سرویس YouTube Live برای رقابت با Twitch به زودی از راه می‌رسد

سرویس YouTube Live برای رقابت با Twitch به زودی از راه می‌رسد
  • 1394/1/6
  • مجتبی
  • 0

همانطور که می دانید در سال گذشته یوتیوب قصد خرید محبوترین سرویس استریم بازی های ویدئویی یعنی Twtich را به ارزش یک میلیارد دلار داشت که البته موفق به این کار نشد و آمازون دست پیش را از یوتیوب گرفت و سرویس یاد شده را از آن خود نمود. حالا گوگل دریافته که بازار استریم بازی های ویدئویی بسیار داغ است و قصد عقب نشینی در این حوزه را ندارد چرا که قرار است به زودی شاهد ارائه سرویس جدید از یوتیوب برای رقابت با Twitch باشیم.

همانطور که گفتیم و شما هم احتمالا می دانید آمازون با پرداخت مبلغ ۹۷۰ میلیون دلار سرویس محبوب توییچ را از آن خود نمود و حالا یوتیوب به دنبال راه جدیدی است تا با سرویس یاد شده رقابت نماید. گزارشات جدیدی در این باره منتشر گردیده که بیان می دارند بزرگترین سرویس اشتراک ویدئو جهان، بر روی پلتفرمی به نام YouTube Live کار می کند که تمرکز اصلی‌اش بر استریم بازیها و ورزش های الکترونیکی است.

اگر شما با خود فکر می کنید که یوتیوب قبلا در کار استریم ویدئو بوده باید بگوییم این تفکر اساس صحیح است اما اینکه با یک استراتژی جدید و بزرگ بتوان با شرکت های بزرگ ارائه دهنده محتوا همکاری کرد، باعث می شود افراد بیشتری از سرویس یاد شده استفاده کنند. گوگل از نظر فنی قطعا برای اجرای پروژه مورد بحث با مشکلی روبرو نخواهد شد چرا که همین حالا هم با سرویسی به عظمت یوتیوب در حال خدمات دهی به میلیون ها کاربر روزانه است. گفته شده که غول دنیای جستجوگرها ۵۰ مهندس را برای کار بر روی پلتفرم جدید خود بکار بسته است.

هنوز اما این خبر به صورت رسمی توسط یوتیوب اعلام نشده و اطلاعات هم در این زمینه کم هستند. باید منتظر ماند تا فهمید که برنامه یوتیوب برای اینکار چیست و قرار است با چه ارائه دهندگانی برای پر کردن محتوای سرویس Youtube Live همکاری داشته باشد. البته با محبوبیت بالایی که هم اکنون Twitch در بین گیمرها پیدا کرده قطعا شکست دادنش به این آسانی ها نخواهد بود. اما از طرفی گوگل را داریم که علاوه بر سرمایه کلان، نیروی متخصص فراوانی را در اختیار دارد. نظر شما درباره این رقابت و ورود گوگل به حوزه استریم آنلاین گیم چیست؟

[منبع؛ Gsmarena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *