چگونه برچسب های روی شیشه را تمیز کنیم ؟

چگونه برچسب های روی شیشه را تمیز کنیم ؟
  • 1401/6/16
  • گویا آی تی
  • 0

بر چسب های روی شیشه های خودرو ها یکی از اولین مسائلی است که در خرید خودرو های صفر با آن مواجه می شود و بعد از جدا کردن این بر چسب ها مشکل دیگر چسب های مانده بر روی شیشه است که با وجود گرمای روز و نور آفتاب و خنکی هوای شب قدرت چسبندگی این چسب ها  بسیار زیاد شده و برای پاک کردن این چسب ها باید چند کار انجام دهید تا به طور کامل این چسب ها را پاک کنید.

اگر در اینترنت این عبارت را سرچ کنید که چگونه باید این برچسب ها را پاک کنید با نتایج مختلفی مواجه می شوید که در این محتوا ما خلاصه بهترین روش ها را بیان خواهیم کرد.

در ماشین های آفرود معمولا از برچسب های مختلف استفاده می کنند این برچسب ها ممکن است که کارایی خاصی داشته باشند و یا ممکن است صرفا برای زیبایی بوده باشد وممکن است بعد از مدتی قصد کندن و عوض کردن برچسب را داشته باشند این مورد در ماشین های جیپ که ماشین آفرود است.

پاک کردن چسب به صورت انجماد

در این روش تنها چیز هایی که احتیاج دارین یخ ویا وسیله ای سرما زاست و یک تیغ است. در ابتدا شما باید یخ را در پلاستیک قرار داده و روی چسب بگزارید و مدتی صبر کنید تا چسب باقی مانده سفت شود سپس با استفاده از تیغ به صورتی که شیشه خط و خراش نیوفتد چسب را بکنید.

در شیشه خودروهای خاص مانند شیشه بسترن در این روش باید بسیار مراقب باشید تا خط و خراشی روی شیشه نیوفتد چون ممکن است که گذر زمان این مساله باعث می شود که مجبور شوید شیشه را تعویض کنید، به عنوان مثال اگر شیشه بسترن خط و خراش بیوفتد در گذر زمان و سرعت های زیاد ممکن است که این خط و خراش به ترک تبدیل شود و موجب شکستن شیشه شود.

پاک کردن برچسب با شیشه پاک کن

ساده ترین روش که در دسترس ترین روش است استفاده از شیشه پاک کن هاست که شما می توانید با یک تیغ، شیشه پاک کن و یک دستمال پارچه ای اقدام به تمیز کردن برچسب از روی شیشه اتومبیل خود کنید.

  1. ابتدا شما باید بر چسب را با دست بکنید که معمولا بیشتر برچسب ها، خود روکش برچسب بسیار راحت کنده می شود و مشکل اصلی چسب های باقی مانده است .
  2. در مرحله بعد باید چندین مرحله با شیشه پاک کن سطح چسب را مرطوب کنید تا چسب کم کم خاصیت خود را از دست بدهد.
  3. در مرحله بعد با تیغ، قسمت های بزرگ چسب را در یکجا جمع می کنیم تا بتوانیم به صورت یکجا چسب را جدا کنیم
  4. در مرحله آخر دوباره با شیشه پاک کن چسب را مرطوب می کنیم و با دستمال پارچه ای سطح شیشه را تمیز می کنیم تا کوچکترین اثرات چسب را از بین ببریم.

استفاده از اسپری WD-40

اسپری WD-40 یک روان کننده وتمیزه کننده است که برای تمیز کردن چسب تنها چیز هایی که لازم دارید اسپری، تیغ و دستمال پارچه ای است.
کاری که باید انجام دهید این است که اسپری WD-40 را روی چسب بریزید و مدتی صبر کنید و با تیغ چسب را بتراشید و با دستمال پارچه ای آن را تمیز کنید. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که اسپری WD-40  بوی شدیدی دارد و باید در نظر داشته باشید برای شیشه تویوتا و یا ماشین هایی که تهویه مناسبی ندارند از این اسپری استفاده نکنید

 

پاک کردن برچسب با مایع ظرفشویی

روش دیگری که می توان با آن برچسب را کند، استفاده از مایع ظرفشویی است. این روش نیز موثر است اما باید در نظر بگیرید در این روش به قدرت بازوی بیشتری نیاز است چون با چسب های قوی سروکار داریم.

  1. در مرحله اول برچسب را بکنید.
  2. مایع ظرفشویی را روی چسب باقی مانده از برچسب بریزید .
  3. با استفاده از دستمال پارچه ای که مقداری بافت زمختی دارد شروع به کشیدن روی چسب بکنید و تا زمانی که اثرات چسب کامل محو نشده به فرایند کشیدن دستمال ادامه دهید.

همانطور که گفته شد در این روش تلاش بیشتری باید انجام دهید تا این اثرات چسب را محو کنید اما می توانید مطمئن بود که این اثرات از بین می رود.

در این روش که کمترین میزان ریسک را دارد تا اتفاق ناخواسته ای بیفتد مناسب ماشین هایی است که در بازار ایران نسبتا کمتر هستند و به طبع تهیه شیشه های آنها هم سخت تر است مانند شیشه فیات که مقداری پیدا کردن کیفیت مناسب آنها مشکل است اما اتحاد گلس بهترین کیفیت را با بهترین قیمت ارائه داده است شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های اتحاد گلس تماس بگیرید
شماره های تماس اتحاد گلس = ۰۲۱۷۷۷۸۱۳۳۷ – ۰۲۱۷۷۳۳۰۱۷۳

پاک کردن چسب با حرارت

روش دیگری که می توانید با این متد چسب های باقی مانده از برچسب های خودرو را پاک کنید استفاده از حرارت است. در این روش با استفاده از حرارت چسب ها را گرم می کنیم تا حد زیادی قدرت چسبندگی خود را از دست بدهد تا بتوانید به راحتی با دستمالی پارچه ای چسب را پاک کنید.

برای حرارت دادن به چسب به هیچ وجه از شعله استفاده نکنید. می توانید برای حرارت دادن از سشوار صنعتی و یا حتی از سشوار های خانگی  با قدرت زیاد استفاده کنید تا حرارت لازم را تولید کنید.

 

نکته آخر

در این مطلب سعی کردیم تا موثر ترین روش ها برای پاک کردن باقی مانده چسب های روی شیشه ماشین را بیان کنیم اما در نظر داشته باشید روش مناسب خود را انتخاب کنید با توجه به مدل ماشین و امکاناتی که دارا هستید.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *