تبلت جدید سامسونگ ممکن است به سنسور تشخیص قرنیه مجهز باشد

تبلت جدید سامسونگ ممکن است به سنسور تشخیص قرنیه مجهز باشد
  • 1394/1/6
  • مجتبی
  • 0

حسگرهای تشخیص اثر انگشت چند سالیست که راه خود را به دنیای دستگاه های موبایلی باز کرده اند و قادر هستند اثر انگشت یکتای هر شخص را براحتیت شخیص دهند. اما باز هم این روش مورد لطف هکرها قرار گرفته! و چندین روش برای دور زدن آن تا کنون اعلام گشته. حالا استفاده از سنسورهای تشخیص قرنیه می توانید آینده امنیت برای این دستگاه ها باشد.

بر اساس گزارش جدیدی که منتشر شده، سامسونگ به دنبال اضافه کردن سنسور تشخیص قرنیه چشم به تبلت جدید خود است. گقته شده برای انجام اینکار، غول کره ای قرار است با سازمان بین المللی SRI همکاری کند. برای کسانی که با این سازمان نا آشنا هستند باید بگوییم SRI شرکتی است که به ساخت دستیار صوتی Siri اپل پیش از ورودش به iOS کمک کرده.

images

بخش مطبوعاتی این شرکت بین المللی اعلام نموده که قرار است مدلی سفارشی سازی شده از تبلت Galaxy Tab Pro 8/4 سامسونگ را با ماژول تشخیص قرنیه با همکاری سامسونگ تولید کند. بر اساس آنچه منبع این خبر اعلام کرده، سنسور تشخیص قرنیه شرکت SRI تا ۱۰ هزار برابر امنیت بهتری نسبت به سنسورهای کنونی تشخیص اثر انگشت دارد که بر روی موبایل های امروزی قرار دارند.

اینکه تکنولوژی های جدیدی مانند‌آنچه در بالا اشاره شد راهشان را هر روز به دستگاه های موبایلی ما بیشتر باز می کنند جای خوشحالی دارد. قبلا هم چزارش شده بود که یکی از ویژگی های جدید ویندوز ۱۰، پشتیبانی از فناوری تشخیص قرنیه است که می تواند ورود کاربران به محیط ویندوز را در شرایطی امن انجام دهد. این روش نسبت به روش تشخیص اثر انگشت یا تشخیص چهره بسیار مطمئن تر است.

[منبع: UberGizmodo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *