دوربین ویدئو کنفرانس چیست؟

دوربین ویدئو کنفرانس چیست؟
  • 1400/3/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

دوربین ویدئو کنفرانس چیست؟

دوربین های ویدئو کنفرانس در واقع ابزار های خاصی هستند که برای استفاده در جلسات مجازی طراح شده اند. در ویدئو کنفرانس افرادی زیادی در نقاط مختلف دنیا با استفاده از اینترنت می توانند با هم در ارتباط باشند و به بحث و گفتگو بپردازند. دوربین ویدئو کنفرانس چیزی فراتر از انتقال صدا و تصویر است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی این دوربین ها کاربردهای فراوانی دارند، که اکثر کسب و کارها برای برقراری ارتباط با مشتریان و شرکای خود از این سیستم استفاده می کنند. همچنین برای برگزاری کلاس های آنلاین، آموزش های مجازی از این دوربین ها استفاده می شود. آموزش مجازی فقط صدا و تصویر را انتقال نمی دهد بلکه شما در حین ارتباط با افراد می توانید از طریق همین سیستم برایشان فایل های مختلفی ارسال کنید. حالا که با واژه ویدئو کنفرانس آشنا شده اید بهتر است به معرفی مزایا و معایب ، ویژگی ها و کاربردهای این سیستم بپردازیم. با ما در صدرا کامپیوتر همراه باشید.

کاربرد های استفاده از دوربین ویدئو کنفرانس

با پیشرفت تکنولوژی دوربین های ویدئو کنفرانس کاربردهای زیادی دارند، که با پیشرفت هر چه بیشتر آن و گسترده شدن ارتباط و شبکه پیشرفت این دوربین هم بیشتر می شود. در ادامه با کاربردهای آن بیشتر آشنا می شویم:

حذف هزینه های سفر

برای یک مرکز یا شرکت سفر به نقاط دور به مدت طولانی، هزینه های قابل توجهی بر دوش مجموعه می تواند بگذارد. هزینه های مانند: خودرو، بلیط رفت و برگشت، حق ماموریت و غیره از آن جمله اند. صرفه جویی در مبالغ اندک هزینه ها می تواند در شرایطی نجات بخش باشد. دوربین های ویدئو کنفرانس علیرغم هزینه بسیار بالا راه اندازی همیشه در اندک زمانی با صرف جویی، سرمایه اولیه را به مجموعه بازگزدانده . با استفاده از این دوربین های ویدئو کنفرانس می توانید حتی در یک فواصل کم نیز هزینه های پنهان زیادی را صرفه جویی کنید.

حضور همه شرکت کنندگان در زمان مقرر

هماهنگی بین تعداد زیادی از شرکت کنندگان برای حضور به موقع در زمان و مکان مشخص، سخت ترین کار برای برگزار کنندگان جلسه است. با دوربین های ویدئو کنفرانس این کار ساده خواهد بود. وقتی حضور در جلسه تنها به چند ثانیه وقت نیاز داشته باشد، با دوربین کنفرانس این کار به حداقل زمان می رسد.

دوری از منابع

وقتی برای یک جلسه یا مذاکره از محل کار یا منزل خود دور می شوید، منابع شما دیگر در دسترس نیست. جلسه نیاز به یک فایل، سند، گزارش و غیره دارد، خارج از محل به آن ها دسترسی ندارید. می توانید با استفاده از ویدئو کنفرانس  در محل کار خود حضور داشته باشید و به همه منابع دسترسی پیدا کنید. دوربین های ویدئو کنفرانس برای جلسه های کاری و آموزشی، کاهش هزینه های سفر و اقامت و سرعت در برگزاری جلسات را به ارمغان می گذارد.

پزشکی

با استفاده ویدئو کنفرانس در یک تیم پزشکی می توانید تجربیات متخصصان و پروفسوران پزشکی استفاده کنید. همچنین سرعت در انتقال اطلاعات دقیق و معاینه و تصمیمات دقیق و فوری در پزشکی نقش حیاتی دارد. با استفاده از ویدئو کنفرانس فرصت های همکاری ویدئو برای ارتقا سیستم پزشکی و تجربه افزایش می یابد.

دوربین سالن کنفرانس

سالن های کنفرانس مخصوص برگزاری جلسات در شرکت ها و سازمان های بزرگ می باشد. در این سالن ها امکان آموزشی مجازی و همچنین  پشتیبانی از چند صفحه نمایش، قابلیت محتوای پروژه از لپ تاپ یا دستگاه تلفنی و همچنین دوربین هایی که بر بلندگوهای فعال در اطراف اتاق متمرکز هستند.

دوربین کنفرانس لاجیتک

دوربین های کنفرانس لاجیتک یک تجربه بی نظیر از ارتباط ویدئویی از راه دور با کیفیت و صدای عالی می باشد. دوربین کنفرانس لاجیتک یک دوربین جمع و جور و چرخشی ، همراه با میکروفون با کیفیت ، یک میکروفون داخلی ، اسپیکر، کنترلر مرکزی برای استفاده در ارتباطات کنفرانس است. فیلمبرداری با کیفیت HD، وسعت دید گسترده با امکان فوکوس و همچنین چرخش به بالا و پایین به صورت عمودی تا ۱۳۰ درجه به چپ و راست به صورت افقی ، از دیگر ویژگی های این دوربین می باشد. این پکیچ کامل برای سالن کنفرانس یک راهکار کامل و جامع می باشد.

سیستم ویدئو کنفرانس فراگیر (دور حضوری)

دوربین های ویدئو کنفرانس فراگیر یک جلسه زنده را شبیه سازی می کند. این سیستم صفحه نمایش های بزرگ بر روی دیوار یا بالای میز را با اندازه واقعی نشان می دهد. برخی از سیستم های پیچیده شامل: تصاویر سه بعدی و هولوگرافی با صفحه نمایش نامرئی نیز می باشد. از آنجایی که بسیاری از فروشندگان این تجهیزات را ارائه می دهند، نیز پشتیبانی و سرویس مخابراتی را یه صورت مستقیم یا غیر مستقیم نیز ارائه می دهند.

سیستم کنفرانسی (سخت افزاری)

سیستم کنفرانسی تجهیزات سخت افزاری شامل: دوربین، میکروفون که به منظور دریافت صدا و تصویر، برقراری و مدیریت تماس هستند. این تجهیزات از هر نرم افزاری می تواند با دیگر تجهیزات یا نرم افزار ویدئو کنفرانس یک ارتباط صوتی و تصویری برقرار کنند.

سیستم کنفرانسی خانگی

دوربین ویدئو کنفرانس بین افراد معمولی و کارمندان اداری بسیار محبوب است. برای برقراری تماس از طریق دسکتاپ شما به نرم افزار مناسب، وب کم لپ تاپ یا دوربین های جداگانه و یک هدفون مناسب برای دریافت و انتقال صدا احتیاج دارید. با این روش باعث می شود کیفیت بهتری و همچنین امکان قطع و وصل شدن، پایین بودن تماس به علت سرعت پایین اینترنت و کیفیت کم دوربین ها لپ تاپ وجود دارد.

مزایای دوربین های ویدئو کنفرانس

  • صرفه جویی در هزینه رفت و آمد برای شرکت در جلسات کاری و حضور در کلاس های و دوره های اموزشی
  • ار تباط تصویری آسان
  • بالا بردن کیفیت آموزش و جلسات از راه دور
  • امنیت بالا
  • سرعت بسیار خوب
  • امکان ضبط محتوای جلسات آموزشی
  • درمان از راه دور حتی در عمل های جراحی
  • امکان حضور در کلاس های مجازی به صورت زنده از راه دور

سخن پایانی

همان طور که گفتیم با دوربین های ویدئو کنفرانس می توانیم به راحتی ارتباط ویدئویی تصویری برگزار کنیم. همچنین این دوربین ها کلاس های مجازی و ابزار مخصوص را برای آموزش فراهم آورده اند که در کنار آن ها امکان ارتباط تصویری و صوتی برای مخاطب در نظر گرفته شود.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *