۳۹ فیلم که هیچوقت نباید ببینید!

۳۹ فیلم که هیچوقت نباید ببینید!
  • 1397/5/4
  • زهرا معبودی
  • 4

فیلم های سینمایی و یا حتی سریال ها، فرصتی برای گذران اوقات فراغت هستند. حتی اگر، شما وقت خود را صرف دیدن سریال و یا فیلمی کنید که هیچ چیزی از آن عایدتان نمی شود، قطعا وقت خود را به بطالت گذرانده اید.

 

لیست بهترین فیلم های ۲۰۲۱

 

 

از آن جا که وقت بسیار ارزش دارد و ما برای وقت شما بسیار ارزش قائلیم بر آن شدیم تا لیستی از فیلم هایی که نباید وقتتان را صرف آن ها کنید، یا اصطلاحا، فیلم هایی که نباید دید را به شما معرفی می کنیم. پیش از دانلود یا خرید هر فیلم، این لیست را بررسی کنید تا شما را از بدترین فیلم ها و بی محتوا ترین فیلم های سینمایی مطلع کنیم.

 

برج تاریک

برج تاریک نام فیلمی است که توسط هالیوود، و با اقتباس از رمان مشهوری به همین نام، اثر استفن کینگ ساخته شده است. در این فیلم، یک محافظ، قصد دارد از یک برج بزرگ و یک کودک ده یازده ساله مراقبت کند. این مراقبت ها برای جلوگیری از آسیب ها و سو قصد های یک سیاه پوست رخ می دهد.

فیلم هایی که نباید دید
Dark Tower قطعا عنوان یکی از از فیلم هایی که نباید دید، را با خود یدک می کشد

از آن جا که داستان فیلم، برگرفته شده از یک رمان مشهور است، بسیاری از افراد تمایل پیدا می کنند تا این فیلم را ببینند اما کسانی که آن را تجربه کرده اند از نقطه نظرات زیر فیلم را منفی نقد کرده اند:

  • جلوه های ویژه ضعیف
  • کارگردانی ضعیف
  • بازیگری غیر قابل قبول
  • انتخاب نا مناسب نقش و شخصیت ها
  • عاری از احساس بودن

 

مرد حصیری ( ۲۰۰۶ )

مرد حصیری داستان فیلمی است که در آن، بیشتر روحیه فمینیستی مورد انتقاد واقع شده است. داستان فیلم در دهکده ای رخ می دهد که تمام و کمال، همه کاره آن زن ها هستند و مردان در آن نقشه وسیله و البته بردگانی هستند که زن ها با آن به هدف خود می رسند. هر چند داستان بازی با هدف پیدا کردن یک دختر، شکل می گیرد اما در انتها، داستان به آن جا ختم می شود که، زن ها مورد نقد شدید قرار گرفته و روحیه آنان را به صورت شرور و بد نیت، جلوه می دهند.

 Wicker Man یا مرد حصیری داستانی از روایت های ضد فمینیستی افراطی! از آن فیلم هایی که نباید دید
Wicker Man یا مرد حصیری داستانی از روایت های ضد فمینیستی افراطی! از آن فیلم هایی که نباید دید

از ان جا که احساس می شود این فیلم، بتواند دیدگاه کلی و دید مردم را نسبت به جامعه زنان تغییر دهد و از طرفی، نگاه کاملا افراطی به جامعه زنان دارد، از نظر بینندگان، حتی آقایان کاملا بی ارزش تلقی شده است.

 

مادر ( ۲۰۱۷ )

نام فیلم مادر، ذهن ها را به سمت فیلم های هندی سوق می دهد. اما داستان این فیلم، که فیلمی غیر هندی است، از آن جا شروع می شود که زنی، هرگز حضور در اجتماع را لذت بخش نمی داند. به همین خاطر تلاش دارد که در منزل خود سپری کند. از طرفی همسرش مردی اجتماعی است و نوعی روحیه آزار دهندگی نیز دارد. از این رو، با دعوت افرادی به منزل، روحیه همسر خود را مورد آزار قرار می دهد.

مادر! عنوانی زیبا برای یکی از فیلم هایی که نباید دید چرا که داستان فیلم قوی نیست
مادر! عنوانی زیبا برای یکی از فیلم هایی که نباید دید چرا که داستان فیلم قوی نیست

این فیلم بین دو دسته مورد نقد مثبت و منفی واقع شد اما در نهایت، منتقدان منفی فیلم مادر، به آن رتبه ای داده اند که ارزش دانلود کردن  دیدن ندارد. پس مادر هم به لیست فیلم هایی که نباید دید، پیوست.

 

راید

اگر به دنبال یک فیلم بی سرو ته و بی معنی هستید، می توانید فیلم راید را دانلود کنید. این فیلم، حول محور یک نرم افزار موبایلی درست شده است. این نرم افزار که در واقع برای اجاره خودرو ساخته شده است.

Ryde یا راید، عنوان یکی از فیلم هایی است که فقط وقت شما را به هدر می دهد و اعصابتان را خرد می کند
Ryde یا راید، عنوان یکی از فیلم هایی است که فقط وقت شما را به هدر می دهد و اعصابتان را خرد می کند

فردی به عنوان راننده خودرو انتخاب می شود و مسافرانی را سوار می کند. اما این که به مقصد می رسند یا نه کاملا مبهم است. در آخرین دقایق این فیلم، راننده دختر جوانی را سوار می کند که قصد سر به نیست کردن آن دارد، اما به هر دلیلی نمی تواند این کار را انجام دهد! و فیلم به پایان می رسد.

 

به نظر می رسد که این فیلم تا حدودی نقد منفی تکنولوژی بوده است اما شاید راهکاری باشد تا شر و قتل و شیوه آن را به دیگران یاد دهند. به هر حال این فیلم از نظر منقدان، پذیرفته شده نبود و آن را در لیست فیلم هایی که نباید دید، قرار دادند.

 

آخرین چهره

آخرین چهره داستان فیلمی است که اگر کمی تیزبین باشید، احساس می کنید که شعور شما را به بازی گرفته اند. یا حداقل به این فکر می کنید که قصه های بی سرو ته برایتان تعریف می کنند. داستان فیلم در کشورهایی مثل سودان و آفریقا به تصویر کشیده شده اما همه چیز مصنوعی است. 

آخرین چهره عنوان فیلمی است که کاملا مصنوعی شکل گرفته و حس خوبی القا نمی کند
آخرین چهره عنوان فیلمی است که کاملا مصنوعی شکل گرفته و حس خوبی القا نمی کند

به عنوان مثال شما نمی توانید نشانی از زندگی سیاه پوستان و حتی آداب و رسوم ان ها ببینید.

شخصیت اصلی فیلم مردی است که خیر است و قصد دارد که عملیات انسان دوستانه ای انجام دهد. در این راستا با یک جراح همکار می شود. عشقی که بین این دو بوجود می آید موجب می شود که داستان فیلم در لحظه عاشق شدن متوقف شود و یک داستان عاشقانه ضعیف از آن شکل گیرد.

مهم ترین مشکل این فیلم، را می توان داستان پردازی ضعیف و دو قطبی بودن آن نامید. البته که عدم طبیعی بودن محیط فیلم نیز به افزایش نمرات منفی آن کمک کرده است. بنابراین بیاد داشته باشید که آخرین چهره هم از ان دسته فیلم هایی که نباید ببینید، طبقه بندی شده است.

 

روز مرگ مبارک

این فیلم داستان یک روز از زندگی فردی است که درست روزی که قرار است بمیرد، به دام می افتد. این فیلم یکی دو ساعته، به طور متوالی، نشان دهنده زندگی مردی است که همان یک روز از عمرش را چندین بار زندگی می کند. در هر بار زندگی تجربه هایی کسب می کند که همه نشان دهنده یک داستان ضعیف و کسل کننده است.

از آن جا که داستان فیلم کلیشه ای است و جریان دنباله ای آن، غیر طبیعی جلوه می کند، آن را در دسته فیلم هایی که نباید دید قرار داده اند
از آن جا که داستان فیلم کلیشه ای است و جریان دنباله ای آن، غیر طبیعی جلوه می کند، آن را در دسته فیلم هایی که نباید دید قرار داده اند

شاید بیشترین چیزی که بتواند به این فیلم امتیاز مثبت دهد، صحنه هایی است که در ان نقش اصلی فیلم احساس شکرگزاری و قدر شناسی دارد!

 

فیلم فاجعه ( Disaster movie ) محصول ۲۰۰۸

فیلم فاجعه داستان گروهی از پسران نوجوان و جوان است که با هم قصد تفریح دارند اما در یک شب، با چند حادثه مواجه می شوند که به ظاهر این حوادث طبیعی جلوه می کند.

از نظر تماشاگران این فیلم از آن دسته فیلم هایی است که نه اساس و بنیان درستی دارد و نه برای آن انرژی خرج شده باشد.

فیلم هایی که نباید دید
فیلم فاجعه از نظر داستانی و بازیگری، یک فاجعه برای سینمای جهان است

از جمله نقاط ضعف این فیلم عبارتند از:

  • داستان ضعیف
  • کارگردانی ضعیف
  • شوخی های بی مزه
  • دیالوگ های بی ارزش

با وجود این المان ها خوب می فهمیم که از نظر منتقدین کدام فیلم هایی ارزش دیدن ندارند

 

لئا ( ۲۰۱۱ )

داستان فیلم لئا از یک دانشگاه شروع می شود. لئا دختری است که زندگی اش دو وجه دارد. یکی نگهداری از مادربزرگش و دیگری دانشگاه!

لئا فیلمی با موضوعی مبهم و داستانی که ارزش دیدن را ندارد
لئا فیلمی با موضوعی مبهم و داستانی که ارزش دیدن را ندارد

او تصمیم می گیرد به هر دلیلی که شده یک رقاصه شود! بنابراین بعد از دانشگاه تنها هدفش رسیدن به کلاب است!

در فیلم خبری از علت اصلی رقاصه شدن، سر نوشت دانشگاه و حتی سرنوشت لئا در کلاب و حضور به صورت رقاصه اصلا مشخض نیست.

فیلم به طور کاملا مصنوعی پیش می رود و آن جا که هنوز کسی نتیجه ای نگرفته و در درک فیلم عاجز مانده تمام می شود و به همین راحتی دو ساعت از عمر شریف بیننده به باد می رود.

 

 فیلم Halfway   

فیلم Halfway که محصول سال ۲۰۰۹ است را با نام یک فیلم عاشقانه می شناسند اما نباید فریب این نام را خورد. داستان از آن جا شکل می گیرد که پسر و دختر نوجوانی به هم علاقه پیدا می کنند

داستانی عاشقانه، بی محتو و خسته کننده! این از آن فیلم هایی که نباید ببینید است..
داستانی عاشقانه، بی محتو و خسته کننده! این از آن فیلم هایی که نباید ببینید است..

 داستان به قدری ضعیف و دیالوگ ها بی مزه و خسته کننده است که گاهی بیننده با خود فکر می کند که، زندگی عاشقانه برخی نوجوان ها از این فیلم دیدنی تر است!

 

Wolf Creek

Wolf Creek نام فیلمی است که محصول سال ۲۰۰۵ است. اگر به دنبال فیلمی با سلیقه آمریکایی ها هستید، توصیه می کنیم که این فیلم را خط بزنید. داستان فیلم از جاده هایی شروع می شود که در آن چند مسافر گم شده اند و دچار حوادث خاصی می شوند.

فیلمی که بینندگان آن زیاد اما امتیاز رضایت بخشی آن پایین بوده است.
فیلمی که بینندگان آن زیاد اما امتیاز رضایت بخشی آن پایین بوده است.

از آن جا که این فیلم با بودجه بسیار کمی تهیه شد اما فروش بین المللی آن بالا بوده ولی میزان توجه و نظرات مثبت به آن مخصوصا در امریکا پایین بوده است.

بیشتر بخوانید: معرفی برترین فیلم های اکشن ۲۰۱۸

 مرد خانواده

مرد خانواده داستان زندگی مردی است، که در ابتدای داستان مرد هر چیزی هست الا مرد خانواده! او در فضای کاری اش غرق می شود و به هر دری می زند تا جایگزین رئیسش شود! اما قانون خلقت این است که هر جا که کم بگذاری، در نهایت باید یک جا آن را جبران کنی. 

فیلم هایی که نباید دید
مرد خانواده روایت داستانی است که در آن افراط و تفریط و پیامد آن به تصویر کشیده شده اما امتیاز رضایت بخشی نداشته است

مرد خانواده درست آن جا به این حقیقت پی می برد که وقتی بر مسند ریاست می نشیند، تا به آرزوهایش جامعه عمل بپوشاند، فرزندش دچار بیماری صعب العلاج می شود و او ناچار می شود، که کار را رها کند و به دنبال سلامتی پسرش باشد.

منتقدان این فیلم را با عنوان های زیر معرفی کرده اند و از شما می خواهند که هرگز این فیلم را نباید دید.

  • رشته ای از کلیشه های دستکاری شده
  • کسالت آور، بی اثر
  • بسیار مصنوعی
  • بی سر و ته

 

باغ های شب

Gardens of the Night نام فیلمی است که قصد داشت به صورت یک فیلم آموزنده درآید اما داستان فیلم و کارگردانی ان به قدری ضعیف بود که هرگز نتوانست بار اموزنده محسوسی داشته باشد.

فیلمی که قصد داشت آموزنده باشد اما خسته کننده و کلیشه ای شد
فیلمی که قصد داشت آموزنده باشد اما خسته کننده و کلیشه ای شد

داستان ضعیف این فیلم حاوی یک نفش اصلی است که یک دختر نوجوان آن را بازی می کند. این دختر توسط آدم رباها ربوده شده و دست به اعمال خلاف می زند و تا بزرگ سالی با همین رفتار ها بزرگ می شود.

  • عدم جذابیت
  • نداشتن داستان قوی
  • بی اثر بودن
  • به تصویر کشیدن بدی ها

از جمله ویژگی های این اثر بوده است.

 

خانه بی صدا

خانه بی صدا یا Silent House محصولی از سال ۲۰۱۱ است. نام فیلم به گونه ای است که بسیاری از افراد تمایل پیدا کردند تا آن را ببینند اما هر کس که تجربه همراهی با این فیلم داشت، نظر منفی خود را در مورد آن ابراز می کرد. داستان این فیلم کمی ترسناک است اما عاری از هیجان است.

داستانی از خانه ای که با اشابح عجین است و روایتگر یک فیلم خشن و ترسناک است
داستانی از خانه ای که با اشابح عجین است و روایتگر یک فیلم خشن و ترسناک است

بدین صورت که فردی در خانه ای به دام می افتد و با شیاطین و ارواح درگیر می شود.

با توجه به امتیازهایی که به این فیلم داده شد می توان حدس زد که بیش از نیمی از افراد با آن مخالفت کرده اند.

 

خانه

خانه عنوان فیلمی است که با شنیدن آن انتظار داریم با یک فیلم خانوادگی با بگراند انرژیکی گرم روبرو شویم اما به ظاهر سازنده این فیلم قصد داشته فیلم را به صورت کمدی، شکل دهد. این را می توان از بازیگران مطرح و کمدینی فهمید که برای فیلم به کار گرفته است.

فیلمی کمدی! که نه داستان، نه بازی و نه روایتش کمدی است و بلکه بسیار کلیشه ای است
فیلمی کمدی! که نه داستان، نه بازی و نه روایتش کمدی است و بلکه بسیار کلیشه ای است

داستان بازی بدین صورت است که یک زوج، یک کازینوی زیر زمینی باز می کنند تا خرج دانشگاه و تحصیل فرزند خود را از آن درآورند اما در خلال راه اندازی این کازینو، وارد عرصه مواد مخدر می شوند و گنگستر شهر می شوند.

با شروع فیلم و گذشتن دقایقی متوجه خواهید شد که اصلا در این فیلم خبری از کمدی و طنز نیست و همین موجب سرخوردگی بینندگان این فیلم می شود چرا که قشرخاصی به دنبال فیلم های کمدی با بازیگری این دو فرد مشهور هستند.

 

Sidewalls

Sidewalls هم فیلمی است که سال ۲۰۱۱ ساخته شده است. هدف این فیلم به صحنه کشیدن یک روایت عاشقانه است اما داستان بسیار ضعیف بازی، موجب شده که نتوان از آن فیلم خوبی استخراج کرد.

Sidewalls داستانی از زندگی عاشقانه دختر و پسری که هیچ جای زندگی شان هیجان ندارد
Sidewalls داستانی از زندگی عاشقانه دختر و پسری که هیچ جای زندگی شان هیجان ندارد

در این فیلم دو دوختر و پسر شهری که در فضای سنگین و سرد شهری زندگی می کنند به هم علاقه پیدا می کنند و فرار می کند و داستان تمام می شود!

  • عدم داستان مفهومی
  • عدم نقش نمایی خوب
  • عدم جذابیت

و عدم خیلی چیزها موجب شد که این فیلم به عنوان یک فیلم آبکی شناخته شود!

آشنایی با برتین فیلم های جدید ۲۰۱۸: آیا با ۳۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۸ آشنایی دارید؟

 

Eye of the Beholder

این فیلم نیز، مجموعه ای معمایی است که در نهایت به دنبال کردن یک قاتل سریالی ختم می شود. فیلمی که در سه کشور کانادا، استرالیا و بریتانیا ساخته شده و۳۵ میلیون دلار هزینه داشته، حتی نتوانست با این داستان خسته کننده و تکراری، ۱۵ میلیون دلار هم فروش داشته باشد و این موضوع موجب شد که منقدان ان را فیلمی پوچ و بی ارزش تلقی کنند.

Eye of the Beholder فیلمی خسته کننده و کلیشه ای، از ان دسته فیلم هایی که نباید دید
Eye of the Beholder فیلمی خسته کننده و کلیشه ای، از ان دسته فیلم هایی که نباید دید

امتیاز این فیلم از ۱۰، رتبه ۴ بوده است!

 

ملاقات با شیطان یا Meeting Evil

نام فیلم Meeting Evil به معنی ملاقات با شیطان شاید عنوان جذابی باشد اما داستان فیلم بدین صورت است که خودروی مردی در مکانی خراب می شود و دست روزگار با فردی مواجه می شود تا برای این مشکل به او کمک کند. اما این دو فرد به صورت کاملا مصنوعی به هم گره می خورند و در اتفاقات در گیر موضوعاتی می شوند.

 ملاقات با شیطان فیلمی با عنوانی جذاب اما از آن دسته فیلم هایی که نباید دید
Meeting Evil یا ملاقات با شیطان فیلمی با عنوانی جذاب اما از آن دسته فیلم هایی که نباید دید

این داستان، متن جذاب و اثر گذاری ندارد و معمولا بینندگان دیدن آن را به وقت تلف کردن، شبیه کرده اند.

  • عدم داستان جذاب
  • مصنوعی بودن روابط و رخداد ها
  • بی هدف بودن

از جمله ویژگی های جذابیت این فیلم است!

 

Wish Upon

این فیلم داستانی بسیار خیالی دارد. در این فیلم دختری نوجوان صاحب جعبه ای است که در این جعبه یک هیولا واقع شده است. این هیولا می تواند ۷ آرزوی بزرگ او را برآورده کند اما به ازای هر آرزو باید یک نفر بمیرد!

7 آرزو به ازای مردن 7 نفر! فیلمی که خودخواهی را رواج می دهد و از آن دسته فیلم هایی که نباید ببینید است..
7 آرزو به ازای مردن ۷ نفر! فیلمی که خودخواهی را رواج می دهد و از آن دسته فیلم هایی که نباید ببینید است..

شاید این فیلم در ابتدا جذاب باشد اما بخش های تکراری و بی هدف آن موجب می شود که شما تنها از این فیلم این موضوع را دریافت کنید که با دختری مواجه هستید که بسیار جاه طلب است و به خاطر آرزوهایش حاضر است جان دیگران را بگیرد.

در صورتی که برای وقت خود بیشتر ارزش قائل هستید این فیلم را هم خط بزنید.

 

دفترچه خاطرات یک بی عرضه: مسافرت طولانی

این فیلم در واقع داستانش به گونه ای است که اگر می خواهید کودک نوجوانتان را از همین حالا،  بدشانس و فلک زده  کنید، او را تشویق کنید تا این فیلم را ببیند.

داستان فیلم در واقع مربوط به پسر بچه ای است که بدبیاری ها و بد شانسی های زیادی دارد.

فیلم هایی که نباید دید
اگر می خواهی فرزندت را بی عرضه و بد شانس و شکست خورده بار بیاوری! این فیلم را به خوردش بده.

در این فیلم صحنه هایی وجود دارد که ممکن است شما را بسیار منزجر کند. در کنار صحنه های تهوع آور، داستان ضعیف و البته بعد روانشناسانه منفی آن همه دست در دست هم داده تا روحیه مخاطب را تیر باران کند! به طور کلی بهتر است که شما این فیلم را هم در دسته فیلم هایی که نباید دید دسته بندی کنید.

 

دیگر چه فیلم هایی که نباید دید؟

از میان فیلم هایی که نباید ببینید می توان به لیست زیر نیز اشاره کرد:

  1. جهان زیرین: جنگ های خونین ( محصول ۲۰۰۳ )
  2. نگهبان ساحلی
  3. من می دانم چه کسی مرا کشت ( محصول ۲۰۰۷ )
  4. تاریکی ( ۲۰۰۹ )
  5. باگ ( ۲۰۰۶ )
  6. THE Box یا جعبه محصول ۲۰۰۹
  7. تنها در تاریکی ۲۰۰۵
  8. همه نگاه ها به من
  9. تصادف
  10. کلبه
  11. بی خواب
  12. چشمِ ناظر محصول ۱۹۹۹
  13. شیطان درون
  14. خیابان اصلی ( محصول ۲۰۱۰ )
  15. یک فیلم صربستاتی ( محصول ۲۰۱۰ )
  16. مرا بیاد بیاور  ( محصول ۲۰۱۰ )
  17. انحراف ( محصول ۲۰۰۹ )
  18. رزیدنت ( محصول ۲۰۱۱ )
  19. وظیفه ( محصول ۲۰۱۱ )
  20. ۱۱-۱۱-۱۱ ( محصول ۲۰۱۱ )

به نظر شما چه فیلم هایی تا کنون دیده اید که ارزش دیدن ندارد؟ تجربیات خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید و به دوستان خود کمک کنید که فیلم های خوب و موثر و جذاب را پیدا کنند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
    1. دالونداکی درین قویی / باسیم چیخسین سرین سویی

  1. فیلم های هت تبریک و مادری را هم اضافه کنید واقعا بی محتوا و مسخره بودند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *