مایکروسافت به پشتیبانی از Windows RT خاتمه داد

مایکروسافت به پشتیبانی از Windows RT خاتمه داد
  • 1393/12/28
  • مجتبی
  • 0

مایکروسافت چند خبر مهم را در کنفرانس WinHEC بیان کرد و در طول این رویداد نقشه راه ردموند را برای تغییرات ویندوز ۱۰ و اینکه چه موقع شاهد این سیستم عامل خواهیم بود به همگان اعلام نمود. در مورد Windows RT اما اخبار مختلفی در طی ماه های گذشته بگوش می رسید و حتی اعلام شد که احتمال بروزرسانی جدیدی برای این سیستم عامل وجود دارد.

اما ظاهرا آینده ویندوز آر تی اینگونه نخواهد بود که شایعات اخیر اعلام کرده اند. بسیاری از افراد باور دارند که مایکروسافت در مورد این سیستم عامل در آینده دیگر صحبتی نخواهد کرد و حالا این باور تایید شده. ردموندی ها هیچ دلیل مشخصی را برای تصمیم نهاییشان که در مورد Windows RT گرفته شده بیان ننموده اند. یکی از دلایل مهم اما می تواند این باشد که این شرکت به دنبال یکی سازی و یکپارچه کردن است و نه ساختن رقیب جدیدی برای خود!

windows-10-upgrade-roadmap-640x374

ویندوز آر تی همزمان با معرفی ویندوز ۸ ارائه شد که برای تبلت هایی که از پردازنده های ARM بهره می بردند بهینه شده بود. برخی از شرکت ها نظیر کوالکام و انویدیا جنین پردازنده هایی را تولید می کنند. یکی از تفاوت های اساسی نسخه RT ویندوز و خود ویندوز ۸/۱ این است که برخی از امکانات و قابلیت هایی که در نسخه کامل ویندوز وجود دارد در نسخه آر تی محدود شده. که می توان از این بین به آفیس ۳۶۰ اشاره کرد.

با توجه به آنچه اکنون در مورد سیستم عامل مورد بحث بیان شده، ظاهرا شاهد پایان کار برای آن هستیم و می توان با قاطعیت گفت که  Windows RT به پایان راه رسیده.

[منبع: Ubergizmodo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *