۵ توصیه و ترفند پولدار شدن از میلیاردرهای خود ساخته

۵ توصیه و ترفند پولدار شدن از میلیاردرهای خود ساخته
  • 1398/9/17
  • زهرا معبودی
  • 0

دریافت ترفند پولدار شدن از کسانی که بدون ارث های کلان، به طور خودساخته ثروتمند شده اند یک گنج بی نظیر است. میلیاردرهای خود ساخته از صفر تلاش کرده اند تا به ثروت کلان خود دست یافته اند. پس توصیه های خوبی باید داشته باشند. قبل از هر چیز خوب است بدانید که نزدیک به ۶۰۰ میلیارد دلار آمریکا تنها در اختیار چیزی حدود ۳۶۰ نفر است! این رقم اتفاقی نیست و موافق به این نیستیم که شانس درب خانه شان را کوبیده و یک کات میلیارد دلاری به آن ها داده است.

چیزی که در پولدار شدن نقش دارد، تلاش، همت، فکر درست، انگیزه و استراتژی های کاری و زندگی است.

خب من در این مقاله ۵ میلیاردتر خودساخته را دست چین کرده ام و از میان توصیه هایی که داشته اند، به گزینه های مهمی از ترفند های پولدار شدن از میان کلام آن ها رسیده ام تا شما نیز از این معلم های ثروتمند در این مکان بیاموزید.

 

قایق نجات ترفند پولدار شدن رید هافمن

قایق نجات یعنی چه!؟

قبل از هر چیز خوب است که کمی در مورد رید هافمن بدانید. علت مشهور شدن او بخاطر این است که در شرکت های ساختمانی و ساخت و ساز شهرت خوبی پیدا کرده است. البته او در دنیای تکنولوژی هم دستی داشته است. به عنوان مثال، هافمن به عنوان یکی از موسسان لینکدین،  و موسس وب سایت دوست یابی SocialNet است. اگر در کارنامه اش نگاه کنید به مدیرعاملی پی پال هم برخورد می کنید.

همچنین در بخشی از اپل نیز برای طراحی یک شبکه اجتماعی فعال بوده است.

اما اصطلاح قایق نجاتی که هافمن از آن حرف می زند بیشتر در حکم یک حاشیه امن است. او معتقد است که شما باید از طرح ABZ استفاده کنید.

در این طرح، A دقیقا کاری است که کار اصلی شما است. در این کار بیشترین انرژی خود را می گذارید و به عنوان اولین منبع مالی و شغلی شما به شمار می آید.

گزینه B نیز به یک فعالیت جانبی اشاره دارد که کاملا انعطاف پذیر است اما به آن هم اهمیت می دهید. مثلا در کنار کار اصلی تان، روی یک پروژه هم کار می کنید و از آن بهره هایی می برید. خواه این پروژه از قبل شروع شده باشد یا نه، به عنوان شغل دوم در زبان ما ایرانی ها به حساب می آید.

اما گزینه Z یک طرح پشتیبان است. آیا به این فکر کرده اید که اگر وام بگیرید و در ادامه شغل های خود را از دست بدهید چطور می توانید از پس پرداخت وام برآیید؟

به این فکر کرده اید که در شرایط کاملا نرمال، حتی اگر این دو شغل اولیه شما A و B را از دست بدهید از چه طریقی باید ساپورت شوید؟ این گزینه Z دقیقا همان آپشنی است که لازم است شما آن را در نظر بگیرید. هافمن آن را قایق نجات می نامد.

مثلا هافمن وقتی برای اولین بار، قصد راه اندازی  SocialNet داشت، سعی کرد پلن Z خود را پدرش در نظر بگیرد. بدین معنی که در این شرایط از پدرش خواست که در صورت بروز هر مشکلی از پدرش حمایت دریافت کند یا حداقل جایی برای زندگی داشته باشد. شاید اگر تایید پدر او در این زمان نبود،  SocialNet هیچ وقت راه اندازی نمی شد.

 

وارن بافت به زندگی ساده توصیه می کند

وارن بافت یک میلیاردر خود ساخته است که تمام ثروت های خود را از طریق صرفه جویی دریافت کرده و به مرد صرفه جویی نیز شهرت یافته است. ارزش اعتبارات و اموال او، در حال حاضر بالغ بر ۹ میلیارد دلار است. او حالا با این که حسابی پولدار است، از فعالیت ها خیرخواهانه و بخشش نیز لذت می برد.

شاید باور نکنید که وارن بافت هنوز در خانه ای زندگی می کند که در سال ۱۹۵۷ به قیمت حدودی ۳۱٫۵۰۰ دلا خریداری کرد.  در زندگی وارن بافت هیچ وقت دیده نشده که به طور مکرر خودروی خود را عوض کند. از سبک زندگی او نیز اگر بخواهیم بگوییم همین بس که سعی می کند صبحانه های ارزان قیمت را در مسیر رسیدن به محل کار خود، تهیه کند.

در صحبت هایی که وارن بافت با Forbes داشت مدعی بود که چیزهایی در زندگی ادم ها وجود دارد که ارزش سرمایه گذاری در آن دارد. یکی از این چیزها خود انسان ها هستند!

او معتقد است که شما هر نقطه ضعفی که دارید آن موجب می شود که به عقب رانده شوید. پس باید با آن مقابله کنید. خود وان بافت فردی است که در جوانی از صحبت در جمع گریزان بود. او در دوره های دیل کارنگی شرکت کرد و اعتماد به نفسش را قوی کرد و بعد توانست هر طور که شده از سوزان همسرش خواستگاری کند.

از صحبت های طلایی او این است که هر فرد توانایی ها و پتانسیل هایی دارد که هرگز از آن استفاده نکرده است. اگر بتوانید از این پتانسیل استفاده کنید و آن را ۱۰ یا ۲۰ یا ۳۰ درصد رشد دهید قطعا سود آن را خواهید دید. او مدعی است که این پتانسیل های نهفته را می توان با تلاش بروز داد.

 

جدول گروه پرسپولیس آسیا ۲۰۲۱

 

جان پل دژوریا نیز به صندوق اضطراری توصیه می کند

جان پل دژوریا نیز یک میلیاردر خود ساخته دیگر است که زندگی اش را به سختی بدست آورده است. زندگی همیشه باب میل جان پل دژوریا نچرخیده اما مهم ترین توصیه او برای پولدار شدن این است که باید یک صندوق ذخیره پول داشته باشید که در شرایط اضطراری به داد تان برسد.

او در یک خانواده فقیر متولد شد. زمانی که ۹ سالش بود، با وجود این که همکلاسی هایش در ناز و نعمت بودند، مجبور بود برای تامین مالی خانواده اش، کارت تبریک و روزنامه بفروشد. او چندین بار بی خانمان شده و سرمایه بدست اورده اش را از دست داده است. به عنوان مثال یک بار از مواردی که دچار بی خانمان شدن و از دست دادن اموالش شد، زمانی بود که با دوستش پاول میچل اقدام به تولید و فروش محصولات مراقبت از مو کردند .

او بالاخره دوباره در فروش محصولات مراقبت از مو فعال شد و از پشت بند آن توانست چند کسب و کار دیگر را مدیریت کند. البته او در دوسال اولیه کارش چندان خوش اقبال نبود اما همه چیز از سال دوم فعالیت جدی او شروع شد.

توصیه DeJoria به کارآفرینان جوان این است که قبل از راه اندازی تجارت خود اطمینان حاصل کنید که یک پس انداز نقدی دارید. او در مصاحبه با Business Insider گفت: “قبل از سرمایه گذاری یا راه اندازی یک شرکت ، اطمینان حاصل کنید که حداقل ۶ ماه پس انداز کافی برای پرداخت قبوض یا هر چیز دیگری دارید. ”

 

ترفند پولدار شدن سارا بلاکلی تکیه بر شغل کنونی است

سارا بلاکلی ، بنیانگذار Spanx است که به عنوان جوانترین میلیاردر زن خود ساخته است که تا کنون در لیست میلیاردرهای جهانی Forbes گنجانده شده است. او وقتی که ۲۷ سال داشت ، ایده خود را برای Spanx به وجود آورد و ۵۰۰۰ دلار که تمام پس اندازش بود را صرف این ایده کرد.

البته در ابتدا رشد او بسیار سخت بود و به کندی صورت می گرفت به حدی که برای تهیه نمونه کارهایش با مشکل مواجه شده بود.

البته او به کار روزانه خود نیز ادامه می داد و در کنار ان به ایده جدید خودش نیز می پرداخت. در ادامه تلاش کرد که با حفظ شغل خود، هیچ گونه وام یا بدهی را به خود راه ندهد. بنابراین توانست محصولاتش را با نوشتن کتاب و ارائه بسته بندی های عالی، مشهور کند. او حالا صاحب ۱۰۰ درصد شرکتش است، شرکتی که حتی یک دلار هم بدهی ندارد و این عالی است.

به طور کلی او معتقد است که نباید برای پرداختن به شغل جدید و ایده جدید به سرعت کار اولیه تان را کنار بگذارید.

 

جدول گروه استقلال در آسیا ۲۰۲۱

 

داستین موسکویتز ریسک کارآفرینی را هشدار می دهد

داستین موسکویتز فردی است که به عنوان یک میلیاردر خود ساخته شناخته می شود. البته نمی دانم تمام پول های او حاصل از فیس بوک است یا نه، اما او کسی است که در طراحی فیس بوک به هم اتاقی اش، مارک زوکربرگ بسیار کمک کرده است.

او همچنین بنیانگذار Asana است. این ابزار، برای مدیریت پروژه سازمانی است. اگرچه او توانست در جوانی موفقیت کسب کند ، اما موسکویتز به دیگران هشدار می دهد که کارآفرینی به ندرت راهی برای شهرت و ثروت است چرا که ریسک بالایی دارد.

او می گوید کارآفرینی به گونه ای است که به ندرت ممکن است فردی به میلیون ها یا میلیاردها دلار پول برسد. در صحبت هایی که او با دانشجویان  تجارت استنفور داشت، مدعی بود که تنها بخشی از شرکت ها شانس رسیدن به این مرحله را دارند تا از کارآفرینی به شهرت و ثروت برسند. پس باید ریسک پذیر باشید.

این جوان ثروتمند به علت زندگی ساده اش، و البته فعالیت های خیرخواهانه اش در موسسه شخصی اش به نام Good Ventures شناخته شده است. او می گوید من به پول به عنوان  ” پول من ” یا ” مال من ” نمی شناسم! پول پول است و به آن به عنوان یک منبع فکر می کنم. اگر این پول دور من جمع شود در نهایت باید به سیستم اش بازگردانده شود.

 

به نظر می رسد که توصیه های این افراد کاملا بدیهی باشد اما، گاهی به سادگی گذشتن از کنار همین توصیه ها موجب می شود که ما به آن موفقیت های بزرگ نرسیم. پس برای شروع پولدار شدن، این توصیه ها و ترفند پولدار شدن را در نظر داشته باشید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *