چگونه در تماس های ویدیویی خوب به نظر برسیم؟

چگونه در تماس های ویدیویی خوب به نظر برسیم؟
  • 1399/10/14
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در حال حاضر با توجه به بیماری COVID-19 بسیاری از ما (هنوز) در خانه کار می کنیم و جلسات حضوری را برای گفتگوی ویدیویی در Zoom ، Skype یا Google Meet عوض می کنیم. اگر شما هم فعالیت غیر حضوری دارید و با این مشکل مواجه هستید؛ در این مطلب ما به شما خواهیم گفت، چگونه در تماس های ویدیویی خوب به نظر برسیم؟

در حال حاضر ممکن است در طول روز ۱۵ بار در ویدئو ظاهر شوید، خواه در جلسات کاری با همکاران باشید و یا در مهمانی های مجازی با دوستان خود، این مراحل را دنبال کنید تا بتوانید زمان بیشتری را به دیگران توجه کنید و با اضطراب به بررسی ظاهر خود در گوشه صفحه نپردازید.

۱- نور خوبی را ایجاد کنید

یافتن نور مناسب در تماس های تصویری ضروری است؛ سایه هایی که روی صورت شما می افتند نشان می دهد که شما نخوابیده اید و یا تاریکی هایی که روی صورتتان می افتد بهترین ویژگی های چهره شما را پنهان می کند. یا رو به پنجره ای آفتاب گیر باشید یا چراغی را مستقیماً پشت لپ تاپ و یا گوشی خود قرار دهید. یک چراغ سلفی کوچک که روی دستگاه ها می چسبد یا یک چراغ سلفی که همزمان تلفن را در خود نگه می دارد نیز می تواند مشکلات نوری شما را برطرف کند.

۲- از پایه برای دستگاه خود انتخاب کنید

اگر برای تماس تصویری خود از گوشی می خواهید استفاده کنید، بهتر است گوشی خود را بر روی سه پایه قرار دهید تا دوربین در سطح چشم شما باشد و پایین تر قرار نگیرد. اما اگر می خواهید از سیستم و یا لپ تاپ برای تماس تصویری خود استفاده کنید، بهتر است از یک چهارپایه استپ که روی میز قرار می گیرد بهره ببرید. اکنون زمان آن رسیده است که یک پایه با ارتفاع قابل تنظیم برای لپ تاپ ها و گوشی ها تهیه کنید. یا اگر بیشتر از تلفن خود برای تماس و کنفرانس استفاده می کنید، یک سه پایه تهیه کنید که می تواند در سطوح مختلفی چسبانده شود.

۳- از فیلتر استفاده کنید

برخی از سیستم عامل های ویدئویی از مزیت فیلترها برخوردار هستند. وقتی گزینه فیلتر مورد نظر را انتخاب کردید، برای همه تماس ها روشن خواهد ماند. در رایانه باید به تنظیمات ویدئو بروید و در بخش ویدئوی من گزینه Touch Up My Appearance را انتخاب کنید. در FaceTime، می توانید روی نماد فیلتر برای جلوه های مختلف در هنگام تماس ضربه بزنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *