گیفت کارت آمازون چیست؟

گیفت کارت آمازون چیست؟
  • 1400/3/11
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

برای این که بتوان از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کرد و از خدمات کمپانی‌های جهانی بهره برد، نیاز به ابزارهای متناسب با آن‌ها دارید. همانطور که یک خرید غیرحضوری با امکانات خاصی انجام می‌‌گیرد، نحوه پرداخت نیز با یک خرید سنتی متفاوت است. دهکده جهانی اینترنت امکان ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی را فراهم کرده است و خرید آنلاین از سراسر دنیا برای یک فروشگاه امکا‌ن پذیر خواهد بود. آمازون به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی در دنیا راه‌اندازی شد. در حال حاضر برای این که بخواهید از این فروشگاه بزرگ خرید کنید، می‌‌توانید از گیفت کارت آمازون بهره ببرید. اما این گیفت کارت چیست و چه کاربردی دارد؟

 

در مورد گیفت کارت آمازون چه می‌‌دانید؟

آمازون که در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد، در حال حاضر نیز محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان محسوب می‌‌شود. این فروشگاه در ابتدا، کتاب، جزوه و مواردی از این قبیل را به فروش می‌‌رساند. سپس اقدام به فروش اقلام دست دوم کرد و در حال حاضر تقریبا می‌‌توانید در آمازون هر خریدی داشته باشید.

به طور کلی، گیفت کارت ابزاری است که شرکت‌های مختلف به مشتریان خود می‌‌دهند تا بدون نیاز به کارت بانکی یا پرداخت نقدی هزینه‌های خرید خود را بپردازند. با توجه به این که کمپانی آمازون مشتریان خود را از اقصی نقاط دنیا دارد، امکان پرداخت هزینه را از طریق گیفت کارت آمازون به مشتریان خود می‌‌دهد. به خصوص برای ما ایرانیان که داشتن کردیت کارت کاری نه چندان ساده است، گیفت کارت یک مزیت عالی محسوب می‌‌شود.

در قسمت پشتی گیفت کارت یک کد وجود دارد که هنگام خرید باید آن را در حساب کاربری خود در وبسایت آمازون وارد کنید و بدین صورت هزینه خرید را به راحتی پرداخت کنید.

 

ویژگی‌های گیفت کارت آمازون

البته با توجه به شرایط تحریم، ایرانیان نمی‌‌توانند کالاهای فیزیکی را به طور مستقیم از آمازون خریداری کنند. هر چند برخی افراد با داشتن یک دوست یا آشنا در کشورهای دیگر این کار را انجام می‌‌دهند. با این حال استفاده از محصولات مجازی مانند نرم افزارها، فایل‌های کتاب و … امکان پذیر است. برای خرید این محصولات نیز ایرانیان مشکل پرداخت دارند و پرداخت بین المللی برای آن‌ها مقدور نیست. از این رو گیفت کارت آمازون به عنوان یک مزیت محسوب می‌‌شود تا کشورهایی با مشکلات تحریم نیز از امکانات آمازون بتوانند استفاده کنند. از مزایای دیگر گیفت کارت موارد زیر است:

  • قابل واگذاری به دیگران است
  • برای خرید نیازی به کارت بانکی یا حساب بین المللی ندارید.
  • هر زمانی قابل استفاده است.
  • برای خرید با گیف کارت، کارمزدی کسر نمی‌‌شود.

 

برای استفاده از گیفت کارت آمازون نکات زیر را هم باید بدانید:

  • اعتبار این گیفت کارت یک سال پس از تاریخ صدور آن است.
  • آمازون در قبال به سرقت رفتن یا گم کردن گیفت کارت مسئولیتی ندارد
  • در صورتی که خرید شما از موجودی گیفت کارتتان بیشتر باشد، باید مابقی را با کارت بانکی پرداخت کنید.
  • در هر زمانی که آمازون تشخیص دهد گیفت کارت یک کاربر به روش نادرستی تهیه شده است، حساب کاربری وی را می‌‌تواند مسدود کند.
  • هر چند خرید و فروش گیفت کارت چندان رایج نیست؛ اما در صورتی که قصد نقد کردن آن را داشته باشید می‌‌توانید آن را به دوست یا آشنایی بفروشید یا از سایت‌های خرید و فروش آن در این زمینه کمک بگیرید.

 

چگونه ‌می‌‌توان گیفت کارت آمازون خریداری کرد؟

حال ممکن شما هم برای پرداخت هزینه محصولات آمازون نیاز به خرید گیفت کارت داشته باشید. پس باید ابتدا راهی پیدا کنید که این گیفت کارت را خریداری کنید.

سایت‌های مختلفی وجود دارند که ‌می‌‌توانید به وسیله آن‌ها گیفت کارت آمازون را خریداری کنید. البته باید دقت داشته باشید که هزینه خرید گیفت کارت با مبلغ شارژ آن تفاوت زیادی نداشته باشد. در اکثر موارد، این گیفت کارت‌ها توسط سایت‌های نامعتبر با قیمتی بسیار پایین‌تر از میزان اعتبار آن به فروش ‌می‌رسد و باعث ‌می‌شود تا هزینه مازاد روی دوشتان بیفتد. حتی ممکن است این گیفت‌ها با کارت‌های بانکی سرقتی یا هک شده تهیه شده باشند. از این رو باید برای خرید گیفت کارت می‌توانید از etgram که ارایه کننده بهترین خدمات در این حوزه است استفاده کنید.

با توجه به این که چه مبلغی برای خرید از وبسایت آمازون نیاز دارید، ‌می‌توانید گیفت کارت آمازون را در قیمت متناسب با آن خریداری کنید. این گیفت کارت‌ها در قیمت‌های متنوعی به دلار، درهم و … در بازار موجود هستند. البته سایت‌های ایرانی برای خرید امکان پرداخت ریالی را برای کاربران مهیا کرده‌اند.

 

 

چگونه با گیفت کارت خرید کنیم؟

در اصل پس از اینکه گیفت کارت هدیه گرفتید یا آن را خریداری کردید، به دو روش ‌می‌توانید از آن استفاده کنید.

اگر نمی‌‌خواهید در حال حاضر از گیفت کارت خرید کنید، می‌‌توانید موجودی آن را به حساب کاربری خود انتقال دهید و در هر زمان که نیاز به خرید پیدا کردید، از این گیفت کارت بهره ببرید.

در روش دوم همزمان با خرید می‌‌توانید کد گیفت کارت را در صفحه پرداخت وارد کنید تا هزینه از گیفت کارت شما کسر شود.

مراحل زیر را برای شارژ حساب کاربری خود با گیفت کارت باید انجام دهید:

  • وارد لینک حساب کاربری خود شوید یا حساب خود را بسازید.
  • سپس از قسمت سمت راست نوار جستجو، Accounts & Lists، Your Account و سپس Gift Cards & Top Up را انتخاب کنید.
  • الان در صفحه گیفت کارت قرار دارید و می‌‌توانید حساب کاربری و میزان شارژ آن را ببینید. الان باید روی گزینه Redeem a Gift Card کلیک کنید. یک کد به ایمیل تان ارسال می‌‌شود که باید آن را وارد کنید. سپس میزان شارژ گیفت کارت آمازون به شما نشان داده می‌‌شود. حال با کلیک روی گزینه Apply to your balance شارژ آن به حساب شما منتقل می‌‌شود.

روش دوم برای پرداخت نیز به صورت زیر انجام می‌‌گیرد:

یک یا چند محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Proceed to checkout در کنار سبد خرید خود کلیک کنید.

صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و در قسمت Gift Cards & Promotional Codes  بخش  Gift Cards کد گیفت کارت خود را وارد کنید. حال روی گزینه Apply  کلیک کنید تا هزینه خرید از گیفت کارت آمازون شما کم شود.

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *