روزنگار ؛ معرفی هارد ۶ ترابایتی توشیبا/ هفت عادت خوب برای کاربران مک و بیشتر

روزنگار ؛ معرفی هارد ۶ ترابایتی توشیبا/ هفت عادت خوب برای کاربران مک و بیشتر
  • 1393/12/26
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

کهکشان راه شیری پر از ریز موج و بزرگتر از آنچه که قبلا تصور می شد است

کهکشان راه شیری

هنگامی که شما تصویری از کهکشان راه شیری می بینید، احتمالا آن را مانند یک دیسک نسبتا مسطح مشاهده می کنید. البته اگر فکر می کنید که آن مسطح است در اشتباه هستید. اخترشناسان و فیزیکدانان تعیین کرده اند که کهکشان حداقل از چهار “موج”، تشگیل شده است و آن بیشتر شبیه یک تکه از کاغذ چروکیده متشکل از چند مدار است.

چگونه همین الان تماس صوتی واتزاپ را در آیفون فعال کنیم

WhatsApps-Voice-Calling-feature-is-coming-soon-to-iOS

همانطور که اطلاع دارید چند روز پیش خبری در گویا آی تی منتشر کردیم مبنی بر اضافه شدن قابلیت تماس صوتی به واتزاپ در آیفون و اندروید. اما اگر شما هم از گیک هایی هستید که نمی توانید تا زمان ارائه نسخه رسمی واتزاپ با قابلیت یاد شده صبر کنید، نحوه استفاده از آن را هم اکنون به شما می آموزیم.

هفت عادت خوب که هر کاربر مک باید به آن عادت کند

Mac-Apps

بعد از اینکه شما مدتی از یک سیستم عامل استفاده کردید، ناخودآگاه بدون اینکه متوجه شوید شروع به انجام خیلی از کارهای تکراری میکنید. پس از انجام دادن عمل یکسان برای سالها می توان آموخت که ذخیره کردن یک یا دو ثانیه در این موقعیت می تواند تفاوتی در جریان کار شما داشته باشد. شما اساسا به یک ماشین کارآمد و خوب روغن کاری شده تبدیل می شوید و هرچند تعدادی از این تمرین های خوب ممکن است واضح بنظر برسد اما انها بطور ضروری در طول شب اموخته نمی شوند. حداقل نه برای همه ما.

توشیبا از هارد درایو های داخلی و خارجی ۶ ترابایتی جدید خود رونمایی کرد

Toshiba

اگر به سال های نه چندان دور برگردیم، هادر درایو ها و فضاهای ذخیره سازی جانبی عموما از چند گیگابایت فراتر نمی رفتند ولی امروزه شرایطی پیش آمده که یک ترابایت (۱۰۲۴ گیگابایت) به یک استاندارد مبدل گشته. اما باز هم همین فضا خیلی ها را راضی نمی کند و به میزان بیشتری برای ذخیره سازی محتوا نیازمندند. برای این افراد شرکت توشیبا امروز از هادر درایو جدید داخلی و خارجی ۶ ترابایتی خود رونمایی کرده. درحالی که ایجاد ۶ ترابایت فضای ذخیره سازی را می توان با ترکیب چند هارد کم ظرفیت تر نیز بدست آورد، اما قطعا این مقدار حافظه به صورت یکجا خیلی بهتر است. همچنین احتمالا دسترسی به حافظه در صورتی که از چند هارد دیسک استفاده کنید قطعا کندتر از حالتی است که همان میزان فضا را در یک دیسک سخت داشته باشید.

نگاهی به جایگزین Control Panel در ویندوز ۱۰

url

ویندوز ۱۰ همچنان به دنبال امکان پذیر کردن ناممکن هاست و برنامه Settings یکی از این کارهاست. مایکروسافت در برابر چالش دسترس پذیر تر کردن تنظیمات سیستم قرار گرفته است، جایی که باید در کنار وجود تنظیمات دستگاه های کوچک، به تنظیمات پیشرفته ویندوز نیز دسترسی داشت. آیا آنها قادرند هک کاربران عادی و هم کاربران حرفه ای را راضی نگه دارند؟ بیایید نگاهی به برنامه جدید Settings بیندازیم و ببینیم مایکروسافت در انجام این کار تا چه اندازه موفق بوده است.

فروشگاه اینترنتی علی بابا از تکنولوژی تشخیص چهره برای تایید پرداخت بهره خواهد برد

alibaba-facial-recognition-payments-640x591

همان طور که می دانید سنسور های پرینت اثر انگشت به صورت گسترده در گوشی های هوشمند در حال استفاده اند. این تکنولوژی تنها برای کنترل دسترسی به گوشی نیست بلکه برای پرداخت های الکترونیک نیز کاربرد دارد. شرکت چینی تجارت الکترونیک علی بابا نیز برای این هدف برنامه هایی دارد اما گویا این شرکت برای رسیدن به این مقصود مسیر متفاوتی را انتخاب نموده است. علی بابا قصد دارد از تکنولوژی تشخیص چهره برای تایید پرداخت ها بهره ببرد.

نینتندو با همکاری DeNA بازی‌های موبایلی تولید خواهد کرد

سالهاست که نینتندو از حضور و فعالیت در صنعت بازیسازی موبایلی اجتناب ورزیده و تمرکز اصلی خود را بر تولید بازی برای کنسول خود گذاشته است. اینکار باعث شده عملا این شرکت بازار بزرگ بازی های موبایلی را از دست بدهد. اما ظاهرا شرکت یاد شده نظرش را تغییر داده. نینتندو با همکاری DeNA قصد دارد تا وارد دنیای بازیسازی برای پلتفرم های موبایلی شود. البته این رویداد بدان معنا نیست که بازی های معروف کنسول نینتندو یعنی Super Mario Bros یا Legend of Zelda را به صورت کامل در موبایل ها نیز داشته باشیم،

چگونه در سیستم عامل Mac OS X فایل ها را مخفی کنیم و دوباره آن ها را نمایش دهیم؟

چگونه در سیستم عامل Mac OS X فایل ها را مخفی کنیم و دوباره آن ها را نمایش دهیم؟

مکینتاش درست مثل سیستم عامل های دیگر یک راه برای مخفی کردن فایل ها و پوشه ها ارائه می دهد. اما سیستم عامل مک OS X این گزینه را پنهان می کند و بر خلاف ویندوز و لینوکس آن را به راحتی در دسترس قرار نمی دهد. برای مخفی کردن یک فایل یا پوشه، شما نیاز به ویژگی “hidden” دارید. این گذینه از یافتن آن توسط دیگر برنامه های مک جلوگیری خواهد کرد و این فایل یا پوشه به طور پیش فرض نمایش داده نمی شود.

چگونه افزونه های مرورگر گوگل کروم را در اپرا نصب کنیم و بالعکس

چگونه افزونه های مرورگر گوگل کروم را در اپرا نصب کنیم و بالعکس

به دلیل اینکه هر دو مرورگر Opera و Google Chrome از WebKit در هسته اصلی خود استفاده می کنند، بنابر این می توان به سادگی افزونه ها و الحاقات نرم افزاری کروم را در اپرا نیز مورد استفاده قرار داد و البته بالعکس. در این مطلب می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه از افزونه های خود در هر دو مرورگر بهره ببرید تا تجربه کاری شما در آنها یکسان گردد.

در این ساعت به پایان روزنگار امروز گویا آی تی رسیدیم و خلاصه ای از مهمترین اخبار حوزه فناوری منتشر شده امروز را برایتان مرور کردیم. همچنین می توانید در زیر لینک سایر مطالبی که امروز در گویا آی تی منتشر شده اند را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه نمایید.

Unfriended فیلمی ترسناک که دنیای مجازی را تبدیل به کابوس می‌کند

چرا پاوربانک ها آنقدرها که ادعا می کنند قدرت ندارند

عکس روز ؛ بیستون بر سر راه است…

اکنون دستیار صوتی Google Now می تواند با صدای شما در Hangouts پیام ارسال نماید

مایکروسافت ویندوز ۱۰ را با حجم کمتر برای دستگاه هایی با فضای ذخیره سازی کم، منتشر می کند

اپل برنامه‌ای برای معامله با کاربران اندرویدی برای مهاجرت به آیفون دارد

انیمیشن بوت سیستم عامل Cyanogen نسخه ۱۲ بروزرسانی شد

یاهو اولین گام را برای از میان بردن رمزهای عبور برداشت

کورتانا در ویندوز ۱۰ می‌خواهد صدای شما را یاد بگیرد

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *