DASH قصد دارد عرضه را در سال ۲۰۲۳ کاهش دهد: آیا قیمت DASH با وجود شرایط نامطلوب افزایش می یابد؟

DASH قصد دارد عرضه را در سال ۲۰۲۳ کاهش دهد: آیا قیمت DASH با وجود شرایط نامطلوب افزایش می یابد؟
  • 1401/7/30
  • گویا آی تی
  • 0

به نظر می رسد که داستان های بازار کریپتو امسال به پایان رسیده است. با ادامه نوسانات قیمت بیت کوین و اتریوم، به نظر می رسد بازار به همان وضعیتی که در سال ۲۰۱۸ بود بازگشته است. تفاوت بازار امروز با آنچه در سال ۲۰۱۸ بود این است که فدرال رزرو که مصمم به بستن شیر خروجی است! به شدت برای افزایش نرخ بهره فشار می آورد. بر اساس داده های منتشر شده توسط مقامات ایالات متحده در ماه سپتامبر، در واقع اعداد شروع به کاهش کرده اند، اما قیمت کالاها در سطح بالایی باقی مانده است و عموم مردم همچنان از رکود تورمی رنج می برند.

 

در هیچ زمانی کمبودی در زمینه‌ی تحلیل‌‌های بازار کریپتو در سطح کلان وجود نداشته است، و بسیاری از افراد پیش‌بینی می‌کنند که بازار نزولی فعلی تا سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت. البته، ما همچنان می‌توانیم در این دوره از بازار سود ببریم. در بازار کریپتو، کاهش عرضه همیشه یک چرخه قابل پیش بینی است. باعث رشد در بازار صعودی می شود و بهبود شرایط در بازار نزولی را تسهیل می کند.

 

در سال ۲۰۲۳، DASH بار دیگر میزان عرضه‌ی خود را کاهش خواهد داد. بسیاری از سرمایه گذاران آماده سازی برای کاهش میزان عرضه را آغاز کرده اند زیرا از یک سو، کاهش عرضه باعث افزایش قیمت DASH در کوتاه مدت می شود و از سوی دیگر، بازار به شدت به اتفاقات جدید نیاز دارد.

 

DASH در ژانویه ۲۰۱۴ با مجموع عرضه ۱۸.۹۰ میلیون منتشر شد. در دوران اوج خود، این ارز به عنوان یکی از ۲۰ ارز دیجیتال برتر در بازار قرار گرفت. DASH، همراه با XMR و ZEC، سه ارز ناشناس اصلی بودند. بر اساس رتبه بندی CoinEx، ارز Dash اکنون در بین تمام رمزارزها در رتبه ۷۴ قرار دارد. علاوه بر این، نرخ انتشار DASH هر ۲۱۰۲۴۰ بلاک (حدود ۳۸۳.۲۵ روز) نیز در حدود ۷.۱۴ درصد کاهش می یابد.

 

ماینرها احتمالاً گروهی هستند که بیشتر نگران کاهش میزان عرضه هستند و نگرانی اصلی آنها شامل تأثیر کاهش عرضه بر مشکل هش و قیمت رمزارز است.

 

طبق اطلاعات در دسترس، هش ریت DASH در آگوست ۲۰۲۰ به اوج خود رسید و سپس در روز بعد ۲۲.۵۲ درصد کاهش یافت. متعاقباً، در اواخر ژوئن ۲۰۲۱، این رقم در ۲۴ ساعت نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یافت. پس از شروع بازار خرسی، هش ریت DASH بیشتر کاهش یافت. سه کاهش اخیر عرضه که در ۲۸ آوریل ۲۰۲۰، ۱۶ مه ۲۰۲۱ و ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ اتفاق افتاد، به نظر می رسد نتوانسته اند به روش های معنی داری بر میزان هش DASH تأثیر بگذارند.

 

ViaBTC در بازار فعلی آمار مربوط به ۱۰ مدل از ماینرهای استخراج DASH را ثبت می‌کند که از این میان تنها StrongU U6 و FusionSilicon X7 سودده هستند، هرچند نرخ بازده روزانه آنها نیز کمتر از ۵۰ درصد است.

 

 

جدای از آن، سختی شبکه‌ی DASH، که بر درآمد استخراج تأثیر می‌گذارد، از زمان شروع بازار نزولی نیز به شدت کاهش یافته است. در مرحله بعد، اجازه دهید به تأثیر کاهش عرضه DASH بر میزان سختی شبکه‌ی آن در سه سال گذشته بپردازیم. در ۲۸ آوریل ۲۰۲۰، DASH عرضه خود را کاهش داد و سختی شبکه افزایش یافت. قبل از کاهش در ۱۶ می ۲۰۲۱ نیز سختی شبکه افزایش یافت. در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲، DASH کاهش عرضه دیگری را اعلام کرد، اما طبق آمار، سختی شبکه زیاد تحت تأثیر قرار نگرفت.

 

با توجه به پس‌زمینه بازار، کاهش عرضه در سال‌‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ هر دو تحت شرایط نزولی اتفاق افتاد. اگرچه کاهش عرضه در سال ۲۰۲۱ در یک بازار صعودی اتفاق افتاد، اما روند صعودی در مراحل اولیه بود، بنابراین سختی شبکه زیاد تحت تأثیر قرار نگرفت.

بیایید اکنون به قیمت DASH نگاه کنیم. به طور کلی، کاهش عرضه یکی از بهترین اتفاق هایی است که می تواند برای یک پروژه بیافتد. از آنجایی که هر کاهش عرضه قابل پیش بینی است، قیمت DASH قبل از هر کاهش نوسان می کند، اما همانطور که قبلا ذکر شد، کاهش عرضه نمی تواند مستقیماً قیمت را افزایش دهد و اینکه آیا قیمت بتواند افزایش یابد و میزان چنین رشد قیمتی به نقدینگی جهانی بازار کریپتو بستگی دارد.

 

با وجود آن، طبق گفته CoinEx، قیمت DASH قبل از کاهش عرضه در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت. در سال ۲۰۲۱، شرایط بازار صعودی و کاهش عرضه، قیمت DASH را دو برابر کرد. با این حال، تا سال ۲۰۲۲، این رقم در طول کاهش عرضه اندکی کاهش یافت.

لازم به ذکر است که به طور دقیق، DASH بیش از یک مکانیسم اجماع دارد: شبکه را از طریق PoW حفظ می کند و همچنین PoS را معرفی کرده است. هنگامی که پس از استیک کردن ۱۰۰۰ DASH تبدیل به یک ناد اصلی شدید، می توانید تراکنش ها را از طریق InstantSend یا PrivateSend ارسال کنید. برخی می گویند که InstantSend از طریق یک فرمان قفل تراکنش در یک کیف پول یا در سمت مشتری انجام می شود که قصد قفل کردن وجوه را از یک ورودی خاص به یک خروجی خاص نشان می دهد.

 

تابع PrivateSend بیشتر شبیه یک میکسر ارز است. هنگامی که کاربر دارایی‌‌ها را ارسال می‌کند، PrivateSend دارایی‌هایی را که باید به صورت تصادفی ارسال شوند مخلوط می‌کند تا آدرس اصلی را پنهان کند. گفته می شود، در جهانی که شرکت ها و موسسات متمرکز، بر اکثریت قریب به اتفاق منابع تسلط دارند، ارزهای حریم خصوصی با چالش های سختی روبرو هستند. امسال، میکسر ارز تورنادو کش نیز توسط ایالات متحده تحریم شد. در نتیجه سورس کد آن حذف شد و برخی از توسعه دهندگان تورنادو دستگیر شدند.

گفتنی است، در مقایسه با سایر آلتکوین ها، DASH که در سال ۲۰۱۴ متولد شد، سناریوهای کاربردی گسترده تری را ارائه می دهد. به علاوه، تیم DASH اعلام کرده که چشم انداز آنها تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال برای پرداخت، به جای حفظ حریم خصوصی است. در نهایت، در بازاری که فاقد «داستان» است، ممکن است منتظر کاهش انتشار باشیم که هر سال اتفاق می‌افتد. برای جزئیات بیشتر در مورد استخراج DASH به وب سایت ViaBTC بروید: https://www.viabtc.com/tools/miner?lang=en_US

سلب مسئولیت: این مقاله هیچ توصیه ای برای سرمایه گذاری ارائه نمی دهد و تمام آمار ذکر شده در اینجا فقط برای اطلاع است. اطلاعات ارائه شده در اینجا ممکن است برای تصمیم گیری در زمینه‌ی سرمایه گذاری قابل اتکا نباشد، و مسئولیت کامل آن بر عهده شماست.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *