تاثیر شایعات در قیمت رمز ارزها تا چه حد است؟

تاثیر شایعات در قیمت رمز ارزها تا چه حد است؟
  • 1401/8/3
  • گویا آی تی
  • 1

قیمت‌ها در بازارهای مالی مانند سهام، اوراق بهادار، ارزهای دیجیتال و… به دلیل نوسانات عرضه و تقاضا دائماً بالا و پایین می‌شوند. مثلاً در بازار رمزارزها اگر تعداد خریداران بیت‌ کوین بیشتر از فروشندگان باشد، قیمت بیت‌ کوین در لیست قیمت ارز دیجیتال بالا می‌رود. اگر افرادی که می‌خواهند بیت‌ کوین را بفروشند بیشتر از خریداران باشد، ارزش این رمزارز در جدول قیمت ارز دیجیتال کاهش می‌یابد. رابطه بین عرضه و تقاضا نسبت به اخبار و قیمت لحظه ای ارز دیجیتال بسیار حساس است. بنابراین اطلاع از اخبار ارز دیجیتال امری ضروری برای فعالیت در بازار کریپتوکارنسی است.

با این وجود، پیگیری شایعات اخبار جعلی، استراتژی مناسبی برای فعالیت در بازارهای مالی نیست. حتی اخبار واقعی نیز نمی‌توانند مبنای شما برای معامله‌گیری باشند. زیرا در بیشتر موارد، معامله‌گران حرفه‌ای هنگام انتظار برای رخ‌دادن یک رویداد است که واکنش نشان می‌دهند، نه زمانی که رویداد اتفاق افتاده و خبر آن منتشر می‌شود.

تاثیر شایعات در بازارهای مالی

فکر کنید مایکروسافت گزارش می‌دهد که درآمد سه ماهه‌اش نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. این خبر خوبی است. اما ممکن است افزایشی که در درآمد مایکروسافت اتفاق افتاده کمتر از افزایشی باشد که معامله‌گران انتظار داشتند. بنابراین قیمت سهام مایکروسافت ممکن است سقوط کند.

روز بعد، معامله‌گران ممکن است تصمیم بگیرند که دیروز قیمت سهام مایکروسافت بیش از حد کاهش پیدا کرده و هم‌اکنون پایین‌تر از ارزش ذاتی آن است. آنها با پیش‌بینی فروش بهتر در سه ماهه جاری، دوباره شروع به خرید سهام می‌کنند و قیمت را بالا می‌برند.

ساعاتی بعد، ممکن است گزارش جدیدی کاهش فروش را در کل صنعت تکنولوژی پیش‌بینی کند. بنابراین ممکن است سهام مایکروسافت به همراه سهام تمام شرکت‌های تکنولوژی دیگری که وجود دارند سقوط کند.

این یکی از دلایلی است که سرمایه‌گذاران محافظه کار استراتژی خرید و نگهداری را ترجیح می‌دهند. آنها می‌توانند صداهایی که ساعت‌به‌ساعت شنیده می‌شوند را نادیده گرفته و مطمئن باشند که سهام یک شرکت خوب، قیمت یک ارز دیجیتال خوب و… در درازمدت بالا می‌رود.

همین اتفاق را در مورد دارایی‌های موجود در جدول ارز دیجیتال نیز می‌توان مثال زد. تصور کنید یک سرمایه‌گذار مشهور مانند وارن بافت درباره بیت‌کوین خوش‌گویی می‌کند. معامله‌گران وقتی ببیند یکی از منفی‌ترین افراد نسبت به ارزهای دیجیتال از بیت‌کوین تعریف و تمجید کرده‌است و بیت‌کوین توانسته یکی از خونی‌ترین دشمنان‌ش را به تایید خود وادار کند، به صرافی‌ها می‌ریزند تا بیت‌ کوین بخرند. بدین ترتیب نه تنها بیت‌کوین بلکه تمام جدول قیمت ارز دیجیتال پیش‌به‌سوی آسمان می‌دوند.

روز بعد، پلیس بین‌الملل اسنادی را منتشر می‌کند که در آن توضیح داده شده‌ است افرادی بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ (پیش از به‌ اوج‌ رسیدن محبوبیت بیت‌ کوین) از بیت‌ کوین برای تامین مالی گروهک تروریستی داعش (ISIS) استفاده می‌کرده‌اند و از طرفی هزینه اسلحه‌هایی را که به صورت غیرقانونی به این گروهک می‌رسانده، در قالب بیت‌ کوین دریافت می‌کرده‌اند. گزارش جدید اینترپل روی این ایده صحه می‌گذارد که بیت‌ کوین برای تامین مالی تروریسم و پولشویی ایجاد شده‌ است. این‌بار مردم برای فروش بیت‌ کوین که اعتبار خود را از دست داده‌ است به صرافی‌ها حمله می‌کنند. در این‌ جاست که لیست قیمت ارز دیجیتال سقوط می‌کند.

۳ ساعت بعد پلیس بین‌الملل اعلام می‌کند که چنین چیزی را منتشر نکرده‌ است و شایعه را به کلی تکذیب می‌کند. همچنین اعلام می‌دارد با افرادی که اطلاعات غلط منتشر می‌کنند برخورد خواهد کرد.

این‌بار خوش به حال معامله‌گران زیرکی می‌شود که شایعه را باور نکردند و وقتی معالمه‌گران ساده‌لوح دیوانه‌وار بیت‌کوین‌های‌شان را به کف صرافی‌ها ریخته بودند، جاروبرقی را برداشته و همه را جمع کردند. زیرا همه پشیمان هستند و می‌خواهند دوباره BTCهای عزیزشان را در کیف پول خود ببینند.

بنابراین مهم است که همواره با استفاده از لیست قیمت ارز دیجیتال از قیمت لحظه ای ارز دیجیتال مطلع باشیم.

اخبار مثبت و اخبار منفی

یادداشت و روزی ۹۹۹۹ بار مرور کنید: معامله‌گران موفق شایعات را دنبال نمی‌کنند بلکه سعی می‌کنند اخبار را پیش‌بینی کنند.

اخبار منفی معمولاً باعث می‌شوند که مردم دارایی‌شان را بفروشند. گزارش‌های منفی، حمله به صرافی‌ها، افزایش هزینه گاز (Gas Fee)، عدم اطمینان اقتصادی و سیاسی در مقیاس کلان، اتفاقات ناگوار و… همگی به فشار فروش و کاهش قیمت بسیاری از دارایی‌ها منجر می‌شوند.

اخبار مثبت نیز به طور معمول باعث می‌شود که افراد اقدام به خرید دارایی کنند. نظر مثبت افراد تاثیرگذار، تنظیم مقررات قانونی، پذیرش توسط افراد مشهور، حضور در لیست قیمت ارز دیجیتال یک صرافی معتبر، خرید نهادی، شاخص‌های مثبت اقتصادی و… همگی به فشار خرید و افزایش قیمت منجر می‌شوند.

پیش‌بینی اخبار

شایعات باعث مرگ دارایی‌های شما می‌شوند. اما حکم قتل به عهده شایعات و شایعه‌پراکنان نیست؛ بلکه قاتل اصلی معامله‌گری است که بر اساس شایعات تصمیم می‌گیرد. یک بار دیگر مرور کنیم: معامله‌گران موفق شایعات را دنبال نمی‌کنند بلکه سعی می‌کنند اخبار را پیش‌بینی کنند.

بنابراین چگونه می‌توان با پیش‌بینی اخبار، تغییرات آینده در جدول قیمت ارز دیجیتال را پیش‌بینی کرد؟ برخی از منابع خوب برای پیش‌بینی وضعیت آینده لیست قیمت ارز دیجیتال به شرح زیر است:

  • وایت‌پیپرها: وایت‌پیپر یا برگه‌ سفید هر دارایی دیجیتال به معرفی آن می‌پردازد و اهداف، اطلاعات، چشم‌انداز و دیگر اطلاعات آن را تبیین می‌کند. روی هر ارز دیجیتال که می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید، مطالعه وایت‌پیپر آن یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید.
  • لینکدین: پس از مطالعه وایت‌پیپر، باید تیم پشت پروژه را بشناسید. حداقل کاری که باید انجام دهید شناخت بنیان‌گذار پروژه است. اینکه هیچ‌کس بنیان‌گذار بیت‌کوین را نمی‌شناسد درست است، اما همه پروژه‌ها بیت‌کوین نیستند و توصیه می‌شود اگر می‌خواهید در پروژه نوظهوری سرمایه‌گذاری کنید، حتما اطلاعات لازم درباره افرادی که پشت این پروژه هستند را به دست آورید. لینکدین، شبکه‌ای اجتماعی است که توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال، مثلا ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، در آن حساب کاربری دارند. اینکه بدانید چه کسی پشت پروژه است و آیا می‌تواند اهداف پروژه را محقق کند یا خیر، به شما در تصمیم‌گیری بسیار کمک می‌کند.
  • تحلیل تکنیکال: یکی از اصول سه‌گانه تحلیل تکنیکال این است که تاریخ همیشه تکرار می‌شود. بنابراین با یادگیری روش‌های تحلیل تکنیکال می‌توان بدون اینکه اخبار را دنبال کرد قادر به پیش‌بینی تغییرات آینده در لیست قیمت ارز دیجیتال بود.

مراقب اخبار غیر منتظره باشید

رویدادهایی وجود دارد که به سادگی نمی‌توان آنها را پیش بینی کرد. مانند ممنوعیت بیت‌ کوین در چین، یک بحران در خاورمیانه که قیمت نفت را افزایش می‌دهد یا یک خشکسالی طولانی مدت که محصولات را ویران می‌کند.

معامله‌گران ممکن است فکر کنند که ریسک‌ها را می‌سنجند، کنترل می‌کنند و براساس مدیریت ریسک رفتار می‌کنند. اما احتمالاتی که ممکن است همه چیز را خراب کنند، بی‌نهایت هستند. بنابراین، اخبار غیرمنتظره است می‌توانند همه معادلات را برهم بزنند. پس مراقب باشید و همواره قیمت لحظه ای ارز دیجیتال را از پلتفرمی معتبر همانند صرافی ارز دیجیتال والکس دنبال کنید.

منبع :

https://www.saat24.news/news/597548/

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *