نحوه انتقال کلمات عبور ذخیره شده در مرورگر ها به برنامه مدیریت رمز عبور KeePass

نحوه انتقال کلمات عبور ذخیره شده در مرورگر ها به برنامه مدیریت رمز عبور KeePass
  • 1390/6/26
  • محمدرضا ارجمندی
  • 2

پیش از این در مقالاتی نکات ایمنی ذخیره سازی رمزهای عبور در اینترنت اکسپلورر و کروم که فاقد سازوکار خاصی جهت حفاظت از رمز عبور در درون مرورگر هستند را تحت پوشش قرار داده ایم. اگر این مقالات شما را کمی محتاط کرده و به این فکر انداخته که از کلمات عبور خود نسخه پشتیبان تهیه و در برنامه مدیریت رمز عبور KeePass ( که نرم افزار منبع باز اختصاصی مدیریت رمز عبور) ذخیره کنید، این فرآیند به طور باور نکردنی راحت است حتی اگر شما از چند مرورگر استفاده می کنید و در هر یک کلمات عبور ذخیره شده ای داشته باشید.

انتقال کلمات عبور فعلی

همانطور که در بالا گفته شد، روند کلی این کار، بسیار ساده است زیرا تنها مربوط به تبدیل یا export کردن کلمات عبور فعلی به یک فایل متنی و پس از آن وارد کردن یا import آن در KeePass می باشد. ابزاری که این کار را به سادگی آسان می کند WebBrowserPassView محصول NirSoft است که اطلاعات کلمات عبور ذخیره شده در اینترنت اکسپلورر ، فایرفاکس ، کروم و اپرا را همزمان نمایش می دهد.

هنگامی که ابزار WebBrowserPassView  را راه اندازی می کنید، در کامپیوتر شما به دنبال کلمات عبور ذخیره شده در مرورگر می گردد و هر چیزی را بیابد نمایش می دهد. با این حال، اگر شما یک شاه رمز عبور بر روی فایرفاکس تنظیم کرده باشید برای بار اول باید آن را با رفتن به گزینه ها> گزینه های پیشرفته (Options > Advanced Options) قبل از این که نوشته های حفاظت شده ظاهر شود، وارد کنید.

هنگامی که تمام اطلاعات رمزهای عبور شما به نمایش درآمد، همه مدخل ها را انتخاب کرده و بر روی آیکون دیسک برای ذخیره کردن آیتم های انتخاب شده کلیک کنید.

یک نام برای فایل وارد کنید و برای ذخیره به فرمت…، Comma Delimited Text File  را انتخاب کنید. توجه : گزینه ای برای KeePass CSV وجود دارد ، اما این فرمت در آخرین نسخه از برنامه  KeePass به طور صحیح وارد نمی شود.

وارد کردن به KeePass

هنگامی که کلمه عبور خود را اکسپورت کردید، وارد کردن این فایل به KeePass کاری به همان اندازه ساده است.

اول، بانک اطلاعاتی KeePass خود را باز کرده یا یک حساب جدید ایجاد کنید.

در زیر منوی File  گزینه Import را انتخاب کنید

برای فرمت، گزینه Generic CSV Importer  را انتخاب کنید و پس از آن به فایل CSV که ایجاد کرده ید با استفاده از Generic CSV Importer بروید.

وقتی پنجره محاوره ای ایمپورت CSV باز شد، فیلد پیش فرض باید بر اساس فرمت فایل CSV ما تنظیم گردد. با فرض آنکه  چینش پیش فرض ستون ها در WebBrowserPassView مورد استفاده قرار گرفته باشد، نگاشت درست در زیر نشان داده شده است. شما می توانید این شیوه چینش را با کشیدن ستون ها در جهت درست مطابقت با این تصویر انجام دهید.

هنگامی که شما چینش ستون ها را به شکل بالا انجام دادید، روی کلید Refresh  کلیک کنید. ستون های فایل CSV در حال حاضر باید با عنوان هر ستون در فیلد KeePass   مطابقت داشته باشند.

حالا بر روی دکمه Import  هنگامی که همه چیز درست بود  کلیک کنید.

مدخل های ایمپورت شده در سطح بالا / ریشه ظاهر می شوند.

با این حال، در حین ایمپورت، ، سر ستونهای CSV نیز به عنوان ورودی ایمپورت می شود و باید به صورت دستی حذف شوند. این ردیف نام کاربری با عنوان ” User Name ” ، و رمز عبوری با عنوان ” Password ” و آدرس یو آر الی با عنوان “URL” باید داشته باشد. این مدخل را یافته و آن را حذف کنید.

همین. در حال حاضر تمام کلمات عبور شما که در مرورگر های و خود ذخیره کرده اید در KeePass  ذخیره شده است.

اگر بخواهید، هم اکنون می توانید تمام رمزهای عبور ذخیره شده خود در مرورگرهای وب رایانه خود را حذف کنید و از این پس از KeePass برای ذخیره سازی رمزهای عبور خود استفاده کنید. همچنین ، اگر همچنان بخواهید به استفاده از مرورگر خود ادامه دهید، شما می توانید داده های ذخیره شده در  KeePass  را هر زمان که اراده کنید با پاک کردن کلمات عبور موجود مرورگر خود و دوباره ایمپورت کردن کلمات عبور جدید به KeePass   به نوعی رفرش کنید.

حذف فایل متنی ساده به فرمت CSV

نکته مهم : وقتی که کارتان تمام شد ، فراموش نکنید که فایل CSV ایجاد شده را  با پایین نگه داشتن کلید Shift در حالی که دکمه Delete را روی صفحه کلید می زنید به طور دائم حذف کنید.

دانلود WebBrowserPassView از NirSoft

دانلود KeePass

منبع: HowtoGeek

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. من برنامه رو نصب کردم چرا هیچی ظاهر نمیشه دریغ از یک دونه پسوورد من همین الانشم با پسوورد ذخیره شده وارد سایتش شدم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *