نحوه استفاده از ویژگی تشخیص موسیقی Shazam در iOS 14

نحوه استفاده از ویژگی تشخیص موسیقی Shazam در iOS 14
  • 1399/10/29
  • زهرا حاجی
  • 0

اپل در سال ۲۰۱۸ برنامه تشخیص موسیقی Shazam را خریداری کرد و به سرعت آن را برای کاربران خود فعال کرد. اپل اکنون Shazam را با سیستم عامل iOS 14 محکم تر در اکوسیستم خود ادغام کرده است، به کاربران آیفون و آیپد اجازه می دهد بدون تنظیم برنامه جداگانه، آن آهنگ را نامگذاری کنند. در اینجا نحوه استفاده از ویژگی تشخیص موسیقی Shazam در iOS 14 را خواهیم گفت.

 

برای فهمیدن سریع اینکه چه آهنگی پخش شده است، بهترین راه دسترسی به Shazam با افزودن آن به Control Center است.

Shazam را به Control Center اضافه کنید

نحوه فعال کردن آن:

  1. تنظیمات iPhone را باز کنید.
  2. روی Control Center ضربه بزنید.
  3. روی «+» کنار «موسیقی شناسایی» Music Recognition ضربه بزنید.

 

با این کار یک نماد Shazam به مرکز کنترل اضافه می شود. برای جابجایی موقعیت خود، روی نماد سه خطی در سمت راست گزینه Music Recognition ضربه بزنید و نگه دارید و آن را به بالا یا پایین بکشید. برای حذف آن، روی نماد منهای قرمز (-) ضربه بزنید و روی گزینه حذف را انتخاب کنید.

هنگامی که نیاز به یافتن نام خواننده آهنگی دارید، می توانید از بالا سمت راست آیفون خود را به پایین بکشید (یا اگر دکمه Home را دارید از پایین بکشید) تا مرکز کنترل آشکار شود، سپس روی نماد Shazam ضربه بزنید تا جستجو شروع شود. Shazam در کتابخانه خود جستجو می کند و نام آهنگ، نام خواننده و یک تصویر هنری کوچک جلد آلبوم را به عنوان یک بنر اعلان در بالای صفحه نمایش می دهد.

با ضربه زدن بر روی این بنر، وب سایت Shazam با اطلاعات بیشتری در مورد آهنگ باز می شود، جایی که می توانید متن های همگام شده را نیز بررسی کنید. اگر برنامه Shazam را نصب کرده باشید، به برنامه منتقل می شوید و اطلاعات اضافی درباره آهنگ و هنرمند به شما ارائه می شود.

با توجه به اینکه Shazam اکنون یک برنامه اپل است،اما می توانید روی منوی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید تا آن را در یک سرویس پخش موسیقی دیگر مانند Spotify باز کنید. برنامه Shazam خود را به Apple Music یا Spotify متصل کنید و برنامه گزینه ای برای باز کردن آهنگ های Shazam’d شما در آن برنامه را به نمایش می گذارد.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *