دیدنی های متفاوت شهر ساری

دیدنی های متفاوت شهر ساری
  • 1400/6/20
  • محمد عالی
  • 0

 

شهرهای شمالی ایران همیشه مورد استقبال مسافران داخلی سراسر کشور بوده است. شهرهای مختلف خطه سرسبز شمال، از استان گلستان گرفته تا مازندران و گیلان، بدلیل آب و هوای خوب و داشتن شهرهای ساحلی فراوان، برای ساکنین شهرهای گرمسیری، مقصد جذابی برای سفر هستند. حالا ما در این مقاله قصد داریم تا یکی از شهرهای استان­های شمالی ایران را به شما معرفی کنیم که با داشتن جاذبه­های گردشگری متعدد، می­تواند مقصد جذابی برای سفر شما باشد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا تعدادی از جاذبه­های گردشگری معروف شهر ساری را به شما معرفی کنیم و راهی آسان برای سفر به این شهر را با شما در میان بگذاریم.

 

چشمه­ های باداب سورت

این چشمه یکی از جاذبه­های طبیعی این منطقه است که نباید دیدن آن را از دست بدهید. چشمه­های پلکانی باداب سورت، دومین چشمه آب شور جهان است که در جنوب شهر ساری واقع شده است. باداب سورت از دو چشمه تشکیل شده است. یکی از نکات عجیب این چشمه­های رنگی و زیبا این است که آب یکی از چشمه­ها مزه ترش و آب دیگری مزه شور دارد. این چشمه که در ارتفاع ۱۸۴۱ متری از سطح دریا قرار دارد، یکی از جاذبه­های گردشگری و طبیعی مهم استان مازندران می­باشد.

خانه (موزه) کلبادی

قدمت خانه کلبادی که این روزها به موزه کلبادی تغییر کاربری یافته است، به دوران قاجار بازمی­گردد. این خانه در حدود ۱۳۰ سال پیش در محله آب انبار نو ساری ساخته شد و یکی از نمونه­های چشم­نواز معماری دوران قاجار است. این عمارت دو بخش درونی و بیرونی دارد و شیشه­های رنگی و گچ­بری­ها و ارسی­های آن، ما را کاملا به یاد آثار دیگر بجای مانده از دوران قاجار می­اندازد.

خانه رمدانی

این خانه نیز مانند خانه کلبادی، از خانه­های تاریخی است که قدمت آن به دوران قاجار بازمی­گردد و در همان محله آب انبار نو ساخته شده است. این خانه زیبا و دو طبقه، در سال ۱۳۸۳ مورد بازسازی قرار گرفت و در حال حاضر مورد استقبال کسانی که به این شهر سفر می­کنند، قرار می­گیرد. اگر به شهر ساری سفر کردید، حتما سری به محله آب انبار نو بزنید و از خانه­های تاریخی این محله دیدن کنید.

سفر به شهر ساری

برای سفر هوایی به شهر ساری، می­توانید با جستجو در سایت اسنپ تریپ و استعلام قیمت بلیط هواپیما شرکت­های هواپیمایی مختلف، بهترین قیمت را پیدا کرده و بلیط خود را خریداری نمایید. اگر ساکن شهری مانند تهران هستید، می­­توانید بلیط هواپیما تهران ساری را از سایت اسنپ تریپ خریداری نموده و هزینه آن را بصورت آنلاین پرداخت نمایید. اگر ساکن شهری دورتر از ساری، مانند اهواز هستید، باز هم می­توانید به راحتی با جستجوی اهواز بعنوان مبدا و ساری بعنوان مقصد در سایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ، بلیط هواپیما اهواز ساری را تهیه کرده و سفر خود را به این شهر آغاز کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *