دستگاه‌های بیشتری را نسبت به قبل به شبکه متصل کنید؛ به‌عبارت‌دیگر این روتر با فناوری نسل ۶ فای وای به همراه تکنولوژی‌های OFDMA و MU-MIMO داده‌های بیشتری را به دستگاه‌های متصل ارسال می‌کند و تأخیر را کاهش می‌دهد.

قابلیت OFDMA به چندین دستگاه اجازه می‌دهد تا از یک باند به‌طور هم‌زمان استفاده کنند. علاوه بر این تکنولوژی MIMO پهنای باند را تجزیه کرده و برای دستگاه‌های جداگانه ارسال می‌کند (برخلاف روتر‌های سینگل یوزر که پهنای باند را تنها در اختیار یک دستگاه قرار می‌دهند)؛ بنابراین شما می‌توانید به‌طور هم‌زمان به بازی آنلاین بپردازید، تماس تصویری خود را برقرار کنید و از وبگردی خود لذت ببرید.

سخت‌افزار قوی

از شگفتی‌های این دستگاه خوش قیمت پردازنده مدرن سه هسته‌ای ۱٫۵ گیگاهرتزی است که با پردازش قوی کیفیت برقراری ارتباط بین روتر و دستگاه‌های متصل را بدون قطعی و بافر تضمین می‌کند. این پردازنده به همراه ۲۵۶ مگابایت رم و ۱۶ مگابایت حافظه فلش حجم عظیمی از انتقال داده فراهم می‌کند و تأخیر در شبکه شما را به حداقل می‌رساند.

روتر دوبانده بی‌سیم تی پی لینک مدل Archer AX10 به لطف ۴ آنتن خارجی قوی و با استفاده از تکنولوژی پوشش وای فای را در سراسر محیط گسترش می‌دهد و به تمرکز سیگنال وای فای در جهت دستگاه‌های متصل کمک می‌کند. همچنین باوجود ۴ پورت می‌توانید از سرعت پهنای باند خود تا ۱ گیگابیت بر ثانیه نهایت استفاده را ببرید و رایانه‌های شخصی، تلویزیون‌های هوشمند و کنسول‌های بازی خود را به یکی از چهار درگاه LAN اترنت گیگابیتی وصل کنید و اتصالات سیمی سریع و مطمئنی داشته باشید. شما می‌توانید این محصول را با قیمت حدودی ۳ تا ۴ میلیون تومان تهیه کنید.

قابلیت‌های پیشرفته

  •         رابط نرم‌افزاری Tether که هم نسخ تحت وب و هم نسخه تلفن همراه دارد به راه‌اندازی و مدیریت کمک می‌کند.
  •         پشتیبانی از قابلیت TP-Link OneMesh این امکان را فراهم می‌کند که بااتصال با دستگاه‌های مشابه یک شبکه Mesh با پوشش یکپارچه و واحد کل خانه ایجاد کرد.
  •         قابلیت Wi-Fi Dead-Zone Killer به‌تمامی نقاط تحت پوشش سیگنال وای فای را مخابره می‌کند و دیگر خبری از نقاط کور نخواهد بود.
  •         با قابلیت رومینگ هوشمند نیز هنگام حرکت با دستگاه‌های متصل به وای فای دیگر وقفه‌ای در سرعت احساس نخواهید کرد.

ax72

روتر دوبانده بی‌سیم تی پی لینک مدل Archer AX72  یکی از جدیدترین محصولات تی پی لینک وای فای ۶ و کاملاً مشابه مدل Archer AX73 با ابعاد کمی کوچک‌تر و قیمت مقرون‌به‌صرفه تری است. این محصول با طراحی مشابه به AX73 و محفظه‌های تهویه در دو طرف قدرت خنک‌کنندگی کافی دارد و باوجود ۶ آنتن خارجی ابعاد مناسب و ظاهر چشم‌نوازی دارد.

مشخصات فیزیکی و سخت‌افزاری

دستگاه Archer AX72 به معماری Qualcomm IPQ0518 SoC مجهز شده است که شامل یک پردازنده ۶۴ بیتی ARM A53 دو هسته‌ای ۱ گیگاهرتزی و یک NPU تک‌هسته‌ای اختصاصی برای تسریع وظایف شبکه است و با رم ۵۱۲ مگابایتی پشتیبانی می‌شود. علاوه بر ۵ عدد پورت لن گیگابیتی، دستگاه Archer AX72 دارای یک پورت USB است که می‌تواند به‌عنوان سرور اشتراک فایل از طریق پروتکل Samba، DLNA، FTP و TimeMachine استفاده شود که با اکثر دستگاه‌های موجود در بازار از جمله اکثر تلویزیون‌های هوشمند سازگار است.

وای فای پرسرعت گیگابیتی با پوشش دهی فوق‌العاده

سرعتی که این روتر در اختیار شما قرار می‌دهد فراتر از انتظار شما خواهد بود. Archer AX72 در باند ۲٫۴ گیگاهرتز سرعتی تا ۵۷۴ مگابیت بر ثانیه و در باند ۵ گیگاهرتزی سرعتی تا ۴٫۸ مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کنند.

همچنین وجود ۶ آنتن قدرتمند خارجی با توان ۵ و بهره‌وری از تکنولوژی‌های MU-MIMO و OFDMA به کاهش تراکم شبکه کمک می‌کند و اجازه دسترسی هم‌زمان تا ۱۰۰ دستگاه را فراهم می‌کند، با کمک Beamforming امکان تمرکز سیگنال در جهت دستگاه‌های متصل و درنتیجه اینترنتی پایدار و یکپارچه خواهیم بود.

دسترسی به خدمات امنیتی TP-Link HomeShield

پشتیبانی از این خدمات به روتر شما اجازه دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته برای محافظت از شبکه و اینترنت اشیا می‌دهد و شبکه خانگی شما را ایمن نگه می‌دارد و از تمام مشتریان متصل در برابر DDoS، سایت‌های مخرب و نفوذ محافظت می‌کند و یک محیط شبکه ایمن برای داده‌ها و حریم خصوصی شما ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید این دستگاه را با قیمت حدودی ۷ تا ۸ میلیون تومان تهیه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *