منتظر آیفون های جدید در مقداد آی تی باشید

منتظر آیفون های جدید در مقداد آی تی باشید
  • 1400/6/23
  • سمیه شماعی زاده
  • 0

برندهای مطرح تولید کننده گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ محصولات بی‌نظیری را وارد بازار کرده‌اند. برند سامسونگ با گوشی‌های سری گلکسی S21 و گوشی‌های تا شونده و برند شیائومی با گوشی‌های می ۱۱ اولترا و می میکس فولد ۴ توانسته‌اند فروش بسیار زیادی داشته باشند و رضایت علاقه‌مندان به گوشی‌های پرچمدار را جلب کنند.

با خرید گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا، نه تنها یک گوشی هوشمند فوق‌العاده، بلکه یک دوربین عکاسی حرفه‌ای با قابلیت زوم اپتیکی ۱۰ برابری خواهید داشت و گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا نیز می‌تواند جایگزین ارزان قیمت‌تری برای این گوشی گران قیمت سامسونگ باشد.

در حالی که بسیاری از برندها تا اینجای سال، از بهترین گوشی‌های پرچمدار خود رونمایی کرده‌اند، مطابق معمول برای ورود گوشی‌های پرچمدار آیفون در سال جاری باید تا ماه‌های پایانی سال، صبر کنیم. امسال، شرکت اپل قصد دارد گوشی‌های آیفون ۱۳ دارای پردازنده‌های بیونیک A15 را وارد بازار کند. این گوشی‌ها به زودی وارد بازار می‌شوند و شایعه شده است که دارای قابلیت اتصال به اینترنت ماهواره‌ای نیز می‌باشند.

خانواده آیفون ۱۳ درست همانند خانواده آیفون ۱۲ دارای چهار نسخه معمولی، مینی، پرو و پرو مکس است. شما می‌توانید مدت کوتاهی پس از معرفی خانواده آیفون ۱۳، برای خرید گوشی سامسونگ، از طریق فروشگاه‌های اینترنتی داخلی مثل دیجی کالا، مقداد آی تی، ایمالز و … اقدام کنید.

در رابطه با گوشی‌های آیفون ۱۳ چه می‌دانیم؟

انتظار می‌رود که شرکت اپل در تاریخ ۲۴ شهریور ماه، از گوشی‌های آیفون ۱۳ رونمایی کند. گزارش‌های معتبری در رابطه با رونمایی از چهار مدل آیفون ۱۳ معمولی، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس در کنار شایعاتی مثل پشتیبانی این گوشی‌ها از اینترنت ماهواره‌ای وجود دارد. در ادامه می‌خواهیم اطلاعاتی را که تاکنون از این خانواده گوشی‌های آیفون درز کرده است، با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

طراحی گوشی‌های آیفون ۱۳

طراحی گوشی‌های آیفون ۱۳ تفاوت زیادی با گوشی‌های آیفون ۱۲ ندارد. طراحی آیفون ۱۳ همانند آیفون ۱۲ از گوشی‌های آیفون ۴ و آیفون ۵ الهام گرفته شده است. با این حال، می‌توان انتظار داشت که این دو سری گوشی آیفون، تفاوت‌هایی جزئی داشته باشند. یکی از این تفاوت‌ها، ضخامت بیشتر گوشی‌های آیفون ۱۳ به منظور ایجاد فضا برای قرارگیری باتری بزرگ‌تر در مقایسه با سری قبلی آیفون است. به علاوه، اندازه ناچ نیز در سری آیفون ۱۳ کوچکتر خواهد بود.

همچنین شایع شده است که شرکت اپل، نرم‌افزار تشخیص چهره را در این سری از گوشی‌های آیفون، به روز رسانی کرده است تا حتی با وجود داشتن ماسک بهداشتی روی صورت، بتواند مالک گوشی را شناسایی کند. البته معلوم نیست که در زمان خرید گوشی آیفون ۱۳ این قابلیت فعال باشد و این احتمال وجود دارد که برای فعال شدن تشخیص چهره با ماسک، بعدا یک آپدیت نرم‌افزاری ارائه شود.

مشخصات گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳

صفحه نمایش آیفون ۱۳

صفحه نمایش به کار رفته در آیفون ۱۲، از نوع OLED است و بنابراین، تمامی مدل‌های آیفون ۱۲، کیفیت تصویر یکسانی دارند. با این حال، گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس، برخلاف تمامی مدل‌های آیفون ۱۲ و دو مدل ارزان قیمت‌تر آیفون ۱۳، دارای نرخ نوسازی صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز هستند. به علاوه، صفحه نمایش همه یا فقط مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۳ از نوع «همیشه روشن» (always on) خواهد بود.

مشخصات گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳

شایعات زیادی در رابطه با مشخصات این گوشی‌ها وجود ندارد. با این حال، بعضی خبرها حاکی از آن است که نمونه‌های اولیه آیفون ۱۳ دارای یک ترابایت حافظه داخلی هستند که دو برابر حافظه داخلی آیفون ۱۲ است.

بعضی ویژگی‌های دیگر این گوشی‌ها، قابل حدس زدن هستند. برای مثال، تقریبا با قطعیت می‌توان گفت که در گوشی‌های آیفون ۱۳، از پردازنده بیونیک A15 استفاده می‌شود. این پردازنده، دارای ساخت ۵ نانومتری است.

در بالا در رابطه با باتری بزرگ‌تر در این گوشی‌ها صحبت شد. گزارش‌ها حکایت دارند که اپل قصد دارد از طریق مهندسی هوشمندانه، مدار گوشی را طوری طراحی کند که نیازی به افزایش قابل توجه اندازه و وزن گوشی‌ها با وجود داشتن ظرفیت شارژ بالاتر، نباشد. ظاهرا قرار است ظرفیت باتری از ۳۶۸۷ میلی‌آمپر در گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس به ۴۳۵۲ میلی‌آمپر در آیفون ۱۳ پرو مکس افزایش یابد. همچنین، گفته می‌شود که هر دو گوشی آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو دارای یک باتری با ظرفیت ۳۰۹۵ میلی‌آمپر و گوشی آیفون ۱۳ مینی، دارای یک باتری ۲۴۰۶ میلی‌آمپری هستند. این در حالی است که گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو یک باتری ۲۸۱۵ میلی‌آمپری و آیفون ۱۲ مینی یک باتری ۲۲۲۷ میلی‌آمپری داشتند.

دوربین‌های آیفون ۱۳

در حالی که دوربین گوشی آیفون ۱۲ تفاوت زیادی با گوشی‌های خانواده آیفون ۱۱ نداشت، با این حال، دارای سنسوری بزگ‌تر و فناوری جا به جایی سنسور در مدل پرو مکس بود. خوشبختانه قابلیت جا به جایی سنسور در تمامی گوشی‌های سری آیفون ۱۳ موجود خواهد بود و ظاهرا تمامی این گوشی‌ها، مجهز به سنسور به کار رفته در آیفون ۱۲ پرو مکس می‌شوند.

شایعه‌ی دیگری حاکی از این است که خانواده آیفون ۱۳ یک دوربین اولتراواید با یک دیافراگم f/1.8 خواهند داشت. به علاوه، این دوربین، دارای قابلیت فوکوس خودکار می‌باشد. ظاهرا اپل در ساخت این گوشی‌ها، توجه ویژه‌ای به عکاسی نجومی داشته است. همچنین، این احتمال وجود دارد که در گوشی‌های آیفون ۱۳ بتوان به صورت پرتره و با پس زمینه بوکه شده، فیلم‌برداری کرد که ظاهرا قرار است تحت عنوان Cinematic Video در این گوشی‌ها دیده شود.

گزارش‌های دیگری حاکی از آن هستند که ممکن است اپل در این گوشی‌ها از سنسور lidar استفاده کند که به فوکوس خودکار سریع‌تر در نور ضعیف کمک می‌کند و می‌تواند در فناوری واقعیت افزوده ( augmented reality) نقش داشته باشد. حال باید دید خرید گوشی آیفون با این شرایط می تواند مناسب باشد یا خیر.

آیا واقعا نام سری پرچمدار گوشی‌های اپل در سال ۲۰۲۱، آیفون ۱۳ خواهد بود؟

بعضی گزارش‌ها حاکی از آن هستند که ممکن است اپل، نام آیفون ۱۲ اس را برای این گوشی‌ها انتخاب و آن‌ها را به عنوان نسخه‌های توسعه‌یافته آیفون ۱۲ وارد بازار کند. بعضی حدس و گمان‌ها در این باره، به نگاه منفی اکثر جوامع به عدد ۱۳ و اعتقاد به نحس بودن این عدد بر می‌گردد. با این حال، گزارش‌هایی از منابع معتبر به نام آیفون ۱۳ اشاره کرده‌اند.

قیمت آیفون ۱۳ و تاریخ رونمایی از این گوشی

قیمت آیفون ۱۳ و تاریخ رونمایی از این گوشی

انتظار می‌رود که این گوشی‌ها، با قیمتی مشابه آیفون ۱۲ وارد بازار شوند. با این حال، شایعه شده که به دلیل افزایش ناگهانی قیمت تمام شده ساخت قطعات، ممکن است آیفون ۱۳ با قیمتی کمی بالاتر از آیفون ۱۱ وارد بازار شود.

با اینکه شرکت اپل، آیفون ۱۲ را در ماه اکتبر ۲۰۲۰ وارد کرد، ولی این شرکت معمولا، گوشی‌های آیفون خود را در ماه سپتامبر معرفی می‌کند و انتظار می‌رود که در تاریخ ۱۴ سپتامبر یا بامداد ۲۴ شهریور ماه به وقت تهران، این گوشی معرفی شود و چندین روز بعد از آن، به بازار عرضه گردد.

جمع‌بندی

با اینکه اکثر برندهای مطرح تولید کننده گوشی‌های هوشمند، تا اینجای سال ۲۰۲۱، مدل‌های پرچمدار خود را وارد بازار کرده‌اند و شما می‌توانید همین حالا برای خرید گوشی شیائومی با بررسی های لازم اقدام به خرید کنید. شما می توانید برای خرید می ۱۱ اولترا یا گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا به فروشگاه‌های اینترنتی مثل دیجی کالا، مقداد آی تی، ترب، ایمالز و … سر بزنید، اما هنوز خبری از گوشی‌های پرچمدار آیفون در سال جاری نیست و شما باید احتمالا تا پایان شهریور برای معرفی این گوشی‌ها به بازار صبر کنید.

گوشی‌های آیفون ۱۳ با تغییرات جزئی در مقایسه با گوشی‌های آیفون ۱۲ وارد بازار می‌شوند ولی به احتمال زیاد دارای پردازنده بیونیک A15، صفحه نمایشی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و باتری‌های بزرگ‌تر هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *