استفاده از برنامه 1Password در iOS

استفاده از برنامه 1Password در iOS
  • 1391/6/6
  • امیر امام جمعه
  • 0

مدیریت رمز ها در سیستم عامل ها یکی از دشوار ترین کارها برای کاربران میباشد. چه بسا این امر در دستگاه های همراه همانند گوشی های هوشمند سخت تر نیز میشود. بسیاری از کاربران رایانه های مک از برنامه 1Password برای مدیریت رمز های عبور خود استفاده میکنند. اما خبر خوش این که برنامه 1Password نسخه ای نیز مخصوص به گوشی های موبایل مبتنی بر سیستم عامل iOS دارد. البته برای استفاده از این برنامه نیازمند یک اکانت موجود در Dropbox نیز هستید.

در ابتدا

1- برنامه 1Password را برای رایانه مک خود دانلود کنید و سپس قابلیت Sync را فعال نمایید.

2- برنامه 1Password را برای سیستم عامل iOS دانلود نمایید. [لینک iTunes]

روشن کردن Sync (همگام سازی)

وقتی که شما برنامه را برای اولین بار اجرا کنید از شما سوال میشود که آیا تمایل دارید یک پایگاه داده جدید ایجاد کنید یا این که از قابلیت همگام سازی استفاده نمایید و از یک پایگاه از پیش ساخته شده بهره بگیرید؟ خب ما در این جا از اکانت Dropbox حود برای همگام سازی اطلاعات و استفاده از پایگاه داده بهره میگیریم. پس گزینه New Database را انتخاب میکنیم. البته اگر شما تمایل داشته باشید میتوانید از پایگاه داده خود بر روی شبکه استفاده کنید و گزینه Sync Existing را بزنید تا برنامه را با رایانه مک خود همگام سازی کنید.

در صفحه بعد لازم است که یک رمز عبور برای خود ایجاد کنید و سپس برای اطمینان بیشتر دوباره آن را وارد نمایید. شما هم چنین باید یک راهنمای رمز عبور را نیز در نظر بگیرید تا در زمانی که رمز خود را فراموش کردید بتوانید از آن بهره بگیرید.

بعد از این که یک پایگاه داده را برای خود مشخص کردید از طریق منو های Settings > Sync > Dropbox اقدام کنید. حالا گزینه Dropbox Sync را بر روی حالت ON قرار دهید تا فعال شود. سپس باید اکانت خود را مشخص کنید.

بعد از انجام امور بالا برنامه 1Password پایگاه داده شما را دانلود میکند. این کار توسط عملیات های رمزگذاری انجام میشود تا حفظ اطلاعات شما به سطح بالاتری ارتقا پیدا کند. پس از این که دانلود پایگاه داده به اتمام رسید شما میتوانید اطلاعات خود همانند حساب های کاربری ، یادداشت ها ، برنامه ها و … را مشاهده کنید. ایجاد تغییرات در برنامه باعث میشود که 1Password با نسخه مربوط به رایانه شما همگام سازی شود و به راحتی در موبایل و رایانه خود به اطلاعات دسترسی داشته باشید.

اضافه کردن آیتم های جدید

شما میتوانید موارد جدیدی مثل یادداشت ها و یا حساب کاربری را به برنامه اضافه کنید. برای این کار کافی است کلید + را بزنید. این کار باعث میشود پنجره ای جدید برای شما باز شود و در آن جا میتوانید جزییات دقیق تر درباره آیتم جدید خود را وارد کنید. تمامی آیتم های جدیدی که به برنامه اضافه کنید با رایانه شما همگام سازی میشود و میتوانید آنها را بر روی دسکتاپ خود نیز ببینید.

استفاده از مرورگر داخلی

برای استفاده از اکانت هایی که در برنامه 1Password وارد کرده اید میتوانید از مرورگر داخلی این نرم افزار استفاده کنید یا این که اطلاعات آن را به دیگر مرورگر ها همانند مرورگر Safari کپی کنید. برای این که به مرورگر داخلی برنامه دسترسی داشته باشید یکی از حساب های کاربری خود را انتخاب کنید و سپس فلش موجود در کنار آدرس اینترنتی را بزنید.

در ادامه صفحه مرورگر داخلی باز و به آدرس مورد نظر شما ارجاع داده میشود. برای استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود از طریق برنامه گزینه ای را که شبیه به کره زمین است انتخاب نمایید. حالا از لیست حساب کاربری مورد نظر را انتخاب کنید تا از اطلاعات آن استفاده نمایید. شما به طور اتوماتیک وارد سایت انتخاب شده میشوید.

منبع : maclife

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *